Comitetul Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Bihor a anunţat că şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, Raed Arafat, a emis un Ordin pentru plasarea în carantină a celor două localităţi din Bihor pentru care această măsură a fost propusă de Direcţia de Sănătate Publică şi de CJSU cu o zi înainte.
Potrivit unui comunicat transmis de Prefectura Bihor, măsura de carantinare se aplică „începând de astăzi, 18 noiembrie, pentru o perioadă de 14 zile”.
Aşa cum BIHOREANUL a relatat cu o zi înainte, carantinarea localităţilor Fînaţe şi Câmpani, ambele din comuna Câmpani, a fost decisă în urma unor analize de risc efectuate de Direcția de Sănătate Publică Bihor și a avizului Institutului Național de Sănătate Publică, după ce în această comună rata de infectare cu virusul SARS-CoV-2 a ajuns luni, 16 noiembrie, la 13,41% cazuri la 1.000 locuitori.
Cele mai importante prevederi ale ordinului de plasare în carantină:
- Intrarea și ieșirea din zonele carantinate sunt restricționate, cu anumite excepții, spre exemplu: transportul de persoane și de marfă, de materii prime, aprovizionarea populației, deplasarea la serviciu sau la unități de învățământ situate în afara zonei carantinate, activitățile agricole și urgențele medicale;
- Purtarea obligatorie a măștii de protecție, astfel încât să acopere nasul și gura, pentru toate persoanele care au peste 5 ani, prezente în spații publice închise și deschise;
- Interzicerea circulaţiei persoanelor în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparţin aceleiaşi familii, precum şi formarea unor asemenea grupuri;
- Interzicerea circulației și staționării persoanelor în spații publice și în afara gospodăriei, cu excepția motivelor bine justificate, pe baza declarației pe proprie răspundere, legitimație de serviciu sau a adeverinței eliberate de angajator;
- Suspendarea cursurilor școlare care presupune prezența ”față în față” pentru toate unitățile de învățământ, cursurile urmând a se desfășura online;
- Interzicerea evenimentelor private de tipul nunți, botezuri, mese festive etc., precum și a activităților pentru copii în spații închise, cum ar fi aniversările, locurile de joacă sau afterschool-urile;
- Suspendarea activității HoReCa în interior și în exterior, inclusiv a teraselor, a sălilor de jocuri de noroc și a saloanelor de înfrumusețare;
- Suspendarea activităților culturale și de divertisment de tipul spectacolelor și concertelor, a activităților culturale, științifice și artistice, precum și a activităților și competițiilor sportive cu excepția celor profesioniste organizate de federațiile de profil;
- Suspendarea activității piețelor pentru produse nealimentare, a târgurilor, oboarelor, iarmaroacelor si piețelor de vechituri;
- Activitățile comerciale se vor desfășura cu program de lucru limitat până la ora 20.00, cu excepția farmaciilor și a benzinăriilor care pot avea program non-stop, iar accesul în incintă se va efectua cu limitarea numărului de persoane, la maximum 30% din capacitate și cu respectarea normelor de distanțare fizică;
- Se permite oficierea slujbelor religioase doar în exteriorul clădirilor, cu respectarea normelor de 4 mp/persoană și a regulilor de protecție sanitară, precum și oficierea slujbelor de înmormântare, doar în exteriorul clădirilor, cu participarea a maxim 20 de persoane.
Circulația tuturor persoanelor din localitățile carantinate în afara locuinței/ gospodăriei în intervalul orar 06.00-22.00 este interzisă, cu următoarele excepții:
a) deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
b) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale;
c) deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță;
d) deplasarea pentru asigurarea de bunuri care acoperă necesitățile de bază ale persoanelor și animalelor de companie/domestice, precum și bunuri necesare desfășurării activității profesionale, pentru persoanele cu vârsta de peste 65 de ani în intervalul 10:00-13:00, iar pentru persoanele cu vârsta mai mică de 65 de ani în intervalele orare 06:00-10:00, respectiv 13:00-20:00;
e) deplasările scurte, în apropierea locuinței/gospodăriei, legate de activitatea fizică individuală a persoanelor (cu excluderea oricăror activități sportive de echipă), cât și pentru nevoile animalelor de companie/domestice;
f) deplasarea în scopul donării de sânge, la centrele de transfuzie sanguină;
g) deplasarea în scop umanitar sau de voluntariat;
h) deplasarea pentru realizarea de activități agricole;
i) deplasarea producătorilor agricoli pentru comercializarea de produse agroalimentare;
j) îngrijirea sau administrarea unei proprietăți din altă localitate; eliberarea de documente necesare pentru obținerea unor drepturi;
k) participare la programe sau proceduri în centrele de tratament;
l) pentru achiziția, service-ul, efectuarea ITP sau alte operațiuni de întreținere a vehiculelor, activități care nu pot fi efectuate în localitatea de domiciliu;
m) alte motive justificative precum: îngrijirea/însoțirea copiilor/membrilor de familie;
n) îngrijirea unei rude/afin sau persoană aflată în întreținere, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie.
În intervalul orar 22:00-06:00, circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei este permisă numai pentru motivele prevăzute la punctele a), c), e) și n).
Pentru verificarea motivului deplasării în interes profesional/personal, persoanele sunt obligate să prezinte, la cererea personalului autorităților abilitate, legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere, completată în prealabil. Declarația pe propria răspundere trebuie să cuprindă numele și prenumele, data nașterii, adresa locuinței/ gospodăriei/locului activității profesionale, motivul deplasării, data completării și semnătura.
Monitorizarea permanentă a respectării măsurilor se va face de către structurile de ordine publică, în coordonarea Inspectoratului de Jandarmi Județean Bihor.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.