În ultima conferinţă de presă înaintea alegerilor europarlamentare din 25 mai, Mircea Matei a criticat felul în care Partidul Social Democrat îşi face campanie electorală, afirmând că în oraşul de pe Criş sunt amplasate "nenumărate panouri electorale, prisme, billboarduri şi altele, cum PSD nu a avut niciodată în Oradea".
"Există o prismă foarte interesantă, mă refer la cea amplasată în faţa Universităţii Oradea (foto). Acolo nu este nici spaţiu verde, nici scuar, ci un fel de trecere. Nu înţelegem cum a fost putut fi amplasată acolo şi-n baza cărui regulament de urbanism. Oare acest regulament permite amplasarea unei prisme pe domeniul public, pe căi de acces?", s-a întrebat Mircea Matei.
Într-adevăr, panoul electoral acoperă parţial şi trotuarul din faţa Universităţii din Oradea, dar şi carosabilul. "Locaţia în sine este ciudată. Dacă vedem o prismă într-un scuar, la turbogiraţie, e normal, pentru publicitate temporară, dar aceea stă acolo ca zambila-n brânză. Locaţia aceea nu trebuia dată, indiferent cui. Dacă cineva vrea să meargă pe trotuar spre Cimitir va da nas în nas cu Emilian Pavel, trebuie să-l ocolească", a spus Matei.
BIHOREANUL a trimis un set de fotografii cu prisma din faţa Universităţii şi coordonatoarei Instituţiei Arhitectului Şef din cadrul Primăriei Oradea, Adriana Lipoveanu, care, contactată de reporter, a spus că va analiza situaţia. "Mă voi duce să văd situaţia în teren. Dacă aşa este cum arată pozele, prisma va fi mutată căci pare că ocupă trotuarul şi e pusă parţial pe carosabil", a spus Adriana Lipoveanu.
Pe de altă parte, în conferinţa de presă, liderul PMP Bihor a afirmat că, deşi Biroul Electoral Judeţean a admis sesizarea Mişcării Populare referitoare la amplasarea ilegală a unor afişe electorale ale PSD, nu social-democraţii au fost cei care au reparat situaţia. "Conform legislaţiei în vigoare, PSD trebuia să refacă afişajul prin reducerea acestora la standardele stabilite prin lege. Aş vrea să mulţumesc echipelor de tineri de la PMP, Forţa Civică şi PNL care au dus la îndeplinire această decizie a BEJ, căci PSD nu a mişcat nimic", a mai spus Matei.
Totodată, Matei a susţinut că PMP este convins că PSD a cheltuit mult mai mulţi bani în campanie decât anunţă public, adică 1,6 milioane lei. "Calculele noastre estimative arată că ceea ce înseamnă panotaj, mash-uri, tipărituri, afişe, promovări electorale, mitinguri, steaguri, depăşesc ca sumă necesară producerii lor 10 milioane de euro", a spus Mircea Matei.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.