În cartiere e omor pentru locurile de parcare. În unele zone s-a ajuns, prin licitații, la sume consistente, dar în principiu majoritatea șoferilor s-au încadrat în tariful anual de 160 de lei.
Și totuși există uituci, 1.200 la număr, care nu și-au reînnoit abonamentul, așa că acum vor fi nevoiți probabil să meargă la licitație pentru locuri.
Pentru cei care înjură administrația locală, uneori pe bună dreptate, tarifele pentru parcarea de domiciliu nu sunt foarte mari.
La București, în Sectorul 4, vei plăti 500 de lei pe an doar pentru că ai mașină, dar nu și locul tău de parcare rezervat, ci doar pentru a o putea lăsa la nimereală în parcările publice. Tot o astfel de taxă, de 200 de lei, se aplică mai nou și la Constanța.
La noi, din plata pe o lună a taxei de parcare de domiciliu, care iese circa 13 lei, nu poți plăti două ore de parcare în Centru.
Din banii colectați pe cele 20 de mii de locuri taxate, Primăria în veci nu va putea construi parcări supraterane în cartiere, așa cum ar fi normal într-o țară civilizată.
Poate că ar trebui să se gândească la alte metode privind optimizarea parcărilor:
1. Scutirea de taxa de parcare a mașinilor „coajă”, al căror preț e mai mic decât taxa anuală de parcare...
2. Amplasarea mai multor benzinării în cartiere, pentru că, până te învârți să găsești un loc, golești rezervorul.
3. Vizitatorii nu au voie să vină cu mașina, ci doar cu taxiul la cunoștințele care stau la bloc.
4. Pentru operativitate, fiecare parcare să fie dotată cu o instalație de ridicat mașini, să poată fi îndepărtate cele care ocupă abuziv locurile.
5. În loc de parcări, să se investească în transportul public, altfel lumea nu va renunța la automobile.
Acest articol este un pamflet și va fi tratat ca atare
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.