URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
18 Octombrie 2023, 17:55

Cât vor costa cele 4 noi pasaje rutiere din Oradea și Zona Metropolitană, plănuite pe sub centură și peste drumuri naționale

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Aleșii bihorenilor au aprobat, miercuri, costurile și principalele caracteristici ale viitoarelor pasaje rutiere și pietonale pe sub centura Oradiei și peste drumurile naționale din vecinătatea orașului, la doar o săptămână după ce proiectele propuse de președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, au primit un prim aviz din partea CNAIR.

Așa cum BIHOREANUL a arătat, un prim pasaj rutier este pănuit pe sub centura Oradiei la ieșirea din Calea Aradului spre zona comercială către Aeroport, care – potrivit Hotărârii adoptate – va avea o lungime totală a amenajărilor de 406 metri, din care pasajul propriu-zis 252 metri, costul estimat prin studiul de fezabilitate fiind de 46,492 milioane lei (din care lucrările propriu-zise de construcții și montaj de 38,268 milioane lei).

Practic, pasajul va fi realizat pe actuala bandă a doua a tronsonului de la ieșirea din Calea Aradului către centură și respectiv de la intrarea în oraș dinspre Aeroport, urmând ca prima bandă să rămână așa cum este, pentru a permite virajul la dreapta spre Calea Sântandreiului și la stânga către strada Ogorului.

Un al doilea pasaj ar urma să fie construit peste DN 79 înainte de Aeroport, pentru a lega zonele comerciale ERA Park și Oradea Shopping City așa încât traficul dinspre Oradea spre Nojorid și viceversa să decurgă fără opriri și ambuteiaje în girația actuală. Conform SF-ului, acesta este prevăzut să aibă amenajări totale în lungime de 535 metri, din care cea a pasajului propriu-zis să fie de 121 metri. De asemenea, el va fi dublat și de un pasaj pietonal cu o lungime de 201 metri. Costul total este estimat la 44,93 milioane lei, din care valoarea lucrărilor de construcții și montaj 37,145 milioane lei.

Cel de-al treilea pasaj rutier propus de președintele CJ Bihor este tot suprateran, fiind prevăzut peste DN 19 la ieșirea/intrarea din Oradea spre/dinspre Biharia, peste girația din dreptul Remarkt (fostul Real II), acolo unde șoseaua națională se intersectează cu Calea Bihorului. Acesta ar urma să aibă o lungime totală a amenajărilor de 571 metri, din care cea a pasajului propriu-zis să fie de 141 metri. Proiectul a fost estimat prin studiul de fezabilitate la un cost total de 38,611 milioane lei, din care 31,537 milioane lei lucrările de construcții și montaj.

În fine, al patrulea pasaj din acest „pachet” a fost propus peste DN1 la ieșirea/intrarea spre/dinspre Oșorhei, în zona unde șoseaua națională se intersectează cu centura comunei, aflată în construcție, și cu viitorul inel rutier metropolitan de nord, care va duce până în Biharia prin Fughiu. Acesta pasaj ar urma să aibă o lungime totală a amenajărilor de 559 metri, din care pasajul propriu-zis 121 metri. Costul estimat prin SF este de 37,804 milioane lei, din care lucrările de construcții și montaj se ridică la 30,949 milioane lei.

În reuniunea în care consilierii județeni au aprobat - în unanimitate - indicatorii tehnico-economici ai celor patru proiecte, Bolojan a amintit că ele au obținut primul aviz, al Comisiei de siguranță rutieră a CNAIR, săptămâna trecută, și a afirmat că execuția lor ar putea fi licitată în decembrie, după ce va fi obținut și avizul Comisiei Tehnico-Economice, urmând ca lucrările să dureze un an.

De precizat că, potrivit celor patru Hotărâri adoptate miercuri de CJ Bihor, finanțarea celor patru pasaje ar urma să se facă din fonduri europene prin Programul Operațional Regional 2021-2027.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
E clar: oradenii/bihorenii sunt pr*sti de dau in gropi!
Numai asa se explica cum am votat sa ne conduca in prapastie un idi*t. Unii isi amintesc cum aratau planurile originale. A venit vinitura (nu-i dau numele) si a schimbat tot pe motiv ca e ,,prea scump"! Ca sa se inteleaga ce economie am facut va dau un exemplu clasic. O dacie costa 70.000 de lei si asteptai circa cinci ani sa o primesti. Puteai sa a faci din piese, dar ar fi costat 120.000 de lei. Diferenta e ca azi idi*tul face dacia din bucati dar nu pe banii lui!
Postat 19 Octombrie 2023, 11:53 de pinonel
KP aka mama Omida
Bolojan nu PROPUNE, Bolojan FACE, atâta nu te duce mintea.
Postat 19 Octombrie 2023, 10:11 de Sandu2100
Bolojan nu a propus nimic.
El doar preia ce îi bagă-n cap unii sau alții și orientează propaganda astfel încât să-i dea și lui ceva, cât mai gros, pentru viitoarea sa campanie electorală. O clipă nu l-a dus mintea să priceapă că, de acum, trebuie ca dezvoltarea locului să fie echilibrată și trebuie băgați banii și în proiecte spre partea nordică a orașului, cu cât mai multe legături și conexiuni economice pe direcția viitoarei A3, nu tot către jumătatea sudică de la Crișul Repede și către "moșia" sa din buza pădurii.
Postat 19 Octombrie 2023, 05:48 de KP
..........
Deci între girația actuala de la Era și cea de sub pasaj (de sub centura) sunt cred mai puțin de 400 m.Un pasaj peste girația Era va avea o rampă de cel puțin 100 m (pe fiecare parte) la fel și pasajul de sub centura va avea o rampă de aproape 100 m și îți rămân nici 200 m între cele două.200 m in care cei ce vin din Era spre oraș vor vrea sa se incadreze pe banda interioara sa intre in pasaj iar cei care vin dinspre aeroport și vor să meargă spre Nufărul vor face manevra invers,cam înghesuit.Iar la ieșirea din pasaj venind spre oraș dai imediat în linia de tramvai unde e un semafor care se face roșu de fiecare dată când vine tramvaiul.E des întâlnită situația că la ore mai aglomerate la un roșu acolo coada se întinde până în girația actuala ( de sub pod) Deci e de așteptat ca dacă acel pasaj subteran nu intra și sub linia de tramvai (lucru care se poate face doar cu modificarea buclei de virare a tramvaiului din cauza pârâului Peta) la fiecare roșu la orele mai aglomerate mașinile sa staționeze formând o coloana până în mijlocul pasajului,lucru foarte,foarte periculos.Doar câteva aspecte.
Postat 19 Octombrie 2023, 00:15 de Robert
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON