URMĂREȘTE-NE PE
LUNI, 01 IULIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Ce destin frământat a avut terenul de lângă Aquapark. Când acolo s-a lansat proiectul Mecena, pastorul Tokes Laszlo a făcut scandal pentru că banii ungurimii au fost deturnați cu sprijin politic din Ungaria. Cum necum pe vremea mandatului lui Ilie Bolojan terenul a fost vândut cu 900.000 de euro magnatului Alexandru Mudura junior, care s-a angajat să facă acolo un hotel ba chiar și un centru de afaceri.
Cu tupeu
Florin Ciucaş
Plicticoasa campanie electorală s-a animat abia pe final, când am avut parte și de o adevărată „lovitură de imagine”, amintind de marile dezvăluiri ce făceau „deliciul” confruntărilor politice din anii 90. Prefectului liberal Dumitru Țiplea i-a fost „extras”, din debaraua în care-l credea bine ascuns, un schelet încă urât mirositor, datând din perioada studenției...
Zic şi eu
Adrian Cris
Săptămâna trecută, o companie românească a anunțat, la Oradea, că își amână lansarea zborurilor dinspre și către București, vestită inițial, acum o lună, pentru toamna acestui an, așa încât ele vor începe nu pe 15 septembrie, ci pe 1 martie. Un fost controlor de trafic aerian pe aeroportul de aici vestea pe Facebook, nu fără satisfacție, că „Gata cu AnimaWings la Oradea! I-ați crezut? Campania s-a terminat!”...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ați votat la alegerile locale și europarlamentare?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Săptămâna trecută am arătat că, pentru a se justifica în fața electoratului că au închis păcănelele la sate, guvernanții noștri au călcat efectiv legea în picioare și au revocat autorizațiile valabile ale unor comercianți, aspect care va conduce într-un viitor nu foarte îndepărtat la plata de compensații serioase către acești comercianți.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Diabetul este o boală cu o evoluție lentă și silențioasă, dar hiperglicemia cronică determină o serie de probleme de sănătate, uneori foarte grave. Supravegherea medicală continuă este foarte importantă, descoperindu-se factorii de risc și cei agravanți precum și bolile asociate (hipertensiunea arterială, bolile cardiovasculare, obezitatea), toate acestea cu scopul instituirii unui tratament adecvat.
21 Iunie 2024, 08:01

AnimaWings va zbura de la Oradea, dar nu din toamnă, cum plănuise inițial, ci din primăvară. Motivul: întârzieri în livrarea aeronavelor

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Proprietarii companiei românești AnimaWings și-au reiterat, joi, în Sala Mare a Primăriei Oradea, decizia de a deschide o rută București - Oradea, însă nu din 15 septembrie, cum anunțase în urmă cu o lună, ci din 1 martie anul viitor, iar asta din cauza întârzierilor în livrarea aeronavelor Airbus 220, care vor fi unice pe piața autohtonă.

Tot o noutate anunțată de AnimaWings este instituirea unui sistem de abonamente pentru companii private și instituții, în baza cărora acestea vor beneficia de zboruri în condiții avantajoase pentru angajați.

„Ne dorim să unim România”

Companie activă în transporturile aeriene de 5 ani și deținută de aceiași acționari care de 27 de ani au impus în industria turismului agenția de profil Christian Tour, AnimaWings vrea să „unească” România prin curse între București și Oradea, Cluj și Iași, a declarat la Oradea, joi, președintele celor două entități, Cristian Pandel, care - împreună cu fratele său, Marius Pandel, președinte al Consiliului de Administrație, și Antonio Stoian, CEO - a participat la o întâlnire cu reprezentanți ai agențiilor de turism, ai unor firme și ai presei locale, pentru a prezenta planurile de expansiune ale AnimaWings.

Potrivit explicațiilor date de Cristian Pandel, AnimaWings „a învățat foarte mult” din experiența Christian Tour, care pentru a duce turiști în Grecia a colaborat vreme îndelungată cu Aegean Airlines. „Dezideratul grecilor a fost să ducă turiștii din toată lumea la Atena și de acolo să-i ducă în insule. România, deși nu are insule, are regiuni despărțite de arcul carpatic, iar noi visăm să le unim prin zboruri de capitala țării”, a spus Pandel.

Una dintre aceste curse a fost plănuită între Oradea și București, altele două pentru a lega de capitală Clujul și Iașiul, iar intenția AnimaWings a fost ca aceste zboruri, ca și altele, externe, să fie lansate pe 15 septembrie. Vor fi operate, însă, abia din 1 martie 2025, și asta fiindcă, după cum a explicat președintele companiei, aceasta va primi cu întârziere o parte din aeronavele Airbus 220, care vor fi unice pentru companiile aeriene din România. „Acum doi ani am decis să cumpărăm 12 aeronave, am semnat contracte pentru 8, am primit două până acum”, a spus Cristian Pandel, subliniind că AnimaWings nu vrea să facă rabat de la achiziția aeronavelor Airbus 220.

Smart, nu low-cost

Motivul l-a explicat CEO-ul Antonio Stoian, care a spus că aceste avioane sunt foarte moderne și mai ușoare decât celelalte din clasa din care face parte, ceea ce permite tarife mai mici pentru călători nu doar prin economia de carburant, ci și prin reducerea cu 35% a taxelor de aterizare-decolare, garare, poluare etc. În plus, cabinele sunt configurate cu o capacitate de 140-148 locuri, cu doar 5 scaune pe rând (nu 6, cum au companiile low-cost), fapt care asigură pasagerilor, evident, un confort sporit.  

De altfel, Marius Pandel a subliniat că AnimaWings „nu dorește să concureze pe piața low-cost”, descriind compania ca „o companie „smart-cost”, cu servicii mai bune, personal calificat, zboruri spre aeroporturi principale, nu secundare, și nu în ultimul rând prețuri corecte”.

El a precizat că amânarea lansării noilor rute nu va afecta prețurile anunțate (care vor porni de la 25 euro/sens pentru București - Oradea) și a adăugat că AnimaWings va introduce și un sistem de abonamente, serviciu adresat companiilor și instituțiilor, așa încât angajații acestora vor putea efectua un anumit număr de zboruri în condiții tarifare avantajoase, ce vor fi anunțate pe site-ul operatorului.

„Vom începe de la 1 martie 2025 cursele între București, Oradea, Cluj și Iași, cu o frecvență de 5 zboruri pe săptămână, până vom ajunge la 2 zboruri pe zi. De asemenea, vom lansa zboruri (n.r. - din București) spre Paris, pe Charles de Gaulle, Stockholm și Larnaca, 3 pe săptămână”, a spus Marius Pandel.

În prezent, AnimaWings operează zboruri comerciale regulate din București spre Grecia (patru aeroporturi), Portugalia (Faro) și Spania (Palma de Mallorca).

De ce Oradea

Cristian Pandel a precizat că din cauza întârzierilor în livrarea aeronavelor Airbus au fost amânate pentru primăvara anului viitor nu doar noile curse interne, ci și cele proiectate, tot din toamnă, pentru Stockholm și Paris.

De asemenea, el a explicat de ce AnimaWings „pariază” pe Oradea, chiar dacă este un oraș mai mic decât Clujul și Iașul. „Clujul este Cluj, orice zbor ai mai adăuga tot mai încape, Iași este al doilea cel mai mare oraș al României. Oradea am ales-o pentru că am văzut ce ați făcut și faceți aici. După părerea mea, conducerea din Oradea, din Bihor, cu Bolojan, cu primarul, este o echipă de manageri, nu o echipă politică. Vedem cu toții că Oradea înflorește și va fi o destinație turistică, dar pe de altă parte nu are încă o conectivitate aeriană. Voi ați făcut un proiect de oraș și de județ, noi vrem să facem un proiect pentru toată țara, să unim regiunile cele mai importante”, a spus el.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6489 RON
  • 1 EUR = 4.9771 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON