Veniturile Aeroportului din Oradea au scăzut anul acesta cu aproape 10% faţă de anul trecut, dar conducerea Consiliului Judeţean ar fi vrut păstrarea integrală a sumei alocate pentru plata bonusurilor pentru membrii Consiliului de Administraţie.
Propunere normală
Cu toate că, de o lună, politrucii UDMR-PSD-ALDE din Consiliul de Administraţie al Aeroportului Oradea au fost schimbaţi cu şapte manageri de profesie, din care trei din domeniul aeroportuar şi aviatic, PNL-iştii au cerut ca din cauza diminuării veniturilor Aeroportului să fie redusă, corespunzător, şi suma pentru bonusuri, pretinzând această ajustare în şedinţa de joi a CJ, când a fost dezbătut proiectul de rectificare a bugetului Aeroportului pe anul în curs.
Primul care a făcut propunerea a fost liderul grupului liberal, Ionel Avrigeanu, care a afirmat că "nu este logic" ca membrii CA-ului să primească bonusuri 100%, deşi nu şi-au atins indicatorii de performanţă. "Am constatat că veniturile Aeroportului au scăzut cu aproape 10%, au fost realizate în proporţie de numai 93%, corespunzător scad şi cheltuielile, dar suma pentru bonusuri a rămas 100%. Vom vota împotriva acestui proiect, pentru că normal este să se reducă proporţional şi bonusurile", a spus Avrigeanu.
Bonusuri 100%, muncă 65%
Prima replică i-a dat-o, ca aproape totdeauna, vicepreşedintele PSD-ist Ioan Mang, care a afirmat că rectificarea bonusurilor nu trebuie făcută. "Suma aia o să rămână necheltuită", a spus Mang, referindu-se la faptul că în contractele foştilor membri ai CA-ului era prevăzută condiţia că vor beneficia de bonusuri în funcţie de atingerea indicatorilor de performanţă, deci diferenţa între suma proiectată iniţial şi cea care va fi efectiv plătită va rămâne în bugetul Aeroportului.
Solicitată să explice în ce măsură fostul CA şi-a îndeplinit criteriile de performanţă, directoarea economică a Aeroportului, Claudia Baran, a lămurit că este vorba despre un nivel de doar 65% până în luna septembrie, dar că acest procentaj ar putea creşte până la finele anului. "Poate din 30 septembrie s-a mai zburat şi va fi 75% sau 80%", a spus şi preşedintele Pasztor Sandor, pledând indirect pentru păstrarea neatinsă a alocaţiei bugetare pentru bonusuri, care urmează să fie acordate atât foştilor membri ai CA, cât şi celor instalaţi în luna noiembrie, fiecăruia corespunzător cu durata de exercitare a mandatului.
Reducere la 93%
În discuţie a mai intervenit încă un consilier liberal, Călin Gal, care a dus întrebarea formulată de Avrigeanu mai în profunzime. "Dacă planul s-a realizat 60%, cum Dumnezeu dăm bonusuri de performanţă? Acel CA (n.r. – cel schimbat luna trecută) nu şi-a îndeplinit activitatea, poate la sfârşitul anului se ajunge la 70%, dar de ce să dăm bonusuri pentru asta?", a spus Gal, făcând referire la faptul că, oricum, membrii CA au şi indemnizaţii de participare la şedinţe în sumă fixă, iar acestea nu au fost afectate de neatingerea indicatorilor de performanţă.
În final, proiectul pentru rectificarea bugetului Aeroportului a fost supus la vot în forma cerută de liberali, care prevedea reducerea până la 93% şi a sumei bonusurilor pentru membrii CA, aceasta întrunind majoritatea voturilor necesare adoptării, pentru că s-au înregistrat 33 voturi "pentru" şi doar 2 abţineri.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.