URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
11 Martie 2024, 17:11

Cele patru pasaje rutiere propuse de Bolojan peste și pe sub centura Oradea, aprobate de Ministerul Transporturilor. Lucrările încep la vară

Cele patru pasaje rutiere propuse de Bolojan peste și pe sub centura Oradea, aprobate de Ministerul Transporturilor. Lucrările încep la vară sursa foto Facebook / Ilie Bolojan
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Documentațiile tehnice ale celor patru pasaje rutiere care vor fi construite la ieșirile din Oradea pe trei șosele naționale - DN 79 spre Nojorid, DN 19 spre Biharia și DN 1 spre Săcădat - au fost avizate de comisia tehnico-economică a Ministerului Transporturilor, a anunțat președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan. În vară ar urma să înceapă lucrările, iar anul viitor să fie finalizate.

„Ultimul aviz”

Potrivit lui Bolojan, care a și propus construirea acestor pasaje pentru fluidizarea circulației la intrarea și ieșirea în oraș, „este ultimul aviz necesar pentru a încheia procedura de promovare a celor patru proiecte”.

Președintele CJ Bihor arată că începerea efectivă a lucrărilor este „estimată în vara acestui an”, iar până atunci mai sunt de parcurs câteva etape birocratice.

Concret, ministrul Transporturilor va trebui să emită un Ordin pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai celor 4 pasaje, în cursul săptămânii viitoare, proiectanții trebuie să finalizeze proiectele tehnice ale acestora și trebuie realizat, de asemenea, auditul de siguranță până la sfârșitul lunii martie, iar „până la jumătatea lunii aprilie” trebuie avizate proiectele tehnice în comisia tehnico-economică a CNAIR și emise autorizațiile de construire, până la jumătatea lunii aprilie.

Tot luna viitoare, arată Bolojan, trebuie organizate procedurile de licitație pentru selectarea constructorilor pasajelor, iar „până la sfârșitul lunii aprilie ne propunem să publicăm documentațiile de licitație”, urmând stabilirea câștigătorilor și începerea lucrărilor. „Ne propunem ca până la sfârșitul lunii august să începem lucrările”, a conchis șeful administrației județene, reiterând că aceste proiecte sunt rezultatul unui parteneriat între CJ Bihor, Primăria Oradea și CNAIR, finanțarea urmând să fie asigurată din fonduri europene.

„La sfârșitul anului viitor, după finalizarea pasajelor, circulația la ieșirile din Oradea se va face mai fluent, cel mai mare câștig fiind pe Calea Aradului”, a mai arătat Ilie Bolojan.

Decise în vara anului trecut

Deciziile pentru construirea celor 4 pasaje au fost adoptate în unanimitate de aleșii bihorenilor, la propunerea lui Bolojan, în luna iulie a anului trecut.

Două pasaje ar urma să traverseze centura Oradiei și DN 79 spre Nojorid, iar câte unul va fi pe DN 1 spre Oșorhei și pe DN 19 spre Biharia,.

Primul pasaj va fi subteran, la ieșirea din oraș spre DN 79, urmând să taie pe dedesubt centura orașului, dotată cu câțiva ani în urmă și cu un pasaj suprateran pe direcția dinspre zona Auchan spre Sântandrei. În prezent, ieșirea din oraș către Nojorid se face printr-o intersecție giratorie, care va fi subtraversată de viitorul pasaj, astfel că în acest loc va exista un mic nod rutier pe trei niveluri. Prin urmare, șoferii care merg spre Nojorid vor intra în subteran, pasajul urmând să fie amenajat pe actuala bandă a doua, iar prima bandă va rămâne la locul ei, de asemenea și breteaua care „taie” la dreapta spre Calea Sântandreiului prin dreptul blocurilor ANL.

Tot către Nojorid ar urma să mai fie realizat un pasaj, suprateran, peste DN 79 Oradea - Arad, în dreptul zonei comerciale ERA Park - Oradea Shopping City, așa încât circulația pe șoseaua națională să nu fie încetinită nici aici.

Un alt pasaj suprateran va fi construit deasupra actualei girații de la ieșirea din Oradea spre Oșorhei, în zona Cartierului Tineretului, iar cel de-al patrulea peste DN 19 la ieșirea din oraș spre Biharia, în zona din dreptul Real II Episcopia.

Potrivit CJ Bihor, cele 4 pasaje vor avea lungimi între 400 și 570 metri, cu valori estimate între 7,6 și 9,4 milioane de euro. Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Dupa cum va spuneam
si cu alta ocazie, dupa ce va fi gata DX Oradea-Arad si inelul metropolitan, cele 2 pasaje de pe Calea Aradului vor fi aproape fara nicio valoare din punct de vedere rutier. Valorile de trafic inregistrate prin ele, nu vor justifica sub nicio forma constructia lor si deranjul creat pana la receptia lucrarilor. Daca stai sa analizezi, pe durata constructiei lor, circulatia spre aeroport va fi sufocata si mai tare decat este in prezent, din cauza lucrarilor. Bonus, se mai face si largirea la 2 benzi a soselei, intre aeroport si intersectia cu Livada. Pana se vor finaliza lucrarile la cele 2 pasaje, se va finaliza si inelul metropolitan si o parte din circulatie va fi scoasa de pe actuala sosea de centura. Probabil ca DX-ul va fi gata si el in scurt timp dupa receptia pasajelor (sper ca cel putin partea spre Salonta). Deci constructia pasajelor incepand din anul acesta nu este oportuna din punctul meu de vedere, mai mult incurca decat sa ajute. Daca tot vreti sa le faceti, faceti-le dupa ce e gata inelul metropolitan. Asa macar cei care circula pe Calea Aradului, mai au sanse sa-si pastreze sanatatea mintala!
Postat 12 Martie 2024, 06:42 de Kid
@Robert: tu cati ani ai?
Draga Robert, daca tu crezi ca ai CEA MAI MICA SANSA sa rezolvi ceva cu un comment pe Ebihoreanul, iti zic din propria experienta ca esti ori naiv ori foarte tanar, si ca singurul lucru care il obtii e acela ca sa mai vada si altii opiniile tale. Daca, in schimb, vrei sa ai macar 1% sanse sa rezolvi ceva cu ideile tale, atunci singura sansa care o poti avea e sa dai un email oficial aici: drumuri.publice @oradea.ro . Poatei ai noroc si cineva de aici https://oradea.ro/primaria-oradea/structura-primariei/directiile-primariei/directia-tehnica/serviciul-drumuri-publice/ sau de aici https://oradea.ro/primaria-oradea/structura-primariei/directiile-primariei/directia-tehnica/serviciul-investitii-infrastructura/ iti va raspunde. Succes.
Postat 12 Martie 2024, 00:05 de Szaby_Oradea
..........
Azi pe Calea Aradului era o coada de numa spre intrare în oraș dincoace de girația de sub centura.Motivul? Pe trecerea de pietoni (cea unde e și statia de tramvai) mai mereu era cineva și mașinile stăteau sa tot acorde prioritate plus ai acel semafor care devine roșu tot pe direcția intrare spre oraș de câte ori vine un tramvai.Drept urmare aceste două chestiuni daca nu le rezolva atunci va fi iar o treaba făcută parțial.Un pasaj pietonal subterane cu acces spre stațiile de tramvai in locul acelei treceri de pietoni și lungirea liniei de tramvai cu vreo 200 m și modificarea acelei curbe de virare al tramvaiului de ieșire/intrare pe Calea Aradului astfel ca mașinile să treacă și pe sub linie ar rezolva problemele 100%.
Postat 11 Martie 2024, 21:58 de Robert
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON