Realizată exclusiv de studenți din Oradea, Revista „Între timp” a văzut, în ianuarie, lumina tiparului pentru a doua oară, ca supliment cultural al publicației „Gaudeamus. Alma mater crisiensis”, dedicată cercetării științifice din domeniul cercetării filologice.
Conform unui comunicat trimis luni de Universitatea din Oradea, al doilea număr al publicației a apărut în 100 de exemplare, iar printre materialele semnate de studenții de la Litere pot fi citite cronici de film, literare și de teatru, interviuri, creații literare, traduceri, poezii și, pentru prima oară, secțiuni în limbi străine, engleză, germană și franceză.
De asemenea, trebuie remarcat debutul rubricii „Un carnet plastic”, a studenților de la Arte.
Revista este coordonată de conf. univ. dr. Anca Tomoioagă, de la departamentul Limba și Literatura Română al Facultății de Litere.
„Vrem să devenim revista tuturor studenților cu preocupări literare, culturale, de la Universitatea din Oradea. Ne-am dori să cooptăm cât mai mulți studenți și să devenim o platformă de exprimare a preocupărilor lor pentru literatură și cultură. Deja, la apariția celui de al doilea număr, ne-au ajutat și câțiva studenți de la Facultatea de Arte”, a spus Tomoioagă.
„Între timp” este o inițiativă exclusiv studențească. Pentru a susține financiar apariția celui de al doilea număr, tinerii din redacție au organizat un târg de Crăciun. „S-au mobilizat exemplar. Peste noapte, au copt prăjituri. La târg, au mai vândut cărți și așa au reușit să adune banii necesari”, povestește coordonatoarea revistei, citată în comunicatul Universității Oradea.
Printre subiectele celei de-a doua ediții se numără interviuri, creații literare, traduceri, cronică literară, „Pe când eram o operă de artă” de Eric Emmanuel Schmitt, semnată Dalia Chereji, „Parcursul ontologic feminin în «Ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat»”, Alexandra Olah și „Cartea oglinzilor” de Eugen Ovidiu Chirovici, comentată de Diana Tanc. În cronica de film, Răzvan Carțiș urmărește „Suprarealismul terifiant” din filmele regizorului Yorgos Lanthimos, iar în cronica de teatru, Mădălina Peștean abordează curajos „Hamlet”, în viziunea regizorală a lui Tompa Gábor.
Primul număr al revistei a apărut în iunie 2024, girat de studenții de la Facultatea de Litere a Universității din Oradea și poate fi citit accesând acest link.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.