Aeroportul Internaţional din Oradea va fi condus şi de acum înainte tot de Gheorghe Paşc, după ce Consiliul de Administraţie al regiei autonome subordonate Consiliului Judeţean a "construit" condiţiile de concurs astfel încât să i se potrivească acestuia ca o mănuşă. Una dintre condiţii a fost o vechime de minim 20 de ani "în funcţii de conducere în domeniul aeroportuar".
Candidat de unul singur
Reprezentanţii Aeroportului au publicat, pe 13 septembrie, pe site-ul regiei, listele scurte pentru posturile de director general, director adjunct şi director economic, scoase la concurs, potrivit legii, în urma schimbării Consiliului de Administraţie.
Pentru postul de director general a fost un singur candidat, Gheorghe Paşc, care deja a împlinit vârsta pensionării, având 66 de ani. Dosarul acestuia a fost admis, iar Paşc urmează să susţină un interviu în faţa unei Comisii de concurs compusă din membri ai CA-ului de la Aeroport şi alţi angajaţi ai regiei.
Fără argumente
BIHOREANUL l-a contactat pe preşedintele CA, Bimbó-Szuhai Tibor, cel care şi semnează anunţul de concurs, întrebându-l din ce motive s-a ales impunerea unei vechimi de minim 20 de ani pentru conducerea Aeroportului, aceasta fiind, evident, una limitativă pentru mulţi specialişti din domeniu. Acesta, însă, nu a prezentat vreun argument solid.
"Asta a fost hotărârea Comisiei de concurs, care a întocmit anunţul, formată din membri ai Consiliului de Administraţie şi oameni de la Resurse Umane", s-a limitat acesta să spună. Întrebat, concret, despre speculaţiile că postul i-ar fi de fapt dedicat lui Gheorghe Paşc, preşedintele CA a spus că "nu există nicio dedicaţie".
"Aşa ştiu"...
Răspunând la întrebările BIHOREANULUI, Bimbó-Szuhai Tibor a susţinut că procedura de concurs a fost anunţată în presa naţională şi "aşa ştie" că şi în presa locală. În schimb, concursul n-a fost popularizat printr-un comunicat de presă sau într-una din multele conferinţe organizate la Aeroportul Oradea în ultima perioadă.
Alte condiţii impuse pentru candidaţii la postul de director au fost o diplomă de licenţă sau echivalentă cu perioada studiilor de minim 4 ani sau absolvent cu diplomă a şcolii militare de ofiţeri de aviaţie. De asemenea, s-au cerut cursuri în domeniul managementului aeroportuar, marketingului aeroportuar şi managementului securităţii aviaţiei civile.
Managerul din Arad, candidat la Oradea
Pentru funcţia de director economic au fost admise două dosare, candidatele fiind actuala directoare Claudia-Loredana Baran şi un candidat din afara regiei, Renata-Adriana Torj.
Pentru funcţia de director adjunct al Aeroportului a fost admis un dosar, cel al lui Dan-Traian Bălăcel, managerul Aeroportului Arad. Pentru această funcţie s-a cerut o vechime de minim 15 ani într-o funcţie de conducere în domeniul aeroportuar.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.