Vremea în care antreprenorii fugeau după bănci pentru a primi credite a trecut. Acum bancherii caută proiecte credibile pe care să le finanţeze. Volksbank îşi deschide la Oradea un centru de business pentru a se apropia de mediul de afaceri.
"Este momentul să sprijinim întreprinderile mici şi mijlocii, care sunt motorul dezvoltării", spune Bogdan Neacşu, vicepreşedintele Volksbank România, cel care a anunţat deschiderea centrului.
"România pe profit"
150 milioane euro rezervate pentru creditarea firmelor anul acesta, 940 milioane euro bugetate în acelaşi scop până în 2018! Volksbank România pregăteşte relansarea creditării corporate, adică pentru firme, prin înfiinţarea a 10 centre de business care să apropie sistemul bancar de mediul de afaceri în oraşele cu potenţial de dezvoltare. Între acestea e şi Oradea, unde facilitatea Volksbank va fi lansată în noiembrie, pentru a intermedia relaţia dintre oamenii de afaceri şi conducerea băncii în vederea adoptării celor mai bune soluţii şi în cel mai scurt timp.
Lansarea centrelor corporate Volksbank este precedată de conferinţe regionale cu tema "România pe profit", în cadrul cărora bancheri şi oameni de afaceri caută împreună soluţii de sprijire a companiilor româneşti. La conferinţa desfăşurată săptămâna trecută la centrul Millesime au luat parte vicepreşedintele Volksbank, Bogdan Neacşu, directorul Diviziei Corporate, Răzvan Bădălicescu, şi cel al Diviziei Finanţări Structurate, Romulus Andrei. Moderată de Cristian Hostiuc, directorul publicaţiei Ziarul Financiar, întâlnirea a reunit reprezentanţii a 65 de mari companii bihorene din toate domeniile, de la RDS&RCS, Optimedia şi Pankarpathia la Emerson, Faist Mekatronic şi Benvenuti.
"Există lichidităţi!"
Bancherii sunt cât se poate de limpezi: bani sunt, afaceri să fie! "Anul 2014 are premisele să fie anul relansării creditării, având în vedere scăderea succesivă a dobânzilor până la minime istorice. Există lichidităţi, costul creditelor scade, avem nevoie doar de proiecte credibile pe care să le putem finanţa", a arătat vicepreşedintele Bogdan Neacşu (foto).
Potrivit specialiştilor, băncile româneşti stau pe un surplus de bani pe termen scurt, de până la şase luni, cât este durata de maturizare a unui depozit mediu. Din acest motiv dezvoltarea unor investiţii pe termen lung necesită surse suplimentare de finanţare. "Dacă aveţi proiecte care se întind pe ani de zile uitaţi-vă şi la alte surse de finanţare, cum ar fi posibilitatea emiterii de obligaţiuni, fondurile de garantare, fondurile europene sau altele", a spus Răzvan Bădălicescu.
Deşi atractive, fondurile UE nu sunt însă o garanţie a succesului. "Înainte să depuneţi proiectele europene, veniţi să discutăm cât sunt de bancabile, să nu ne trezim că odată aprobate nu pot fi finanţate fiindcă nu sunt viabile", a atenţionat, la rându-i, Romulus Andrei. În acest sens, Volksbank nu doar că va credita companiile, dar le va şi acorda consultanţă pe marginea unor proiecte.
Reconstruirea încrederii...
Prima condiţie pentru iniţierea de parteneriate o constituie însă reclădirea încrederii între mediul de afaceri şi cel bancar. "În timpul crizei a existat o perioadă dificilă, în care băncile s-au îndepărtat de clienţi pentru a se proteja, iar clienţii au simţit asta. Este momentul să reconstruim împreună această încredere", a spus şeful Diviziei Finanţări Structurale.
Cele 10 centre de business Volksbank au misiunea de a veni în întâmpinarea aşteptărilor mediului de afaceri. "Vrem să promovăm parteneriate în care ambele părţi să obţină plusvaloare. Vom fi inclusiv consultanţii companiilor partenere şi vom oferi soluţii complete, adecvate businessului pe care îl dezvoltă", promite Ovidiu Codoban (foto), managerul Centrului de afaceri Oradea. Pentru că până la urmă, la fel ca într-o prietenie, într-un parteneriat e nevoie întotdeauna de doi. Fiecare dispus să câştige doar alături de celălalt...
10 PENTRU ROMÂNIA
În centrul afacerilor
Fondată în anul 2000, Volksbank România este una dintre cele mai importante 10 bănci din ţară, cu peste 190.000 clienţi şi active de 3,1 miliarde euro. Banca oferă produse şi servicii pentru toate categoriile de clienţi, de la persoane fizice la corporaţii, prin intermediul a 135 de sucursale.
Pentru perioada următoare, banca vizează consolidarea sectorului corporate prin înfiinţarea a 10 centre de business, din care două în Bucureşti şi câte unul în Ploieşti, Braşov, Constanţa, Sibiu, Iaşi, Timişoara, Cluj şi Oradea.
Volksbank şi-a crescut anul trecut numărul de clienţi corporate cu 12% faţă de 2012 şi vrea să dezvolte în continuare acest trend. La sfârşitul lui 2013 banca gestiona credite de aproximativ 507 milioane euro, reprezentând 20% din portofoliu.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.