URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 05 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Acum câteva săptămâni, am aflat că Primăria Oradea a încercat să pună mâna pe Casa de Cultură a Sindicatelor într-un mod nu tocmai ortodox, ceea ce pare impardonabil într-o țară ortodoxă, cum ne pretindem. De altfel, edilii nu sunt la prima tentativă de a pune mâna pe active care nu le-au aparținut, vezi și încercarea de a „naționaliza” Casa de Cultură a Tineretului.
Zic şi eu
Adrian Cris
În al 12-lea ceas, Ilie Bolojan a preluat conducerea PNL, ca președinte interimar. Spre deosebire de predecesorii săi, cum ar fi Ciucă ori Cîțu, nu impus de cineva de sus, ci propus de colegi, ca un colac de salvare pentru toți. Un detaliu pe care a ținut să-l spună deschis, fiindcă dacă aceștia nu se vor „alinia cu cetățenii”, va renunța la șefia partidului. Nu-și pune obrazul la bătaie ca să-l huiduie oamenii ori să ajungă subiect de miștouri, ca alții.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Pe cine veți vota în turul al doilea al alegerilor prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În 29 octombrie 2024, după mai bine de 10 luni de deliberări intense și profunde, Curtea Constituțională a dat „verde” pentru intrarea în vigoare a unei aberații legislative, respingând o sesizare de neconstituționalitate făcută de Secțiile Unite ale Înaltei Curți de Casație și Justiție încă din în 5 decembrie 2023.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
01 August 2014, 07:55

Lecţia de nepăsare: Un elev din Beiuş a fost lăsat repetent doar pentru că dascălii au vrut să scape de el

Lecţia de nepăsare: Un elev din Beiuş a fost lăsat repetent doar pentru că dascălii au vrut să scape de el SAU NU? Deşi în fiecare toamnă îşi aşteaptă elevii în clase cu mesaje de bun venit, învăţătorii refuză să admită că nu la fel de bine-veniţi sunt şi aşa-zişii "copii problemă". Prea puţini acceptă un efort suplimentar să-i înţeleagă şi să-i ajute...
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Crescut între doi părinţi care se ceartă continuu, Doru, un copil de 9 ani din Beiuş, a rămas cu sechele care îl pot afecta tot restul vieţii. Mai cu seamă că nici la şcoală, locul care ar trebui să contribuie semnificativ la educarea lui, nu găseşte niciun sprijin. În clasa a II-a fiind, chiar dacă obţinuse note bune, a rămas repetent pe motiv de indisciplină.

Situaţia sa scoate la iveală o meteahnă a şcolii româneşti, ai cărei dascăli se rezumă să bage informaţii cu pâlnia în capul elevilor, dar nu se preocupă cu adevărat de mintea şi de sufletul lor. Şi, odată ce dau de un "copil-problemă", vor doar să scape de el.

Părinţi problemă...

Certurile dintre părinţii lui Doru, Iulia şi Leonard (ambii intelectuali, ea medic stomatolog, el inginer), sunt de notorietate printre beiuşeni. În 2010, BIHOREANUL a relatat cum, după divorţ, cei doi s-au folosit de copil ca de o armă, unul împotriva celuilalt. Femeia susţinea că tatăl îşi traumatizează copilul venind să-l viziteze însoţit de poliţişti (pentru că ea nu-l lăsa, iar el obţinuse o sentinţă judecătorească), în timp ce bărbatul o acuza pe mamă că manipulează băieţelul. Doru avea doar 5 ani, dar încă de atunci era de aşteptat că va trage ponoasele războiului părinţilor.

Ceea ce era greu de evitat s-a şi întâmplat mai târziu. Ajuns la 9 ani, Doru are probleme de comportament. "E cam obrăznicuţ", recunoaşte mama băiatului, elev la Liceul Vocaţional Nicolae Bolcaş din Beiuş. Deşi cu jumătate de gură, femeia admite că ea şi fostul soţ sunt de vină, dar găseşte şi un motiv să se absolve de vină măcar parţial: Doru creşte acum într-o familie iubitoare, ea recăsătorindu-se şi având încă un copil.

... copil pe măsură

La şcoală, Doru nu e deloc un elev-model. Agitat, refuză să facă ceea ce-i cer profesorii, ba chiar se ia şi de alţi copii, uneori fiind chiar brutal. "Profesorul de sport mi-a spus că a refuzat să se îmbrace în echipament, aşa că l-a pus să stea pe bancă şi l-a trecut absent", spune Iulia. Mama înţelege că atitudinea copilului n-a fost potrivită, dar e convinsă că nici profesorul nu s-a străduit cu el. "În plus, eu nu am fost anunţată că avea probleme. Abia în luna mai am aflat că în martie şi aprilie adunase 10 absenţe la sport. Şi nu mi se pare normal ca în clasa a II-a copilul să aibă absenţe, iar părintele să nu fie informat".

Culmea e că în timp ce nu îi spunea de absenţele lui Doru, învăţătoarea îi trimitea Iuliei scrisori în care îi cerea să-şi mute copilul din şcoală, până nu-l exmatriculează pe motive disciplinare. "Am vorbit cu directoarea Şcolii Generale Nicolae Popoviciu şi cu un învăţător de acolo şi au acceptat transferul copilului din toamnă, în clasa a III-a", povesteşte Iulia.

Concomitent, a început să-l ducă pe Doru la şedinţe de consiliere cu un psiholog al Direcţiei Generale pentru Protecţia Copilului. Evaluarea acestuia a scos la iveală că băieţelul suferă de "tulburări emotive şi de atenţie", fiind dinamic şi având un coeficient de inteligenţă de 120 de puncte, clar peste medie. Învăţătoarea lui nu a acceptat însă să participe la şedinţele de consiliere, şi nici să caute împreună cu mama soluţii pentru cuminţirea lui. "I-am cerut măcar să mă lase pe mine să particip la ore. N-a fost de acord", zice Iulia.

Purtare "insuficientă"

Până să se mute la altă şcoală, Doru a fost lăsat repetent, cu calificativul "insuficient" la purtare. Decizia a fost luată de învăţătoare împreună cu părinţii celorlalţi elevi. Măsura e legală, regulamentul şcolar permiţând ca un elev de clasă primară să rămână repetent dacă are calificatibul "i" la trei materii sau la purtare. Doar că e prea dură.

"Nu mi se pare firesc să fie lăsat repetent un copil de clasa a II-a care la evaluarea naţională a luat calificativul foarte bine la română şi 8 din 10 puncte la matematică", spune mama. În plus, repetenţia încurcă şi planurile de transfer al lui Doru la altă şcoală, căci el avea un loc rezervat în clasa a III-a, ori acum are nevoie de unul în clasa a II-a. "Nu înţeleg ce nevoie a mai fost să-l lase repetent învăţătoarea, că doar ştia că îl mut, i-am spus eu".

Supărarea îi este înţeleasă şi de inspectorul şcolar general interimar, Nicolae Avram: "Din câte ştiu, acest calificativ insuficient se justifică. Sigur, însă, că lăsându-l repetent nu se rezolvă cu nimic problema elevului. Vom vedea ce este de făcut din toamnă". Şansele ca Doru să se cuminţească peste vară, doar pentru că a rămas repetent, sunt totuşi minime, astfel că, cel mai probabil, din toamnă pur şi simplu va "deranja" o altă învăţătoare. Care va avea la rându-i de luat o decizie: se implică în consilierea copilului, încercând să-l ajute, sau îl va pasa şi ea mai departe, precum colega ei?


 

DREPT LA REPLICĂ 

După ce BIHOREANUL a publicat articolul "Lecţia de nepăsare", în care se arată cum un elev de clasa a II-a de la Liceul Vocaţional Ioan Bolcaş Beiuş a rămas repetent pe motiv de indisciplină, tatăl copilului ţine să precizeze că şcoala nu are nicio vină pentru situaţia fiului său.

"Problemele sale comportamentale au fost depistate în 2009, dar mama lui a refuzat cu încăpăţânare să-l prezinte la psihologul şcolar, pe motiv că nu ar avea nevoie de consiliere. Ea nu l-a prezentat nici când instanţa a obligat-o să o facă, începând cu anul 2010. Şcoala a luat unele măsuri protective, însă nu a putut face nimic dacă mama nu l-a dus 5 ani la psihologul şcolar. Acum, consilierea care se face la DGASPC se pare că este tardivă. Jurnalistul a fost aşadar dezinformat de la un capăt la celălalt de către mama copilului, care a urmăret prin acest articol să se răzbune pe şcoala că i-ar fi lăsat fără motiv copilul repetent.

Să identificăm adevăraţii vinovaţi:

DGASPC a negat până în mai 2013 potenţialul periculos al cazului, încercând să închidă cu forţă dosarul de caz în 13.02.2013.

Psihologul instanţei, în iulie 2013, arată de asemenea că mama manipulează copilul contrar propriului său interes.

Instanţele de judecată au obligat-o pe mamă prin sentinţele 1171/2011 şi 442/2013 să ducă copilul la consiliere, însă mama nu l-a prezentat decât sporadic, după cum reiese din adresa şcolii din 30.04.2014. În opinia mea, aceasta a fost cauza pentru care problemele copilului depistate în 2009 s-au amplificat, ele devenind explozive după martie 2014.

Primăria Beiuş avea cunoştinţă că copilul nu este dus la consiliere, că este lăsat nesupravegheat, că vagabondează şi cerşeşte, însă a închis ochii. Idem DGASPC, până în martie 2014, când a făcut plângere penală pentru rele tratamente. Soluţionarea este dificilă, întrucât în trecut atât Primăria cât şi DGASPC i-au dat mamei un certificat de bună purtare, iar în faţa informaţiilor contradictorii, justiţia este derutată...

Este necesară aşadar o evaluare psihologică şi psihiatrică la zi... Etapa următoare este reabilitarea copilului în relaţia cu mama lui, faţă de care a devenit violent, apoi este prioritară readaptarea lui în mediul şcolar. În ultimă instanţă, se va urmări normalizarea relaţiei ocazionale tată-fiu...

E regretabil că articolul nu înţelege eforturile, dar şi neputinţa şcolii. Vina există, dar cazul ţine de instituţiile pentru copii care au încercat să-l muşamalizeze pe termen lung, insinuând că copilul este bine îngrijit".

Leonard Antschel

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
80 Comentarii
doamna doctor, asa ceva nu ii faci copilului tau!
azi 05.10.2014 am incercat sa il contactez telefonic pe fiul meu Doru (pe telefonul mamei sale, singurul pe care il stiu) si la un moment dat m-a sunat el personal sa-mi zica ca NU vrea sa-mi vorbeasca, dupa care a inchis. Il sunasem sa-i spun ca i-am trimis prin colet vineri 03.10.2014 jucaria pe care el si-a dorit-o mult. NU E FRUMOS SA II STRICI BUCURIA COPILULUI DOAR PENTRU CA AI AVERSIUNE FATA DE TATAL LUI, doamna doctor!
Postat 05 Octombrie 2014, 15:38 de leonard antschel
OBIECTIVA
dna OBIECTIVA, scoala se minuneaza de progresele comportamentale ale lui Doru. e clar ca mama lui a facut intr-adevar ce trebuia demult sa faca. in vacanta ea a cautat si a gasit un specialist psiholog deosebit (temandu-se de spectrul repetentiei) dar as vrea sa subliniez CALITATEA UMANA EXCEPTIONALA A LUI DORU, CARE S-A PLIAT UNOR MASURI INEDITE PENTRU EL. Mama copilului ar trebui sa renunte definitiv la ranchiuna: scoala efectiv a fost CONSTRANSA de mama insasi sa ia aceasta masura cumplita si nemeritata pentru copil.
Postat 30 Septembrie 2014, 21:33 de leonard antschel
Pe cine pot felicita?
Bag seama ca se petrec imbunatatiri si oamenii revin la statutul firesc de parinti responsabili? Felicitari!
Postat 30 Septembrie 2014, 16:38 de obiectiva
Dana, chiar credeam ca ti-a venit mintea la cap
Cum iti permiti sa te semnezi cu numele meu?
Postat 29 Septembrie 2014, 21:57 de leonard antschel
b--
Dovedesc că sunt cu probleme și că am fost la spitalul de psihiatrie repetat
Postat 29 Septembrie 2014, 21:26 de leonard antschel
ti-am promis ca te felicit
vestile dinspre Doru sunt exceptionale, ai facut ce trebuie... dar mare atentie la eventuale noi derapaje! ai vazut cat de tulburat poate fi copilul... tie, multa sanatate, Dana Iulia!
Postat 29 Septembrie 2014, 19:52 de leonard antschel
Da, COPILUL E NEVINOVAT!
poate ca mama lui a invatat din lectia de viata pe care a primit-o prin pedepsirea copilului.
Postat 25 Septembrie 2014, 12:11 de leonard antschel
repetent fără voie
Copil nevinovat!!!!!!!!!!!!!!Subscriu la cele spuse de Alumitu și d-nul Avocat!Bravo vouă !
Postat 25 Septembrie 2014, 11:29 de george
dna doctor, ati mai facut o cucerire!
doamna doctor, debarasati-va de astfel de golani si golanii!
Postat 22 Septembrie 2014, 21:48 de leonard antschel
boli/ bolnavi
Taticule, esti varza! Trateaza-te la spitalu\' 9, la Socola, la mama dracului in praznic la balaceanca. Lasa mama si copilu-n pace sa traiasca. Faci filmeeeee si scenarii de ma uimesti. Esti un procesoman, o ****. Minti de ingheata apele. Rodica Ojog Brasoveanu e mic copil la scenarita... Mars si te baga cu capul in nisip si nu-l mai scoate de acolo...pentru ca oricum consumi oxigen de pomana. Am cunoscut nebuni sadea , dar parca erau mai blanzi ...la mataluta skizofrenia atinge cote inimaginabile. Avocat are dreptate! Prezinti tulburare de personalitate paranoidaAceasta tulburare este caracterizata prin neincrederea fata de ceilalti si prin suspiciunea permanenta ca oamenii din jur au ganduri sinistre. Totodata, pacientii cu aceasta tulburare au o incredere excesiva in propriile cunostinte si abilitati, sunt in cautarea sensurilor ascunse si manifesta un comportament ostil. Simptome: - refuza sa ierte orice fel de greseala; - manifesta o sensibilitate excesiva in fata esecurilor; - au o incredere in sine excesiva; - interpreteaza actiunile celor din jur ca fiind deliberat amenintatoare; - in viata de cuplu sunt suspiciosi si gelosi fara motiv; - se simt usor atacati, persecutati; Informatii suplimentare: Aceasta tulburare este dificil de tratat deoarece pacientii sunt extrem de suspiciosi pe cadrele medicale. Adesea, tratamentul care ajuta la ameliorarea simptomelor consta in medicatie si psihoterapie.
Postat 22 Septembrie 2014, 21:08 de alumitu
dreptul la replica
doamna doctor, am gresit intr-un singur loc... ca v-am crezut ca duceti copilul la consiliere la DGASPC.. se pare ca l-ati dus in alta parte de s-a cumintit.. pe mine numai copilul ma intereseaza, nicidecum sa raspund provocatorilor.. ar fi bine sa-i explici ca si eu si bunica si Liana si Alex si Andreea il iubim nespus
Postat 22 Septembrie 2014, 13:40 de leonard antschel
De acord cu d-nul Avocat
Când o persoană te dezamăgește este urât,dar, când nu înțelege niciodată răul pe care ți l-a făcut e groaznic! Am fost învățat să respect oamenii.Însă am învâțat să respect pe cine mă respectă.În viață nu e nevoie să dăm explicații.Prietenii n-au nevoie,dușmanii nu le cred ,iar idioții nu le înțeleg.
Postat 22 Septembrie 2014, 11:39 de marin
avocat
vreti sa va prezint un document scris precum ca dna doctor a cerut darea in plasament a lui Doru? dati-mi va rog un nume, o adresa si un telefon. la calomnii nu am sa va raspund dar doamna doctor o sa vi le confirme precis. si cu toata placerea.
Postat 22 Septembrie 2014, 11:34 de leonard antschel
Pentru”Tatăl” natural
Cunosc foarte bine cazul.Mama lui Doru se ocupă foarte bine de ambii copii.Domnul tată a cerut darea în plasament a lui Doru și pușcărie pentru mama lui.Rușine d-le TATĂ că induceți lumea în eroare!Dar,ce să-i faci boala de care suferiți netratată vă face să gândiți și să scrieți asemenea grozăvii.Bine că au apărut cardurile de sănătate și internările dvs de câte 2 ani la rând la Psihiatrie București Spitalul Bagdasar Arseni vor fi consemnate conform celor declarate de dvs în procese.Oamenii ”Normali ”ca dvs își îmbracă soțiile în Zeghe și le trimit fotografii cu femei în zeghe? Scrieți-vĂ memoriile d-le de 70 de ani !
Postat 22 Septembrie 2014, 10:12 de avocat
glumiti, doamna Lorena, nu-i asa?
dvs. stiti ca dna doctor a cerut ca Doru sa fie dat temporar in plasament la Protectia Copilului? probabil ca nu. Doamne ajuta sa se fi depasit situatia de anul trecut.
Postat 22 Septembrie 2014, 07:10 de leonard antschel
Jos panarame șicanatoare
Am citit comentarii și mă lămuresc pe zi ce trece că bietul copil are un tată natural vai și amar care își dă nume false la tot pasul ba mediator,om bun.obiectiva ș.a.m.d.Șicanați la tot pasul d-le, în loc să vă gândiți că vă retezați și ultimile șanse pe care le mai aveți cu băiatul dvs.Copilul era și este OK dar vă e dificil să recunoașteți că e numai meritul familiei sale.Dvs vedeți-vă de afacerile pe care le conduceți,mitele care le dați ca să supraviețuiți.Lăsați comentariile gen Mito...și Mișto .Sunt mama unui fost coleg de clasă cu Doru.Acesta rar întârzia 2-3 min peste începerea orelor dar totul era înmulțit de 10 ori mai mult ca învățătoarea să se scape de el și să fiți satisfăcuți.Îi cunosc pe d-na doctor și pe soțul dânsei și pot afirma că sunt bine intenționați,preocupați de ambii copii,oameni devotați familiei și meseriilor pe care le practică.
Postat 21 Septembrie 2014, 22:11 de lorena
sutul in fund...si pasul inainte!
Se pare ca decizia deosebit de dura a scolii a determinat-o pe doamna doctor sa ia o masura fara precedent pe perioada vacantei.. a dus copilul la psiholog! Dupa prima saptamana de scoala Doru se poarta bine, este cuminte! Doamne ajuta!
Postat 21 Septembrie 2014, 10:57 de leonard antschel
concluzii/ temeri/ solutii
Doamna Iulia…si eu am divortat, dar nu l-am oprit pe tata sa-si vada copiii. L-am acceptat in vizita, le-am vorbit acestora despre momentele noastre frumoase comentand impreuna poze in care apaream cu totii si eram fericiti.. Noi am urmat fiecare alt drum, dar cand a fost vorba de interesele copiilor am fost ca unul. Nu va costa nimic pe niciunul din maturi sa vorbiti ca niste vechi prieteni….nu va luptati pentru averi fiindca nu veti lua nimic cu dumneavoastra. Oferiti sansa lui Doru sa evolueze pozitiv dandu-va mana cu tatal. Daca in hotararea de divort scrie ca tatal a divortat si de copil….atunci nu mai are niciun drept sa relationeze cu el…in caz contrar…..E OBLIGATORIU!V-ar fi bine si dumneavoastra si celuilalt copil pe care il aveti! Cand dumneavoastra veti pieri….”monstruletul” va deveni “povara” celui mic! Ocrotiti-l! Am lecturat o adresa de la presedintie si acolo se spunea ca DGASP Bihor a consatat ca Doru este bine ingrijit, traieste