Licitația lansată la începutul lunii iulie de Consiliul Județean Bihor pentru proiectarea și construirea variantei ocolitoare a orașului Aleșd, cu un buget de peste 100 milioane de lei, a atras nu mai puțin de șapte oferte, din partea a două firme și a cinci asocieri.
Procedura a fost lansată în luna iulie, fiind una dintre cele mai accelerate înregistrate vreodată pentru lucrări publice în România.
Cu fonduri europene
Potrivit unui comunicat dat publicității luni de CJ Bihor, luni, la expirarea termenului limită pentru depunerea ofertelor, au fost înregistrate în Sistemul Electronic de Achizițiile Publice documentațiile din partea Antreprizei de Reparații și Lucrări ARL Cluj, companiei Porr Construct, precum și a asocierilor Dimex 2000 Company – Explan SRL – Industrial Construct Ardeal - RPM Construcții Drumuri, Dumexim - East Water Drillings - Consorzio Stabile EBG Group, Construcții Erbașu - Vahostav SK - Drumuri Orășenești, Drum Asfalt - Trameco și Frasinul SRL - Global Industrial SRL - CML RO SRL - Antrepriza de Construcții Drumuri și Autostrăzi.
Valoarea estimată a proiectului este cuprinsă, conform anunțului de licitație lansat pe 6 iulie, între 108.088.961,86 și 116.628.550,99 lei, iar finanțarea va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014 – 2020.
Lungimea șoselei de centură care va ocoli orașul Aleșd este de 5,9 kilometri și va asigura o nouă rută rapidă de transport, scurtându-se semnificativ timpul de parcurs pe DN1 în dreptul localității Aleșd. Totodată, vor fi îmbunătățite condițiile de confort și siguranță, iar poluarea generată de traficul de pe DN1 (E60) și DN1H va fi redus.
Centura va intersecta și drumul județean DJ 764 Beiuș - Aleșd, pe care îl va descărca de traficul greu cu mărfuri provenind de la două fabrici din zonă.
O problemă juridică
Pe de altă parte, vinerea trecută Curtea de Apel Oradea a dat satisfacție unui grup de grup de 23 localnici din Aleșd care au cerut suspendarea Hotărârii nr. 3/2021 a Consiliului Local prin care fusese aprobat traseul viitoarei șosele de ocolire a orașului, până la pronunțarea instanței asupra solicitării acestora de anulare a actului administrativ.
Într-o primă fază, oamenii ceruseră suspendarea HCL la Tribunalul Bihor, care însă le-a respins acțiunea, motivată prin faptul că traseul viitoarei șosele fusese aprobat în baza unor estimări de trafic, nu a unui studiu de trafic, și că acesta traversează o porțiune dintr-un cartier.
„Varianta de traseu adoptată nu reprezintă o variantă de ocolire a orașului Aleșd, ci mai degrabă o deviere a traseului actual al DN1 prin zona rezidențială a localității, ajungându-se la traversarea unui cartier de locuințe poziționat pe lungimea străzii, cât și să se învecineze cu zone intens locuite din orașul Aleșd”, se arăta în solicitarea reclamanților.
„Suspendarea Hotărârii Consiliului Local Aleșd nu afectează procedurile derulate de Consiliul Județean Bihor”, a transmis, însă, Bianca Firezar, consilier al președintelui CJ Bihor Ilie Bolojan. Aceasta a precizat, de asemenea, că perioada pentru evaluarea celor 7 oferte în vederea proiectării și executării lucrării este de 100 de zile.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.