URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În situația în care cererea introdusă nu este timbrată, judecătorul îi va pune reclamantului în vedere că, în termen de maximum 10 zile de la data primirii notificării, are obligația să achite suma respectivă, sub sancțiunea anulării cererii. În această situație, însă, pe lângă plată, cetățeanul mai are două posibilități: fie să conteste modalitatea de stabilire a taxei, dacă aceasta este greșită, fie să formuleze o cerere de ajutor public judiciar, dacă se încadrează în limitele de venit legale pentru a obține această facilitate.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
23 Decembrie 2023, 09:07

Bolojan: drumul expres Oradea – Arad va fi scos la licitație luna viitoare. Încep exproprierile

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În a doua jumătate a lunii ianuarie, va fi lansată licitația pentru execuția lucrărilor de construire a celor 140 kilometri ai drumului expres Oradea - Arad, spune președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, în ziua în care a intrat în vigoare Hotărârea de Guvern pentru exproprierea terenurilor necesare.

Șoseaua, finanțată cu fonduri UE, va trebui să fie finalizată în termen de doi ani.

Liber la drum

În ultima sa ședință din acest an, Guvernul a adoptat, joi, ultima Hotărâre referitoare la DX Oradea - Arad, pentru „declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional Drum Expres Arad - Oradea, aprobarea listei imobilelor proprietate publică a statului, precum şi aprobarea listei imobilelor proprietate publică a unităţilor administrativ - teritoriale, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional”.

Actul normativ a fost publicat și a intrat în vigoare vineri, la o lună după o altă HG, pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai investiției, potrivit cărora șoseaua va avea o lungime totală de 140 km, cu tot cu ramificații, și va costa 11,729 miliarde lei, echivalentul a aproape 2,6 miliarde euro, din care 10,083 miliarde lei (peste 2,24 miliarde euro) lucrările de construcții propriu zise, diferența urmând să acopere inclusiv despăgubirile acordate proprietarilor de terenuri.

La licitație

Odată cu adoptarea HG privind exproprierile și realizarea documentației tehnice se încheie partea de proiectare și de avizare premergătoare celei de execuție.

„Asta înseamnă că avem un proiect tehnic cu toate avizele necesare. Urmează ca în 30 de zile să se emită deciziile de expropriere, după care vom primi autorizația de construire. În paralel, în primele zile ale lunii ianuarie vom preda CNAIR toată documentația și în prima jumătate a lunii se va decide modalitatea de realizare a implementării proiectului, cine va face licitația, CNAIR sau cele patru administrații publice locale”, a declarat BIHOREANULUI, vineri, Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, care împreună cu CJ Arad și cu primăriile Oradea și Arad și-au asumat realizarea acestei șosele, al cărei proiect fusese abandonat de fosta CNADNR în urmă cu mai mult de un deceniu, din lipsă de bani.

„Estimez că în a doua jumătate a lunii ianuarie va porni licitația pentru selectarea constructorilor care să execute lucrările. Acestea vor trebui finalizate în 2 ani”, a adăugat Bolojan.

Pe trei tronsoane

Potrivit cadrului legal stabilit prin Hotărârile de Guvern, lucrările pentru construirea șoselei de mare viteză se vor desfășura concomitent pe trei tronsoane: Oradea - Salonta, Salonta - Chișineu Criș și Chișineu - Arad.

Pe teritoriul județului Bihor, DX Oradea - Arad va avea o lungime de 57,5 km, traversând teritoriile municipiului Oradea, comunelor Sântandrei, Nojorid, Gepiu și Mădăras, apoi al municipiului Salonta, iar în final pe cele ale comunelor Ciumeghiu și Avram Iancu.

Șoseaua va porni din sud-estul Oradiei, unde va fi conectată cu drumul de legătură dintre centura orașului și autostrada Transilvania (aflat în stadiu de finalizare), după care va continua prin sud, ocolind Livada de Bihor prin estul localității, continuând de-a lungul căii ferate Oradea – Arad prin vestul localităților Nojorid și Cefa, apoi prin estul localității Inand.