intr-un climat favorabil ….cum se explica iesirile lui? Cred ca trebuie sa se intample decaderea din drepturile parintesti si aceasta autoritate sa se ocupe de copil! Scoala a facut ce spunea ROI-ul ei, ce spune legea, ce au aratat rezultatele lui Doru. Daca aveati ceva impotriva invatatoarei…. de ce nu l-ati mutat din momentul in care au aparut animozitatile? Scapati de ….ceea ce acuzati dumneavoastra stiut fiind ca “ dragoste cu sila nu se poate” Nu o cunosc pe invatatoarea respectiva, dar cred ca s-a straduit sa-l ajute pe copil….INSA….eu sa fi fost in locul dumneaei ….. nu v-as fi permis sa intrati sistematic cu copilul dupa inceperea orelor. E lipsa totala de respect NESIMTIRE sa faceti asta celorlalti elevi care au ajuns la timp si care au alocate un numar de minute pentru ora scolara!Dumneavoastra intarziati la serviciu? A….daca lucrati la privat/ cabinet propriu si va lasati pacientii sa va astepte….doar pentru ca scopul va e “ sa faceti bani” dupa cum am citit pe aici” NU MA MIRA NIMIC DIN CEEA CE VI SE INTAMPLA!
Postat 21 Septembrie 2014, 07:42 de obiectiva
Termenul scadent: sept.2014.
Ceva raspunsuri pentru OM BUN [13.09.2014, 13:37] DGASPC Bohor a facut plangere penala pentru rele tratamente aplicate copilului Doru. DGASPC a intocmit in feb.2014 un plan de reabilitare a copilului Doru, aflat in situatie de risc. Termenul scadent: sept.2014. Doamna Doctor nu a dus copilul la consiliere, nici la scoala, nici la DGASPC. DGASPC comunica la 05.09.2014 ca nu are informatii recente despre Doru, desi este recunoscut ca acest copil este in situatie de risc. postat de: leonard antschel
Postat 13 Septembrie 2014, 15:58 de leonard antschel
Alte raspunsuri: solutii
Actualul Doru este rodul educatiei pe care a primit-o... in cei 7-9 ani de acasa. De aceea el a si ajuns intr-o dubla situatie de risc: de abandon scolar si de separare de familie. In articol s-au retinut dealtfel acuzatiile mele la adresa mamei ca monteaza in mod constant copilul contra mea, pe termen foarte lung iar acesta este motivul pentru care el a ajuns atat de dusmanos contra mea incat refuza orice dialog. Varianta reincredintarii copilului catre un parinte care ii este a priori oruce altceva decat o persoana de atasament i-ar produce un nou traumatism. La fel si darea sa in plasament, o alta varianta propusa de dna doctor. Ramane viabila doar varianta ca Doru sa se reabiliteze fata de el insusi, apoi sa se normalizeze relatia mama-fiu, si ea scapata de sub control, apoi relatia copilului cu scoala si in final si relatia copil-tata.
Postat 13 Septembrie 2014, 14:16 de leonard antschel
Ceva raspunsuri pentru OM BUN
DGASPC Bohor a facut plangere penala pentru rele tratamente aplicate copilului Doru. DGASPC a intocmit in feb.2014 un plan de reabilitare a copilului Doru, aflat in situatie de risc. Termenul scadent: sept.2019. Doamna Doctor nu a dus copilul la consiliere, nici la scoala, nici la DGASPC. DGASPC comunica la 05.09.2014 ca nu are informatii recente despre Doru, desi este recunoscut ca acest copil este in situatie de risc.
Postat 13 Septembrie 2014, 13:37 de leonard antschel
intrebari
Cateva intrebari la care as dori un raspuns: 1 . De ce boala sufera tatal? Ce document medical semnat/parafat aveti la indemana pentru justificare? 2, Se poate posta o copie dupa hotararea de divort a parintilor pentru ca sa ne putem lamuri de unde vine discordia aceasta interminabila? 3. De ce mama nu ii da copilul tatalui daca acesta se considera mai capabil sa ii ofere un viitor mai bun?-experimental...si apoi...definitiv 4. De ce acest copil nu are la clasa un profesor de sprijin...daca el reprezinta o problema? 5. Care dintre cei care aduc osanale copilului si noii lui familii intemeiate post divortului parintilor naturali ...este dispus sa il aiba in plasament pentru ca Doru sa scape de teroare?(ar avea avantajul ca are un anturaj propice, s-ar afla intre prieteni, ar avea un \"parinte\" care deja detine secretul succesului educational)Personal cred ca Daniel si Loredana ar trebui sa fie in capul listei fiind cele mai potrivite intrucat cunosc acest caz/ speta....cum vreti sa ii spuneti....! 6. Daca acest baietel este \" antisocial\" nu ar fi mai eficienta scolarizarea la domiciliu? 7. Ce initiative a avut DGASP in acest caz, ce persoana are in studiu speta, cum suna ra
