La 11 ani de la rezilierea contractului cu americanii de la Bechtel, două tronsoane din Bihor ale Autostrăzii Transilvania vor avea servicii de pază în loc să fie date în circulație.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România a lansat o licitație pentru angajarea unei firme de pază care să aibă grijă de grinzile de la Suplacu de Barcău și să patruleze până la Biharia, cale de 55 kilometri.
Patru posturi fixe și două patrule
Potrivit Economedia.ro, CNAIR a anunțat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice că este interesată să încheie un contract de 2 milioane lei pentru pază la depozitul de grinzi de la viaductul Suplacu de Barcău, aflat pe lotul Suplacu de Barcău - Chiribiș, precum și pentru patrulare pe cei 55 km aferenți atât acestui lot, cât și lotului Chiribiș - Biharia.
Conform publicației citate, care a consultat caietul de sarcini pregătit de CNAIR, pentru serviciile de pază la punctele fixe „depozit grinzi de la Suplacu de Barcău”, „depozit de agregate de la Abram”, „depozitul Chiribiș” și „depozitul Salard” sunt prevăzute patru posturi fixe, iar pentru patrulare două echipaje.
Ofertele firmelor de pază interesate pot fi depuse până pe 5 februarie.
Loturi fără lucrări
În ce privește lotul Chiribiș - Suplac (de 26,35 km), cea mai recentă licitație organizată de CNAIR, a cincea, a fost câștigată în luna septembrie de firma Erbașu Construcții, contra sumei de 884,12 milioane lei, după ce în 2022 i-a fost reziliat un contract anterior, de 524,956 milioane lei, pe care îl câștigase în asociere cu Vahostav SK (Slovacia).
Rezultatul a fost contestat de Precon Transilvania (Oradea, controlată de proprietarul Selina, Beneamin Rus) și de Nurol (Turcia), pe 6 noiembrie CNSCA respingând ambele contestații, însă fără ca de atunci CNAIR să anunțe semnarea oficială a contractului cu Erbașu.
Tot anul trecut, CNAIR a declarat câștigătoare pentru celălalt tronson neterminat al Autostrăzii Transilvania din Bihor, Biharia - Chiribiș (28,55 km), asocierea Precon Transilvania - Citadina 98, contra sumei de 785,21 milioane lei (fără TVA), aici rezultatul fiind contestat de Erbașu Construcții și de asocierea Strabag – Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj SA. Nici cu privire la acest tronson CNAIR nu a anunțat dacă a semnat contractul cu asocierea care a câștigat licitația.
Deși căutat de BIHOREANUL, până la ora publicării acestei știri, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, nu a răspuns apelului pentru a lămuri dacă pentru loturile Suplacu de Barcău - Chiribiș și Chiribiș - Biharia au fost semnate contractele de execuție sau acestea vor fi doar păzite.
Până în prezent, singurul tronson de autostradă construit în Bihor este cel dintre Borș și Biharia, de 5,35 km, dat în folosință în 2020 după lucrări executate rapid de asocierea Trameco, Drum Asfalt, Drumuri Bihor, Vahostav SK și Water Drillings, contra sumei de 134 milioane lei.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.