Documentațiile tehnice ale celor patru pasaje rutiere care vor fi construite la ieșirile din Oradea pe trei șosele naționale - DN 79 spre Nojorid, DN 19 spre Biharia și DN 1 spre Săcădat - au fost avizate de comisia tehnico-economică a Ministerului Transporturilor, a anunțat președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan. În vară ar urma să înceapă lucrările, iar anul viitor să fie finalizate.
„Ultimul aviz”
Potrivit lui Bolojan, care a și propus construirea acestor pasaje pentru fluidizarea circulației la intrarea și ieșirea în oraș, „este ultimul aviz necesar pentru a încheia procedura de promovare a celor patru proiecte”.
Președintele CJ Bihor arată că începerea efectivă a lucrărilor este „estimată în vara acestui an”, iar până atunci mai sunt de parcurs câteva etape birocratice.
Concret, ministrul Transporturilor va trebui să emită un Ordin pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai celor 4 pasaje, în cursul săptămânii viitoare, proiectanții trebuie să finalizeze proiectele tehnice ale acestora și trebuie realizat, de asemenea, auditul de siguranță până la sfârșitul lunii martie, iar „până la jumătatea lunii aprilie” trebuie avizate proiectele tehnice în comisia tehnico-economică a CNAIR și emise autorizațiile de construire, până la jumătatea lunii aprilie.
Tot luna viitoare, arată Bolojan, trebuie organizate procedurile de licitație pentru selectarea constructorilor pasajelor, iar „până la sfârșitul lunii aprilie ne propunem să publicăm documentațiile de licitație”, urmând stabilirea câștigătorilor și începerea lucrărilor. „Ne propunem ca până la sfârșitul lunii august să începem lucrările”, a conchis șeful administrației județene, reiterând că aceste proiecte sunt rezultatul unui parteneriat între CJ Bihor, Primăria Oradea și CNAIR, finanțarea urmând să fie asigurată din fonduri europene.
„La sfârșitul anului viitor, după finalizarea pasajelor, circulația la ieșirile din Oradea se va face mai fluent, cel mai mare câștig fiind pe Calea Aradului”, a mai arătat Ilie Bolojan.
Decise în vara anului trecut
Deciziile pentru construirea celor 4 pasaje au fost adoptate în unanimitate de aleșii bihorenilor, la propunerea lui Bolojan, în luna iulie a anului trecut.
Două pasaje ar urma să traverseze centura Oradiei și DN 79 spre Nojorid, iar câte unul va fi pe DN 1 spre Oșorhei și pe DN 19 spre Biharia,.
Primul pasaj va fi subteran, la ieșirea din oraș spre DN 79, urmând să taie pe dedesubt centura orașului, dotată cu câțiva ani în urmă și cu un pasaj suprateran pe direcția dinspre zona Auchan spre Sântandrei. În prezent, ieșirea din oraș către Nojorid se face printr-o intersecție giratorie, care va fi subtraversată de viitorul pasaj, astfel că în acest loc va exista un mic nod rutier pe trei niveluri. Prin urmare, șoferii care merg spre Nojorid vor intra în subteran, pasajul urmând să fie amenajat pe actuala bandă a doua, iar prima bandă va rămâne la locul ei, de asemenea și breteaua care „taie” la dreapta spre Calea Sântandreiului prin dreptul blocurilor ANL.
Tot către Nojorid ar urma să mai fie realizat un pasaj, suprateran, peste DN 79 Oradea - Arad, în dreptul zonei comerciale ERA Park - Oradea Shopping City, așa încât circulația pe șoseaua națională să nu fie încetinită nici aici.
Un alt pasaj suprateran va fi construit deasupra actualei girații de la ieșirea din Oradea spre Oșorhei, în zona Cartierului Tineretului, iar cel de-al patrulea peste DN 19 la ieșirea din oraș spre Biharia, în zona din dreptul Real II Episcopia.
Potrivit CJ Bihor, cele 4 pasaje vor avea lungimi între 400 și 570 metri, cu valori estimate între 7,6 și 9,4 milioane de euro. Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.