URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 02 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Așa cum arătam săptămânile trecute, în sistemul de drept românesc accesul la justiție, cu unele excepții, nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să vâri, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. 
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
26 Octombrie 2021, 17:36

50 milioane euro: Inelul centurii metropolitane Oradea, care va lega Oşorheiul de Nojorid, a primit undă verde (FOTO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Proiectul privind realizarea unei centuri metropolitane a Oradiei, lungă de 16,7 kilometri, cu o bandă pe sens, care va lega peste câmpuri localităţile Oşorhei şi Nojorid, asigurând, la mijloc, accesul la comuna Sânmartin şi staţiunea Băile Felix, a primit undă verde din partea Consiliului Local Oradea şi a Consiliului Judeţean Bihor.

Un inel de 50 milioane euro...

Consiliul Local Oradea şi Consiliul Judeţean Bihor au hotărât luni, respectiv marţi, încheierea unui parteneriat pentru realizarea inelului metropolitan.

În plus, CJ Bihor a mai aprobat marţi depunerea cererii de finanţare şi devizul general al lucrării. Investiţia, în valoare de 253,2 milioane lei, echivalentul a 50 milioane euro, va avea un termen de finalizare de 3 ani şi va fi cofinanţată de la bugetul central.

"Aproximativ 40 milioane euro din cele 50 milioane euro ar trebui să primim de la programul Anghel Saligny. Diferenţa, de aproximativ 10 milioane euro, ar urma să fie contribuţia Consiliului Judeţean Bihor şi a Primăriei Oradea", a declarat preşedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan, marţi, în cadrul unei conferinţe de presă care a precedat şedinţa în plen.

Bolojan a spus că, spre deosebire de viitoarea companie aeriană, unde Primăria Oradea este majoritară, în cazul inelului metropolitan CJ Bihor va avea o participare mai mare, în proporţie de 3 la 1.

Două viaducte, două poduri, patru giraţii...

Potrivit proiectului final, inelul metropolitan va avea o lungime de 16,7 kilometri, cu două viaducte pe teritoriul comunei Sânmartin, două pasaje şi patru intersecţii giratorii.

Conform prezentării făcute la hartă de Bolojan, centura va porni de la DN 79 pe raza comunei Nojorid, va ocoli localitatea Apateu înspre Oradea, comuna Cihei în partea dinspre Beiuş şi va ieşi în Băile Felix la intersecţia drumului de Cordău cu DN 76 Oradea – Deva.

"Având în vedere că în zona respectivă este o declivitate de teren foarte mare, între complexul President şi benzinăria USA Oil, valea de acolo şi DN 76 vor fi traversate cu un viaduct", a explicat Bolojan.

Inelul metropolitan va avea un al doilea viaduct în zona Betfia şi va avansa spre Băile 1 Mai prin pădure, pentru a ajunge la Oşorhei pe cel mai scurt traseu posibil.

"Acest drum face legătura cu centura Oşorheiului în aşa fel încât să evităm văile din zona localităţii Alparea, să nu mai facem un pod şi, de asemenea, să nu mai facem un pasaj peste calea ferată care leagă Oradea de Cluj, ci să folosim pasajul suprateran proiectat pentru centura Oşorhei", a explicat Bolojan.

Din Nojorid în Băile Felix în 3 minute...

Potrivit preşedintelui CJ Bihor, inelul metropolitan va rezolva problemele de trafic pe o rază de circa 30 kilometri.

"Dacă cineva vine de la Arad pe drumul expres sau vrea să meargă în Băile Felix, nu mai intră în Oradea, coboară la Livada de pe drumul expres, intră pe varianta Nojorid, ajunge pe acest inel metropolitan, în 3 minute este la giraţie la Cordău, coboară şi intră imediat în staţiunea Băile Felix", a arătat Bolojan.

Centura metropolitană este la fel de utilă şi în sens invers. "Dacă cineva vrea să meargă din zona Hidişel înspre zona Cluj nu mai intră pe centura Oradea prin Sânmartin sau pe noul drum de legătură, ci urcă pe acest inel şi iese la ieşirea din Oşorhei în zona giraţiei amenajată pe drumul naţional la intrarea în localitatea Fughiu", a spus șeful CJ Bihor.

"Urmăriţi interesele orădenilor!"

Parteneriatul dintre Consiliul Judeţean Bihor şi Consiliul Local Oradea pentru construirea viitorului inel metropolitan a fost aprobat marţi, de consilierii judeţeni, cu unanimitate de voturi.

Spre comparaţie, în Consiliul Local de luni proiectul a fost adoptat doar cu voturile consilierilor PNL şi UDMR. Reprezentanţii PSD s-au arătat sceptici atât cu privire la utilitatea unei centuri metropolitane cu o bandă pe sens, cât şi cu oportunitatea unei astfel de investiţii.

"Ideea unui inel metropolitan realizat la nivel de drum judeţean nu îmi pare reuşită", a declarat consilierul local Adrian Madar. Social-democratul i-a spus primarului Florin Birta: "Vă rog să urmăriţi interesele celor care v-au dat votul, iar pe această speţă interesul orădenilor este ca aceşti bani să fie folosiţi pentru ei".

Între canalizare în Oradea şi centură în afara ei...

La rândul său, social-democrat Emilian Pavel (foto) a afirmat că, înainte de a aborda proiectul unei centuri metropolitane care să deservească localităţile limitrofe, municipalitatea ar trebui să modernizeze "cele 200 - 300 de străzi orădene care nu au apă, canalizare sau asfalt" şi "problemele din cartierele vechi".

În replică, primarul Florin Birta a afirmat că inelul metropolitan va servi în fond tot orădenilor, pentru că nu va mai obliga traficul adiacent oraşului să treacă pe centura Oradiei sau chiar prin municipiu.

"Inelul metropolitan va decongestiona Oradea de o parte din trafic”, a spus Birta, care a afirmat că în perspectiva extinderii oraşului şi a dezvoltării Zonei Metropolitane, acestă investiție este imperios necesară.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
3 Comentarii
CrisDumi aka KP
Tu mori de ciuda::::))))
Postat 26 Octombrie 2021, 20:10 de Sandu2100
Două voci se mai aud pe la PSD Bihor. Curând o să fie doar una. Apoi se va lăsa tăcerea.
De fapt, PSD mai mult încurcă decât arată. Necesitatea acestui drum, Oșorhei - Nojorid, cu legăturile viitoare către rețeaua drumurilor naționale, expres și autostrăzi, este evidentă. Trebuia început chiar cu mulți ani în urmă. PSD e penibil. Nu vine cu soluții mai bune, dar bate câmpii sistematic când e vorba de proiecte cu adevărat importante.
Postat 26 Octombrie 2021, 18:32 de KP
16,7 km de stradă în câmp, la 50 milioane Euro.
O uliță de 6 m lățime, precum oricare alta ce leagă satele românești. Direct pe tarla, fără poduri, podețe, tuneluri sau pasaje. Eu când vă spun că Bolojan e "neterminat" săriți unii să urlați, ca din "gură de șarpe", că e un adevărat conducător. Tot așa de deștept a fost și Filip, primarul ce i-a deschis calea lui Bolojan prin aroganța-i specifică, când a stabilit actuala centură tot la câte o bandă pe sens. Numai niște habarniști mai pot gândi, în zilele noastre, căte o bandă pe sens în cazul drumurilor "de fugă" și "de ocolire". În primul rând că Oșorhei - Nojorid nu e un inel, ci o bucățică de drum. Apoi, numai cine nu circulă pe șosele nu știe că Nojorid și Oșorhei, la anumite ore, sunt zone în care aproape nu poți travesa carosabilul la câte mașini trec. 50 milioane investiție înseamnă "zeamă le kakat". Trebuie 100 de milioane sau 200 și chiar 300 în perspectivă, de făcut pe 4 benzi și cu treceri în diagonală între actuala centură și cea avută în vedere pentru viitor.
Postat 26 Octombrie 2021, 18:24 de KP
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5757 RON
  • 1 EUR = 4.9745 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON