Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a finalizat licitaţia pentru selectarea constructorului şoselei care va lega Oradea de Autostrada Transilvania, fiind vorba despre Strabag, o companie austriacă activă pe piaţa din România din 1991. Anunţul a fost făcut, marţi seara, de primarul Oradiei, Ilie Bolojan.
"Firma STRABAG a fost desemnată să realizeze cei 19 km cu profil de autostradă. Noul drum va începe cu un pasaj peste calea ferată de la giratoriul de pe Calea Sântandrei, trece cu un pod nou peste Criş în zona localităţii Sîntion, traversează cu pasaje supraterane drumul şi calea ferată ce duc spre Ungaria în zona comunei Borş şi se termină într-un nod rutier pe autostradă, la 2,5 km de graniţă", a precizat, pe pagina de Facebook, edilul Oradiei.
Potrivit acestuia - dacă rezultatul licitaţiei nu va fi contestat în următoarele 11 zile - contractul de proiectare şi execuţie ar putea fi semnat "până la jumătatea lunii septembrie".
După realizarea proiectului tehnic, lucrările ar putea demara în primăvara anului 2021. "În doi ani ar trebui ca Oradea şi judeţul Bihor să fie legate direct, pe autostradă, de Europa. Mulţumesc echipei de la Transporturi şi de la CNAIR pentru colaborarea pe care am avut-o până acum în vederea realizării acestui proiect", a precizat Bolojan, cu referire la faptul că Primăria Oradea şi-a asumat realizarea documentaţiilor pentru exproprierile necesare acestei investiţii, pentru a accelera ritmul de derulare a investiţiei.
Valoarea lucrărilor se ridică la 134 milioane euro, ele urmând să fie finanţate din fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructura Mare.
Firma Strabag a fost unul dintre cei patru ofertanţi care s-au înscris în licitaţia pentru acest proiect. Ceilalţi concurenţi sunt Construcţii Erbaşu, în asociere cu Vahostav SK A.S. (Slovacia), SC Drum Asfalt în asociere cu SC Trameco SA (din Bihor), respectiv Rizzani de Eccher SpA (Italia).
Numele firmei Strabag se leagă de amânarea lucrărilor la un sector de autostradă din Bihor, Chiribiş – Biharia, austriecii contestând în mai multe rânduri licitaţia câştigată de Trameco, în asociere cu compania slovacă Vahostav, dar şi cu Water Drillings din Bucureşti.
UPDATE:
Printr-un comunicat transmis miercuri, și CNAIR a anunțat semnarea acestui contract.
„Ofertantul desemnat câștigător este S.C. STRABAG SRL cu preţul de 545.910.100,02 Lei fără TVA (aproximativ 134 milioane de euro cu TVA inclus - nr). Durata contractului este de 30 luni, din care 6 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 84 de luni. Lungimea traseului este de 18,96 km”, detaliază CNAIR în comunicat.
Reprezentanții companiei mai arată că semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă „după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea tuturor contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.