URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 14 MARTIE 2025
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Călin Georgescu zice că ar trebui să ieșim din NATO și UE, că nu avem nevoie de fonduri europene câtă vreme îl avem pe Dumnezeu, iar unei jurnaliste din Basarabia i-a povestit despre poporul moldovean. Numai pentru asemenea vorbe, CCR ar fi îndreptățită să nu-l lase să participe la alegerile prezidențiale...
Zic şi eu
Adrian Cris
Vechea mantră a orădenilor nemulțumiți, că „Bolojan e de vină” pentru-absolut-tot, devenită memă pentru alții, s-a transformat în ultimele săptămâni, cu sens schimbat, în ditamai comandamentul național. „O problemă de securitate națională a României”, a opinat CTP-ul, potrivit căruia ar fi „un risc major de securitate” dacă, în furtuna de acum, Bolojan nu rămâne președinte sau nu devine premier.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cum priviți decizia BEC și CCR de respingere a candidaturii lui Călin Georgescu la alegerile prezidențiale?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În 18 februarie 2025, Curtea Constituțională a admis, cu majoritate de voturi, o excepție de neconstituționalitate vizând un text din Codul de procedură penală ce reglementează motivele pentru recursul în casație în fața Înaltei Curți de Casație și Justiție.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
01 Martie 2023, 18:08

5 oferte pentru lotul Chiribiș - Biharia al Autostrăzii Transilvania. Vezi cine vrea lucrările!

5 oferte pentru lotul Chiribiș - Biharia al Autostrăzii Transilvania. Vezi cine vrea lucrările! foto: arhivă
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat, miercuri, că a primit cinci oferte pentru proiectarea și execuția lucrărilor de construcție a secțiunii de autostradă Chiribiș - Biharia, din județul Bihor, porțiune pentru care instituția anulase licitația în vara anului trecut.

Cinci ofertanți

Potrivit unui comunicat al CNAIR, depunerea ofertelor pentru Secțiunea 3C a Autostrăzii Transilvania, Suplacu de Barcău-Borș, Subsecțiunea 3C2 Chiribiș- Biharia (km 30+550-km 59+100) a avut loc miercuri, 1 martie, iar până la termenul limită au depus oferte următorii operatori economici:

1. CONSTRUCTII ERBAȘU SA

2. Asocierea DUNA GROUP INTERNATIONAL KFT – SC ING SERVICE SRL – SC DUNA CONSTRUCTII RO SRL

3. MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET AS

4. Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL – CITADINA 98 SA

5. Asocierea SC STRABAG SRL – ANTREPRIZA DE REPARATII SI LUCRARI ARL CLUJ SA

Valoarea estimată a acestui contract este de aproape 900 milioande de lei, mai exact 877.779.813,41 lei fără TVA.

Perioada de proiectare și execuție a contractului este de 24 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare și 18 luni perioada de execuție a lucrărilor.

Perioada de garanție a lucrărilor va fi de minim 5 ani, aceasta putând fi majorată de ofertanți până la maxim 10 ani.

„Autostrada Brașov - Tg. Mureș - Cluj - Oradea, din care face parte și Secțiunea 3C2 Chiribiș - Biharia, corelată cu Autostrada București - Brașov va asigura o legătură directă între România și vestul Europei. În perioada următoare, Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice”, mai precizează CNAIR.

Lucrări „cu cântec”

Așa cum BIHOREANUL a mai scris, contractul pentru construirea tronsonului Biharia Chiribiș a Autostrăzii Transilvania a fost reziliat de CNAIR în luna mai a anului trecut, la doi ani după semnarea acestuia, chiar în Bihor.

Contractul fusese încheiat în august 2020 cu o asocierea formată din firmele Trameco, Drumuri Bihor, Drum Asfalt (din grupul orădean Selina), Vahostav (Slovacia) și Water Drilings (București), pentru suma de 326 milioane lei.

Concret, CNAIR a imputat antreprenorului faptul că proiectul tehnic „nu respectă prevederile contractuale și legale în vigoare” și „incapacitatea de a furniza o documentație de proiectare în termenii contractuali și în conformitate cu cerințele beneficiarului”, după ce asocierea de firme ceruse suplimentarea valorii contractului invocând necesitatea unor lucrări în plus față de cele preconizate inițial, în baza unei expertize tehnice.

Ca efect al rezilierii contractului, firmele au fost obligate să achite o penalizare de 4,6 milioane lei pentru întârzierea proiectului și CNAIR urma să le emită așa numitul certificat negativ, pentru a nu mai putea participa la licitații publice timp de trei ani.

Măsura a fost contestată, însă, în justiție de cele trei firme din grupul orădean Selina. La finalul anului trecut, acestea au pierdut procesul, iar ca o consecință nu mai pot participa la licitații publice timp de 3 ani, fiind obligate să achite și o penalizare de aproape 1 milion de euro. Sancțiunea atinge și celelalte două firme cu care acestea erau asociate.

Detalii, în articolul „Selina nu mai poate participa la licitații publice după ce a pierdut procesul cu CNAIR, pe tema tronsonului de autostradă Biharia-Chiribiș

Urmăriți BIHOREANUL și pe Google News!
Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
sandu mincinosu, Pinochio
Cand va fi gata, o sa sara propaganda gen sandu2100 si o sa ne spuna ca Bolojan a facut autostrada. Si aerul pe care il respiram tot Bolojan ni l-a adus
Postat 05 Martie 2023, 19:10 de adi13
Oricum am slabe speranțe să văd autostradă până la Cluj-Napoca în următorii 10 ani.
Ar trebui să ofere măcar unei firme mari, că cele din afară, gen Turcia, Spania sau SUA am văzut că ei caută să sub-contracteze ca să facă profit. Firma sub-contractuare și ea trebuie să facă profit și tot așa și nu se va face nimic. Până nu vor înțelege și cei de sus asta și vor face ceva, vom bate pasul pe loc în țara asta pe multe șantiere!
Postat 02 Martie 2023, 06:57 de Vio_427
ERBAȘU să fac pe ...
Potrivit revistei Capital, Mihail Erbaşu ocupa locul 22 în topul celor mai bogaţi români, averea sa fiind estimată la 100 de milioane de dolari. Motivul sinuciderii pare a fi povara unor datorii enorme către tot soiul de creditori: bănci, instituţii de stat şi chiar cămătari. Autorităţile nu au prezentat încă un raport financiar complet, investigaţiile fiind încă în curs de desfăşurare. Erbaşu în anii scurşi după decembrie ’89, a cultivat relaţiile cu politicienii aflaţi la putere; a desfăşurat contracte profitabile cu statul; avea datorii enorme către stat care desigur fiul dumnealui a moștenit totul, de recuperat nimic nu s-a mai recuperat, iar acum desigur afacerile tot cam așa se fac, politic. Iată că cea mai bănoasă afacere, afacerea cu statul, devine din ce în ce mai periculoasă, om de afaceri preferat al statului, banii populaţiei ajung pe căi preferenţiale în buzunarele unor oameni de afaceri, după care părăsesc aceste buzunare către politicienii sau partidele aflate la putere. În România se întâmplă invers: politicienii îşi aleg oamenii de afaceri care să câştige contractelele statului, şi tot ei stabilesc comisioanele. În România autorităţile de control şi investigaţie sunt jalnice apendice ale politicienilor aflaţi la putere. Rezultatul îl vedem cu toţii în calitatea lucrărilor unde sunt implicaţi bani publici, fie că este vorba de reparaţii, construcţia de drumuri sau imobile. În presa ultimilor ani au fost semnalate cazuri în care baroni locali din estul României canalizau majoritatea contractelor de construcţii către câţiva oameni de afaceri locali, dispunând în schimb de comisioane importante, unde erau implicați și cămătarii locali. In 2004 omul de afaceri Mihai Erbasu a fost gasit mort, la varsta de 62 de ani, in piscina vilei sale de la Snagov. El detinea sau era actionar la mai multe societati, inclusiv prin intermediul fiului si sotiei sale. Ca drept dovadă nici un șfanț nu s-a mai recuperat din prejudicii aduse statului dar și privaților. Datorii la buget de 1,65 milioane de euro, pentru aceste datorii, firmele lui Erbasu beneficiau de inlesniri la plata ori aveau depuse cereri de compensare aflate in diverse stadii de solutionare. În 2002 cifra datoriilor cumulata a celor 10 societăți din grupul Erbasu a fost de aproape 720 de miliarde lei (21 milioane euro), societatile inregistrind o datorie netă în total de 37,8 miliarde lei (aproximativ 1,1 milioane euro la acea vreme). Iar instituțiile statului continuă afacerile cu ei, nu e dubios, ce spuneți voi???
Postat 02 Martie 2023, 00:46 de Morometul
Alo
Poza cu viaductul este de pe lotul Chiribis Suplac...santeti pe aceeasi lungime de unda cu cnairu...vai de..drumurile noastre...
Postat 01 Martie 2023, 20:37 de zorro
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5795 RON
  • 1 EUR = 4.977 RON
  • 1 HUF = 0.0124 RON