URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 04 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
În sfârșit, Primăria se apucă de proiectarea reabilitării și extinderii Stadionului Tineretului. Vreme de mulți ani baza sportivă a rămas la stadiul anilor 70, doar că ceva mai dărăpănată. De altfel, multe obiective au căzut pradă, în toată țara, lipsei de bani sau nepăsării, pentru că patrimoniul aparține diverselor ministere incapabile să acceseze fonduri europene.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
12 Noiembrie 2024, 08:03

Au făcut-o lată! Lărgirea străzilor Armatei Române și Universității din Oradea se bazează pe un studiu de trafic mincinos și incomplet (FOTO) ​​​​​​​

Au făcut-o lată! Lărgirea străzilor Armatei Române și Universității din Oradea se bazează pe un studiu de trafic mincinos și incomplet (FOTO) ​​​​​​​ PRIMĂRIE VS. UNIVERSITATE. Dorința primarului Florin Birta (stânga) de a lărgi străzile Armatei Române și Universității îl pune cap în cap cu rectorul Constantin Bungău (dreapta), care nu vrea să vadă campusul studențesc „rupt” de o șosea cu patru benzi. „Cineva, probabil, își dorește să facă o lucrare”, spune Bungău, convins că edilul este „prost consiliat” de persoane cu interese în investiția de peste 62 milioane de lei

Aprobată de mașina de vot liberală din Consiliul Local Oradea, lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universității, Ceyrat, Atelierelor și Thurzó Sándor îngroașă lista investițiilor despre care mulți orădeni se întreabă dacă sunt cu adevărat necesare.  

Intenția Primăriei este să fluidizeze traficul dinspre centru spre șoseaua de centură, iar pentru asta se folosește de un studiu de circulație făcut „pe genunchi”, cu informații false și incomplete, de aceiași ingineri plătiți apoi să facă și documentația tehnică a lucrărilor. Cu „analiza” făcută după voia ei, fără vreo dezbatere publică, Primăria a și aprobat investiția. Dacă există hârtiile la dosar, restul contează mai puțin...

„Necesară și oportună”

Hotărârea Consiliului Local nr. 938/2024, prin care a fost aprobat studiul de fezabilitate pentru lucrările de lărgire a celor cinci străzi, prevede că investiția de 62 milioane lei este „necesară și oportună”, dar fără explicații clare privind problemele de trafic care vor fi rezolvate. Documentul se rezumă să arate că, în locul parcărilor și al scuarurilor care mărginesc carosabilul în prezent, vor mai fi create 2 benzi de circulație; fapt care, cel puțin pe Armatei Române și pe Universității, va modifica radical situația existentă de la început de secol XX.

Justificarea lărgirii nu se regăsește nici în nota de fundamentare a HCL, unde se arată doar că proiectantul, firma orădeană Edildrum Construct SRL, a luat în calcul două variante. Contrar așteptărilor, nu sunt însă propuse trasee diferite pentru îmbunătățirea traficului, care să cuprindă și străzile adiacente acestor artere, ci doar două modalități de a face aceeași investiție: prin lărgirea tramei existente, inclusiv a podului peste Peța, sau prin refacerea întregii infrastructuri rutiere, cu tot cu pod.

Din pricina costurilor mai mici, s-a optat pentru prima variantă. Ce-i drept, demolarea podului care nu are decât 6 ani de folosință și a fost proiectat la 2 benzi - tot de Edildrum - ar fi fost de-a dreptul scandaloasă...

Ei centrează, ei dau cu capul

Pentru a înțelege necesitatea investiției care va duce la dispariția a numeroase locuri de parcare (fără ca Primăria să fi amenajat altele în zonă), la tăierea a 88 de arbori și exproprierea a 69 de terenuri în suprafață totală de 2.200 mp, BIHOREANUL a solicitat Primăriei studiul de fezabilitate (SF) al proiectului și pe cel de trafic, documente pe care municipalitatea, deși pretinde că este transparentă, nu le-a publicat din oficiu pe site-ul propriu.

Cele două studii sunt cât se poate de „conectate”: analiza de trafic a dictat necesitatea SF-ului și ambele au fost făcute de aceiași specialiști. SF-ul a fost realizat de Edildrum Construct, o firmă cu doi angajați specializată în studii inginerești, care în ultimul deceniu a avut peste 50 de contracte cu Primăria, pentru modernizări sau amenajări de drumuri.

Studiul de trafic a fost făcut de Stradeproject SRL, cu zero angajați, legată direct de Edildrum Construct, căci ambele societăți sunt controlate de soții orădeni Daniela și Cristian Diaconescu, femeia fiind unic asociat, în timp ce administrator este bărbatul, un inginer constructor care a lucrat până în 2014 la Inspectoratul de Stat în Construcții.

Pregătind investiția de lărgire a celor 5 străzi, Primăria a angajat întâi firma Stradeproject, căreia în 22 mai 2023 i-a atribuit direct, fără licitație, un contract de 69.500 lei (fără TVA) pentru studiul de trafic. Patru luni mai târziu, pe 6 septembrie 2023, municipalitatea a semnat, tot „pe direct”, un contract cu Edildrum Construct, pentru 136.000 lei plus TVA, pentru studiul de fezabilitate.

Astfel, prin Stradeproject, soții Diaconescu au confirmat necesitatea lărgirii străzilor, iar prin Edildrum au arătat cum să se facă, câștigând din afacere peste 41.000 euro.


ESTE NECESARĂ? Documentele Primăriei arată că lărgirea străzilor Armatei Române și Universității la 4 benzi este necesară pentru fluidizarea traficului dinspre centrul orașului spre șoseaua de centură, dar nu explică de ce spre Piața Unirii vor rămâne tot 2 benzi. Imaginile surprinse de fotoreporterul BIHOREANULUI pe 1 noiembrie, de Ziua morților, după ora 16, când mii de oameni au mers în cimitirul municipal, arată că pe Armatei Române s-a circulat lejer, formându-se ambuteiaje doar în apropierea semaforului ce permite trecerea tramvaiului pe strada Făgărașului și în fața cimitirului (foto)

Muncă în familie

Până la publicarea acestui articol, municipalitatea a transmis BIHOREANULUI doar studiul de trafic, nu și SF-ul care a derivat din el. Analiza rutieră demonstrează că Primăria n-a căutat cu adevărat problemele din zona studiată, ci, fiind deja convinsă că străzile trebuie lărgite, a găsit specialiștii care să o confirme.

Întins pe mai bine de 100 de pagini, studiul este doar aparent exhaustiv, căci în realitate are un conținut „subțire”: peste 60 de pagini sunt anexe cu măsurători de trafic, numeroase alte pagini au hărți și imagini alte străzilor făcute din birou, cu Google Maps, în timp ce în partea scrisă predomină legislația din domeniu și descrierea arterelor, de la geologia lor la dimensiunile fiecărui tronson.

Scopul declarat al studiului de circulație era să calculeze traficul actual și cel de peste 15 ani, „pentru determinarea capacității de circulație și dimensionarea structurilor rutiere”, iar calculele le-au făcut Cristian Diaconescu și Anamaria Cristiana Serediuc, fiica lui Diaconescu, și ea ingineră. Cei doi pretind că au măsurat traficul pe toate direcțiile de mers, în trei intersecții: Armatei Române cu Matei Basarab, Universității cu Ceyrat și Atelierelor cu Nojoridului.

Cu excepția intersecției din fața cimitirului, studiul arată că în prezent traficul este peste capacitate, adică nu se desfășoară fluent, iar în 2038, dacă nu se schimbă nimic, zona va fi sufocată, cu un număr mult mai mare de autoturisme înghesuite pe aceleași străzi. În final, echipa tată-fiică a constatat „necesitatea lărgirii străzilor studiate la 4 benzi, iar a tronsonului Universității - Islazului la 3 benzi”.    

Cifre inventate

BIHOREANUL a descoperit, însă, că așa-zisul studiu conține date umflate și are lacune serioase. Inginerii pretind, de pildă, că au făcut măsurători în diferite perioade de timp: 17-22 octombrie 2022, 17-18 noiembrie 2022, 29-31 mai 2023, 1-6 iunie 2023 și 5-9 iunie 2023. În contextul în care Primăria a contractat Stradeproject SRL abia în mai 2023, este greu de explicat de ce traficul ar fi fost măsurat încă din toamna anului 2022, când, teoretic, specialiștii habar nu aveau că vor primi bani publici pentru asta, așadar nu aveau niciun motiv să stea cu orele în intersecție ca să numere mașini. Poate că nici n-au făcut-o, ci au pus cifrele din burtă...

Nici măsurătorile făcute după semnarea contractului cu Primăria nu stau în picioare. Sub pretextul că au numărat mașinile în zile cu vacanță - dar fără să explice de ce ar fi muncit în vacanță, când scopul lor era să obțină imaginea reală a aglomerației - inginerii au multiplicat numărul vehiculelor cu un „coeficient de corecție”. Adică, pe românește, l-au umflat artificial.

Culmea e că și motivul invocat este mincinos, pentru că nici elevii, nici studenții nu erau, de fapt, în vacanță! Doar 1, 2 și 5 iunie au fost zile libere, prilejuite de Ziua Copilului și de Rusalii, dar în rest traficul a fost normal, fără a fi nevoie de o „multiplicare” din pix. Aplicând însă coeficientul de corecție, inginerii au putut susține, pe hârtie, că cele două străzi sunt mai aglomerate decât în realitate.

„Nu face obiectul”

Totodată, studiul nu oferă răspunsuri la întrebări legitime privind traficul din zonă: cum vor circula mașinile la capătul străzilor lărgite, unde întâlnesc străzi cu o singură bandă pe sens? Unde vor staționa mașinile, dat fiind că lărgirea se va face prin sacrificarea locurilor de parcare? Câte semafoare vor fi necesare și cum vor încetini ele circulația?

Autorii pomenesc doar în treacăt lipsa locurilor de parcare și aglomerația din intersecția cu strada Evreilor Deportați, arătând că aceasta „va putea fi rezolvată prin lărgirea străzii Avram Iancu, care nu face obiectul prezentului studiu”. Așadar, nu oferă soluții, deși tocmai lărgirea străzilor, sugerată de ei, provoacă aceste probleme.

Fără explicații

Autorii studiului nu au lămurit informațiile vădit false depistate de BIHOREANUL în document. Contactat de jurnaliști, Cristian Diaconescu a pretins inițial că nu-și mai amintește felul în care a făcut măsurătorile, ca apoi să susțină că datările din 2022 sunt simple erori. „S-a lucrat pe niște ciorne și probabil, la transcriere, s-au păstrat date vechi. Dar toate măsurătorile s-au făcut între 29 mai și 6 iunie 2023”, a declarat el.

Inginerul n-a putut să explice, însă, de ce a aplicat coeficientul de multiplicare dacă elevii și studenții nu erau în vacanță: „Nu știu, ceva a fost. Dar vă asigur că fata (adică fiica lui - n.r.) a stat în toate intersecțiile, a numărat fiecare mașină și a notat cu creionul pe hârtie, nu sunt date inventate”. Cum a reușit tânăra să facă asta, zile la rând, de la 5 dimineața la miezul nopții, este un alt mister. Oricum, orădenii trebuie să-i creadă pe cuvânt!

Vezi studiul de trafic comandat de Primărie în galeria de documente!

Și ce dacă?

Faptul că nimeni din Primărie n-a sesizat aceste grave erori confirmă că funcționarii care au comandat studiul nici măcar nu l-au citit cu atenție, pentru că, cel mai probabil, municipalitatea nu-și dorea să obțină o imagine clară a problemelor de trafic, ci doar confirmarea că străzile trebuie lărgite. Adică o piesă la dosar și nimic mai mult.

„Dacă e așa cum spuneți, autorii studiului să-și asume greșelile. Conform legii, nici nu eram obligați să facem un studiu de trafic”, afirmă directorul tehnic al Primăriei, Sebastian Marchiș, întrebat de BIHOREANUL de ce el sau subordonații săi nu au verificat studiul.

Nici primarul Florin Birta (foto) nu pare deranjat de „amănuntul” că studiul este măsluit. Defel dornic să verifice acest lucru, edilul șef s-a limitat doar să nege că Primăria ar fi vrut numai să se acopere cu hârtii.

„Dl. Diaconescu este un proiectant serios, dacă și-a asumat că așa stau lucrurile, noi îl credem. Cu siguranță, însă, Primăria nu a solicitat nimănui să pună informații false într-un studiu de trafic”, a declarat Birta. Dar, cum scopul scuză mijloacele, nici n-a deranjat-o să folosească informațiile neadevărate...


CRITICI
„De dragul constructorilor”

Intenția Primăriei de a lărgi străzile Armatei Române și Universității a fost contestată încă din primăvară de ONG-urile Aqua Crisius, Ecotop și CAPDD. Ecologiștii au criticat municipalitatea că n-a prezentat un studiu de trafic și n-a lămurit cum va rezolva problema poluării prin suplimentarea traficului în zonă, dar și pentru că ignoră impactul asupra biodiversității prin tăierea copacilor și suplimentarea zonelor betonate. Scrisoarea lor a rămas, însă, fără răspuns.

La rându-i, rectorul Universității, Constantin Bungău (foto), are de gând să comande un studiu de trafic serios, unor specialiști recunoscuți și obiectivi, neascunzând că se opune planului Primăriei. „Părerea mea este că soluția cu 4 benzi, cel puțin pe strada Universității, nu ar fluidiza traficul, ci din contră. Între orele 8 și 17 este o traversare continuă între campusurile A și B. Presupun că vom avea cel puțin un semafor, vă dați seama cum va încetini traficul?”.

Bungău se întreabă de ce Primăria nu a luat în calcul să lărgească strada Făgărașului, de pe malul drept al Peței, care ar putea fi transformată în arteră cu 4 benzi, variantă prevăzută atât în masterplanul pentru dezvoltarea Universității, făcut chiar de Primărie în 2018, cât și în Planul de mobilitate urbană al Oradiei, din 2022. Nici una din cele două strategii anterioare nu pomenea de lărgirea străzilor Armatei Române și Universității.

„Sunt convins că dl. primar are sfătuitori slabi și primește informații false de la oameni care susțin interesele financiare ale constructorilor. Cineva, probabil, își dorește să facă o lucrare”, spune, dur, Bungău.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
22 Comentarii
CivisUlpianum
Ar trebui deschisă o anchetă pt ca Grindeanu PSD a stopat A3, la fel si cu DX16, acolo trebuie anchetă.
Postat 16 Noiembrie 2024, 23:23 de Sandu2100
O sesizare la Parchet?
Ar trebui deschisa ancheta.
Postat 15 Noiembrie 2024, 09:26 de CivisUlpianum
@Kid
Daca as fi scris eu randurile tale de mai jos nu-mi ieseau mai bine. Vad acum ca dl. Moderator ne cearta ca nu l-am citit. Ba tocmai ca am facut-o. Chiar cu speranta. Dar... Nu-mi amintesc sa fi vazut pana acum nici o analiza serioasa de oportunitate facuta asupra vreunui proiect de-al Primariei. In afara de aluzii moi si ironii subtiri nu am remarcat vreo (o)pozitie ferma legata de multitudinea de proiecte fara utilitate, costisitoare, dar fara valoare adaugata, facute prost si apoi carpite de catre harnicii din Primarie. Asa ca m-am bucurat ca, in sfarsit, s-a spart gheata. Sper din toata inima ca nu ni s-a "inaltat flamura" doar pt. ca, strict in acest caz al strazii Universitatii, s-a suparat domnul rector. Si atunci, nu-i asa, "Servim Patria"... Si ne mai cearta dl.Moderator ca nu participam la dezbaterile publice, ci doar ne exprimam pe forum. Ma intreb cand anume s-a consumat dezbaterea publica referitoare la acest proiect? Stie cineva data si ora? Practica PMO dezbateri publice deschise, organizate inainte ca proiectul sa fi fost deja aprobat si, deci, batut in cuie? Tine PMO cont de opinia unui cetatean oarecare, fie ea exprimata intr-o dezbatere publica? Imi poate da dl.Moderator exemple in care aceasta s-a intamplat? Pt. ca eu l-as putea trimite catre interviuri televizate ale d-lui Bolojan in care acesta se exprima raspicat cum ca aceste dezbateri sunt doar pierdere de vreme. Ba, dupa cum se vede in cazul de fata, n-a contat nici pozitia exprimata de catre Aqua Crisius &Co. Asa ca de-aia zic. Rolul presei este exact acela de portavoce in masura sa sensibilizeze si chiar sa faca presiune asupra potentatilor vremii. Revenind la cazul de fata, da, Bihoreanul a facut de data asta ceea ce trebuie. Si da, asa cum remarcai si tu, Kid, de prea multe ori a tacut.
Postat 12 Noiembrie 2024, 23:20 de Musti
unu
Stai liniștit ca toți au ingineri de casă, nu consider ca ar adusă universității la 2 benzi pe sens încă, dar probabil mai târziu ar trebui, dar până ar trebui sa facă parcări supraetajate sau subterane. Ca nu lucrează primăria cu firmele de casă PSD e foarte bine, nici primăriile PSD nu lucrează cu firmele de casă PNL. Ca iar incepe PSD cu propaganda si aia e alta treaba ::::::))))) TDS doamne iartă-l ne spunea acum 10 ani că Bolojan vrea sa facă Universității PIETONALĂ, nu sa întâmplat, deci tot propagandă e. Numarul masinilor o să mai crească, Mestesugarilor acum nu isi vede folosul, dar peste câțiva ani sa vezi ce de folos va fi.
Postat 12 Noiembrie 2024, 18:22 de Sandu2100
Nea Chirila
@Musti zicea de articolul cu titlul: "Nu nenorociti si strada Unoversitatii!", scris de matale. Am observat ca ai folosit "si" in titlu, inseamna ca ai observat si alte tampenii facute de boii din primarie. Poate ca este momentul sa iesi in fatza si sa spui totul cu subiect si predicat. Sau iesi dupa alegeri daca vrei, dar iesi! Exemple sunt destule: strada Mestesugarilor pe care nu se justificau 4 benzi, pt ca se circula pe Onestilor; pasajul de la gara care nu se justifica sub nicio forma; pasajele de pe Aradului, care vor fi egale cu zero dupa ce se da drumul la circulatie pe inelul metropolitan si pe drumul rapid Oradea-Arad; stadionul nou si multe altele facute deja sau in proiect. Investitii fara sens care papa si banii oradenilor pe langa banii europeni si creaza un disconfort urias cat timp sunt in constructie, fara sa aduca beneficii reale oradenilor. Noi vorbim intre noi pe forum dar fara greutatea si vizibilitatea unui articol scris de matale, care are deschidere spre mii de cititori, boii din primarie prind curaj si continua sa o faca de oaie. Deci, nea Chirila? Te bagi?
Postat 12 Noiembrie 2024, 17:31 de Kid
RE: Nea Chirila
Poate este momentul să mai citiți și articolele noastre din urmă, prin care ne-am pronunțat în diverse cazuri controversate. Și poate este momentul să mai meargă orădenii și la dezbateri și să își spună punctele de vedere. Nu rescrierea unor articole rezolvă asemenea probleme, nici comentariile de pe forumuri...
Postat 12 Noiembrie 2024, 18:23 de Moderator
Declar ca sunt surprins...
...de catre Bihoreanul. Cand a aparut articolul d-lui Chirila am spus ca sunt "aproape" surprins ca in sfarsit am avut parte de o opinie contrara intentiilor Primariei spusa raspicat. Si am mai spus ca voi fi cu adevarat surprins sa vad o campanie adevarata de presa a Bihoreanului cu referire la subiect. Ei, uite ca am ramas uimit! In sfarsit practicam putina presa adevarata. Sper sa nu fie doar cantec de lebada. Cat despre Primarie, cam toate proiectele ei de infrastructura s-au facut la fel. Cu firme de casa, iar motivul adevarat al proiectelor n-a fost mai deloc legat de nevoile oradeanului, ci de interesele constructorilor/imobiliarilor. De data asta, insa, au exagerat. E mult prea agresiv atacul asupra farmecului acestui oras. Mai ramane ca noi, cetatenii, sa ne opunem de-adevaratelea acestei crime.
Postat 12 Noiembrie 2024, 15:09 de Musti
Maica, citesti comentariile si toata lumea e impotriva, toti comentatorii sustinatori ai tuturor partidelor, si cei care voteaza PNL, si cei cu USR, AUR, PSD, UDMR, PMP toti zic ca e o idee proasta pe sectorul asta!
Sper ca primaria sa isi deschida urechea si sa reduca proiectul doar pe Atelierelor-Ceyrat-Islazului. Au mai ascultat de opinia publica cei din primarie, Bravo lor, de-aia inca castiga alegeri, si in alte cazuri cu asfalt pe Sofiei, traseu centura de Nord, si alte cazuri.
Postat 12 Noiembrie 2024, 14:49 de unu
Numarat masini ptr studiu de trafic
A facut mai multa treaba doamna ziarist, cu pozele ca dovada, decat “inginerii” de casa.
Postat 12 Noiembrie 2024, 14:23 de unu
Excelent articol. Juranlisti adevarati descopera lucruri ascunse, nu doar prezinta comunicatul de presa a puterii or opozitiei
Degeaba e strada cu 11 benzi daca ai semafor rosu cand trece tramvaiul, daca oamenii trec strada pe trecere de pietoni. Ma sperie prostia cu care insista ca pe biitor largim Avram Iancu la 4 benzi. Nici sa nu indrazniti! Casa turceasca, cladire medievala monument din sec 16 sa daramati ca sa aduceti trafic in centru! Schimbati birocratii care gandesc asa prost, daca ei chiar nu isi pot schimba mentslitatea! Nici nu trebuie si nici nu vrem sa aducem masini cu usurinta in centru. Unde se darama ptr largire de strada ramane pustiu ptr o generatie, 20 de ani: sa vedem la pasajul Decebal-Vladimirescu in cat timp se construite ceva in locul cladirilor daramate! In plus, largirea la 4 benzi pe actualul pod, desi posibila, inseamna pod fara trotuare. Daca chiar continuati sa impingenti largirea pe sectorul asta, de la primul student spitalizat or mort puteti sa il purtati pe constiinta. Bravo rectorului ca se opune, in interesul studentilor lui, si face studiu adevarat si serios de trafic. Una e ca student sa mergi pe jos la scoala 1km cand strada e umbrita de copaci maturi, alta e sa iti zica primaria ca si “studentii trebuie sa mearga cu masina la scoala”, directie si presiune sociala gresita din toate punctele de vedere (sedentarism si obezitate, financiar, urbanistic, moral, samd)
Postat 12 Noiembrie 2024, 14:17 de unu
Gandire mai liberala ca la Bungau nu am vazut la nimeni
Gandire mai liberala ca la Bungau nu am vazut la nimeni. (dar liberala adevarata nu ca la Birta) Are el problemele lui, dar nu poate fi acuzat ca nu colaboreaza cu primaria Oradea. (le-a oferit prea mult pe tava) In cazul asta nu are cum sa sustina prostia ce vine din primarie. Nici stadionul nu trebuia lasat sa se faca in aceea zona. Pentru stadion si hotel se face acel drum largit. Multi au incercat distrugerea Universitatii, inca nu au reusit. Sper sa nu reuseasca liberalii de carton. Rectorul are puterea ca impreuna cu studentii si angajatii sa-l trimita pe Birta la plimbare. (si la propriu si la figurat)
Postat 12 Noiembrie 2024, 13:13 de scarbit
Foarte bine Adriana!
Asta cu str Universitatii este de noaptea mintii. Este una din putinele strazi din Oradea care arata bine! Are arborii aia batrani care ofera umbra trecatorilor si masinilor din parcare, trotuar lat,... e frumoasa! Toata lumea vede ca nu e ok ce vrea sa faca primaria, eu sunt 100% convins ca daca semneaza un contrat va iesi scandal si miting! Nu cred ca Birta e chiar atat de prost sa semneze contractul! Ca sa o dam pe rasul-plansul: dragi cititori, nu ati inteles viziunea celor din primarie, asa ca va luminez eu. Vor largi strada Universitatii la 4 benzi si apoi vor face minim 3 pasaje subterane pe sub ea pt ca studentii sa poata trece dintr-o parte in alta precum si o parcare subterana cu 499 de locuri sub albia Petzei. Deci habar nu aveti de nimic!
Postat 12 Noiembrie 2024, 12:50 de Kid
Foarte urât din partea Bihoreanului ...
... că lovește în liberali și îi rușinează tocmai acum, când deja se știe că pleacă Bolojan la capitală și PNL stă atât de rău în sondajele reale, încât își numără procentele ușor sub două cifre. Iar asta, după ce Bihoreanul a fost mulți la rând gazeta de partid a edililor liberali bihoreni și a mâncat tot ce i s-a servit pe bani publici.
Postat 12 Noiembrie 2024, 12:31 de KP
Foarte bun articolul
Dar nu pot sa trec peste propaganda lui Bungau PZD ::::::)))))) Face Bungau studiu :::::))) o sa facă si el ca si ceilalți, or să numere masinile, când exista aparate ca sa numere mașinile ::::::))))
Postat 12 Noiembrie 2024, 11:47 de Sandu2100
Felicitari bihoreanul!
Se stia ft bine ca majoritatea lucrarilor efectuate in ultimii ani au fost facute la fel, din pix, studii mincinoase si probabil de firme care au legatura cu PMO si cu cei care vor executa lucrarea finala. Acuma cu largirea Armatei Romane au fortat deja... adica PMO chiar ne crede prosti pe toti. O lucrare stupida care daca va fi facuta va provoca doar accidente in zona, cum sa desparti un campus cu o sosea de 4 benzi? Sa elimini sute de locuri de parcare si sa tai jos sute de arbori mari... este atat de prost gandit ca stai sa te gandesti daca cineva la PMO mai gandeste cu capul sau vor doar sa spele banii Oradenilor cu orice scop. Orase din vest investesc in transport in comun, zone verzi, benzi separate pt biciclisti... noi ce facem? Bagam pasaje si 4 benzi peste tot, pietonii si biciclisti trebuie sa ocoleasca jumate de oras sa ajunga undeva... suntem in urma rau de tot, peste 20-30 de ani se vor prinde ce prosti au fost, si o sa distruga toate lucrarile moderne ca sa faca zone verzi si parcuri, se intampla deja peste tot in lume, dar noi nu stim sa invatam din greselile altora.
Postat 12 Noiembrie 2024, 11:16 de cristianteofil
Un articol exceptional!
Felicitari Adriana Totorean! Am crezut ca citesc un articol marca Recorder! Ar merita investigat in parteneriat cu ei, poate, cum se desfasoara alocarea acestor proiecte, sau cum se nasc. Intradevar, a lucra doar de dragul de a lucra, nu are rost. Str Universitatii este perfecta asa cum e.
Postat 12 Noiembrie 2024, 11:13 de MarcP
Hahaha...
....a stat fata în drum ???...nu am văzut-o deși fac cam 150 km /zi și am privirea formată să remarc pe cineva care e cu vestă reflectorizantă și un notes în mână...poate o fi fost pe centură și număra tirurile....sau nu...:)))
Postat 12 Noiembrie 2024, 09:21 de Taxi-driver
Penali! Cu asta am spus tot
Alo, parchetarii, se aude?!
Postat 12 Noiembrie 2024, 09:19 de pinonel
stop masini
In loc sa desfiinteze locurile de parcare si sa largeasca trotuarul, nemernicii astia fac fix pe dos.. de zici ca lucreaza in interesul alesdanului sau beiushanului ce vine la oraghie cu masina...
Postat 12 Noiembrie 2024, 09:01 de mr_right
Noul normal
Suntem in faza in care niste privati/terti au ceva de vindut/construit, iar onor Primaria nu trebuie decit sa semneze devizele si sa faca plata. Totul merge ca uns...
Postat 12 Noiembrie 2024, 08:50 de excalibur
Capra sare masa, iada sare casa
2018-2019, anii de glorie ai viitorului prim-ministru...[ https://www.ebihoreanul.ro/stiri/oradea-verticala-primarul-ilie-bolojan-insista-cu-supraimpozitarea-cu-50-a-cladirilor-cu-un-singur-nivel-din-centrul-orasului-146758.html ] "În august, municipalitatea a comandat firmei clujene Planwerk, care a făcut şi PUG-ul, un studiu de evaluare arhitecturală şi urbanistică pentru identificarea clădirilor care nu respectă încadrarea în frontul stradal sau regimul minim de înălţime. Plătit cu 26.000 euro, studiul a fost finalizat luna trecută, va fi dezbătut public luna aceasta, apoi asumat de Consiliul Local şi folosit în instanţă ca argument al Primăriei. "
Postat 12 Noiembrie 2024, 08:45 de excalibur
De câte ori am spus...
Ei generează haosul si după vin cu "rezolvarea".
Postat 12 Noiembrie 2024, 08:28 de Maikeltroll
si
si pentru incompetenta si minciuni cineva a fost platit cu un porcoi de bani de la bugetul primariei, nu? Adica taxele platite de amarasteni s-au dus in buzunarul unor incompetenti mincinosi prietenari ai Birtasului. Cred ca CC ar trebui sa taxeze primaria bugetara pentru manareli porcoae pe spatele nostru!
Postat 12 Noiembrie 2024, 08:08 de scortosul
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.8595 RON
  • 1 EUR = 4.9766 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON