URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 01 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Ce destin frământat a avut terenul de lângă Aquapark. Când acolo s-a lansat proiectul Mecena, pastorul Tokes Laszlo a făcut scandal pentru că banii ungurimii au fost deturnați cu sprijin politic din Ungaria. Cum necum pe vremea mandatului lui Ilie Bolojan terenul a fost vândut cu 900.000 de euro magnatului Alexandru Mudura junior, care s-a angajat să facă acolo un hotel ba chiar și un centru de afaceri.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, o companie românească a anunțat, la Oradea, că își amână lansarea zborurilor dinspre și către București, vestită inițial, acum o lună, pentru toamna acestui an, așa încât ele vor începe nu pe 15 septembrie, ci pe 1 martie. Un fost controlor de trafic aerian pe aeroportul de aici vestea pe Facebook, nu fără satisfacție, că „Gata cu AnimaWings la Oradea! I-ați crezut? Campania s-a terminat!”...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ați votat la alegerile locale și europarlamentare?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Săptămâna trecută am arătat că, pentru a se justifica în fața electoratului că au închis păcănelele la sate, guvernanții noștri au călcat efectiv legea în picioare și au revocat autorizațiile valabile ale unor comercianți, aspect care va conduce într-un viitor nu foarte îndepărtat la plata de compensații serioase către acești comercianți.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul este o boală cu o evoluție lentă și silențioasă, dar hiperglicemia cronică determină o serie de probleme de sănătate, uneori foarte grave. Supravegherea medicală continuă este foarte importantă, descoperindu-se factorii de risc și cei agravanți precum și bolile asociate (hipertensiunea arterială, bolile cardiovasculare, obezitatea), toate acestea cu scopul instituirii unui tratament adecvat.
28 Iunie 2024, 17:03

Bolojan: Rețeaua celor 4 pasaje rutiere la ieșirile din Oradea pe DN 1, DN 79 și DN 19 a obținut „ultimul aviz” din partea CNAIR (FOTO)

Bolojan: Rețeaua celor 4 pasaje rutiere la ieșirile din Oradea pe DN 1, DN 79 și DN 19 a obținut „ultimul aviz” din partea CNAIR (FOTO) foto Facebook / Ilie Bolojan - randări ale viitorului pasaj subteran pe sub centura Oradea la ieșirea spre DN 79
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a anunțat că în ședința Consiliului Tehnico-Economic al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au fost avizate toate cele patru proiecte tehnice ale pasajelor rutiere ce vor fi realizate la ieșirile din Oradea, din care trei peste și pe sub centura orașului, iar unul peste DN 1 în Oșorhei.

Săptămâna viitoare CJ Bihor va demara procedurile de licitație pentru desemnarea constructorilor, iar lucrările ar putea începe în toamnă pentru a fi gata anul viitor, a adăugat Bolojan.

„Ultima procedură”

Șeful administrației județene a făcut anunțul privind avizarea celor patru proiecte tehnice într-o postare pe Facebook, precizând că „această avizare este ultima procedură, după finalizarea proiectelor tehnice, obținerea tuturor avizelor și realizea auditului de siguranță rutieră”.

Tot acolo, Bolojan a arătat că „săptămâna viitoare vom demara procedura de licitație în vederea selectării constructorilor ce vor realiza aceste pasaje”, arătând că „la sfârșitul lunii septembrie am putea avea desemnați câștigătorii” și că, în cazul în care „nu vor fi contestații care să lungească semnarea contractelor de execuție, în toamna acestui an vor începe efectiv lucrările”, astfel încât „până la sfârșitul anului viitor pasajele rutiere vor fi gata”.

Propunerea de realizare a celor patru noi pasaje rutiere la ieșirile din Oradea, pentru decongestionarea traficului în cele mai aglomerate direcții, a fost făcută de Ilie Bolojan în luna iulie a anului trecut, când a fost aprobată cu unanimitatea de voturi a consilierilor județeni.

În acest scop, CJ Bihor a încheiat un acord de parteneriat cu Primăria Oradea și cu CNAIR, construirea celor patru pasaje urmând să fie finanțată din fonduri europene prin PNRR.

Fiecare dintre cele patru pasaje ar urma să aibă un preț estimat la echivalentul a 10 milioane euro.

Patru pasaje pe trei direcții

Un prim pasaj rutier prevăzut în acordul de parteneriat va fi subteran, la ieșirea din Oradea spre DN 79, urmând să taie pe dedesubt centura orașului, dotată cu câțiva ani în urmă și cu un pasaj suprateran pe direcția dinspre zona Auchan spre Sântandrei. În prezent, ieșirea din oraș către Nojorid se face printr-o intersecție giratorie, care va fi subtraversată de viitorul pasaj, astfel că în acest loc va exista un mic nod rutier pe trei niveluri.

Șoferii care merg spre Nojorid vor intra în subteran, pasajul urmând să fie amenajat pe actuala bandă a doua. Prima bandă va rămâne la locul ei, de asemenea și breteaua care „taie” la dreapta spre Calea Sântandreiului prin dreptul blocurilor ANL.

Tot către Nojorid ar urma să mai fie realizat încă un pasaj, dar suprateran, peste DN 79 Oradea - Arad, în dreptul zonei comerciale ERA Park și fostul Oradea Shopping City, așa încât circulația pe șoseaua națională să nu fie încetinită nici aici, unde valorile de trafic sunt mari.

Un alt pasaj suprateran va fi construit peste DN 19 la ieșirea din oraș spre Biharia, în zona din dreptul Real II Episcopia, iar al patrulea pe DN 1 la ieșirea din Oșorhei, peste girația existentă, la intersecția cu drumul spre localitatea Fughiu, centura Oșorhei și șoseaua națională.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
Vești de pe culoarele consiliului județean.
Până la 31 decembrie 2025 se vor finaliza toate pasajele din intravilanul și extravilanul metropolei Oradea. Promisiunea decidenților liberali este fermă atât în fața finanțatorilor europeni și guvernamentali entuziasmați, cât și în fața publicului extaziat. Așadar, nu uitați că, de la 1 ianuarie 2026, toate punctele programului strategic inițiat de predecesorii care au pus Oradea pe harta Europei, mult înainte de aderarea României la UE, vor fi finalizate și vor rămâne doar ici pe colo niște cosmetizări urbanistice. Cu alte cuvinte, după ce aceste lucrări vor fi gata, se va trece la normalitate și se vor reface covoarele asfaltice de pe toate bulevardele și străzile neconforme, se vor face de noi străzile nemodernizate, se vor face toate cele de trebuință pentru a face în oraș o salubrizare de excepție, iar toate infrastructurile vor beneficia de o digitalizare care să prefacă consumatorul și clientul local în bibelou de vitrină care primește totul și nu trebuie să miște un deget pentru asta. Practic după cum rezultă, la finalul mandatului liberal (la județ și reședința acestuia), urmașii care vor câștiga alegerile le vor face statui edililor de acum. Pentru că acesta e scopul acestor edili, de a beneficia de statui ... nu de bani, putere, influență și trai pe vătrai.
Postat 29 Iunie 2024, 08:11 de KP
si intrat in Oradea ce faci?
De exemplu intri de pe viitorul pasaj de viteza dinspre Arad in Oradea si te blochezi in absurditatea aia de intersectie de la Emanuel.. 6 linii de tramvai, 10 benzi de intrare si 7 de iesire. Eu zic sa facem secției de politie direct în giratoriu pe spatiu verde. Putem sa le facem dormitor in noua secției, deși poate le deranjează cursele de noapte de prin zona somnul de frumusețe.
Postat 29 Iunie 2024, 07:22 de ionelul
Christa
Doar da se termine A3, și apoi cu investițiile astea si următoarele, nu o sa mai vorbești de trafic. Nu se stie cand se va termina A3
Postat 28 Iunie 2024, 21:23 de Sandu2100
doar o observatie
Pasajele sunt investitii binevenite, dar ce faci dupa ce treci de ele? Spre SM nu e o problema, traficul e redus. Spre CJ treci cu greu de Osorhei si o tii cu 50 - 60 la ora pana in Cluj Napoca, nu cred ca e cazul sa vorbim de jonctiunea cu Floresti. Spre Arad mai merge traficul e acceptabil. Strategia de pasaje ar trebui sporita de strategia nationala de drumuri pt fluentizarea traficului prin drumuri expres, centuri ocolitoare altfel....se rup bilete la Sacuieni (30km/h) Chisineu Cris (50km/h) etc. Observatia este pentru soferi adevarati si strategi
Postat 28 Iunie 2024, 18:58 de Christa
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6489 RON
  • 1 EUR = 4.9771 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON