URMĂREȘTE-NE PE
SÂMBĂTĂ, 14 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
01 Septembrie 2018, 20:33

Pagubă de 10.000 euro! Hoţii au furat instalaţia de cronometrare a Raliului Carpaţi Retro, desfăşurat în premieră în Bihor (FOTO)

Pagubă de 10.000 euro! Hoţii au furat instalaţia de cronometrare a Raliului Carpaţi Retro, desfăşurat în premieră în Bihor (FOTO) Pentru că senzorii electronici de cronometrare au fost furaţi, organizatorii raliului au "dotat" participanţii cu foi de parcurs
Pagubă de 10.000 euro! Hoţii au furat instalaţia de cronometrare a Raliului Carpaţi Retro, desfăşurat în premieră în Bihor (FOTO) Cronometrul concursului: un ceas improvizat, cu mişcare "manuală"
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Zecile de maşini de epocă care au concurat la Raliul Carpaţi Retro, pentru întâia oară organizat în Bihor, au fost cronometrate manual de organizatori, deşi pregătiseră un sistem electronic anume.

Vineri, în prima zi a concursului, însă, senzorii cu pricina au fost furaţi, cel mai probabil din parcarea hotelului Ramada, unde s-au oprit maşinile după primele două etape, pe traseele Oradea-Sălacea, respectiv retur. "Erau două valize mari şi au fost furate, nu ştim exact cum sau de cine", a declarat sâmbătă, pentru BIHOREANUL, Gabriel Gordea, directorul raliului.

Cum a putut cineva să fure valizele cu pricina fără să fie văzut, organizatorii nu-şi explică. Cert este că au făcut plângere la Poliţie, sperând că vor recupera paguba de aproximativ 10.000 euro. De asemenea, au postat pe Facebook poze cu senzorii cu pricina (foto jos), anunţând că oferă şi recompensă găsitorilor.

"S-a furat în Oradea echipamentul din poză destinat cronometrării raliurilor de maşini istorice. Evident că cei care l-au furat n-au ce face cu el, aşa că sperăm că va fi găsit undeva", a scris George Ladopoulos, unul dintre organizatori, pe reţeaua de socializare.

Cert este că deocamdată aparatura nu a fost recuperată, aşa că sâmbătă, la ultima etapă a concursului, pe traseul Oradea – Roşia, maşinile au fost cronometrate în varianta clasică: organizatorii au notat cu pixul pe foaie ora şi minutul plecării, respectiv sosirii fiecărei maşini.

Finish, la Cetate

După ce au parcurs, în două zile, 400 de kilometri, şoferii maşinilor istorice au ajuns, sâmbătă seară, la punctul final, în Cetatea Oradea. Mulţi dintre ei au mărturisit că ultima etapă, care s-a desfăşurat inclusiv pe drumul pitoresc care leagă Roşia de Damiş, cu multe suişuri şi curbe strânse, a fost dificilă pentru bătrânele lor maşini. Câştigătorii nu au fost încă anunţaţi.

Aflat la a 19-a ediţie, Raliul Carpaţi Retro este organizat de Retromobil Club România. În fiecare an, concursul are loc în alt judeţ, iar acum, în premieră, s-a decis să aibă loc în Bihor.

Competiţia nu este una de viteză. Participanţii trebuie să respecte regulile de circulaţie şi restricţiile de pe şoselele pe care le străbat.

Cea mai veche maşină înscrisă în raliu a fost un Peugeot 201 din 1929, care aparţine orădeanului Adrian Farcaş, un împătimit al maşinilor de epocă. De asemenea, au mai fost înscrise în raliu un Buick Riviera din 1972, un Triumph Spitfire din 1976, un Merlin Campell din 1979, precum şi două autoturisme Dacia, unul din 1978, iar celălalt din 1982.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
0 Comentarii
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7332 RON
  • 1 EUR = 4.9708 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON