URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 30 OCTOMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Nu cred că există un cetățean care ar dori să-și vadă casa distrusă numai pentru că acolo trebuie să treacă un drum ori să se facă un pasaj sau un sens giratoriu. Și chiar dacă sumele oferite drept despăgubire sunt generoase, ceea ce nu e cazul la scârțara Primărie Oradea, tot mai rămâne disconfortul de a-i scoate pe oameni din rutina zilnică.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
18 Iulie 2024, 20:15

Bolojan vrea prelungirea centurii Beiuș așa încât șoferii care merg din Oradea spre Stâna de Vale să nu mai tranziteze orașul

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Centura municipiului Beiuș, de 9,33 kilometri, ar urma să fie prelungită dacă o propunere făcută publică de președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, va fi aprobată de ceilalți aleși ai bihorenilor.

Scopul este ca șoferii care se deplasează dinspre Oradea spre Stâna de Vale să nu mai intre prin oraș, putând folosi prelungirea către ieșirea spre Drăgănești până la capătul dinspre Mizieș al Drumului Apusenilor.

Plus 1,5 km

Președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, și-a anunțat într-o conferință de presă susținută joi inițiativa unei a treia etape pentru construirea centurii Beiuș, după cea care prevede construirea tronsonului de 7,3 km din DN 76 la intrarea în oraș dinspre Oradea, cu traversarea Crișului Negru și ocolirea localității prin sud pentru a reveni pe DN 76 la ieșirea spre Drăgănești, și respectiv tronsonul de 2 km spre Delani care va face legătura cu DJ 764 Beiuș – Roșia – Aleșd.

Cel de-al treilea tronson, a explicat Bolojan, ar urma să aibă 1,5 km, de la ieșirea din Beiuș spre Drăgănești, unde a fost construit un viaduct peste DN 76, mergând până în vecinătatea satului Mizieș, unde se va racorda la DJ 764 Beiuș – Budureasa – Stâna de Vale, parte a Drumului Apusenilor a cărui modernizare a fost finalizată în toamna anului trecut.

„La ieșirea spre Drăgănești, deci pe capătul spre Ștei (n.r. – al centurii Beiuș), vrem să profităm de pasajul existent (n.r. – viaductul peste DN 76), pentru o legătură spre Stâna de Vale, pentru ca șoferii care se deplasează dinspre Oradea să nu mai tranziteze municipiul Beiuș”, a spus Bolojan.

De notat că cele două tronsoane aflate acum în lucru, însumând 9,3 km, vor fi deschise circulației în această toamnă, după cum a precizat șeful administrației județene, „la jumătatea lunii septembrie”.

„Gata în maximum un an”

Președintele CJ Bihor a afirmat că „avem deja acordul verbal al CNAIR și o să primim și un acord scris” pentru a realiza racordarea centurii Beiuș la DJ 764A, și a arătat care vor fi următorii pași pentru construirea etapei III a acesteia, precum și termenul în care ar putea să fie finalizată.

„Săptămâna viitoare vom semna un contract pentru studiul de fezabilitate, astfel încât la sfârșitul anului să aprobăm indicatorii tehnico-economici (n.r. – costurile estimate și caracteristicile tehnice ale noului tronson), iar anul viitor să derulăm procedura de licitație pentru desemnarea constructorului și în vara anului viitor să înceapă lucrările, pentru a fi finalizate în maximum un an”, a spus Ilie Bolojan.  

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
6 Comentarii
Am luat in masina...
in urma cu 3 saptamani pe cineva din Finiș, unul din satele de langă Beiuș brazdat de centură. Centura lucru bun nu zic, dar omul mi-a aratat ca traseul putea fi mult redus ca si complexitate cel putin pe zona satului lu. Dar nu asta e problema. Problema este că au macelarit abuziv terenurile oamenilor fara sa-i despagubeasca proportional. Unor oameni le-a luat 70 de metri patrati din curte / terenuri intravilane / locuri de casa și i-a despagubit cu fabuloasa sumă de 350 de lei. Concluzia este că da se construiește, dar calcă pe cadavre doar ca imaginea faraonului să iasă una foarte cosmetizată. oricât l-am apreciat și-l apreciez profesional pe Bolojan, totuși să dai 2 lei pe oameni dar să înmulțești milioanele patronilor locali e o chestie de fără bun simț. Nu știu cum permite legea totuși așa ceva?! Cu 350 de lei nu cumperi nici 1 m2 lângă Oradea. Este totuși o bătaie de joc la adresa oamenilor simpli, care nu s-au opus dar neavând nici o putere de negociere / economică s-au văzut pur și simplu și fără terenuri dar și fără bani. Așa o fi peste tot cu Bolojan? Sau la cunoștințe prețurile imobilelor au ceva suprapreturi supraumflate?
Postat 19 Iulie 2024, 20:28 de georgemarian
@KP
Eu inteleg durera si judecata d-voastra, dar in campanie D-ii Bolojan si Birta nu au explicat programul lor. A spus ca "vom face ce ne-am propus". Nimeni nu a fost curios sa puna intrebarea, ce si cum si mai ales cit costa. Am votat cu ochii inchisi. Acuma incasam pe banii nostri si inca 5 Ani. Ehei, prostia si domnia sint doua lucruri ce obligatoriu se plateasca in lumea asta!
Postat 19 Iulie 2024, 12:54 de Piranda
Scorțosule ...
... tu te întrebi ceva, de parcă edilii Bihorului ar avea ceva în cap, în afară de boala statului la putere. Ei de fapt nu au cum să gândească o analiză SWOT pentru orice inițiativă sau proiect ... pentru că sunt proști și prăduitori, din ignoranță și lipsă de experiență.
Postat 19 Iulie 2024, 08:02 de KP
Ai văzut bufonule din fruntea județului ce trebuia făcut de la bun început?
Când am spus că centura Beiușului trebuie făcută pe la buza dealului Delani, simplu și ușor de construit pe direcția parc industrial, Mizieș - Budureasa și reintrare în DN, la jumătate de costuri astfel, amatorii liberali au sărit ca pițigoii, strigând că trebuie pasaje supraterane pe la sud, peste terenurile agricole ale oamenilor, cu două treceri peste calea ferată și două poduri peste Crișul Negru, la dublu preț și triplu timp de execuție totală. Dacă se face centură pe la nord, cea în curs de execuție pe la sudul Beiușului va fi inutilă, pentru că nici riveranii nu se vor folosi de ea. Bani aruncați în vânt, din buzunarul contribuabililor. Amatorii ăștia sunt și bătuți în cap, că nu vor să asculte cum trebuie făcut bine, durabil și cu mai puțini bani, un lucru serios care să aibă maximă utilitate.
Postat 19 Iulie 2024, 07:58 de KP
Foarte bine
Se pare ca se conturează centură inel pt Beuși. Felicitări
Postat 19 Iulie 2024, 00:21 de Sandu2100
Uimit sunt!
Uimit sunt sa vad la Bins s-a putut face o centura care sa ocoleasca orasul chiar daca s-au facut doua poduri; de ce la Alejd nu s-a putut, nu s-a vrut? Care sunt interesele deranjate de o centura prin extravilan la Alesd, a cui? Acolo s-a facut si un brat spre Pestis care cu usurinta putea fi scos la soseaua Alesd-Oradea fara sa se mai faca "centura interioara"(suna ca dracu:centura interioara) si fara sa mai provoci un deranj major! Intreb nu dau cu parau eu! Cred ca pestisanii ar putea sa ne spuna cu numa si prenume a cui interese s-au rezolvat cu ..... centura interioara(doar la Viena am vazut centura interioara)
Postat 18 Iulie 2024, 23:47 de scortosul
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6036 RON
  • 1 EUR = 4.9747 RON
  • 1 HUF = 0.0123 RON