URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 05 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
În sfârșit, Primăria se apucă de proiectarea reabilitării și extinderii Stadionului Tineretului. Vreme de mulți ani baza sportivă a rămas la stadiul anilor 70, doar că ceva mai dărăpănată. De altfel, multe obiective au căzut pradă, în toată țara, lipsei de bani sau nepăsării, pentru că patrimoniul aparține diverselor ministere incapabile să acceseze fonduri europene.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
29 Iunie 2021, 14:47

Bolojan și Birta vor terminal Cargo la Aeroportul din Oradea, pentru a deservi companiile locale care transportă mărfuri pe cale aeriană (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Ținut la sertar din 2013, când Consiliul Județean Bihor a primit 14 hectare din fostul tancodrom de pe marginea actualei șosele de centură a Oradiei, proiectul realizării terminalului pentru transport de mărfuri al Aeroportului orădean revine în actualitate.

Actualul președinte, Ilie Bolojan, vrea un parteneriat cu Primăria, cu Aeroportul și cu Agenția de Dezvoltare Locală Oradea pentru găsirea unui investitor care să-l facă până în 2023, anul în care terenul trebuie restituit dacă această facilitate nu este realizată.

Dublu scop

Realizarea terminalului Cargo al Aeroportului orădean „este o necesitate”, a declarat marți președintele CJ Bihor într-o conferință de presă pe care a susținut-o alături de primarul Oradiei, Florin Birta, în condițiile în care în această zi aleșii din Consiliul Local, iar miercuri și cei Consiliul Județean sunt chemați să se pronunțe cu privire la încheierea unui parteneriat între cele două administrații, regia autonomă Aeroportul Oradea și ADLO pentru îndeplinirea acestui obiectiv.

Bolojan a explicat și de ce anume este necesară realizarea terminalului: pe de o parte fiindcă peste 2 ani urmează să expire cei 10 ani în care acesta trebuia făcut, conform unei Hotărâri de Guvern prin care, în 2013, o parte din fostul tancodrom a fost transferată din proprietatea statului și administrarea Ministerului Apărării în proprietatea județului și administrarea CJ Bihor, cu clauza restituirii dacă obiectivul nu este îndeplinit. „Noi nu vrem să pierdem această oportunitate”, a spus șeful CJ Bihor.

Pe de altă parte, a adăugat Bolojan, terminalul trebuie realizat pentru că „dezvoltarea capacității logistice este determinantă pentru dezvoltarea municipiului Oradea și a județului Bihor”, în condițiile în care numeroase companii din Oradea „își transportă o parte din componentele folosite în procesul de producție, componente mici cu valoare mare, pe cale aeriană, din Asia și din Germania”.

Paralelă cu parcurile industriale

Președintele CJ Bihor a arătat că fiecare dintre entitățile care ar urma să devină partenere pentru realizarea terminalului Cargo „se angajează să facă lucruri” care să permită îndeplinirea obiectivului cât mai repede.

Astfel, Consiliul Județean va vota miercuri pentru transferarea terenului din domeniul public în cel privat al județului, așa cum a făcut și municipalitatea când a înființat parcurile industriale în urmă cu un deceniu, „Primăria a rezolvat până acum problema de urbanism”, regia Aeroportul Oradea se va ocupa de racordarea amplasamentului viitorului terminal cu o cale de rulare la pista de aterizare-decolare și de obținerea avizelor birocratice, iar ADLO, în condițiile în care terminalul se va învecina cu Parcul Industrial Eurobusiness 2, „va facilita conectarea la infrastructura acestuia” (prin obținerea de avize, dar și realizarea de drumuri).

Cu licitație

Dacă atât Consiliul Local Oradea, cât și Consiliul Județean Bihor vor aproba parteneriatul, în ședința din luna iulie a CJ Bihor ar urma să fie publicat un anunț de licitație pentru ca un investitor privat să-și asume construirea terminalului Cargo. Optimist, Bolojan a spus că depunerea ofertelor ar urma să se facă într-o lună, iar în prima parte a lunii septembrie licitația să aibă un câștigător.

Firma va trebui să construiască o cale de rulare către pista de aterizare-decolare, o platformă pentru staționarea aeronavelor, precum și hale logistice.

„Testul de bază va fi licitația, dacă un operator privat va investi câteva milioane de euro își asumă niște riscuri”, a răspuns Bolojan la întrebarea privind gradul de interes al companiilor pentru transportarea mărfurilor pe cale aeriană, confirmând că „există un interes pentru a avea această facilitate cât mai aproape”.

„În 2023, Aeroportul, în afara zonei de pasageri, sper că va avea și această facilitate, care va contribui alături de celelalte la crearea condițiilor pentru dezvoltarea municipiului Oradea și județului Bihor”, a spus președintele CJ Bihor.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
viziuni, interese
Tind sa cred ce spune KP, multe proiecte sunt copiate in Oradea inclusiv de pe vremea comunistilor. (ex. zona centru civic, centura) Daca se fac anumite modificari conform noilor vremuri nu e nimic rau, daca nu se tine cont de dezvoltare si vremuri viitoare este catastrofa.(exemplu cladirile ANR din Decebal, reabilitare gradina zoo, mai nou stadionul inghesuit langa polivalenta) Maine poimaine Nojoridul se va uni cu Oradea si va inghiti aeroportul. Cu sau fara cargo peste 10 ani va trebui mutat din motive de securitate sau vom convietui cu avioanele si dronele in cap.
Postat 30 Iunie 2021, 11:54 de scarbit
KP
Bine ca sa trezit habarnistul liberal, tu inca dormi, si tot prostii vorbesti
Postat 29 Iunie 2021, 21:13 de Sandu2100
"Ținut la sertar din 2013", așa vi s-a spus? Dar la prezentarea din Sala Mare a PMO, în 2007 pe tema mobilității, erau și jurnaliștii de la Bihoreanul. Ați uitat?
Proiectul de extindere a aeroportului orădean, cu terminal cargo în tandem cu cel de pasageri, are o vechime de aproape 14 ani. Conceputul a fost lansat încă din anul 2006, când discuțiile pe tema aeroporturilor regionale s-a purtat între primăriile Oradea și cea din Debrecen, alături de consiliile județelor Bihor și Hajdu-Bihar, dar și în prezența unor secretari de stat români și maghiari ai transporturilor. A venit apoi 2008, alegerile locale și câștigarea de către Bolojan a primăriei orădene. Și tot proiectul a fost astfel îngropat. Practic, s-au pierdut fix 13 ani de atunci, până când s-a trezit din adormire un liberal habarnist, incapabil să priceapă că Oradea nu se dezvoltă echilibrat, dacă nu se adaptează condițiilor regionale. 13 ani pierduți, dar și cele 110 milioane Euro pe care Comisia Europeană îi punea atunci la bătaie, prin Banca Europeană de Investiții, pentru tandemul aeroportuar Oradea (cargo&pasageri interni) - Debrecen (pasageri internaționali). Acum, reluarea în noile condiții de impact aeroportuar european înseamnă cu totul alți bani, pentru că Debrecen nu mai este interesat de colaborare și își face singur terminal cargo.
Postat 29 Iunie 2021, 17:57 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.817 RON
  • 1 EUR = 4.9769 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON