URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 04 FEBRUARIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
În sfârșit, Primăria se apucă de proiectarea reabilitării și extinderii Stadionului Tineretului. Vreme de mulți ani baza sportivă a rămas la stadiul anilor 70, doar că ceva mai dărăpănată. De altfel, multe obiective au căzut pradă, în toată țara, lipsei de bani sau nepăsării, pentru că patrimoniul aparține diverselor ministere incapabile să acceseze fonduri europene.
Zic şi eu
Adrian Cris
De vinerea trecută numai proștii, conspiraționiștii și haterii mai pot spune că șeful DGASPC Bihor, Călin Puia - despre care BIHOREANUL a dezvăluit că a patronat furtul unor mari cantități de carne de bizon donate pentru centrele de copii și adulți cu dizabilități, dar transformate în produse din carne de porc, mai ieftine și în cantitate mai mică -, ar fi „ținut în brațe” de cineva, că are „spate” politic, așa cum se laudă, pentru că are carnet de membru PNL (ca și cum în partide, inclusiv în PNL, n-ar fi și lichele).
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Ce părere aveți despre măsurile de reducere a posturilor și eficientizare la Senatul României, care au stârnit vâlvă după ce au fost anunțate de Ilie Bolojan?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Zilele acestea se discută în spațiul public despre demararea, de către unele partide politice, a procedurii de suspendare a Președintelui României. În acest context, este important de înțeles cât de legală (constituțională) și mai ales cât de eficientă poate fi o asemenea procedură.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
16 Mai 2022, 11:37

Afară cu "şcolarii"!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Nici când a promovat FC Bihor ultima oară în Divizia A n-am văzut bucurie ca săptămâna trecută, când Prefectura a anunţat că până la finele lunii iunie, când începe vacanţa şcolară, iar apoi de când se reiau cursurile şi până la sfârşitul anului, maşinile şcolilor de şoferi vor avea accesul interzis în zonele cele mai aglomerate ale oraşului la orele de vârf, atât dimineaţa, între 7.00 şi 8.30, cât şi după-amiaza, de la 15.00 la 18.00.

Decisă prin ordin de prefect, măsura a fost luată pentru a nu încurca circulaţia şi mai mult (decât însuşi numărul copleşitor al maşinilor şi existenţa şantierelor) prin zonele aglomerate, după ce, în urmă cu câţiva ani, interdicţia avea în vedere doar vecinătăţile şcolilor.

Desigur, măsura e discutabilă, dacă nu referitor la delimitarea zonelor aglomerate (practic din cartierele Nufărul şi Rogerius până în centru, inclusiv), atunci măcar cu privire la intervalele orare considerate cu trafic intens. Căci nu ţin minte să fi văzut ambuteiaje la 7.00 ori 7.30, dar la 9.00 - 9.30 da. Poate, cine ştie, ordinul de prefect va fi ajustat cu prima ocazie.

Majoritatea şoferilor au aplaudat decizia, argumentând că pretendenţii la permisul de conducere nu sunt pregătiţi să înfrunte traficul intens şi doar încurcă, fără să înveţe nimic din simplul motiv că, mergând cu 2-3 km/h, singurele manevre exersate sunt pornirea de pe loc şi oprirea, cu preţul formării în siajul lor a unor coloane considerabile.

Alţii au obiectat că învăţăceii vor fi proşti şoferi tocmai pentru că nu-s aruncaţi să înoate în apă adâncă şi, odată intraţi în posesia permisului, vor paraliza oricum oraşul.

Prinşi în controverse, puţini au remarcat o altă măsură din ordinul de prefect, şi anume că se va putea da "oraşul" şi sâmbăta.

Iar un alt detaliu, deocamdată doar o măsură-test, îl ştiu strict cursanţii şi instructorii auto, fiindcă doar lor le-a fost comunicat: de luni, 17 mai, "adunarea" cu care erau cu toţii obişnuiţi pentru pornirea prin oraş şi pentru examinare se mută din parcarea Arenei Antonio Alexe în cea de lângă complexul ERA Park, spre Brico.

Ceea ce, sigur, va uşura circulaţia în Ioşia Nord, Ioşia Est, Tudor Vladimirescu, Sovata şi Dacia, dar o şi poate încurca pe DN 79 la intrarea dinspre ERA şi de pe centură în preajma Leroy Merlin, singurele ieşiri din parcarea respectivă, ce-i drept nu cu o bandă, precum străzile anterior menţionate, ci cu două pe sens.

Dacă va funcţiona, adică dacă deranjul va fi mai mic decât cel provocat în ultimele decenii de startul zilnic din Ioşia Nord, e posibil ca mutarea şcolilor de şoferi să fie definitivă pe platoul Pieţei 100.

Dar să nu ne facem, totuşi, iluzii: traficul în Oradea tot greoi va rămâne, câtă vreme vom continua să ne ducem copiii la şcoli musai cu maşinile, cât timp acestea vor ocupa, parcate ori staţionate, carosabilul pe care ar trebui să circulăm, iar străzile vor fi înfundate de camioanele salubrizării, care nu-şi pune angajaţii să lucreze noaptea din simplul motiv că atunci ne-am plânge de gălăgie.

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
Nu doar lucrarile interminabile sunt de vina.
Infrastructura subdimensionata. Ce urmeaza? Centura la centura, pasaje peste pasaje, poduri la poduri sau drumuri expres peste drumuri expres? Unii, au inteles acum 20-30 de ani ca asta stimuleaza traficul. Pe cand vedem directorasii din primarii circuland cu mijloacele de transport in comun, pe cand niste park and ride conectate la ele?
Postat 18 Mai 2022, 11:31 de CalinWn
acord
de acord cu dl Cris.
Postat 16 Mai 2022, 19:33 de roger
?!
Principala cauza a circulatiei greoaie, sufocanta din Oradea nu sunt masinile scolilor de soferi, sunt ,,edilii" si lucrarile fara numar si fara termen de executie! Cu referire la pregatirea viitorilor soferi observ greseala care s-a facut prin eliminarea probei poligonului. Nu lipsa slalomului printre jaloane sau a mersului cu spatele sunt problema, lipsa parcarilor cu spatele si lateral isi arata efectele in trafic. Clasicul exemplu: strada Maresal Antonescu. Saptamanal scrie presa ca X sau Y a blocat tramvaiul. Din poze se vede ca n-a stiut/putut/reusit parca la bordura. Aici si primaria si-a adus aportul, unul substantial. Vad tot mai multe autoturisme fara ,,fusta"(prelungirea de la bara fata si/sau spate). E firesc, daca pui borduri antitanc. La majoritatea autoturismelor fusta e pe la 20 de cm de sol. Daca pui borduri de 30 de cm, ori este idi*t, ori ti se rupe de soferi si de masinile lor. Cred ca ambele
Postat 16 Mai 2022, 12:41 de pinonel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.8595 RON
  • 1 EUR = 4.9766 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON