Centura municipiului Beiuș, de 9,33 kilometri, ar urma să fie prelungită dacă o propunere făcută publică de președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, va fi aprobată de ceilalți aleși ai bihorenilor.
Scopul este ca șoferii care se deplasează dinspre Oradea spre Stâna de Vale să nu mai intre prin oraș, putând folosi prelungirea către ieșirea spre Drăgănești până la capătul dinspre Mizieș al Drumului Apusenilor.
Plus 1,5 km
Președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, și-a anunțat într-o conferință de presă susținută joi inițiativa unei a treia etape pentru construirea centurii Beiuș, după cea care prevede construirea tronsonului de 7,3 km din DN 76 la intrarea în oraș dinspre Oradea, cu traversarea Crișului Negru și ocolirea localității prin sud pentru a reveni pe DN 76 la ieșirea spre Drăgănești, și respectiv tronsonul de 2 km spre Delani care va face legătura cu DJ 764 Beiuș – Roșia – Aleșd.
Cel de-al treilea tronson, a explicat Bolojan, ar urma să aibă 1,5 km, de la ieșirea din Beiuș spre Drăgănești, unde a fost construit un viaduct peste DN 76, mergând până în vecinătatea satului Mizieș, unde se va racorda la DJ 764 Beiuș – Budureasa – Stâna de Vale, parte a Drumului Apusenilor a cărui modernizare a fost finalizată în toamna anului trecut.
„La ieșirea spre Drăgănești, deci pe capătul spre Ștei (n.r. – al centurii Beiuș), vrem să profităm de pasajul existent (n.r. – viaductul peste DN 76), pentru o legătură spre Stâna de Vale, pentru ca șoferii care se deplasează dinspre Oradea să nu mai tranziteze municipiul Beiuș”, a spus Bolojan.
De notat că cele două tronsoane aflate acum în lucru, însumând 9,3 km, vor fi deschise circulației în această toamnă, după cum a precizat șeful administrației județene, „la jumătatea lunii septembrie”.
„Gata în maximum un an”
Președintele CJ Bihor a afirmat că „avem deja acordul verbal al CNAIR și o să primim și un acord scris” pentru a realiza racordarea centurii Beiuș la DJ 764A, și a arătat care vor fi următorii pași pentru construirea etapei III a acesteia, precum și termenul în care ar putea să fie finalizată.
„Săptămâna viitoare vom semna un contract pentru studiul de fezabilitate, astfel încât la sfârșitul anului să aprobăm indicatorii tehnico-economici (n.r. – costurile estimate și caracteristicile tehnice ale noului tronson), iar anul viitor să derulăm procedura de licitație pentru desemnarea constructorului și în vara anului viitor să înceapă lucrările, pentru a fi finalizate în maximum un an”, a spus Ilie Bolojan.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.