URMĂREȘTE-NE PE
MARȚI, 05 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
De când fostul primar Ilie Bolojan a introdus supraimpozitarea imobilelor nerenovate cu 500%, au intrat la bugetul local bani cu nemiluita, mai ales pe seama unor fabrici sau clădiri monumentale.Poșta Română are în buricul târgului o hardughie care zace în paragină de ani buni. Și cam tot de atunci, onor Poșta plătește anual un milion de lei bugetului local, ca taxă de dărăpănătură.
Zic şi eu
Adrian Cris
Șeful DGASPC Bihor este cercetat de comisia de disciplină a Consiliului Județean. După cum BIHOREANUL arăta recent, Călin Puia a fost acuzat de o angajată de abuz. Speța e următoarea: în primăvară, Camera de Conturi a constatat că Direcția a fost prejudiciată cu 325.000 lei prin „decontarea unor cheltuieli de personal care nu reflectă realitatea”, dar directorul n-a făcut mare tam-tam pe chestia asta, ci, ca să se răzbune pe câteva funcționare „vinovate” că au „colaborat” cu predecesoarea lui în perioada 2018-2023 a inventat un alt „caz”.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În situația în care cererea introdusă nu este timbrată, judecătorul îi va pune reclamantului în vedere că, în termen de maximum 10 zile de la data primirii notificării, are obligația să achite suma respectivă, sub sancțiunea anulării cererii. În această situație, însă, pe lângă plată, cetățeanul mai are două posibilități: fie să conteste modalitatea de stabilire a taxei, dacă aceasta este greșită, fie să formuleze o cerere de ajutor public judiciar, dacă se încadrează în limitele de venit legale pentru a obține această facilitate.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
28 Februarie 2019, 16:58

Anunț ȘOC: Aeroportul Oradea nu mai are nicio cursă externă. TAROM a anulat zborurile spre Barcelona şi Milano!

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Un comunicat sec al conducerii Aeroportului din Oradea, postat doar pe Facebook şi ascuns pe site-ul aerogării, a anunţat joi după-amiază că promisele curse externe spre Barcelona şi Milano au fost anulate de compania Tarom, care a invocat cererea slabă din partea potenţialilor pasageri.

Doar 7 bilete pe cursă

Anunţul survine după ce aceste curse au fost intens promovate, după cum precizează conducerea Aeroportului, "împreună cu autorităţile judeţene şi municipale".

Potrivit comunicatului, "preţurile oferite pe ruta Oradea – Milano (Bergamo), respectiv Oradea – Barcelona (El Prat) sunt accesibile, putem spune chiar bune, având în vedere serviciile oferite", dar "cu toate acestea, din informaţiile pe care le avem, vânzarea biletelor pe cele două rute a rămas cu mult sub nivelul aşteptărilor, media biletelor vândute fiind în jur de 7 bilete/cursă".

Prin urmare, spune conducerea Aeroportului, "operatorul naţional a decis retragerea din orarul de vară a celor două curse", şi redă comunicatul emis de Tarom.

Potrivit acestuia, anularea cursei Oradea – Milano a fost decisă printr-o notă internă din data de 4 februarie, iar cea a cursei Oradea – Barcelona printr-o notă din 25 februarie.

În cădere

În propriul comunicat, conducerea Aeroportului nu arată când a fost notificată, la rându-i, de Tarom în legătură cu renunțarea la zborurile de Barcelona și Milano. Cert este că, în tot acest interval de timp, adică de când operatorul a decis să anuleze cursele, autorităţile locale au continuat să cheltuie sume de bani pentru promovarea lor.

După retragerea Ryanair de pe Aeroportul Oradea, anunţată încă din primăvara anului trecut, şi mai multe promisiuni nerespectate, autorităţile judeţene au prezentat introducerea zborurilor internaţionale Tarom ca fiind o soluţie salvatoare.

La finalul lunii octombrie, într-o conferinţă de presă ţinută la Oradea, alături de Pásztor Sándor, directorul Tarom, Wolff Werner-Wilhelm, anunţa că operatorul român va efectua zboruri de la Oradea spre Spania şi Italia. Ulterior, au fost anunţate destinaţiile precise, anume Barcelona El Prat şi Milano – Bergamo, biletele fiind puse în vânzare din decembrie 2018.

Mulţumim, incompetenţilor!

În scurt timp, numeroşi orădeni au postat pe pagina de Facebook a Aeroportului comentarii prin care îşi exprimă nemulţumirea faţă de ceea ce numesc incompetenţa conducerii acestuia şi a Consiliului Judeţean.

"Lăsaţi-va de meserie şi plecaţi acasă", transmite un orădean şefilor celor două instituţii, în timp ce un altul opinează că "dacă nu îl ia Aeroportul în administrare Primăria, faliment o să scrie pe el". Altul, şi mai vehement, punctează: "Vai de capul vostru şi al celor de la Consiliul Judeţean. Nu sunteţi în stare de nimic".

Un etnic maghiar remarcă, mai mult, că prin incompetenţa dovedită, şefii Aeroportului şi ai Consiliului Judeţean direcţionează clientela spre aeroporturile din Ungaria: "Mulţumim că în continuare ne îndrumaţi spre aeroporturile maghiare. Să vă fie ruşine (CJ şi managementul aeroportului)".

Alte persoane atenţionează că şefii celor două instituţii nu sunt capabili sau nu vor să contracteze companii low cost în ciuda faptului că de la început era evident că acestea sunt potrivite pentru Aeroportul din Oradea: "Atâtea companii low-cost în toata Europa asta şi voi nu sunteţi în stare să-i aduceţi sau de fapt nu cred că se vrea". "Alea de pe Debrecen de Barcelona îs pline. La 30€ one way cred şi eu. Până la urmă 2 ore jumate nu mori fără o apă şi un mini sandwich de Tarom", a arătat un alt vizitator al paginii de Facebook a Aeroportului.

"Am avut Ryan-ul care era plin tot timpul în capacitate de peste 90%, dar n-a fost bun în Bihor, a mers în Cluj şi alte judeţe!", spune un alt orădean.

Pe de altă parte, unii comentatori susţin că nici destinaţiile curselor Tarom nu au fost alese corect, în Spania, de pildă, fiind mult mai utilă o cursă spre capitala Madrid: "Dacă aţi fi pus o cursă Madrid - Oradea ar fi avut mai mult succes, având în vedere că în Madrid şi în zona apropriată de Madrid suntem mai mulţi români".

"Nu avem ce să ne reproşăm"

Contactat de BIHOREANUL, directorul Aeroportului, Gheorghe Paşc, a afirmat că informarea Tarom privind renunţarea la zborurile de la Oradea a fost primită joi, 28 februarie.

"Sunt foarte supărat, şi mai ales de faptul că nu s-au cumpărat bilete. Sunt curse care aveau şi 2 pasageri", a declarat Paşc.

Şeful Aeroportului a spus că nu-şi explică din ce motive nu s-au vândut biletele pentru zborurile Tarom, excluzând faptul că ar putea fi vorba despre preţurile mari şi orele neconvenabile de zbor. "La Milano se zbura dus-întors cu 86 de euro, cu bagaj mare inclus. Acesta e preţ mare? Cât despre orele de operare, şi alte companii zboară aşa, în funcţie de sloturile disponibile", a comentat Paşc.

Acesta a spus că Aeroportul a făcut o campanie pentru promovarea curselor Tarom de la Oradea, atât în mediul online cât şi în offline, montând prisme prin oraş şi plătind reclame pe Facebook.

"Noi am făcut reclamă pe site-ul nostru, pe Facebook, am făcut afişe, avem 11 zone în oraş cu prisme. Inclusiv au fost reclame plătite pe Facebook care să ajungă în Italia şi Spania, făcute în limbile italiană şi spaniolă. Noi nu avem ce să ne reproşăm, noi am făcut tot posibilul ca aceste curse să fie cunoscute", a încheiat Gheorghe Paşc.

La întors

Preşedintele Consiliului Judeţean, Pásztor Sándor, nu a putut fi contactat pentru declaraţii, BIHOREANUL descoperind că se află din nou în concediu de odihnă.

În schimb, purtătorul de cuvânt al instituţiei, Adrian Simon, a prezentat reacţia CJ Bihor, afirmând, de data aceasta, că instituţia nu se poate amesteca în politica Tarom, despre care a afirmat că ar fi o companie privată, neratând totodată şansa de a împunge... Primăria Oradea: "Este o companie privată, Consiliul Judeţean nu poate să se implice în politica comercială a acesteia. Dacă 7 bilete se vând, nu putem spune, ca Primăria Oradea, că vom subvenţiona 110".

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
21 Comentarii
@ sandu
Da, partial ai dreptate, nu stiu ce e ala zbor lowcost, pentru ca nu sunt capsunar ca tine si nici nu astept miloaga sa se zboare si ieftin si de langa casa. Decat sa comentezi aiurea pe aici, mai bine ti-ai face un rost in lume: un job, o familie...
Postat 02 Martie 2019, 11:36 de oradeanbihor
Jenant!
Deja ne-am lamurit! CJ Bihor condus de Pasztor si Mang merge spre groapa. Rata succesului in orice fac merge spre zero, oamenii si-au pierdut increderea in ei si prevad un DEZASTRU la viitoarele alegeri pentru Psd si UDMR. Castigator net PNL. Trebuie sa intelegeti ca cu cat se prelungeste agonia- conducerea Udmr-Psd a judetului cu atat vor scadea mai vertiginos in sondaje. E drept, vor exista intotdeauna gica contra, realisti, socialisti, mistocari si carcotasi care-si vor gasi alinarea in votul acestor incompetenti... Trebuie gasit un administrator competent al acestui punct strategic judetului si orasului care e AO, indiferent de culoare politica sau preferinte. Si raportat la rezultatele din ultimii ani, PO sub conducerea lui GB e singura care indeplineste cel mai mult aceste cerinte!
Postat 02 Martie 2019, 11:02 de cetateanbihorean
Oradeanbihor
Tu ești șomer, nu știi ce e avion, tren, mașină.
Postat 02 Martie 2019, 02:33 de Sandu1206
@ alexcuce
Subventiile pica pentru ca sunt interzise clar de directive europene. Sa presupunem ca totusi convingem companii aeriene sa zboare de la Oradea: cati dintre calatori sunt oameni de afaceri sau turisti cu bani care sa zboare regulat de la Oradea si cati sunt capsunari care doar ar zbura de mai aprope de casa si ieftin daca sa poate? Ok, avem in parcul industrial cateva multinationale care la randul lor au fiecare cativa manageri straini care si-ar permite sa calatoreasca cu avionul.. intrebarea este: vor zbura saptamanal, lunar sau suficient de mult cat sa completeze pasgerii lipsa, de care se plang companiile aeriene care s-au retras din Oradea?
Postat 01 Martie 2019, 18:09 de oradeanbihor
UDMR GROPARUL AEROPORTULUI ORADEA
Pana cand noi bihorenii vom mai accepta aceasta bătaie de joc a UDMR un ONG nici macar partid la adresa noastra si a României???!!!!! Domnul MANG anunța cu puțin timp în urmă marea implicarea #CONSILIULUIJUDEȚEAN in rezolvarea problemei aeroportului prin aducerea operatorului national TAROM... Se pare însă că a fost o din nou o glumă proastă la adresa BIHORENILOR pentru ca înțelegerile și interesele politice din spatele ușilor închise cu UDMR și domnul PASTOR se păstrează pentru a favoriza aeroportul din DEBRECEN, ca doar sângele apa nu se face, nu e asa? As vrea ca într-o zi și noi romanii sa avem in Ungaria un partid exact ca UDMR-UL la noi..
Postat 01 Martie 2019, 18:06 de User anonimizat
Mediu competitiv
Vad ca toata lumea vede ca singura sansa pentru dezvoltarea aeroportului transferul administrarii lui la primaria Oradea, asta pentru ca au demonstrat capacitate de management, seriozitate si implicare...corect partial. In acest mediu competitiv al curselor aeriene in care te bati cu CLJ, DEB, TSR etc daca nu ai un management performant si esti semipasiv, vei pune lacatul. Din pacate aici trebuie subventii pentru operatorii aerieni, daca e ieftin lumea cumpara dar nu le este rentabil companiilor, daca e pretul intreg lumea nu cumpara si companiile pleaca sau nu vin. Subventii mari initial si reduse treptat odata cu dezvoltarea altor sectoare generatoare de profit. O echipa competenta poate sa nu fie neaparat de la primarie, dar cat timp dinozauri gen Pasc sufoca aeroportul, cand angajariile sunt politice sau clientalare acest lucru nu va fi posibil. PSD + UDMR omoara bazele economiei judetului.
Postat 01 Martie 2019, 09:16 de alexcuce
au facut praf si aeroportul
Coalitia PSD-ALDE-UDMR din CJ au facut praf si aeroportul. Pana cand romanii nu-si vor da seama de toxicitatea si incompententa acestor partide, nu ne vom putea ridica din noroi.
Postat 01 Martie 2019, 09:03 de unul
excalibur
Probabil la tine tot ce zboară se mănâncă.
Postat 01 Martie 2019, 01:04 de Sandu1206
Airport
Aeroportul trebuie expropriat...avem la dispozitie cea mai teribila arma: "votul exclusiv al reprezentanţilor PNL".Vom folosi Piata100 ca si avanpost.Dezvoltarea nu mai are rabdare...oradenii vor sa zboare
Postat 28 Februarie 2019, 23:55 de excalibur
Oradeanbihor
Daca era la primărie PSD-ALDE-UDMR, ce s-ar fi ales de Oradea? La CJ ei conduc, ce se alege de judetul Bihor?
Postat 28 Februarie 2019, 23:53 de Sandu1206
@ sandu
Daca ai o parere (pertinenta) exprima-te clar si nu mai bate campii. Sau sa inteleg ca la tine functioneaza un singur principiu: "cine nu-i cu noi e impotriva noastra"
Postat 28 Februarie 2019, 23:10 de oradeanbihor
Oradeanbihor
Ție îți ajunge șomajul și o coajă de pâine. Atât poți, noi nu cerm mai mult
Postat 28 Februarie 2019, 22:50 de Sandu1206
@ sandu
Una e sa fii realist si alta e sa te doara (prostia)
Postat 28 Februarie 2019, 21:56 de oradeanbihor
excalibur, oradeanbihorean
Degeaba susțineți cj-ul, că sunteți la fel de inteligenți. Va doare eșecurile Cj, sa vă doară, pt că voi sunteți aia care votați pt o coaja de pâine uscată.
Postat 28 Februarie 2019, 21:37 de Sandu1206
"Bogatii" orqdeni saraci
Hai sa fim realisti: vrem multe zboruri din Oradea si musai sa fie ieftine, dupa buzunarul oradenilor dar ghinion: buzunarul oradenilor e prea mic ca sa-si permita zboruri la pretul corect iar cei care totusi ar plati acest pret sunt prea putini sau insuficienti pentru a acoperi o paleta larga de destinatii. Nici un operator sanatos la cap nu ar zbura in aceste conditii. Doar primaria, care se declara total anti orice subventie, e gata sa plateasca subventii cu toate ca exista directive care interzic asa ceva. Ca-n filmele cu prosti!
Postat 28 Februarie 2019, 21:33 de oradeanbihor
Nici o surpriza, nici un soc
Era evident ca asa o sa se intample. Din Oradea sau din Honolulu, Tarom e scump si prost. Punct. Era evident ca n-o sa tina mult. Acolo trebuie o companie care se pricepe. Am zburat cu Ryan de pe Oradea de mai multe ori, a fost INTOTDEAUNA PLIN, dar cu preturi prea mici (pt ei, mie mi-a convenit), de-aia au si plecat. Singura solutie e sa preia Primaria managementul si sa se ocupe cineva competent, profesionist, nu papagali povestitori. Inca un aspect pe care putina lume il intelege: Softul de booking de la Ryan adapteaza pretul biletelor astfel incat avionul sa fie intotdeauna la peste 90% ocupat. Intrebarea nu a fost niciodata daca e avionul plin, ci la ce pret s-au vandut biletele. Am cumparat bilet si la 6€ la ei. Asta a fost o veste proasta. De-aia au plecat, au trebuit sa vanda prea ieftin. Tarom nu are nici macar atata. Tarom stie ca si CFR, biletul costa 80€ si iti dam si un sandwich, e take it or leave it, asa ca au zburat avioanele goale. ca in orice business, trebuie sa stii ce faci. Tarom nu stie. CJ ar fi fara sefi probabil mai eficient decat cu ei. Din kkt nu poti sa faci bici.
Postat 28 Februarie 2019, 21:00 de cchris26
Zona unitara
Eu propun, pe modelul de succes al primariei, sa se impuna o zona unitara in jurul orasului: toti potentialii calatori care locuiesc la o distanta de max. 100 km de Oradea, sa zboare doar din Oradea! Aceleasi obligatii sa li se impuna si companiilor care zboara din Cluj, TM sau Debrecen iar celor care nu accepta, sa li se interzica accesul in spatiul aerian bihorean. Iar in timp, PMO ar trebui musai sa se faca touroperator, si sa se doteze cu o flota de avioane, sa le dea peste nas banditilor de la Ryanair sau Tarom. In caz va nu vor avea suficienti calatori, mai propun sa se interzica mersul cu masina, otl, bicicleta sau pe jos, toti oradenii si bihorenii urmand sa isi faca abobamente de avion!
Postat 28 Februarie 2019, 20:28 de oradeanbihor
Trancefer
Trebuie transferata toata romania primariei oradea, si bucurestiul cu tot cu radet, cu firea cu tot, trebuie sa emigram toti in primaria oradea,care este pe cale sa devina noul promise land.
Postat 28 Februarie 2019, 20:17 de excalibur
Dezgustător
Referendum in Oradea și Bihor, pe tema aeroportului.
Postat 28 Februarie 2019, 17:44 de Sandu1206
Incompetenta, numele tau e Consiliul Judetean Bihor
Va rugam transferati aeroportul pe mana Primariei. Poate asa vor fi ceva sanse de redresare.
Postat 28 Februarie 2019, 17:25 de AK
NO, AMU'-I BINE ????
CENZURAT
Postat 28 Februarie 2019, 17:07 de BlackDot
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.5814 RON
  • 1 EUR = 4.9747 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON