Un comunicat sec al conducerii Aeroportului din Oradea, postat doar pe Facebook şi ascuns pe site-ul aerogării, a anunţat joi după-amiază că promisele curse externe spre Barcelona şi Milano au fost anulate de compania Tarom, care a invocat cererea slabă din partea potenţialilor pasageri.
Doar 7 bilete pe cursă
Anunţul survine după ce aceste curse au fost intens promovate, după cum precizează conducerea Aeroportului, "împreună cu autorităţile judeţene şi municipale".
Potrivit comunicatului, "preţurile oferite pe ruta Oradea – Milano (Bergamo), respectiv Oradea – Barcelona (El Prat) sunt accesibile, putem spune chiar bune, având în vedere serviciile oferite", dar "cu toate acestea, din informaţiile pe care le avem, vânzarea biletelor pe cele două rute a rămas cu mult sub nivelul aşteptărilor, media biletelor vândute fiind în jur de 7 bilete/cursă".
Prin urmare, spune conducerea Aeroportului, "operatorul naţional a decis retragerea din orarul de vară a celor două curse", şi redă comunicatul emis de Tarom.
Potrivit acestuia, anularea cursei Oradea – Milano a fost decisă printr-o notă internă din data de 4 februarie, iar cea a cursei Oradea – Barcelona printr-o notă din 25 februarie.
În cădere
În propriul comunicat, conducerea Aeroportului nu arată când a fost notificată, la rându-i, de Tarom în legătură cu renunțarea la zborurile de Barcelona și Milano. Cert este că, în tot acest interval de timp, adică de când operatorul a decis să anuleze cursele, autorităţile locale au continuat să cheltuie sume de bani pentru promovarea lor.
După retragerea Ryanair de pe Aeroportul Oradea, anunţată încă din primăvara anului trecut, şi mai multe promisiuni nerespectate, autorităţile judeţene au prezentat introducerea zborurilor internaţionale Tarom ca fiind o soluţie salvatoare.
La finalul lunii octombrie, într-o conferinţă de presă ţinută la Oradea, alături de Pásztor Sándor, directorul Tarom, Wolff Werner-Wilhelm, anunţa că operatorul român va efectua zboruri de la Oradea spre Spania şi Italia. Ulterior, au fost anunţate destinaţiile precise, anume Barcelona El Prat şi Milano – Bergamo, biletele fiind puse în vânzare din decembrie 2018.
Mulţumim, incompetenţilor!
În scurt timp, numeroşi orădeni au postat pe pagina de Facebook a Aeroportului comentarii prin care îşi exprimă nemulţumirea faţă de ceea ce numesc incompetenţa conducerii acestuia şi a Consiliului Judeţean.
"Lăsaţi-va de meserie şi plecaţi acasă", transmite un orădean şefilor celor două instituţii, în timp ce un altul opinează că "dacă nu îl ia Aeroportul în administrare Primăria, faliment o să scrie pe el". Altul, şi mai vehement, punctează: "Vai de capul vostru şi al celor de la Consiliul Judeţean. Nu sunteţi în stare de nimic".
Un etnic maghiar remarcă, mai mult, că prin incompetenţa dovedită, şefii Aeroportului şi ai Consiliului Judeţean direcţionează clientela spre aeroporturile din Ungaria: "Mulţumim că în continuare ne îndrumaţi spre aeroporturile maghiare. Să vă fie ruşine (CJ şi managementul aeroportului)".
Alte persoane atenţionează că şefii celor două instituţii nu sunt capabili sau nu vor să contracteze companii low cost în ciuda faptului că de la început era evident că acestea sunt potrivite pentru Aeroportul din Oradea: "Atâtea companii low-cost în toata Europa asta şi voi nu sunteţi în stare să-i aduceţi sau de fapt nu cred că se vrea". "Alea de pe Debrecen de Barcelona îs pline. La 30€ one way cred şi eu. Până la urmă 2 ore jumate nu mori fără o apă şi un mini sandwich de Tarom", a arătat un alt vizitator al paginii de Facebook a Aeroportului.
"Am avut Ryan-ul care era plin tot timpul în capacitate de peste 90%, dar n-a fost bun în Bihor, a mers în Cluj şi alte judeţe!", spune un alt orădean.
Pe de altă parte, unii comentatori susţin că nici destinaţiile curselor Tarom nu au fost alese corect, în Spania, de pildă, fiind mult mai utilă o cursă spre capitala Madrid: "Dacă aţi fi pus o cursă Madrid - Oradea ar fi avut mai mult succes, având în vedere că în Madrid şi în zona apropriată de Madrid suntem mai mulţi români".
"Nu avem ce să ne reproşăm"
Contactat de BIHOREANUL, directorul Aeroportului, Gheorghe Paşc, a afirmat că informarea Tarom privind renunţarea la zborurile de la Oradea a fost primită joi, 28 februarie.
"Sunt foarte supărat, şi mai ales de faptul că nu s-au cumpărat bilete. Sunt curse care aveau şi 2 pasageri", a declarat Paşc.
Şeful Aeroportului a spus că nu-şi explică din ce motive nu s-au vândut biletele pentru zborurile Tarom, excluzând faptul că ar putea fi vorba despre preţurile mari şi orele neconvenabile de zbor. "La Milano se zbura dus-întors cu 86 de euro, cu bagaj mare inclus. Acesta e preţ mare? Cât despre orele de operare, şi alte companii zboară aşa, în funcţie de sloturile disponibile", a comentat Paşc.
Acesta a spus că Aeroportul a făcut o campanie pentru promovarea curselor Tarom de la Oradea, atât în mediul online cât şi în offline, montând prisme prin oraş şi plătind reclame pe Facebook.
"Noi am făcut reclamă pe site-ul nostru, pe Facebook, am făcut afişe, avem 11 zone în oraş cu prisme. Inclusiv au fost reclame plătite pe Facebook care să ajungă în Italia şi Spania, făcute în limbile italiană şi spaniolă. Noi nu avem ce să ne reproşăm, noi am făcut tot posibilul ca aceste curse să fie cunoscute", a încheiat Gheorghe Paşc.
La întors
Preşedintele Consiliului Judeţean, Pásztor Sándor, nu a putut fi contactat pentru declaraţii, BIHOREANUL descoperind că se află din nou în concediu de odihnă.
În schimb, purtătorul de cuvânt al instituţiei, Adrian Simon, a prezentat reacţia CJ Bihor, afirmând, de data aceasta, că instituţia nu se poate amesteca în politica Tarom, despre care a afirmat că ar fi o companie privată, neratând totodată şansa de a împunge... Primăria Oradea: "Este o companie privată, Consiliul Judeţean nu poate să se implice în politica comercială a acesteia. Dacă 7 bilete se vând, nu putem spune, ca Primăria Oradea, că vom subvenţiona 110".
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.