URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
18 Iunie 2021, 15:25

A fost stabilit câștigătorul licitației pentru documentația tehnică a Drumului Expres Oradea – Arad, proiect de 1 miliard de euro  

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Consiliul Judeţean Bihor a anunţat câştigătorul licitaţiei lansate în luna ianuarie pentru actualizarea studiului de fezabilitate şi realizarea proiectului tehnic în vederea construirii Drumului Expres Oradea - Arad, proiect estimat la 1 miliard de euro ce va fi realizat în parteneriat cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România.

"În urma analizei ofertelor depuse în cadrul licitaţiei, comisia de evaluare a desemnat ca fiind câştigătoare oferta înaintată de firma SC Consinitrans SRL. Valoarea contractului este de 39.852.874,70 lei, fără TVA", a transmis CJ Bihor printr-un comunicat dat publicităţii vineri.

În următoarele 10 zile, celelalte firme ofertante (asocierile Search Corporation – Mega Engineering Consulting Inc, Rutier Conex XXI – Total Road, Evalcons Tech şi Irimat Cons – Artera Blue – Studio Corona SRL) pot depune eventuale contestaţii.

În cazul în care acest lucru, însă, nu se va întâmpla, urmează semnarea contractului de servicii cu SC Consinitrans SRL.

Conform prevederilor contractuale, aceasta va avea la dispoziţie 20 de luni pentru finalizarea serviciilor de proiectare faza Studiu de Fezabilitate + Proiect pentru Autorizarea Lucrărilor + Proiect Tehnice de Execuţie + Asistenţă Tehnică din partea Proiectantului, din care primele 10 luni vor fi alocate pentru elaborarea şi predarea SF actualizat (cel existent datând din anul 2010, când CNAIR a abandonat proiectul Drumului Expres Oradea – Arad).

Noua şosea va străbate judeţele Bihor şi Arad, va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulaţie pe sens pe o distanţă de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanţă de 43,5 km şi profil de drum expres cu două benzi de circulaţie pe sens pe 76,4 kilometri.

Valoarea estimată a lucrărilor pentru drumul expres Oradea - Arad este de 1 miliard de euro, investiţia urmând să fie realizată în parteneriat cu CNAIR, prin accesarea fondurilor europene nerambursabile din cadrul Programului Operaţional Specific de Transport.

Pentru realizarea Drumului Expres Oradea - Arad, anul trecut în luna noiembrie s-au asociat Consiliul Judeţean Bihor şi CJ Arad, precum şi Primăriile Oradea şi Arad. Noua şosea va funcţiona şi ca variantă ocolitoare a municipiului Salonta.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
excalibur AKA viata_profana, mechanic, Nelu_Colonelu, Colonelu_Nelu, QpqDornq, vulpea
In concluzia TA, mai bine nu se face. Eu stau si ma gandesc ce bine ar fi daca , colonelul ROSIE, o sa instaleze camere video pe acest tronson :::::)))))) , in concluzia mea , sa nu Tring pe acest drum dupa ce e gata, ca iti tau cauciucurile :::::)))))
Postat 18 Iunie 2021, 21:19 de Sandu2100
excalibur AKA viata_profana, mechanic, Nelu_Colonelu, Colonelu_Nelu, QpqDornq, vulpea
In concluzia TA, mai bine nu se face. Eu stau si ma gandesc ce bine ar fi daca , colonelul ROSIE, o sa instaleze camere video pe acest tronson :::::)))))) , in concluzia mea , sa nu Tring pe acest drum dupa ce e gata, ca iti tau cauciucurile :::::)))))
Postat 18 Iunie 2021, 21:19 de Sandu2100
O primă impresie
CONSITRANS este controlată de Eduard Hanganu despre care presa scrie că este amic cu Michael Stanciu de la Search Corporation, Iptana și Primacons Group și că apare și în alte firme alături de fruntasi din domeniul construcțiilor de la Universitatea din București – Anton Chirică de la Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri Bucuresti; Mihai Voiculescu, de la Constructii Civile, Industriale si Agricole din Bucuresti si fost consilier general pana în 2004; Aurel Băluț, fost director al CNADNR. Numele firmei apare în scandalul autostrăzii Sibiu-Oraştie. Potrivit unui raport al CNADR inginerul Consitrans responsabil de lucrare ar fi închis ochii la mai multe nereguli săvârşite de constructorul autostrăzii. De asemenea, societatea controlată de Eduard Hanganu, Viorica Hanganu şi Mihai Olariu şi care are ca obiect de activitate activităţi de inginerie şi consultanţă tehnică a proiectat și un drum între Craiova și Calafat cu rigole și șanțuri late și foarte adânci despre care specialiștii de la nivel local au spus public, citați de Digi TV, că pun în pericol siguranța participanților la trafic. Din păcare, însă, fiind o finanțare din fonduri europene, cei de la Drumuri și Poduri au precizat pentru aceeași sursă că respectivul drum nu poate fi refăcut.
Postat 18 Iunie 2021, 15:45 de mechanic
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON