URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 05 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În situația în care cererea introdusă nu este timbrată, judecătorul îi va pune reclamantului în vedere că, în termen de maximum 10 zile de la data primirii notificării, are obligația să achite suma respectivă, sub sancțiunea anulării cererii. În această situație, însă, pe lângă plată, cetățeanul mai are două posibilități: fie să conteste modalitatea de stabilire a taxei, dacă aceasta este greșită, fie să formuleze o cerere de ajutor public judiciar, dacă se încadrează în limitele de venit legale pentru a obține această facilitate.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
22 Octombrie 2018, 12:39

Tarom anunţă curse externe: Zboruri spre Italia şi Spania, de pe Aeroportul din Oradea

Tarom anunţă curse externe: Zboruri spre Italia şi Spania, de pe Aeroportul din Oradea foto generic, gazetadecluj.ro
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Directorul companiei Tarom, Wolff Werner-Wilhelm, a anunţat, luni, într-o conferinţă de presă la Oradea, că, începând de la 1 decembrie, compania de stat va opera curse externe de pe Aeroportul din Oradea.

Anunţul a fost făcut în cadrul unei conferinţe de presă ţinute în sala mare a Consiliului Judeţean, la care au mai participat preşedintele CJ Bihor, Pásztor Sándor, vicepreşedintele Ioan Mang, directorul de vânzări al Tarom, Camelia Enescu, şi directorul Aeroportului din Oradea, Gheorghe Paşc.

De la 99 euro

Potrivit lui Werner-Wilhelm, Tarom va opera o cursă directă Oradea - Barcelona, cu destinaţia Aeroportul El Prat, principalul aeroport al metropolei, situat la 12 kilometri de centrul acesteia, cu o frecvenţă de două curse pe săptămână.

De asemenea, directorul Tarom a anunţat că, tot de la 1 decembrie, compania va opera şi curse directe între Oradea şi o destinaţie importantă din Italia, fie Roma, fie Milano, urmând ca acest lucru să se decidă în funcţie de sloturile disponibile pe aeroporturile principale ale celor două oraşe, în speţă Fiumicino şi Malpensa. Zborurile spre Italia ar urma să fie operate de trei ori pe săptămână.

Şeful Tarom a precizat că preţurile biletelor pentru un zbor dus-întors în Italia vor începe de la 99 euro, iar cele pentru un zbor dus-întors spre Barcelona de la 150 euro.

Atât directorul general al Tarom, cât şi directoarea de vânzări, Camelia Enescu, au explicat că acest cost este unul avantajos pentru clienţi întrucât compania de stat oferă toate serviciile incluse în preţul biletului: bagaj de cală, check-in şi gustări în timpul zborului.

"Nu îmi e frică!"

În acelaşi context, preşedintele CJ Bihor a subliniat că până acum călătorii curselor Ryanair aterizau pe aeroporturi aflate la mare distanţă de Barcelona respectiv de Milano, adică la Girona, respectiv Bergamo, nu la ore agreabile.

Totodată, un alt plus al faptului că aeronavele vor ateriza pe aeroporturi principale este acela că pasagerii vor putea să-şi plănuiască zboruri cu conexiuni spre toată lumea.

Deocamdată nu se cunoaşte orarul exact al curselor, acesta, la fel ca destinaţia precisă pentru Italia, urmând să fie anunţate "în două săptămâni", printr-un comunicat oficial, după cum a precizat Wolff Werner-Wilhelm (foto)

Potrivit acestuia, Tarom va folosi aeronave Boeing şi Airbus pentru a opera zborurile externe de la Oradea în funcţie de numărul de pasageri. De asemenea, a precizat că pentru ca zborurile să fie profitabile acestea trebuie să aibă o încărcătură de "minimum 80%". "Am văzut cifrele cu pasagerii debarcaţi şi îmbarcaţi de la Oradea, chiar şi pe perioada de iarnă, şi nu îmi e frică deloc!", a adăugat acesta, precizând că rutele spre Spania şi Italia sunt "maturate", aşadar nu era neapărată nevoie de un anunţ timpuriu al lansării noilor zboruri.

Întrebat în acest context cât timp îşi asumă Tarom să opereze aceste zboruri, Werner-Wilhelm a dat un răspuns pragmatic şi a refuzat să ofere garanţii: "Nu cunoaştem modul în care se va dezvolta regiunea. Mergem strict pe profitabilitate, ar fi cazul să terminăm cu aceste promisiuni, chiar şi politice, în care să spunem că ţinem anumite destinaţii. Să facem business!".

Urmează Londra şi Frankfurt?

În aceeaşi conferinţă, atât directorul Tarom cât şi preşedintele CJ au spus că se studiază oportunitatea operării unor zboruri şi spre Germania, în speţă Frankfurt, respectiv spre Anglia, mai precis Londra, o destinaţie foarte căutată de la Oradea. E posibil ca astfel de zboruri să fie introduse în primăvara anului viitor, potrivit oficialităţilor.

Întrebat din ce motive Tarom n-a mizat întâi pe zboruri spre Londra, Werner-Wilhelm a spus că operatorul aerian a cerut mai multe sloturi, adică intervale de aterizare şi decolare, pe Aeroportul Heathrow (cel mai aglomerat din Europa), dar există şi o problemă în ceea ce priveşte limitările de zgomot de pe acel aeroport, pe care nu toate aeronavele Tarom le respectă.

Totodată, directorul a amintit că Tarom urmează să achiziţioneze avioane noi şi, după ce procedura va fi finalizată, va putea să extindă aria de operare şi numărul zborurilor.

Pe de altă parte, directorul a anunţat şi că, din vara viitoare, Tarom va opera de pe Aeroportul din Oradea şi curse Oradea - Constanţa.

"O să rog Primăria…"

În cadrul conferinţei, Pásztor a spus că autorităţile locale vor face "o campanie agresivă" pentru promovarea zborurilor externe ale Tarom de pe Aeroportul Internaţional Oradea.

"O să rog şi Primăria Oradea să se implice, vom începe o promovare agresivă. Şi data trecută când s-au anunţat curse la noi, imediat Debreţinul a reacţionat cu altele. Concurenţa noastră este Debreţinul, nu Timişoara sau Clujul", a spus şeful CJ Bihor.

Întrebat de BIHOREANUL dacă în acest context CJ Bihor va accepta propunerea Primăriei Oradea de a se implica în acţionariatul Aeroportului şi de a sprijini cursele, Pásztor a răspuns: "Conform legilor, Primăria nu se poate implica direct, dar ne vom implica în comun în manifestările de promovare. E atât interesul oraşului cât şi al judeţului să fie conectate către Europa. Cred că împreună AMD şi APTOR (n.r. asociaţiile de turism şi evenimente ale CJ Bihor, respectiv Primăriei Oradea) vor conlucra în partea de promovare a curselor".

Negocierile continuă…

În ceea ce priveşte negocierile cu alte companii, Pásztor a spus că acestea sunt încă în desfăşurare, deoarece nu doreşte ca Aeroportul Oradea să se bazeze doar pe o companie aeriană care să efectueze zboruri externe, aşa cum a făcut-o până acum cu Ryanair, care în primăvară a anunţat că renunţă brusc la toate cele cinci rute.

Întrebat concret de BIHOREANUL despre negocierile cu Blue Air, Pásztor a dat de înţeles că acestea sunt în stand-by. "Am avut discuţii foarte multe cu Blue Air, cu vechea conducere şi cu noua conducere. Dânşii au avut de curând nişte negocieri, au preluat Air Moldova, şi am rămas că într-o lună sau două revenim la discuţii. Acestea nu sunt închise", a precizat şeful CJ Bihor.

În conferinţa de luni, acesta a subliniat că negocierile cu Tarom sunt purtate de cel puţin şase luni.

Merită precizat că Tarom va opera cursele internaţionale de la Oradea plătind tarifele întregi ale Aeroportului. Tarifele reduse la jumătate conform schemei ex-ante nu mai pot fi oferite operatorilor potrivit legii chiar dacă aceştia deschid zboruri spre destinaţii noi, a precizat Gheorghe Paşc, răspunzând unei întrebări a BIHOREANULUI. "Am accesat ajutor de stat pentru noul terminal al Aeroportului, care după cum ştiţi este finanţat 75% de la bugetul de stat. Deci, conform reglementărilor, nu mai putem pune în practică schema ex-ante. Într-un fel e mai bine căci toată lumea e la acelaşi nivel", a spus Paşc.

După cum se ştie, Ryanair va opera ultimele zboruri de la Oradea pe 24 octombrie (dinspre şi spre Barcelona-Girona), respectiv pe 27 octombrie (dinspre şi spre Milano-Bergamo). Astfel până în decembrie, timp de mai bine de o lună, Aeroportul Internaţional Oradea va rămâne fără zboruri externe.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
@roger
Nu ma pricep prea mult la astea dar cred ca primul pas e sa studieze rentabilitatea. Si aia o fac prin a se uita la cel mai apropiat aeroport cu curse la o anumita destinație si gradul de ocupare, numarul de rezervari ai probabil (in cazul aeroportului Deb) cati romani au rezervat. Dar sper si eu la cat mai multe, din pacate destinatiile mele e mai greu sa le vad pe radare, cand Bud imi da zboruri directe.
Postat 23 Octombrie 2018, 04:34 de poiu
lyon
@ poiu, ai dreptate! personalul tarom este ok. o remarca totusi: exista o puternica si importanta comunitate de investitori francezi la oradea. de ce nu se include si o ruta de Oradea-Lyon?!?!
Postat 22 Octombrie 2018, 22:19 de roger
Poiu
De la Luton sau Stansted până la London te costa 30-40£. De la Heathrow oriunde in Londra 8£ . Dus întors de la Londra la Data costa doar transportul acasă/ aeroportul 70 -90 £ . Partea bună e că Tarom are baza pe Heathrow, așa că îmi fac biletele cum vreau. Nu mai pierd timpul și bani.
Postat 22 Octombrie 2018, 21:32 de Sandu1206
Sandu
Prefer Tarom decât Ryanair și Wizz. Și îți expun motive: aeroporturile operare de Tarom sunt cele din oraș, deci preturi și taxe mai mari pentru companie. Vreau apa aia gratis românească pe timpul zborului (gratis nu e, că e in preț, da psihologic e gratis). Bagaj de cala fara griji. Si fetele (chiar daca mai trecute prin viata) zâmbesc si sunt politicoase.
Postat 22 Octombrie 2018, 21:23 de poiu
CrisDumi
Bucură-te de Oradea, și taci
Postat 22 Octombrie 2018, 18:46 de Sandu1206
Sandu 001 ...
... îți arde de ducă? Pentru tine are Pasztor și Pasc un bilet "first class" ... dus, fără obligația revenirii !?!
Postat 22 Octombrie 2018, 18:07 de CrisDumi
Cum adică bilete dus-întors ?!?
Dreacu' vine înapoi când i se năzare la dus !?!
Postat 22 Octombrie 2018, 18:05 de CrisDumi
Foarte mulțumim LUI PASTORUL
Nici la preț de autobuz nu e corect. Sa vedem și alte destinații.
Postat 22 Octombrie 2018, 13:08 de Sandu1206
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.564 RON
  • 1 EUR = 4.9748 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON