Anul 2025 înseamnă, după trei cincinale, prima absență a lui Ilie Bolojan de la cârma Oradiei și a județului. Dacă lucrurile vor merge bine, e semn că sistemul de lucru al actualului șef al Senatului a fost implementat cu succes. Dacă nu, vom rămâne cu regretul că mandatele lui Bolojan au fost o excepție în administrația publică.
E drept că în ultimii 4 ani primarul Florin Birta a reușit să ducă la bun sfârșit „greaua moștenire” a lui Bolojan, dar nu-i mai puțin adevărat că slujbașii Primăriei și șantieriștii nu s-au demobilizat, știind că în buricul târgului veghează omul care se uită la ei printre sprâncene.
Anul acesta, Oradea va avea investiții cu puțin mai mari ca anul trecut, undeva pe la 1,5 miliarde de lei. Investițiile la Consiliul Județean sunt cam tot pe-acolo. Sume frumoase, care sperăm să se vadă în bunăstarea tuturor.
Anul trecut a fost complicat fiindcă a fost în lucru pasajul Decebal, cu oprirea tramvaiului. Anul acesta va fi, însă, și mai dificil, pentru că pasajele de la Crișul și Gară sunt mult mai grele. În plus, nu știu cum vor reuși să se organizeze așa încât să poată reporni tramvaiele înainte de finalizarea lucrărilor.
O mare parte dintre investițiile Consiliului Județean se vor regăsi tot în Oradea. Asta va duce la un serios disconfort pentru cetățeni. Pentru accesarea de fonduri europene, pasajul de pe Oneștilor intră în jurisdicția CJ, la fel și pasajele din Calea Aradului, bașca investiția tram-tren, deci deranjul maxim tot orădenii îl vor simți.
Dacă mai adăugăm că se va scurma orașul și pentru încă 29 de kilometri de rețele termice secundare și că o mare parte dintre parcuri vor primi o față nouă înseamnă că vom avea un an mai chinuitor decât cel care a trecut.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.