Lucrările de modernizare a bulevardului Nufărul - Cantemir au început marţi din zona străzii Arieşului, peste drum de sediul Direcţiei pentru Agricultură Bihor, cu decopertarea trotuarului.
Au început cu săpăturile…
În primă fază constructorul va ataca porţiunea delimitată de strada Muntele Găina, după care, treptat, va avansa către ieşirea din oraş.
"Începem azi lucrările la un proiect major pentru Oradea, deoarece acesta prevede reabilitarea unuia dintre cele mai mari şi importante bulevarde din oraş, bulevardul Nufărul - Cantemir. Prin acest proiect vom reamenaja carosabilul, urmând să avem o stradă cu patru benzi - două benzi pe sensul de mers, linie de tramvai, spaţiu verde cu un aliniament verde, pistă de biciclete, trotuar şi încă un aliniament verde lângă liniile de tramvai, iar pe partea opusă va rămâne un trotuar şi vor fi locuri de parcare doar paralele cu bordura", a declarat primarul Florin Birta.
Lucrările vor dura 20 de luni, urmând să se încheie cel mai probabil la sfârşitul anului viitor.
"Pentru că este un proiect de mare amploare, care va presupune şi deranj în trafic, ne cerem scuze orădenilor pentru inconveniente care vor apărea în circulaţie", a spus Birta.
Pe bani europeni…
Finanţată din fonduri europene, investiţia vizează modernizarea Bulevardului Nufărul pe o distanţă de 1,6 kilometri şi a străzii Dimitrie Cantemir pe o lungime de un kilometru.
Cele două artere au un carosabil cu câte două benzi de circulaţie pe sens, o linie de tramvai cu cale de rulare dublă, iar pe margini parcări şi spaţii verzi.
În cadrul proiectului se vor reamenaja 2,5 kilometri de drum, 6 kilometri de trotuar, 2 kilometri de pistă pentru biciclete şi 4,8 hectare de spaţii verzi.
Proiectul prevede eliminarea tuturor locurilor de parcare din zona cuprinsă între linia de tramvai şi blocuri, care va fi dedicată exclusiv pietonilor şi bicicliştilor.
Astfel, trotuarul va avea o lăţime de minimum 1,5 m în toate zonele, iar lângă va fi amenajată şi o pistă colorată în roşu, pentru cei care pedalează.
Cu ocazia lucrărilor toate cablurile vor fi montate în subteran, sistemul de iluminat va fi refăcut şi va fi implementat un sistem de tip undă verde, astfel încât viteza de deplasare a tramvaiului să crească stimulând orădenii să folosească mijloacele de transport în comun.
Lucrările vor fi executate de o asociere de firme reprezentată de Drumuri Bihor din care mai fac parte Trameco şi Drum Asfalt pentru suma de 50 milioane lei, fără TVA.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.