URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
16 Februarie 2015, 07:36

Pe-aici nu se trece! Primăria blochează pentru tot anul circulaţia prin centrul Oradiei

Pe-aici nu se trece! Primăria blochează pentru tot anul circulaţia prin centrul Oradiei OCOLIŢI! Sâmbătă şi duminică drumarii au înlocuit semnele de circulaţie din centrul oraşului. Începând de luni dimineaţă Piaţa Unirii se transformă într-un spaţiu interzis accesului auto. Şoferii vor trebui să se obişnuiască cu rutele ocolitoare trecute pe această hartă, pe care ar fi bine s-o ţină la îndemână dacă nu vor să se trezească blocaţi în ambuteiajele care se anunţă. Până la sfârşitul anului...
Pe-aici nu se trece! Primăria blochează pentru tot anul circulaţia prin centrul Oradiei ATENŢIE, LUCRĂRI! Angajaţii municipalităţii au montat încă de sâmbătă indicatoarele rutiere şi balizele care transformă străzile Traian Moşoiu şi Iuliu Maniu în artere cu dublu sens pentru a prelua traficul deviat din Piaţa Unirii. Săptămâna aceasta constructorii dezafectează linia de tramvai dinspre Primărie către Parcul 1 Decembrie şi decopertează asfaltul dinspre Biserica cu Lună
Pe-aici nu se trece! Primăria blochează pentru tot anul circulaţia prin centrul Oradiei OCOLIRE. Până în primăvară, la închiderea pentru reparaţii a Podului Ferdinand, traficul se va desfăşura în sens unic dinspre strada Republicii spre Tudor Vladimirescu. Şoferii care circulă dinspre Piaţa Independenţei vor fi obligaţi să vireze stânga la colţul Parcului 1 Decembrie, pentru a continua pe Mihai Viteazul sau Traian Moşoiu.

Orădeni, pregătiţi-vă pentru un regim de viaţă sănătos. "Pe viitor n-o să mai poată spune nimeni că Primăria nu încurajează mersul pe bicicletă sau pe jos", glumeşte viceprimarul Mircea Mălan.

Şi are dreptate. Din această săptămână, odată cu închiderea Pieţei Unirii pentru renovare, orădenii vor ajunge de la Teatrul Regina Maria la Universitate mai repede pe jos decât cu maşina. Şi e abia începutul...

Baricadaţi în Piaţa Unirii

Sâmbătă, drumarii au montat noile indicatoare din străzile Traian Moşoiu şi Iuliu Maniu, transformate în artere cu dublu sens, după care poliţiştii au chemat riveranii să-şi mute maşinile. Duminică, muncitorii au pus gardurile ce închid străzile Primăriei, Mihai Pavel şi Vasile Alecsandri, iar de luni Piaţa Unirii e închisă traficului şi transformată în şantier. "A trebuit să ne luăm toate măsurile de prevedere. Este cea mai complexă lucrare care a fost făcută vreodată în Oradea", spune viceprimarul Mircea Mălan, coordonatorul lucrărilor.

Până la sfârşitul anului, în centru vor coexista 7 şantiere. Firma Drumuri Orăşeneşti şi asociaţii săi vor lucra la reabilitarea Pieţei Unirii, dalarea ei şi transformarea în pietonal, Compania de Apă Oradea îşi va înlocui reţelele de apă şi canalizare din Piaţa Independenţei, OTL îşi va distanţa liniile de tramvai cu 70 cm pentru a muta reţeaua electrică între cele două sensuri de mers, iar Administraţia Domeniului Public, în parteneriat cu RCS-RDS, va construi parcarea subterană de pe malul Crişului Repede.

Apoi, în cel mult câteva săptămâni, pe Alecsandri, municipalitatea va începe amenajarea canalizaţiei tehnice subterane în care vor fi coborâte toate utilităţile, lucrare ce ar putea fi urmată de reabilitarea străzii. În Pasajul Vulturul Negru vor fi demarate lucrări de refacere a cupolei, faţadelor interioare şi mozaicului, iar Podul Ferdinand se va închide pentru reparaţii. Cap la cap, angajaţii a peste 12 firme de construcţii îşi vor da cu târnăcoapele peste picioare în încercarea de a termina lucrările până la sfârşitul anului.

Cu dublu sens

Pe toată perioada lucrărilor, prin Piaţa Unirii vor trece numai camioanele constructorilor. "Cine vrea să ajungă la Universitate cu maşina ar fi bine să aleagă podurile Decebal sau Dacia în locul Podului Ferdinand", atenţionează viceprimarul. Începând de luni, pe podul încă deschis se circulă cu sens unic, iar şoferii care vin dinspre zona Teatrului sunt obligaţi să vireze la dreapta spre Tudor Vladimirescu sau Principatelor Unite.

La fel, cei care vin dinspre Piaţa 1 Decembrie sunt obligaţi să vireze la stânga în capătul parcului pentru a înainta pe Traian Moşoiu sau Mihai Viteazul. Odată intraţi pe Moşoiu, şoferii vor putea merge doar înainte. Strada Moşoiu, la fel ca Iuliu Maniu, din continuarea ei, au fost transformate în artere cu dublu sens, iar virajul la stânga pe Avram Iancu a fost interzis, pentru a evita ambuteiajele.

În plus, pe Moşoiu şoferii pot parca doar pe partea opusă Bisericii cu Lună, iar pe Maniu, care este mai îngustă, maşinile pot staţiona doar după intersecţia cu Jean Calvin, unde aceasta redevine arteră cu sens unic până în Decebal. Şoferii care vor să ajungă în Rogerius sau Ioşia vor trebui să folosească strada Primăriei.

Nu parcaţi!

Eliminarea parcărilor a stârnit revolta riveranilor. "Ne-am plătit abonamente şi acum nu avem unde ne lăsa maşinile. Primăria ştia de ani de zile că va închide Piaţa Unirii, putea lăsa câteva parcări sau chiar construi una mare, nu să ne pună să ne certăm cu vecinii", reclamă Karmen Mezei. În replică, edilii spun că municipalitatea nu are alte soluţii. "Strada e prea îngustă pentru a permite parcarea pe trotuar. Şi aşa dimineaţa vor fi probleme cu copiii care vor traversa strada Maniu să ajungă la şcoală. Apoi, centrul este de aşa natură că în afară de Piaţa Independenţei, unde se lucrează, nu ai unde construi parcări", zice Mircea Mălan.

12_Iosif_Rad_bihoreanul.jpgDe aceeaşi părere sunt şi reprezentanţii taximetriştilor. "Zona nu permite alte soluţii de trafic. Tot ce se putea face în plus era ca până la închiderea Podului Ferdinand acesta să fie cu dublu sens, dar Comisia de circulaţie nu a acceptat", spune Iosif Rad (foto), vicepreşedintele Camerei Taximetriştilor Bihor.

În plus, comisia a dispus închiderea străzilor Vasile Alecsandri, Episcop Mihai Pavel şi Primăriei pe latura dinspre Piaţa Unirii (acestea devenind înfundate), devierea circulaţiei din Maniu spre Ioşia prin străzile Jean Calvin şi Primăriei pentru a evita formarea de ambuteiaje la ieşirea în Bulevardul Decebal, precum şi transformarea străzii Primăriei în arteră cu dublu sens între Piaţa Unirii şi Piaţa Rahovei.

După dezbateri prelungite, municipalitatea a acceptat, vineri, să inverseze sensul de mers al străzii Duiliu Zamfirescu, până de curând spre Tudor Vladimirescu, făcând acum posibil accesul maşinilor care vin dinspre malul Crişului Repede la parcarea din curtea municipalităţii. Altfel, şoferii ar fi trebuit să ocolească până în Decebal!

Autobuze de Ioşia şi Rogerius

12_Csuzi_Istvan_bihoreanul.jpgÎnchiderea Pieţei Unirii va afecta tot oraşul. Până la finalizarea lucrărilor circulaţia tramvaielor între Casa de Cultură a Sindicatelor şi Biserica Emanuel, iar de acolo în stânga până în Ioşia veche sau în dreapta până la fostul Parc Olosig va fi suspendată. "Dacă am fi făcut breteaua de legătură între liniile care vin dinspre Ioşia şi cele spre Rogerius la intersecţia Bulevardului Decebal cu Calea Aradului, s-ar fi putut circula, dar când am depus proiectul nu am primit avizul Poliţiei Rutiere. Când am primit avizul, nu am mai avut bani", spune directorul OTL Csuzi Istvan (foto).

Începând de luni, traficul de călători pe aceste rute va fi suplimentat cu autobuze. Ruta de transport T1 spre Rogerius va funcţiona pe direcţia Piaţa 1 Decembrie, străzile Mihai Viteazul, Traian Moşoiu, Iuliu Maniu, Jean Calvin, Primăriei, Bulevardul Decebal, cu întoarcere în intersecţia cu Bulevardul Dacia şi revenire în Centrul Civic pe strada Iuliu Maniu. Ruta T2, de Ioşia, va porni de la Biserica Emanuel pe direcţia Calea Aradului, Aviatorilor, cu întoarcere în strada Lipovei. Pe ambele rute, OTL va folosi cu precădere staţiile deja amenajate.

Pe toată durata şantierului traseele autobuzelor vor evita Piaţa Unirii, folosind rute ocolitoare. Tramvaiele vor circula doar pe direcţia Nufărul - Zona de Vest cu trecere pe Bulevardul Magheru şi pe strada Corneliu Coposu, încă neafectate de lucrări. Asta până în primăvară, când constructorii vor trece la înlocuirea conductelor de termoficare. Iar atunci în Oradea chiar că nu se va mai putea circula decât cu bicicleta sau pe jos. Pentru că traficul rutier va fi în aer...


VARA PIETONILOR
Şanţ lângă şanţ

Din cauza amânării proiectelor europene pentru ultimul an al actualului ciclu de finanţare, în Oradea se deschid în paralel 26 de şantiere în această primăvară. Dincolo de investiţiile mari dar cu impact relativ redus asupra circulaţiei, precum construcţia noului CET pe gaz, finalizarea Podului Dragoş Vodă şi amenajarea Aquaparcului Nymphaea, calendarul de lucrări mai cuprinde investiţii care vor trebui făcute sub trafic.

Printre acestea se numără înlocuirea a încă 30 km de reţea de termoficare (pe lângă cei 7 km deja executaţi), amenajarea a 50 km de canalizaţie tehnică, amenajarea drumului rapid din strada Ecaterina Teodoroiu, construirea pasajelor pe care şoseaua de centură va traversa DN 76 Oradea-Beiuş-Deva şi DN 79 Oradea-Arad şi multe altele.

"Problema nu va apărea acum. Deşi se închide Piaţa Unirii, mai ai încă pe unde ocoli. Dar peste câteva săptămâni, când o să înceapă şi lucrările pe străzi aglomerate ca Horea, Sucevei, Magheru şi altele, va fi dezastru!", prevede Iosif Rad, vicepreşedintele Camerei Taximetriştilor.

Descarcă HARTA cu rutele ocolitoare, din galeria de documente!

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
4 Comentarii
@Cristea
Multumim pentru sesizare, documentul a fost inlocuit, acum harta este corecta.
Postat 17 Februarie 2015, 11:24 de moderator
Harta e gresita
Harta cu devierile de trafic data de municipalitatea are greseli. Strada Duliu Zamfirescu are sensul invers. Sageata de pe harta indica sens unic cum vii dinspre liniile de tramvai spre malul crisului (cum era si pana ieri), doar ca acum daca mergi pe acolo vei constata exact opusul sens unic cum vii dinspre Vladimirescu spre Primariei
Postat 16 Februarie 2015, 23:40 de Cristea
gandire nula 14a, 14b, 14c si 14d
nu stiu cine are atata minte incat sa desfaca linia 14 in 4 itinerarii - de ce naiba au bagat linia 14c si 14 d? nu putea face direct o linie completa de pe stefan cel mare prin iosia spre blocul bancpost si retur? trebuia lasata cum a fost, pana in centru, pentru ca avea program bun si timp si mai bun de circulatie. de ce linia 14c ajunge doar la strandul iosia si apoi intoarce?!?! nu era mai profitabil sa continue inca 2 statii? pe cine incurca acest traseu complet initial? poate se desteapta cineva din marii ganditori ai schimbarii si isi pune in functiune neuronul!
Postat 16 Februarie 2015, 23:16 de roger
Cum mai mergem la piata?
In tot raul si un bine.Cohortele de cetateni care iau cu asalt Piata Mare si cea de vechituri, chiar daca nu cumpara mai nimic, ar putea sa se rareasca ,iar evazionistii fiscali care populeaza acest paradis vor fi nevoiti sa gaseasca solutii alternative.
Postat 16 Februarie 2015, 14:41 de User anonimizat
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON