URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 04 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De curând, prin zona Beiușului au apărut lupii, alți protejați, un fel de pensionari speciali ai regnului animal. Mănâncă vaci, porci, ba chiar și câinii care au curajul să-i latre. Aici treaba este și mai încurcată. Lupii sunt protejați și de ecologiști, dar și de votanții suveraniștilor, dacă aduc adeverință că sunt lupi dacici.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
31 Iulie 2023, 21:40

Bolojan propune, Birta aprobă: Consiliul Local Oradea a votat parteneriatul pentru noile pasaje supraterane la intrările în oraș (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

La cererea primarului Florin Birta, Consiliul Local Oradea a aprobat în ședința de luni, cu unanimitate de voturi și fără comentarii, asocierea cu Consiliul Județean Bihor pentru inițierea proiectelor celor patru pasaje supraterane de la intrările în Oradea dinspre Arad, Cluj și Satu Mare. 

Proiectele vor fi depuse de CJ Bihor...

„În Planul Național Reconstrucție și Reziliență și pe partea de Plan Operațional Regional sunt sume de bani pentru pasaje rutiere, practic, pe partea de siguranță rutieră și fluidizare a traficului. Pe aceste axe de finanțare, municipiile reședință de județ nu sunt eligibile, ci doar Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Consiliul Județean Bihor. Atunci, printr-o discuție cu președinte Ilie Bolojan am identificat patru zone la ieșirea din municipiul Oradea către Zona Metropolitană Oradea, unde traficul este foarte mare, de 20.000 - 30.000 mașini zilnic”, a explicat primarul Florin Birta luni, în conferința de presă care a precedat ședința în plen.

Alte patru pasaje

Potrivit parteneriatului cu Consiliul Județean Bihor, asociații vor să amenajeze două pasaje de-a lungul DN 79 pe legătura dintre Oradea și Nojorid.

Primul dintre acestea, cu câte o bandă pe sens, ar urma să subtraverseze sensul giratoriul de la intersecția străzii Calea Aradului cu șoseaua de centură.

Florin Birta a argumentat necesitatea amenajării subtraversării prin faptul că, deși șoseaua de centură supra-traversează intrarea în Oradea, „zilnic există pe Calea Aradului o aglomerație de mașini care ajunge pe străzile Oneștilor, Meșteșugarilor sau Calea Aradului”.

Cel de-al doilea pasaj ar urma să fie construit, de această dată suprateran, peste sensul giratoriu din zona centrelor comerciale de la ieșirea din Oradea către aeroport.

Municipalitatea orădeană își mai dorește alt pasaj suprateran peste centura Oradea la intersecția cu viitoarea centură Oșorhei, în zona dintre sediul Hidroelectrica și Metro, iar cel de-al patrulea peste DN 19, la ieșirea din oraș spre Biharia, în zona din dreptul Real II Episcopia.

Rămâne de văzut

Deocamdată inițiatorii proiectelor au încheiat doar parteneriatul, valoarea investiției, pentru fiecare pasaj în parte, urmând să fie stabilită prin studii de fezabilitate. În plus, inițiatorii nu știu care dintre pasaje vor și fi construite.

„Noi am identificat amplasamentele și pregătim proiectele, fiind vorba de un concurs (n.r. pentru atragerea de finanțări europene) nu înseamnă că toate aceste pasaje se vor face în Oradea, dar încercăm să finanțăm cât mai multe”, a spus primarul Florin Birta.

De altfel, după cum BIHOREANUL a mai scris, Consiliul Județean Bihor a aprobat încheierea parteneriatului cu CNAIR și municipalitatea orădeană încă din ședința de joia trecută.

Vezi mai jos parteneriatul dintre Consiliul Local Oradea și Consiliul Județean Bihor pe tema celor patru pasaje!

 

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
10 Comentarii
Birta cel mai bun primar după Bolojan
Realizările din Oradea sunt demne de un oraș din vest. Așteptăm proiectele următoare.
Postat 02 August 2023, 19:43 de Sandu2100
Birta o marioneta, o sluga
Bolojan propune, sluga de Birta apropba. Sa fii primar de 3 ani si sa nu ai nici o idee, nici un proiect personal e trist, asta e barbat? Sa nici nu ai voie sa vii cu o idee, doar ce iti dicteaza bolovanul. Vai ce marioneta de .primar avem, bani aruncati pe geam cu salariul lui. Asa e cand ajungi primar pe banii familiei care au sponsorizat partidul.
Postat 02 August 2023, 19:24 de adi13
De acord cu cititor_
Daca spre Cluj se face pasajul suprateran pentru vechiul pod peste calea ferata, atunci acel drum devine de facto "drumul principal". Cati vor sti sa se bage pe centura Osorhei? Podul e doar pentru cei care vin de pe centura simerg in zona Osorhei. Si pana la urma nu asta a fost motivul centurii? Sa nu mai aglomeram acel pod in capatul caruia se intalnesc 4 benzi ca sa devina o singura banda? Continuarea centurii Oradea spre Cluj trebuie sa se intalneasca direct cu centura Osorhei, fara alte manevre.
Postat 02 August 2023, 15:30 de IrinaLoghin
Stim stim, Bolojan totdeauna alege varianta cea mai ieftina si dupa aceea miram de ce nu functioneaza...
Cand au facut pasajul peste Calea Aradului si Nufarului multi am sesizat prin mail, forumuri si prin OCR ca ar fi mai bine un pasaj ce se folosesc la autostrazi/drumuri expres, cu bretere de virare spre dreapta din fiecare directie, care deseneaza o forma de 8 daca te uiti de sus. Intersectii de genul sunt fix pentru intrare/iesire in/din oras, in intersectie intre 2 drumuri cu flux mare de circulatie... cu pasajele ce au facut acuma peste sensuriile giratorii au rezolvat numai circulatia pe centura, cei care vin si pleaca din oras sta bine mersi in continuare in aglomeratie in fiecare zi stand la sensul giratoriu, dar nu conteaza, cand au implementat au iesit mai ieftin... Si pasajul unde se intoarce tramvaiele in Rogerius e un astfel de pasaj facut in timpul comunismului... Nici acolo n-ar fi nicio aglomeratie daca ar fi facut-o breteaua ce a zis Bolojan acuma 4 ani cand au cumparat terenul de la scoala de soferi, dar blocul respectiv e mai prioritara decat o bretea simpla facuta langa drum... Exemplu concreta ce au facut la fabrica BMW langa Debretin: https://www.google.com/maps/@47.5619374,21.548057,719m/data=!3m1!1e3
Postat 02 August 2023, 13:51 de cititor_
Chiar nu inteleg logica ce se face cu pasaje...
Daca au inceput in sfarsit centura Osorheiului, de ce nu fac pe aceea ca drumul principala??? De ce pasajul asta nu merge spre noua centura care e acuma in faza de constructie si de ce mai fac un pasaj care duce spre vechiul pasaj peste CF, pe care la momentul respectiv cand au construit au zis ca e o solutie temporara pana se face centura Osorheiului? Chiar e atat de greu toata proiectele gandite in asa fel ca continue modificarea facuta de celalalt proiect? Ar trebui sa obligam oamenii sa mearga pe centura Osorheiului direct, deci nu sa mai faca si sensul giratoriul ca sa ajunga acolo...
Postat 02 August 2023, 13:39 de cititor_
Birta ...
Nici măcar nu mimează că este primar ... se execută la orice trăznaie îl pune Bolojan să semneze. Pe acest motiv, Florine, ar trebui să cunoști faptul că a semna "ca primarul" i-a terminat pe mulți edili. Degeaba au invocat ulterior oportunitatea vreunui demers, că mai importantă-i legalitatea, incluzând aspectul financiar și traficul de influență dintre "colegi" sau între "inițiator" și "executant". Din surse sigure îți spun că, la biroul lui Kovesi de la Strassburg, sunt mai multe dosare în "stand-bye" pe care scrie Oradea. Iar dacă pierzi, Florinele, alegerile de anul viitor pe motive de apartenență și prestație partinică, aceste dosare vor ajunge să se deschidă rând pe rând.
Postat 01 August 2023, 08:04 de KP
..........
Unu.pe Calea Aradului"Am ales soluția mai ieftina" citat din Bolojan.De atunci pt a compensa lipsa acelor bretele s-a făcut acea girație spre Sântandrei cu câteva sute de mii de euro,acel drum care taie domeniul aeroportului cu vreo un milion de euro iar acum acest pasaj probabil cu vreo două-trei milioane euro minim,a ieșit deci mai ieftin :))).Iar acum o întrebare pt cei din primărie care se pare suferă de scleroză cel puțin deci întrebarea Da tramtrenul pe unde va mai merge deștepților???? Că fix pe acolo era plănuit.Presupunand că aceste pasaje chiar se vor face imaginati-va că venind dinspre aeroport între rampa de coborâre al pasajului suprateran și rampa de intrare în pasajul subteran vor fi maxim vreo 150-200 de m timp in care cei care vin din era vor sa se incadreze spre pasajul subteran iar cei care ar merge spre Nufărul vor sa se incadreze invers,e cam la limita! Unde mai pui că la ieșirea din pasaj spre Peta imediat vine acel semafor care e roșu când vine tramvaiul și în orele de trafic intens acolo f repede se poate forma o coloană în staționare care sa se întindă până în pasaj ceea ce e destul de periculos,da mă rog,cu proiecte aiurea făcute fără cap e plin podul.
Postat 31 Iulie 2023, 23:55 de Robert
@unu
La ce ai descros tu acolo (oricat de bun ar fi ca si idee), e nevoie de mai mult, decat fonduri europene... Se pare ca cineva de la biroul de Proiecte a citit doar prima parte din sloganul: "Sa facem o data, si bine!" Trebuie sa fie facut, nu sa fie si util...:))
Postat 31 Iulie 2023, 23:26 de Yzzirider
inteleg ca la calea aradului desi exista pasaj, inca e chiar foarte aglomerat
si o sa arate spectaculos sa avem in oras o intersectie pe 3 niveluri. Dar nu poti sa nu iti pui intrebarea: oare nu era mai bine o intersectie trifoi, doar pe 2 niveluri, un singur pasaj de 3 benzi pe sens, dar cu bretele ptr viraj dreapta si la urcare si coborare, precum si pt a evita intersectia. Ma gandesc ca ar fi fost mai scump initial, dar mai ieftin per total, si mai de durata daca facea pasajul ca la carte de la inceput. Se vede cum si comunistii au pastrat spatiile verzi la intersectie, in forma de triunghi (unde s-a facut pista de biciclisti) special ca sa ramana loc ptr asa ceva.
Postat 31 Iulie 2023, 23:00 de unu
Pasaj, prea devreme
In Oradea sunt deschise momentan santiere, care cu mai mult, sau mai putin succes sunt menite sa fluidizeze traficul. Sunt proiectate alte cateva "subterane", si cine stie ce... Momentan nu vad rostul la alte pasaje minune, pana nu se afla, unde o sa creeze probleme tradicul, cand aceste "perle ale orasului" vor fi gata. Oricum nu vad solutia ttaficului la iesiri din oras in pasaje. Drumurile care fac legatura intre oras, si localitatile invecinate, sunt insuficiente pentru traficul prezent zilnic: Oradea-Biharia 1banda/sens, Oradea-Nojorid 1 banda/sens etc... Adica, dintr-o carare nu vei face drum express, daca construiesti un pasaj la capat.
Postat 31 Iulie 2023, 22:40 de Yzzirider
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.8595 RON
  • 1 EUR = 4.9766 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON