Sala 3 a Cinematografului Hollywood Multiplex Lotus a găzduit, marţi la amiază, licitaţia ouălor gigant ce au putut fi admirate, vreme de aproape o lună, pe culoarele mall-ului orădean. 41 de obiecte decorative, având ca autori tot atâtea asociaţii, companii, artişti sau redacţii locale, şi-au schimbat stăpânii, cei noi renunţând la câteva mii de lei bune pentru o cauză nobilă: renovarea secţiei de nou născuţi de la etajul 9 al Spitalului Municipal Gavril Curteanu.
„Responsabilă" de iniţiativă şi de perseverenţa cu care aceasta a fost urmărită este aceeaşi Beatrice Szuhai, vedeta care dă imaginea complexului comercial, ea fiind şi amfitrioana licitaţiei de marţi, acompaniată, în timpul serviciului de la Primărie, cum s-ar spune, de directorul Casei de Cultură a Municipiului, Flavius Bunoiu.
Cei doi au reuşit să îi „stoarcă" pe licitanţi şi de sentimente, şi de bani, astfel încât la final, când s-a tras linie, un sincer ropot de aplauze a învăluit suma anunţată: 75.900 de lei. Cum cifra nu era parcă destul de „rotundă", directoarea generală a Lotus Center, Felicia Ţenţ, a anunţat ridicarea ei la 80.000 de lei, printr-o contribuţie suplimentară a mall-ului, care oricum mai achiziţionase câteva din cele 41 de exponate.
Cele mai râvnite s-au dovedit a fi oul agenţiei de publicitate Utopium şi cel al postului Magic FM, cumpărate cu 10.000, respectiv 4.000 de lei, de firmele lui Alexander Mudura, urmate de cel al Unicredit, pentru care chiar firma proprietară a re-investit 2.800 de lei, fiind învinsă însă în final de Holcim, cu 3.000 de lei. Nu a fost, de altfel, singurul caz în care autorul a încercat degeaba să-şi recupereze creaţia - Apele Române au eşuat în faţa Repcon, la fel şi bijuteria Athena, care însă s-a „răzbunat" cumpărând oul creatoarei de modă Raluca Mihălceanu.
Sub aspect estetic, cele mai plăcute şi, deci, şi râvnite s-au dovedit a fi creaţiile ce au purtat semnătura Cristinei Breteanu, ouăle sale fiind vândute cu peste 2.000 de lei, cel al Teatrului de Stat (Dumexim - 2.500 de lei) şi cel al agenţiei Utopium Advertising, realizat din 1000 de flori de lotus Origami cu 20.000 de îndoituri (pentru care s-a bătut şeful Poliţiei bihorene, Adrian Bucur, cu Lotus Center, cel din urmă adjudecându-l pentru 10.000 de lei).
Alte firme care au contribuit, cu diverse sume, niciuna sub 1.000 de lei, la donaţiile pentru spital, au fost: Plaza Invest, Nutrientul, Bene International, Banca Transilvania, Adeplast, Eco Bihor, Sintezis, CIAC, Herald, MA Interglob, Arsis - Vodafone.
După cum se ştie, şi BIHOREANUL s-a numărat printre expozanţi, pe oul redacţiei fiind "pictaţi" şi pozaţi cei mai mari sfinţi ai judeţului: Sfântu' Ilie de la Primărie, Sfântu' Petru de la Senat, Sfântu' Apostol Matei sau Sfântul Alexandru cel Kiss, cu texte umoristice şi sarcastice, în tonul lui Bihorel. Exponatul a fost achiziţionat de reprezentantul firmei Repcon, contra a 1.500 de lei.
Prezentă la licitaţie, directoarea Spitalului Municipal Gavril Curteanu, Marlene Crişan, a mulţumit, impresionată de suma strânsă în decursul a numai două ore, atât organizatorilor cât şi participanţilor, „pentru că au pus suflet mult în această acţiune, dar şi bani", şi a promis că îi va invita pe toţi să vadă, nu peste mult timp, rezultatul acţiunii lor, şi anume secţia spitalicească de copii renovată. Să fie într-un ceas bun!
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.