URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
27 Octombrie 2020, 16:27

Ilie Bolojan dă afară jumătate din angajaţii Consiliului Judeţean Bihor. Unii nici nu aveau loc prin birouri (VIDEO)

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

În prima sa conferinţă de presă de la preluarea, cu exact o săptămână în urmă, a funcţiei de preşedinte al Consiliului Judeţean, Ilie Bolojan a anunţat o reorganizare din temelii a instituţiei, în urma căreia de la 1 decembrie vor fi concediaţi 86 de angajaţi, iar în CJ vor mai lucra doar 88.

Noul preşedinte a afirmat că multe persoane plătite de CJ efectiv nu aveau "obiectul muncii", dar primeau lefuri mari, fondurile de salarizare cumulând 270.000 euro lunar, ba şi bonusuri de până la 50% pentru participarea în număr mare la proiecte europene cu mize mici.

Două linii

"La Consiliul Judeţean trebuie să facem din mers două lucruri: pe de o parte o schimbare de curs, o nouă orientare care să însemne reorganizarea activităţii instituţiei, aşa încât să economisim banii bihorenilor, stoparea rispiei şi orientarea CJ spre bihoreni, în paralel cu încercarea de a face tot ce ţine de noi pentru dezvoltarea economică a judeţului şi creşterea nivelului de trai al bihorenilor", a spus noul preşedinte al CJ Bihor, Ilie Bolojan, marţi, în prima sa conferinţă de presă susţinută în această funcţie, pe care a preluat-o cu o săptămână în urmă.

Consecvent celor anunţate încă din campania electorală, când a comparat CJ cu o maşină care consumă mult şi numai pentru propriile necesităţi, Bolojan a afirmat că "suntem nevoiţi să reorganizăm instituţia" şi "să depolitizăm activitatea CJ".

Din 174 rămân 88

Concret, Bolojan a spus că în prima şedinţă a CJ după alegerile din 27 septembrie, care va avea loc joia aceasta, va supune votului (şi având în vedere că grupul PNL deţine majoritatea simplă necesară, proiectul va fi şi votat) reducerea organigramei aparatului propriu al instituţiei.

Asta înseamnă "reducerea personalului de la 174 de posturi (n.r. – efectiv ocupate din cele 195 existente în organigramă), aşa încât din 1 decembrie ne propunem să rămânem cu 88 de angajaţi". 

Tăiau frunze la câini

Bolojan le-a spus jurnaliştilor că a făcut o analiză "cantitativă" a muncii personalului CJ şi "am constatat câteva chestiuni care nu pot fi contestate", prima fiind faptul că "în aproape toate compartimentele schema de personal era supraîncărcată", iar o alta că "sunt structuri întregi fără obiect de activitate", dând ca exemplu structura care, scriptic, se ocupa de gestionarea ariilor protejate, în condiţiile în care "de peste doi ani gestionarea acestora o face o autoritate a statului, iar angajaţii structurii aveau în realitate alte însărcinări".

Noul preşedinte al CJ Bihor a spus că, în unele cazuri, oamenii nici nu au spaţiu corespunzător în birouri, fiind prea mulţi. 

De asemenea, Bolojan a arătat că a găsit un adevărat CJ paralel, adică "o direcţie de turism vizavi de teatru (n.r. – Centrul Naţional de Informare şi Promovare Turistică)", dar şi o alta vizavi de Primărie (n.r. – Agenţia pentru Managementul Destinaţiei), ironizând că "de aceea nu s-au terminat lucrările în Piaţa Ferdinand la timp că erau cozi de turiști" de care se ocupau aceste structuri.

Pe de altă parte, Bolojan a spus că a identificat şi "direcţii care au fost scoase din aparatul propriu al CJ pentru a li se pierde urma".

270.000 euro lunar

Noul preşedinte al CJ a devenit primul care a făcut publice cheltuielile de salarizare a personalului instituţiei, arătând că lunar acestea se ridică la 270.000 euro, în condiţiile în care multe persoane plătite de CJ efectiv nu aveau "obiectul muncii".

Bolojan a dezvăluit că mulţi angajaţi au fost "implicaţi" şi în proiecte cu fonduri nerambursabile, dar cu mize şi valori mici, în timp ce echipele de proiect erau supranumerare, astfel că participanţii au încasat, pe lângă salarii, şi bonusuri de până la 50% (în timp ce la Primăria Oradea, spre comparaţie, limita maximă a fost de 30%, dar pentru proiecte într-adevăr importante şi cu echipe reduse ca efective.

Noua organigramă

Bolojan a pus la dispoziţie proiectul noii organigrame ce urmează să fie votat joi, care prevede o reducere cu adevărat drastică faţă de cea instituită sub conducerea lui Pasztor Sandor în 2018, şi care conţinea 195 posturi, dintre care 174 sunt în prezent ocupate.

Cabinetul preşedintelui CJ va fi redus de la 6 posturi (toate ocupate) la doar 3 (Bolojan precizând că încă nu şi-a angajat niciun consilier), iar cele ale vicepreşedinţilor de la câte 2 posturi la câte unul singur.

Potrivit noii organigrame, unele Direcţii urmează să dispară în actuala organizare, devenind servicii sau simple compartimente (un exemplu fiind cel al Direcţiei Patrimoniu). Direcţia Generală Economică se va subţia de la 56 la 27 de angajaţi, Direcţia Arhitectului Şef de la 21 la 16, Direcţia Tehnică de la 37 la 20.

Unele Servicii devin simple birouri sau chiar compartimente, cu mai puţin angajaţi, fiind cazul structurilor Contabilitate, Achiziţii, Juridic (un jurist la Primăria Oradea are 200 dosare în lucru, iar la CJ doar 30), iar Biroul de Presă şi Imagine va dispărea şi el.

De asemenea, noul preşedinte nu a angajat încă niciun administrator public, funcţia vacantată de fostul deţinător, Szabo Jozsef, numit pe vremea lui Pasztor, urmând să fie prevăzută doar pe hârtie o vreme.

"Cu toate supărările"

Noul preşedinte al CJ a precizat că pe locurile eliberate prin concedieri "nu va fi adusă altă clientelă politică", "nu vom înlocui politrucii altora cu politrucii noştri".

Totodată, Bolojan a precizat că începând de săptămâna viitoare, selectarea persoanelor care vor rămâne angajate în cadrul CJ se va face prin testare. "După votarea organigramei, acolo unde vor fi două sau mai multe persoane doritoare să ocupe un post, departajarea se va face prin examen", a spus el, adăugând că în comisiile de examinare, cu membri din afara instituției, vor fi reprezentaţi şi actualii angajaţi.

"Cu toate supărările, se va dovedi că în perioada următoare Consiliul Judeţean va funcţiona mai bine cu jumătate din personal", a încheiat Bolojan expunerea pe această temă, subliniind că toţi banii economisiţi prin neplata de salarii unor persoane care nu le merită vor fi direcţionaţi spre cofinanţarea proiectelor de dezvoltare a judeţului.

Vezi declaraţiile lui Bolojan, de la minutul 20 al înregistrării!

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
11 Comentarii
Soluția reorganizării consiliului jude[ean e demult găsită.
Se desființează cu totul consiliie județene, că oricum s-au dovedit inutile. Iar locul lor va fi luat de niște bolojeni cărora nu le pasă de procese, că nu-i pe banii lor !?!
Postat 28 Octombrie 2020, 09:43 de CrisDumi
@roger
Nu exista cadrul legal pentru un concurs la cei in functie, de departajare, cum nu exista pentru concedieri din pix. Paradoxal, tot din pix, tot ilegal, si-a premiat oamenii de incredere din primarie. Cine trece de idilicul propagandei, vede seria nesfarsita de nereguli, diferite ca natura dar tot nereguli. https://m.ebihoreanul.ro/stiri/premiati-in-secret-sefii-primariei-oradea-sunt-recompensati-lunar-pe-lista-angajatilor-implicati-in-proiecte-europene-157199.html
Postat 28 Octombrie 2020, 09:01 de ceteme
Imaginea bat-o vina
Ca sunt nereguli mari sunt convins. Dar de aici pana la eluda legea e cale scurta. A da afara fara a respecta legi si proceduri prin simpla modificare a organigramei chiar daca acei pilosi sunt precum loazele care cheltuiesc banii parintilor fara sa faca nimic bun, e "ca cum" ai f..e pe banii altora. Vor castiga cu ajutorul zeitei coruptiei chiar cei care au mai multe pile si sunt buni de nimic si cei care sunt mai lingai si obedienti. Vom plati noi prostii. Intodeauna reclama este scumpa ce sai faci? Dai un ban si nu-l mai ai, pardon dai un ban si stai in fata.
Postat 28 Octombrie 2020, 06:52 de scarbit
Foarte bine! Dar...
1.Sa ne spuna birtinezul (sau altcineva care stie!) cati angajati avea primaria Oradea (+anexele) in 2008, cand a fost ales primar si cati are acum, in 2020, cand a parasit-o? Gurile rele spun ca s-a dublat numarul angajatilor din primarie. Bine ca nu intreb care era fondul de salarii in 2008 si care e azi! 2. Din banii cui se vor plati cheltuielile de judecata+drepturile salariale+dobanzile+... celor care vor contesta in instanta masura si care vor castiga? Logica (dar nu si legea!) spune ca din buzunarul birtinezului in solidar cu cei care au semnat decizia de concediere! Ce zici, ilie, daca ar trebui sa platesti tu, tot asa fecior ai fi?!
Postat 28 Octombrie 2020, 06:07 de pinonel
concurs
din pacate cred ca @ceteme are dreptate. trebuie gasita o formula inteligenta sa scape de putorile care si-au incasat zeci de ani salariile la consiliul judetean fara sa aduca nici un aport. poate restructurare prin concurs ar fi o solutie isteata pentru toti de acolo!
Postat 27 Octombrie 2020, 21:19 de roger
@unu
Liberalul Cornel Popa ce-o pazit patru ani? Si-o “alipuit” oamenii. Tirle?
Postat 27 Octombrie 2020, 20:12 de ceteme
Adrian Cris
V-as aduce aminte ca a pierdut cam toate procesele cu cei dati afara din primarie, fiind obligat sa-i repuna in functie si sa-le plateasca retroactiv salariul. Inteleg ca-l venerati, dar, putina obiectivitate. https://m.ebihoreanul.ro/stiri/la-loc-comanda-functionarii-care-au-dat-administratia-bolojan-in-judecata-si-au-recastigat-locurile-de-munca-107399.html
Postat 27 Octombrie 2020, 20:01 de ceteme
Gata ... sunt fan Bolojan !?!
Asta da, reorganizare ... ăsta-i managementul administrativ adevărat. Liberal și autentic. Ha, ha, ha ... suntem la "tribună" și vedem că în sală sunt 100 de scaune și 200 de privitori. Să înceapă competiția ... cine e mai liberal să ia un scaun. Cine rămâne în picioare, că o fi mai slab în gheare ... părăsește sala !?!
Postat 27 Octombrie 2020, 18:55 de CrisDumi
economii poate de pana la 25 milioane eur in 10 ani
economii care, ar insemna aproape 500 de apartamente de catre 50.000 euro in 10 ani, sau la costul Podului Carol 1 (2 mil eur), inseamna 10 noi poduri - cata risipa cand institutiile statului sunt conduse de stanga (sau anumiti de "dreapta doar cu numele").
Postat 27 Octombrie 2020, 18:54 de unu
dar....
Dar predecesorii ce au facut? Au stat in aceasta structura fara sa faca nimic???
Postat 27 Octombrie 2020, 18:17 de Christa
FELICITĂRI!!!ACEST MODEL AR TREBUI APLICAT IN TOATE INSTITUȚIILE PUBLICE!!!!!
O abordare profesionista și serioasă, care în timp se va dovedi foarte bună.Ar trebui pusa in aplicare și de unii directori de deconcentrate!!!!Cine este un bun profesionist sa rămână cine nu sa plece!!!
Postat 27 Octombrie 2020, 16:42 de User anonimizat
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON