URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 13 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
06 Octombrie 2015, 16:02

Sătui că nu se face nici DN 76, nici Autostrada Transilvania, patronii bihoreni cer demisia sau demiterea conducerii CNADNR (FOTO/VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Bihorenii, şi nu numai, dar în primul rând ei, pierd timp şi bani fiindcă nu au o autostradă care să-i lege de restul ţării şi un drum naţional cu adevărat circulabil spre Deva, şi tot din aceeaşi cauză ne ocolesc marii investitori.

Aceasta este concluzia conducerii Federaţiei Patronilor Bihor la un an şi jumătate după ce directorul general al CNADNR, Narcis Neaga, şi Dan Şova, pe atunci ministru al Marilor Proiecte, promiteau în cadrul unei conferinţe privind construcţia de drumuri desfăşurată la Oradea că în septembrie 2014 vor fi reluate lucrările la Autostrada Transilvania, astfel încât aceasta să fie dată în folosinţă în 2016.

Pentru că acest lucru nu s-a întâmplat, dar şi din cauza situaţiei de pe DN 76, reprezentanţii FPB au cerut, marţi, demisia şefului CNADNR sau, în cazul în care Neaga nu şi-o va prezenta, demiterea sa de către conducerea Ministerului Transporturilor.

Şantier uitat

„Suntem într-un loc unde stadiul lucrărilor la Autostrada Transilvania pe tronsonul 3 C Borş - Suplacu de Barcău trebuia să fie, conform promisiunilor şefului CNADNR şi ministrului Marilor Proiecte, la jumătate din ceea ce mai era de făcut după ce s-a reziliat contractul cu Bechtel”, a explicat marţi vicepreşedintele FPB Vasile Fonoage, într-o conferinţă de presă desfăşurată între comunele Cetariu şi Sălard, lângă două structuri din beton părăsite şi cu armăturile puternic ruginite, care ar fi trebuit să facă parte dintr-un cap de pod al autostrăzii.

„Sunt îngrijorătoare promisiunile care se fac cu multă convingere şi nu sunt acoperite de fapte. În fişa postului dumnealor (n.r. – şefii CNADNR) scrie că trebuie să repare şi să facă drumuri. N-au făcut-o, e momentul să cerem o altă echipă la vârful CNADNR”, a spus vicepreşedintele Federaţiei Patronilor Bihor.

Pierderi pe linie

La fel ca Fonoage, care a amintit că inexistenţa unei autostrăzi a determinat compania Mercedes în anul 2004 să nu investească în România, ci în Ungaria, proprietarul uneia dintre cele peste 1.000 de firme de transport din Bihor, Rozoti Spedition, a explicat că nerealizarea autostrăzii produce pagube enorme economiei.

Gheorghe Silaghi a dat exemplul propriei firme, spunând că înregistrează pierderi de circa 20% din cifra de afaceri prin faptul că şoferii sunt nevoiţi să se târască pe drumuri naţionale, înguste şi cu asfalt prost, aglomerate şi şerpuind prin localităţi: „Pe 600 de kilometri de la Oradea la Bucureşti un camion face 10-12 ore când ar putea face 6-7 ore pe autostradă, şi consumă mai mult carburant, suportă mai multă uzură şi mai multe defecţiuni”, a spus proprietarul Rozoti.

În turism, pierderile sunt şi mai mari, a afirmat preşedintele FPB, Ioan Lucian. „Turismul pierde până la 60% din ceea ce ar trebui să încaseze pentru că nu avem această autostradă, a spus Lucian, completat de Fonoage, care a adăugat că „degeaba un investitor privat face un hotel de şapte stele dacă nu se poate ajunge la el decât cu greutate. Turism cu infrastructură necorespunzătoare nu se poate face”.

Tot Fonoage, director la o importantă companie de materiale de construcţii, Cesal, a dat şi un exemplu din propria societate, afirmând că din cauza dezastrului existent şi pe DN 76, nu mai găseşte transportatori dispuşi să livreze mărfurile către Deva pe drumul cel mai scurt, ci doar cu ocolire prin Arad: „Nu putem face livrări într-un mod competitiv în Hunedoara şi dincolo de Hunedoara pentru că nu găseşti maşini care să accepte să meargă pe DN 76”.

„Promisiunea e datorie curată”

Având în vedere situaţia, reprezentanţii Federaţiei Patronilor Bihor au trimis în cursul zilei de marţi o scrisoare către conducerea CNADNR, solicitând demisia acesteia, şi au precizat că dacă acest lucru nu se va întâmpla, vor cere demiterea printr-un demers similar către Ministerul Transporturilor şi Guvern, chiar şi premierului Victor Ponta.

„A da vina permanent pe condiţiile meteorologice, pe perioada nefastă, pe lipsa ştampilei rotunde, pe uitatul ochelarilor pe masa din sufragerie, pe trezirea fără chef de muncă, pe anularea procedurilor de achiziţie publică, pe soare că produce temperaturi prea mari, pe lună că nu luminează suficient noaptea, pe câte şi mai câte, nu ne conduce decât la o concluzie: nu se vrea sau, mai grav, nu se ştie cum (în traducere: incompetenţă). Din aceste considerente, sătui de promisiuni deşarte de mai bine de cinci ani, solicităm demisia conducerii CNADNR, iar în cazul în care funcţionarilor le lipseşte demnitatea şi onoarea solicităm destituirea de către Ministerul Transporturilor. În Ardeal promisiunea e datorie curată”, se arată în scrisoarea FPB.

Totodată, preşedintele organizaţiei, Ioan Lucian, a afirmat că FPB se oferă să facă parte dintr-o „comisie consultativă”, alături de reprezentanţii CNADNR şi Ministerului Transporturilor, care să ofere „sugestii şi propuneri” menite să impulsioneze construirea şi modernizarea drumurilor din Bihor.

Împiedicată în Mediu

Începute în 2004, în guvernarea Năstase, lucrările la Autostrada Transilvania au fost abandonate pe tronsonul din Bihor de Guvernul Boc în perioada 2010-2011, iar în 2013, la iniţiativa lui Dan Şova, pe atunci ministru al Marilor Proiecte, Guvernul Ponta a decis rezilierea contractului încheiat în urmă cu 11 ani cu compania americană Bechtel, căreia i-a plătit 38 milioane euro ca despăgubire pentru a pleca de pe şantier.

Anul trecut, CNADNR a organizat o licitaţie pentru găsirea unui nou constructor, procedura fiind adjudecată de un consorţiu de firme spaniole, însă acestea nu au primit ordinul de începere a lucrărilor din cauză că în prealabil ar fi necesară înnoirea acordului de mediu, pe care Compania încă nici nu l-a solicitat Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului.

Conform promisiunilor lui Dan Şova, dar şi ale fostului ministru al Transporturilor Ioan Rus, făcute chiar la Oradea anul trecut, anul acesta lucrările trebuiau reluate, iar anul viitor să fie şi finalizate.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
Cum uitam de ieri pana azi...
Foarte bine, ar trebui sa mergem peste mitici, principalul vinovat e plagiatorul, el a taiat investitiile si a aruncat si arunca banii pe pomeni electorale, alegerile de tot felul bat la usa! Dar inainte de a porni cu jalba-n protap la Bucuresti, ar trebui sa ne facem curatenie in propria-ne ograda, sa-i luam la intrebari pe cei ce ne mint de ani buni cu acest drum. Primul care-mi vine in minte este popa ciordel.N-a miscat un pai cand era vice la senat si alt penal celebru, orban, era ministrul transporturilor. Ceva tot au facut atunci in materie de drumuri, au ,,ridicat" un drum judetean la rang de drum national, ruta Sarbi-Uileacul de Cris, sa poata trece basculantele smekerilor spre santierul de la autostrada, incarcate la 50 de tone, de au facut praf casele taranilor, despre drum.... cine a vazut un tancodrom stie despre ce vorbesc! Ar veni la rand prefectul, are/n-are treaba/atributii, apare in poz(n)a, desi, culmea! e reprezentantul in teritoriu al celui ce a taiat banii, asa ca ajuta ca funia pe spanzurat! Si lista cu bihoreni vinovati ar putea continua...
Postat 07 Octombrie 2015, 06:17 de pinonel
Sistemul (nervos) simpatic
Eu nici nu-i cunosc si nici n-am auzit vreodata de ei.Dar ii simpatizez pentru ca sunt mindri ca sunt ardeleni bihoreni satui si pentru ca au aderat asa de repede la ideea ca DN76 reprezinta un etalon al umilintei colective.
Postat 06 Octombrie 2015, 21:57 de User anonimizat
uitati-va la ei...
...la cei care s-au apucat sa-si mai faca putina imagine cu "subiectul" asta: Costi Jurca (mai are putin si da faliment, deci poate-l mai vede cineva si mai pica vreo ocazie de stors bani), Ioan Lucian (un tzepar, un om care a trait permanent fara sa munceasca, numa' din vrajeli si abureli). Concluzia ? Trageti-o ! Singuri. :))))))
Postat 06 Octombrie 2015, 19:31 de AgentulTermic
Daca....
am avea ceva sange in instalatie, ne-am aduna cateva mii si am declara greva fiscala, pana cand guvernul, indiferent de coloratura lui politica, ar realiza ca si noi bihorenii suntem in Romania, nu doar cand se aduna taxele!
Postat 06 Octombrie 2015, 18:43 de User anonimizat
FPB are dreptate!
ar trebui să fie mai multă lume vocală... și să ceară demisia rapid conducerii CNADNR, pt. că nu a făcut nimic, deși s-a promis, iar de autostradă va beneficia fiecare :) așadar, vooocaaaaliiizeee!
Postat 06 Octombrie 2015, 17:13 de vg
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7332 RON
  • 1 EUR = 4.9708 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON