Construcția drumului de legătură dintre Oradea și Sânmartin avansează în linie dreaptă după ce a fost dezafectat și ultimul stâlp de înaltă tensiune situat pe amplasamentul pasajului suprateran peste centura orașului, parte din noua șosea. Aceasta a ajuns la un stadiu de execuție de 80% și va fi finalizată în luna mai, transmite Consiliul Județean Bihor.
„Constructorii montează ultimele grinzi la pasajul suprateran care traversează Centura Oradea, în zona străzii Iancu de Hunedoara. În următoarea perioadă vor fi finalizate lucrările la pasajul pentru pietoni și bicicliști. Stadiul fizic al lucrărilor depășește 80%”, a informat, vineri, administrația județeană.
„La pasajul suprateran de peste drumul comunal spre stațiunea Băile 1 Mai lucrările sunt mai avansate, fiind turnată și placa de suprabetonare. În săptămânile următoare se vor realiza toate armăturile și la pasajul de peste Centura Oradea, urmând să fie turnată placa de suprabetonare și realizată hidroizolația. Cu montarea tuturor grinzilor se intră în ultima etapă a lucrărilor: turnarea stratului de asfalt, montarea balustradelor de protecție, semnalizarea și marcajele. În luna mai va fi deschisă circulația pe varianta ocolitoare Sânmartin”, a transmis președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.
Drumul de legătură între municipiul Oradea și comuna Sânmartin va avea o lungime de 5,75 km, precum și bretele de legătură cu DN76 și cu localitatea Haieu, cu o lungime de 2,27 km.
Traseul pornește din centura Oradea de pe strada Iancu de Hunedoara și continuă de-a lungul Pârâului Peța, spre Băile 1 Mai, ocolește Băile Felix și revine în DN 76 la ieșirea din stațiune spre Beiuș, înainte de a vira spre localitatea Cordău.
Șoseaua va avea pe lateral o pistă pentru bicicliști cu o lățime de 3 metri și va cuprinde 3 poduri, 2 pasaje, 1 pasaj subteran pentru bicicliști, 11 podețe și 5 intersecții giratorii.
Lucrările sunt executate de o asociere formată din firmele Construcții Erbașu, Vahostav SK, Drumuri Orășenești și Procons Group, valoarea totală a investiției fiind de 177,238 milioane lei, cu TVA inclusă. Finanțarea se realizează din fonduri UE, prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020, iar proiectul este derulat printr-un parteneriat încheiat între Consiliul Județean Bihor și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
În prezent, sunt în lucru încă alte patru centuri în Zona Metropolitană Oradea, și anume cele ce vor lega de oraș localitățile Oșorhei (5,8 km), Sântandrei (5 km), Nojorid (8,4 km) și Biharia – Paleu (8,7 km). De asemenea, CJ Bihor mai derulează lucrări și pentru construirea Inelului Rutier Metropolitan Oradea (17 km), a centurii Aleșd (5,8 km) și a centurii Beiuș (9,3 km).
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.