De asemenea, va ocoli Salonta pe la est și apoi va reveni pe partea vestică a căii ferate Oradea – Arad și a DN 79, la vest de Ciumeghiu și de Avram Iancu, de unde va continua pe teritoriul județului Arad.

În Bihor, DX va avea conexiuni cu drumul de legătură dintre centură și autostradă, cu drumul comunal DC 77 (pe teritoriul comunei Nojorid), cu DN 79 (în zona Cefa), cu DJ 705 Salonta – Tinca (la ieșirea din municipiu spre această comună), precum și noduri rutiere cu drumul de legătură spre vamă (zona Salonta) și cu DN 79 (zona Avram Iancu).

În total, noua șosea va avea și patru centre de întreținere, 6 spații de servicii și 6 parcări de scurtă durată, precum și 86 de poduri, pasaje, viaducte și structuri casetate (podețe).

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
14 Comentarii
KP aka mama Omida
Nu Bolojan a inițiat proiectul, Bolojan pune în aplicare proiectul și asta e încă un motiv să-l votăm și tu o sa mori de ciudă și după 2028.
Postat 25 Decembrie 2023, 18:53 de Sandu2100
@KP
Cu fiecare postare ne dovedesti ca ai nevoie de un consult de specialitate la spitalul de pe str. Louis Pasteur 24! Sau macar de un curs de anger management!
Postat 25 Decembrie 2023, 10:52 de Biggie
Iar s-a răsturnat căruța cu proști. De data asta pe aliniamentul Oradea-Arad.
În primul rând că traseul este încadrat ca DX. Așadar drum expres, nu autostradă. În al doilea rând că nu Bolojan a inițiat acest proiect, ci este a Ministerului Transporturilor, ca parte a rețelei care să lege Baltica de Mediterana și Adriatica, din Polonia până în Grecia și cu bifurcație în Balcani până în Croația. Realizarea pe teritoriul românesc aparține CNAIR. Este proiect național, iar Bolojan s-a băgat în seamă inutil, ca de obicei, cheltuind banii bihorenilor pe un studiu de fezabilitate care s-a dovedit la nivel guvernamental deja, că este incomplet și superficial. În al treilea rând nu există încă aprobată finanțarea solicitată Comisiei Europene de către MT. Și nu în ultimul rând că nu este o lucrare care să fie realizată și finalizată în actualul ciclu bugetar al UE, 2021 - 2027 (+n3), așa că va terminat pe undeva prin anii 2032-2034. Că Bolojan își arogă niște merite fără rost nu-i de ieri de azi numai. După el trebuia de multă vreme să zburăm de la Oradea direct la Londra, Paris sau Amsterdam, cu avioanele din proprietatea publică locală, sau să fim conectați la călătorii pe Lună chiar. Ba chiar să circulăm la sol pe autostradă către Cluj și Budapesta. Povești și baliverne, pentru că Oradea e un dezastru urbanistic, de trafic și de infrastructură, iar Bihorul copiază toate aiurelile și inutilitățile văzute în Oradea. Așa că, trebuie votat cu PNL în 2024, ca să vedem cum își desăvârșește haosul creat până acum. Măcar așa o să scăpăm de "neterminați" din 2028 încolo, când o să putem reintra în normalitate, fără laude și aplauze pentru orice gură mare care prăduiește banul public în mod discreționar.
Postat 25 Decembrie 2023, 10:17 de KP
Fraierii dinainte au avut toți banii și timpul sa o facă
Cetățenii suferă pt va nu sa făcut acest drum PZS , UDEMEREU ați avut timp și bani, ce PLM va oprit ??? Daca era drumul ala făcut, era mai bine acum.
Postat 24 Decembrie 2023, 23:16 de Sandu2100
2024
Sovinii nu se mai pot opune dezvoltarii. Drumul acesta trebuia facut demult.
Postat 23 Decembrie 2023, 20:36 de Riviera
Ai dă PLM ce cacă capul la PROPAGANDĂ :::::))))
@KP stiu ca te doare faptul ca Liberalii o sa câștige si următoarele alegeri pe la noi, pai o sa câștige pt că o sa-i votăm, pt că astia fac treaba pt cetățeni. Tu și propaganda va chinuiți. Tot Orădeanul si Bihoreanul știe ca nu e perfect, dar vrem sa cedem că se schimbă ceva pt cetățeni.
Postat 23 Decembrie 2023, 20:08 de Sandu2100
Kkp
Cat de cretinule poți sa fii,sa susții ca un asemenea proiect nu e benefic,doar din cauza ca Bolo l a inițiat,dacă stăteam după miticii tai era făcut în 2300 ...internează te la hotos( spitalul 6)...
Postat 23 Decembrie 2023, 17:46 de zorro
@KP
"Drum expres înseamnă unul obișnuit care va fi mai larg, două benzi pentru liberali și două pentru socialiști. Restul vor circula pe acostament". Tu si ai tai de la haur veti circula pe acostament? Ai luat-o razna. Si nu de acum. Parerea mea e ca ai avea nevoie de un control medical.
Postat 23 Decembrie 2023, 15:47 de Biggie
Kp
Foarte interesant-punctat orice. Sursa? Din interior.Sa ne spună câte se termina si ce taxe ne baga în plus. Am citit în istorie când eram la școală-firma cu banca după ea vine și îți ordona ce proiect faci și care e comis.... Fraierii. adică prostimea se bucura precum clovniii la palat și în timp vad ca ei trăiesc tot mai prost. taxe noi iar cei ce cond... se plimba în tractoare cu mulți cp. Nevroticii de la incas... sunt. multi. acoliți polit...sursa elector... Ar vrea și salarii mari cu sporuri și sa stea. SE VEDE linia spărturilor mari curând. Așteptăm pasajele ca pita calda sa defilam de revelion pe ele. Vom fi ca la Paris - din bulevardul periferic direct în centru.Unic!!! P. S. Am auzit la piscina în 1 Mai ca cineva vrea sa fie primar în zona. Ghici cine? Altul e dezorientat și tot sparge sa caute comoara.tunelul spre bănățeni precum cei din fâșie.
Postat 23 Decembrie 2023, 14:07 de Feliciana
KP
Mai strofocatule, Oradea-Arad este autostrada A11 in lungime de 135 Km. Mai poti sa minti ?
Postat 23 Decembrie 2023, 13:15 de Riviera
KP aka mama Omida
Te doare rău ca se face, bineînțeles inca un mandat pt Bolojan, pai daca Pista si Mango au avut altă treabă, Bolojan face ce trebuie pt cetățeni.
Postat 23 Decembrie 2023, 12:51 de Sandu2100
Re: Riviera
Ce ai prizat? Se dă la sediu? E vorba de drumul expres Oradea - Arad, nu de o autostradă. Drum expres înseamnă unul obișnuit care va fi mai larg, două benzi pentru liberali și două pentru socialiști. Restul vor circula pe acostament din moment de Parlamentul României a votat și adoptat faptul că nu pit fi angajate lucrări de proiectare și de execuție, dacă lucrările propuse nu au surse de finanțare certe, lichide și exigibile. În plus, s-a adoptat și decontarea obligatorie în 30 de zile, ceea ce face ca orice instituție publică să poată fi executată dacă nu plătește. Asta înseamnă că tribul de "neterminați" ai lui Bolojan, dacă-i pe lege, nu vor mai putea iniția licitații pentru niciun proiect, așa cum au procedat până acum. Gata, de acum se trage linie peste adevărul faptelor, nu pe povești de partid.
Postat 23 Decembrie 2023, 11:48 de KP
super !
Ma bucur ca se face. Dar ma mir ca se face licitatie pana inca nu au fost facute exproprierile. Cu Bechtel a fost aceeasi buba si inca nu toate terenurile sunt expropriate. Sper sa nu mai fie alte procese ...e
Postat 23 Decembrie 2023, 11:40 de oradea_mea_si_a_ta
Autostrada Oradea-Arad
Se va putea merge pe autostrada de la Oradea pana la Timisoara. Autostrada Arad-Timisoara exista.
Postat 23 Decembrie 2023, 09:46 de Riviera
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON