Aleșii bihorenilor au aprobat, miercuri, costurile și principalele caracteristici ale viitoarelor pasaje rutiere și pietonale pe sub centura Oradiei și peste drumurile naționale din vecinătatea orașului, la doar o săptămână după ce proiectele propuse de președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, au primit un prim aviz din partea CNAIR.
Așa cum BIHOREANUL a arătat, un prim pasaj rutier este pănuit pe sub centura Oradiei la ieșirea din Calea Aradului spre zona comercială către Aeroport, care – potrivit Hotărârii adoptate – va avea o lungime totală a amenajărilor de 406 metri, din care pasajul propriu-zis 252 metri, costul estimat prin studiul de fezabilitate fiind de 46,492 milioane lei (din care lucrările propriu-zise de construcții și montaj de 38,268 milioane lei).
Practic, pasajul va fi realizat pe actuala bandă a doua a tronsonului de la ieșirea din Calea Aradului către centură și respectiv de la intrarea în oraș dinspre Aeroport, urmând ca prima bandă să rămână așa cum este, pentru a permite virajul la dreapta spre Calea Sântandreiului și la stânga către strada Ogorului.
Un al doilea pasaj ar urma să fie construit peste DN 79 înainte de Aeroport, pentru a lega zonele comerciale ERA Park și Oradea Shopping City așa încât traficul dinspre Oradea spre Nojorid și viceversa să decurgă fără opriri și ambuteiaje în girația actuală. Conform SF-ului, acesta este prevăzut să aibă amenajări totale în lungime de 535 metri, din care cea a pasajului propriu-zis să fie de 121 metri. De asemenea, el va fi dublat și de un pasaj pietonal cu o lungime de 201 metri. Costul total este estimat la 44,93 milioane lei, din care valoarea lucrărilor de construcții și montaj 37,145 milioane lei.
Cel de-al treilea pasaj rutier propus de președintele CJ Bihor este tot suprateran, fiind prevăzut peste DN 19 la ieșirea/intrarea din Oradea spre/dinspre Biharia, peste girația din dreptul Remarkt (fostul Real II), acolo unde șoseaua națională se intersectează cu Calea Bihorului. Acesta ar urma să aibă o lungime totală a amenajărilor de 571 metri, din care cea a pasajului propriu-zis să fie de 141 metri. Proiectul a fost estimat prin studiul de fezabilitate la un cost total de 38,611 milioane lei, din care 31,537 milioane lei lucrările de construcții și montaj.
În fine, al patrulea pasaj din acest „pachet” a fost propus peste DN1 la ieșirea/intrarea spre/dinspre Oșorhei, în zona unde șoseaua națională se intersectează cu centura comunei, aflată în construcție, și cu viitorul inel rutier metropolitan de nord, care va duce până în Biharia prin Fughiu. Acesta pasaj ar urma să aibă o lungime totală a amenajărilor de 559 metri, din care pasajul propriu-zis 121 metri. Costul estimat prin SF este de 37,804 milioane lei, din care lucrările de construcții și montaj se ridică la 30,949 milioane lei.
În reuniunea în care consilierii județeni au aprobat - în unanimitate - indicatorii tehnico-economici ai celor patru proiecte, Bolojan a amintit că ele au obținut primul aviz, al Comisiei de siguranță rutieră a CNAIR, săptămâna trecută, și a afirmat că execuția lor ar putea fi licitată în decembrie, după ce va fi obținut și avizul Comisiei Tehnico-Economice, urmând ca lucrările să dureze un an.
De precizat că, potrivit celor patru Hotărâri adoptate miercuri de CJ Bihor, finanțarea celor patru pasaje ar urma să se facă din fonduri europene prin Programul Operațional Regional 2021-2027.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.