După ce le-a interzis reprezentanților locali ai Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor din Bihor să comunice direct rezultatele controalelor pe care le întreprind în diferite unități, conducerea Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor demonstrează că, în ciuda activității intense pe care șeful instituției, Cristian Popescu Piedone, o promovează pe Facebook, are restanțe când vine vorba de informarea punctuală a cetățenilor cu privire la nereguli grave descoperite.
ANPC a transmis BIHOREANULUI după 20 de zile un răspuns privind problemele găsite la controalele desfășurate în perioada 18-21 februarie supermarketuri și hipermarketuri din Oradea / Bihor.
Doar de la București...
După ce orădenii au sesizat că două magazine frecventate din Oradea, unul Lidl și unul Carrefour, au fost închise temporar de comisarii pentru Protecția Consumatorilor, BIHOREANUL a încercat să afle, încă de pe 20 februarie, de la CJPC Bihor, care au fost neregulile găsite, dat fiind interesul public crescut.
Reprezentanții CJPC Bihor nu au furnizat date, iar cei ai Prefecturii Bihor au explicat că acest lucru se întâmplă din cauza unei interdicții stabilite la nivel central. „Singurele comunicări pe această temă le poate face președintele și conducerea națională a Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor”, spunea atunci Cristian Ștef, angajat al Cancelariei Prefectului.
După 20 de zile
În acest context, BIHOREANUL a transmis pe 21 februarie o cerere de informații publice către ANPC, solicitând un răspuns transmis cu celeritate privind controalele desfășurate în marile magazine din Oradea și Bihor, neregulile găsite și sancțiunile aplicate.
Ei bine, răspunsul a fost trimis prin email de către ANPC abia după 20 de zile de la solicitare, pe 12 martie. Emailul conține un document semnat de șeful ANPC, Cristian Popescu Piedone, datat cu 5 martie, însă trimis abia ulterior.
În informare se precizează că Protecția Consumatorilor Bihor a verificat, în perioada 18-21 februarie, 4 magazine Profi, 2 magazine Lidl, 4 magazine Rewe România (Penny), un magazin Remarkt, un magazin Mega Image, un magazin Auchan și două Carrefour.
O mulțime de nereguli
În toate cazurile s-au găsit nereguli, unele mai grave - spații neigienizate, fructe și legume depreciate, cu lovituri sau mucegai, carne sau produse din carne cu ambalajele deteriorate, cu gheață în interiorul ambalajului etc. -, fiind aplicate și amenzi fiecărui lanț. De asemenea, comisarii au oprit de la vânzare mai multe produse.
În cazul magazinelor Profi, amenzile au ajuns la 78.000 de lei, la Lidl au fost de 56.000 de lei, la Rewe România, de 113.000 de lei, la Remarkt, de 41.000 de lei, la Mega Image, de 45.000 de lei, la Auchan, de 18.000 de lei, la Carrefour, de 81.000 de lei.
Magazinele Lidl Ioșia și Rewe (Penny) de pe str. Seleușului au fost închise temporar, iar în cazul magazinului Carrefour din Crișul, ANPC menționează că s-a luat măsura complementară de „închidere a unității”.
Răspunsul ANPC, semnat de Cristian Popescu Piedone, cu lista neregulilor și sancțiunilor din toate unitățile controlate:
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.