URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
29 Iunie 2013, 12:48

Oradea la pedală: Oraşul are 19 kilometri de piste pentru biciclişti (FOTO)

Oradea la pedală: Oraşul are 19 kilometri de piste pentru biciclişti (FOTO) ÎN LUCRU. Una dintre pistele recent realizate leagă strada Armatei Române de piaţa de vechituri pe malul drept al Peţei. În curând, după ce unităţile militare îşi vor muta gardul (medalion) mai în spate, se va putea pedala până în Cantemir
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Oradea este un oraş al bicicliştilor doar la manifestările asociaţiilor de profil. În rest, aceştia evită să-şi folosească bicicletele pentru a merge la muncă ori la un drum mai lung pentru că nu au piste sau, dacă le au, trebuie să le împartă cu pietonii ori sunt ocupate de maşini.

Deocamdată în oraş sunt 19 kilometri de piste, majoritatea neconectate între ele. Municipalitatea vrea să schimbe situaţia astfel ca în câţiva ani Oradea să poată fi traversată pe două roţi pe malurile Crişului şi Peţei.

Mici şi rare

"În administraţiile trecute, nu a interesat pe nimeni foarte tare un sistem al pistelor pentru biciclişti. De aceea nu avem nici lungimea de piste şi nici dispunerea pe care ne-o dorim", spune viceprimarul Mircea Mălan. Datele tehnice arată că în Oradea sunt 19 kilometri de piste, însă unele sunt doar trasate pe trotuar şi, mai ales, nu sunt legate între ele.

"De multe ori ne întâlnim cu maşini parcate ori cu pietoni care sar la ceartă", spune Mircea Crăciun, vicepreşedintele Asociaţiei ProBikers. Nu-i de mirare, deci, că bicicliştii se plâng că nu-şi pot folosi vehiculele pentru a merge, spre exemplu, la muncă.

În total, oraşul are 10 piste. Cea mai lungă are 9 kilometri şi e marcată, pe carosabil ori pe trotuare, pe traseul Matei Basarab - Armatei Române - Mimozei - Ion Vidu - Horea - Piaţa 22 Decembrie - Sextil Puşcariu - Dimitrie Cantemir - Nufărului. O altă pistă împărţită cu pietonii şi şoferii este cea de pe Aleea Mircea Emilian Chitul, de pe malul drept al Crişului, întinsă pe doar 600 metri. O pistă există şi pe strada Republicii între Magazinul Crişul şi Parcul Petofi, amenajată pe 950 de metri de trotuar. O alta, tot izolată, a fost realizată pe strada Bumbacului, 1,1 km, iar una ce leagă Velenţa de Nufărul, lungă de 1,48 km, a fost amenajată pe noua stradă a Meiului. O pistă de 800 metri a mai fost făcută recent în zona întubată a Crişului Mic, între străzile Matei Corvin şi Prislopului.

Malurile bicicliştilor

Printre pistele noi se numără şi cele de pe ambele maluri ale Crişului Repede, între Podul Decebal şi Podul Densuşianu, fiecare de 1,58 km. Tot pe Criş, pe malul stâng, municipalitatea a amenajat o pistă pe 1,2 km de la Podul CFR până în zona Averescu. Singura pistă aflată acum în lucru e cea de pe malul drept al Peţei, pornind din zona Cantemir şi până lângă Piaţa Obor. "Porţiunea dintre Armatei Române şi Traian Blajovici, întinsă pe 700 de metri a fost finalizată. Acum se lucrează la tronsonul dintre Cantemir şi Feldioarei, iar după ce unităţile militare îşi vor muta gardul cu 5 metri mai în spate vom putea lega cele două porţiuni", spune viceprimarul Mircea Mălan.

Executarea unuia dintre cele mai importante proiecte în acest domeniu se află în licitaţie publică. Pista Oradea-Berettyoujfalu, realizată printr-un proiect transfrontalier, se întinde pe 35 km, din care 9 pe teritoriul Oradiei. În oraş, pista va porni de la Podul Ferdinand, va coborî pe malul drept al Crişului spre Decebal, apoi înainte de Podul Densuşianu va intra pe strada Sovata, luând-o pe Bulevardul Dacia şi pe Şoseaua Borşului, între drumul principal şi cel uzinal, până la ieşirea din ţară.

Piste conectate

Pentru a completa pistele şi a le lega între ele, Primăria încearcă să obţină finanţare de 2,2 milioane de lei de la Administraţia Fondului de Mediu pentru un nou traseu, care să pornească de la Podul Sovata, pe strada Oneştilor şi Calea Aradului, să urce pe Peţa (unde deja e realizat un tronson) până la ieşirea din oraş spre Sînmartin şi Băile 1 Mai.

Dacă proiectul va fi pus în practică, orădenii ar putea traversa oraşul pe malul Peţei. "Prin această pistă şi cea care va duce până la Berettyoujfalu, oraşul va putea fi traversat pe aproape întreaga lungime a celor două cursuri de apă. Legătura între ele se va realiza prin breteaua Blajovici - Aradului - Oneştilor - Podul Sovata", spune primarul Ilie Bolojan.

Edilul şi-ar dori ca odată cu reabilitarea centrului oraşului să facă şi o pistă care să pornească din această zonă spre Universitate, realizându-se - după ce Piaţa Unirii va fi pietonală - o nouă legătură între pistele de pe cele două cursuri de apă. Asta, însă, doar peste câţiva ani...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
kilometri umflati degeaba II
Nu doar ca nu avem piste pentru biciclisti, dar nici trotuare nu avem, Ori s-au ingustat si arata ca la sate, ori au disparut complet. Pentru ca sa nu-mi spuneti ca acolo unde circula masini, se mai numeste trotuar.
Postat 30 Iunie 2013, 20:09 de AB
kilometri umflati degeaba
Inca un articol de propaganda, in genul celui despre spatiul verde, comandat de Primarie, ca sa poata candida la titlul de Capitala Verde. Textul probabil a fost scris chiar de d-l Malan, care spune ca administratiile trecute sunt vinovate poentru lipsa pistelor de biciclisti. Pai domnule Malan, modernizarea strazii Onestilor, cum va place sa spuneti, de acum vreo doi ani, sub care administratie a avut loc? Poftim!? Trec podul Sovata si ma trezesc printre masini, nu gasesc nici un metru de pista pentru biciclisti. Ati avut in schimb grija sa le faceti parcari oamenilor, care oricum stau la casa, deci au si curte. Bravo! La fel cum nici pentru predecesori, nici pentru dumneavoastra n-au fost o prioritate biciclistii. A trage niste dungi pe trotuare nu inseamna pista pentru biciclisti, atata tot ca da bine la statistica. Treceti granita(nu-i departe) si vedeti cum arata o pista. Prioritatea dumneavoastra a fost ca fiecare oradean, care isi permite o masina de 1500 de euro, sa aiba parcare proprie. Asa si arata orasul, e ca o parcare imensa de hipermaket.
Postat 30 Iunie 2013, 20:05 de AB
Aberatie
Aberatie ! Pistele pt biciclete exista doar cu numele, pe hartie ! E chiar periculos atat pt pietoni cat si pt biciclisti circulatia haotica, in comun, ex intre podurile Decebal si Densusianu.
Postat 30 Iunie 2013, 16:43 de Iosia Nord
Sterilizarea biciclistilor in varianta cateilor lui Bolojan !?!
...
Postat 30 Iunie 2013, 12:21 de Carp III
Din Oradea
In Oradea nu exista piste de bicicleta!!
Postat 30 Iunie 2013, 02:00 de Cineva
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON