Licitaţia câştigată pe 4 septembrie de Construcţii Erbaşu pentru amenajarea tronsonului Suplacu de Barcău - Chiribiş al Autostrăzii Transilvania, lucrare începută în urmă cu ani de zile în urmă de americanii de la Bechtel şi neterminată, a fost blocată.
Potrivit economedia.ro, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu poate semna contractul cu firma câştigătoare, după ce doi dintre cei cinci constructori înscrişi la licitaţie Nurol (Turcia) şi Precon Transilvania (controlată de patronul grupului Selina, Beneamin Rus) au contestat rezultatul procedurii de atribuire la Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, vineri, chiar în ultima zi în care o mai puteau face.
După cum BIHOREANUL a mai scris, pentru realizarea celor peste 26 de kilometri de autostradă, cu 8 poduri, 8 pasaje şi 3 viaducte, investiţia se ridică la 884 milioane de lei, bani care vor fi asiguraţi din fonduri europene.
Aceasta este cea de-a patra licitaţie organizată de CNAIR pentru amenajarea tronsonului de autostradă după ce Bechtel a renunţat la lucrare.
Pe rând au fost declaraţi câştigători constructorii Corsan (2016), Construcţii Sibiu (2019) şi Construcţii Erbaşu (2021). Acesta din urmă a câştigat pentru a doua oară licitaţia lansată din nou, la începutul acestui an, de către CNAIR.
Așa cum BIHOREANUL a mai scris, aceeași firmă, Construcții Erbașu, a câștigat, în asociere cu Vahostav SK, o licitație anterioară pentru realizarea aceluiași tronson de autostradă, Suplacu de Barcău - Chiribiș.
O asociere concurentă, Drum Asfalt - Trameco (patronată de același Beneamin Rus), a contestat rezultatul licitaţiei, iar în decembrie 2021 Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) a admis în parte contestaţia şi a obligat CNAIR la reevaluarea ofertei declarate câştigătoare. Ulterior, CNAIR nu a mai oferit alte informaţii pe această temă, dar în iulie 2022 a anunţat rezilierea contractului încheiat cu Erbaşu şi Vahostav.
În luna ianuarie a acestui an a fost lansată o nouă licitație, și această pusă în stand-by o perioadă, după o serie de clarificări cerute de posibilii ofertanți. În fine, s-au depus cinci oferte de la constructori din România, Turcia și Ungaria.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.