URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 14 MARTIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Călin Georgescu zice că ar trebui să ieșim din NATO și UE, că nu avem nevoie de fonduri europene câtă vreme îl avem pe Dumnezeu, iar unei jurnaliste din Basarabia i-a povestit despre poporul moldovean. Numai pentru asemenea vorbe, CCR ar fi îndreptățită să nu-l lase să participe la alegerile prezidențiale...
Zic şi eu
Adrian Cris
Vechea mantră a orădenilor nemulțumiți, că „Bolojan e de vină” pentru-absolut-tot, devenită memă pentru alții, s-a transformat în ultimele săptămâni, cu sens schimbat, în ditamai comandamentul național. „O problemă de securitate națională a României”, a opinat CTP-ul, potrivit căruia ar fi „un risc major de securitate” dacă, în furtuna de acum, Bolojan nu rămâne președinte sau nu devine premier.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cum priviți decizia BEC și CCR de respingere a candidaturii lui Călin Georgescu la alegerile prezidențiale?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În 18 februarie 2025, Curtea Constituțională a admis, cu majoritate de voturi, o excepție de neconstituționalitate vizând un text din Codul de procedură penală ce reglementează motivele pentru recursul în casație în fața Înaltei Curți de Casație și Justiție.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
11 Ianuarie 2025, 19:00

Călătorii care ajung din Ungaria la Oradea fac o oră cu trenul de la Episcopia Bihor la Gara Mare. De ce este criticat Guvernul maghiar

Călătorii care ajung din Ungaria la Oradea fac o oră cu trenul de la Episcopia Bihor la Gara Mare. De ce este criticat Guvernul maghiar Foto arhivă, generic
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Deşi România a aderat la spaţiul Schengen, iar frontiera cu Ungaria poate fi traversată de la 1 ianuarie fără controale, trenurile internaţionale continuă să înregistreze întârzieri la graniţă. Pasagerii care ajung din Episcopia Bihor, gara de frontieră, în Gara Mare din Oradea sunt nevoiţi să petreacă aproape o oră pe această distanţă de doar 25 de minute, din cauza unor întârzieri nejustificate.

Potrivit site-ului G4Media, care citează Asociaţia "Mulţime în Mişcare" (Közlekedő Tömeg) din Ungaria, trenurile staţionează inutil în gările de frontieră, inclusiv la Oradea, aproximativ 40 de minute, de ambele părți, deoarece orarul lor nu a fost adaptat pentru a elimina pauzele alocate anterior controalelor vamale.

Asociaţia oferă drept cel mai elocvent exemplu linia Püspökladány - Oradea, amintind că trenurile internaţionale nu vor circula dincolo de oraş dinspre Ungaria pentru o perioadă îndelungată din cauza lucrărilor de electrificare a căii ferate.

Cu toate acestea, călătoria de 25 de minute până în Gara Mare din Oradea durează peste o oră din cauza staţionării inutile la frontieră, adică în gara Episcopia Bihor.

"Sosirea la Oradea, care se află la 25 de minute cu trenul de la gara de frontieră cu Ungaria, durează mai mult de o oră din cauza aşteptării inutile de 40 de minute, în pofida faptului că trecerea trenurilor internaţionale fără oprire nu este împiedicată de niciun motiv privind capacitatea peronului sau conexiunile conform mersul trenurilor", este citată Asociaţia de G4Media.

Reprezentanţii "Mulţime în Mişcare" mai subliniază că Guvernul Ungariei a avut suficient timp să se pregătească pentru această schimbare, având în vedere că aderarea României la Schengen a fost un proces planificat de ani de zile.

În schimb, lipsa coordonării dintre autorităţile ungare şi organizaţiile feroviare ar fi dus la menţinerea unui program de transport învechit, care nu mai reflectă realitatea din teren.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
@Poienaru
Dacă stă la frontieră degeaba? Trenurile maghiare funcționează după mersul lor, al ungurilor. Linia nu-i așa circulată ca să nu fi putut schimba ora de plecare.
Postat 12 Ianuarie 2025, 13:19 de Salontanu
Din articol,
nu este clar ce vina are guvernul maghiar pentru aceasta intarziere, daca trenul romanesc, circula cu o viteza de 5 minute pe kilometru. Cu 5 minute timp de oprire in statie de frontiere, ar mai ramane 30 de minute care au rotunjit timpul la o ora, acelasi ca si mersul pe jos, care iti reduce si timpul de asteptare-stresul, cat si colesterul. Deci unde este problema? Totul vine la pachet in folosul si sanatatea pasagerului.
Postat 12 Ianuarie 2025, 10:21 de Poienaru
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5795 RON
  • 1 EUR = 4.977 RON
  • 1 HUF = 0.0124 RON