Postat 13 Septembrie 2014, 12:07 de Om bun
Repetentia nu este solutia. Dar nici napasarea.
Am aratat conducerii scolii punctul meu de vedere precum ca Doru se va simti marginalizat daca va repeta clasa si sa se evite aceasta masura. Mi s-a raspuns ca mama a fost avertizata sa remedieze in timp util situatia care a exasperat o scoala intreaga dupa martie 2014. Invatatoarea a trimis copilul la psihologul scolar dar doamna doctor nu l-a dus. Intr-un final, scoala a luat o masura legala insa nedreapta pentru copil, care el insusi e nevinovat. Macar institutiile de protectia copilului au fost sesizate de riscul abandonului scolar.
Postat 12 Septembrie 2014, 21:58 de leonard antschel
Votez cu D-l profesor Daniel
Bine făcut articolul .Am auzit de cazul respectiv .Se pare că individul tată de la București introduce atât acte cât și bani (sute de milioane)pentru ai distruge familia fiului său.Șicana începe odată cu școala,apoi prin instanțele de judecată pentru că omul se dă mare că știe drept deși ,toate îi ies strâmb.Domnule profesor Daniel,ați punctat foarte bine;Omul tată vrea să se afle în centrul atenției fiului său dar îi bagă în noroi familia până în gât! Familia fiului său e de mare caracter și își vede de treabă. Curaj doamna doctor și te vom sprijini oricând mai ales acum când vedem și noi cine vrea să vă conducă viața deși ați divorțat de el.
Postat 12 Septembrie 2014, 20:14 de loredana
Anturati-l pe Doru de persoane pozitive, Dna Doctor!
Prietenii dvs. sunt total dezinformati si plini de ura. In ceea ce priveste insa articolul, eu am cerut dreptul la replica.
Postat 12 Septembrie 2014, 20:14 de leonard antschel
Comentator pe post de tată sau invers?
Am luat legătura de curiozitate cu Liceul Pedagogic și familia acestui copil și am descoperit o d-nă în adevăratul sens al cuvântului care are doi copii minunați,cuminți atât cât întâlnim babe frumoase și copii cuminți.Doru un suflețel sincer și zburdalnic care abia așteaptă să înceapă școala.Se pare că tatăl lui aflat la București nu vede decât să-i distrugă viitorul acestui mic îngeraș prin comentarii și influențe nefaste cu reclamațiile sale la Autorități și școala la care învață copilul său ducând la exasperare pe toți cei din conducere.Domnule TATĂ exercitați-vă doar dreptul de vizitare pe care îl aveți . Las-o pe mamă să se ocupe de copil căci vă asigur că o face foarte bine.Problemele dumneavoastră personale nu privesc școala.Doru merge la școală să pornească cu DREPTUL în viață iar dumneavoastră apelați la Drept să-i șicanați mama și să-i știrbiți mândria de copil
Postat 12 Septembrie 2014, 17:14 de Profesor Daniel
mult succes, Doru!
tata, bunica, Liana, Alex si Andreea sunt alaturi de tine in noul an scolar! Doamne ajuta!
Postat 11 Septembrie 2014, 18:25 de leonard antschel
Repetenția în casa a doua
Repetenția în clasa a doua e Măsură Antieducativă. Interesul celor ce au luat această măsură(înțeleg că tatăl a ajutat și ”Ajută” continuu cu ”Ceva” întrucât nu văd nici o nemulțumire din partea dânsului referitor la această măsură) e ca minorul să piardă contactul cu cei de aceeași vârstă iar prin trimiterea lui printre cei mai tineri cu o generație să-l dea înapoi , să-l demotiveze și demoralizeze. Repetenția unui copil în clasa a doua denotă Nepriceperea învățătorului! Pentru d-na doctor un sfat sincer: -Feriți-vă de intențiile vădit distructive ale tatălui copilului! -Cereți planul de remediere al învățătoarei față de copil! -Solicitați cercetarea învățătoarei pentru Abuz în serviciu și evaluarea ei psihologică
Postat 11 Septembrie 2014, 05:56 de Profesor Daniel
atentie, doamna doctor!
pana si un BOU INCALTAT a inteles cat de grava e situatia copilului!
Postat 10 Septembrie 2014, 20:46 de leonard antschel
dna doctor, probleme reale ale copilului si aplaudacii
este o coincidenta desigur ca toti prietenii doamnei doctor au predispozitie spre negarea realitatii problemelor deosebit de grave ale lui Doru dar si spre atac la persoana. doamna doctor, a sosit ora adevarului. a sunat clopotelul: ati pus copilul pe picioare? va depasi necazurile de anul trecut? daca tot stigmatizati personalul scolii, de ce nu-l mutati?
Postat 10 Septembrie 2014, 19:31 de bou încălțat
coincidente? si laude!
toti prietenii doamnei doctor se preteaza la jigniri si aracuri la persoana. si cu totii il divinizeaza pe Doru. intrebare pentru doamna doctor: ESTE PREGATIT DORU SA REIA SCOALA (fara probleme) LA INSTITUTIA PE CARE O DENIGREAZA CONTINUU? Daca scoala e asa proasta de ce nu-l muta? O fi tatal lui Doru bolnav dar dumneaei e mama copilului... Doamne ajuta sa fi disparut necazurile cu Doru, doamna doctor! a sosit ora adevarului: laudati-o pe doamna doctor daca a pus copilul pe picioare. Am sa o laud si eu.
Postat 10 Septembrie 2014, 18:41 de leonard antschel
realitate
D-na Hădărean nu l-a avut elev pe Doru deci ,sunteți în plus în problema respectivă.Oamenii serioși nu discută despre persoanele necunoscute.Cred că numai persoane frustrate și nemulțumite de viața pe care o au pot vorbi de rău persoane ireproșabile ca d-na doctor sau ca Doru.De tată pot spune doar că se comportă conform bolii pe care o are nu degeaba a fost lăsat de doctoriță
Postat 10 Septembrie 2014, 18:10 de daria
articolul perfect
doamna Diana, va spun eu cum a fost... dna ziarist a intrat in criza de timp si dupa ce a ascultat-o pe mama nu a mai avut timp sa o contacteze nici pe doamna invatatoare Irina, nici pe tatal natural Leonard.. si ce daca in felul acesta articolul prezinta o realitate profund deformata... si ce daca suntem calomniati in presa... important este ca doamna doctor jubileaza ca s-a razbunat pe scoala ca a lasat copilul repetent si ca a inselat si presa
Postat 10 Septembrie 2014, 15:17 de leonard antschel
ziarista
Dna ziarista trebuia sa mearg a pe teren pt un articol bun, ma mir de dna Irina ca nu a contactat-o.....
Postat 10 Septembrie 2014, 12:17 de Diana
Mama decide ca de aceea i s-a incredintat copilul
Dl.Impartial stie bine ca mama face si desface! Iar dansa este o persoana responsabila pana la proba contrarie! Este dovedita doamna doctor un parinte degenerat? Pe doamna ziarista chiar a convins-o ca scoala a gresit foarte grav. Cei 50-60 de profi din consiliu ce zic de articol? Comentariile sa stiti ca putini le citesc.
Postat 09 Septembrie 2014, 21:35 de MEDIATOR
Mama decide ca de aceea i s-a incredintat copilul
Dl.Impartial stie bine ca mama face si desface! Iar dansa este o persoana responsabila pana la proba contrarie! Este dovedita doamna doctor un parinte degenerat? Pe doamna ziarista chiar a convins-o ca scoala a gresit foarte grav. Cei 50-60 de profi din consiliu ce zic de articol? Comentariile sa stiti ca putini le citesc.
Postat 09 Septembrie 2014, 21:34 de MEDIATOR
MEDIATOR
sa scriudespre articol?In primul rand cel care a scris are informatii false, Doru are puncte la testele finale?Testele nu au avut puncte.....Titlul?...cum poti spune ca profii au vrut sa scape de copil?E inadmisibil....Apsentele?...copilul intra la 8,20 in clasa cu pizza in mana, si tu la 8 nu l pui apsent conform regulamentului?Mama a vorbit cu un inv de la alta sc ca sa l mute din toamna??????????? Nimeni nu stie nimic, mama nu vorbise cu nimeni....Mama a spus in iunie la cons profesoral-50 profi prezenti, ca in toamna il muta...Azi, 9 sept a sunat la noi la sc sa vada cine e noua inv, nici vorba de mutat....si defapt nici nu vtrea o inv de la cls a II-a ci de la clasa....I.Deci vrea sa repete si cls I, nu numai a II-a...Vi se pare normal...?Defapt, o sa luam inv de la cls I si o s o dam numai copilului, Doru, ca asa vrea mama.Iar pe cea de la a II-a o mutam la cls I.Care ar fi problema?Ne mutam dupa bunul plac al parintilor.Aveti solutii, d le mediator?
Postat 09 Septembrie 2014, 17:54 de DIANA
MEDIATOR
SUNTETI MEDIATOR...AJUTATI NE!SUNTEM LA SCOALA....FARA CONSILIEREA COPILULUI NU AJUNGEM NICAIERI....FARA COLABORARE INV SI MAMA NU AJUNGEM NICAIERI...NU SUNT DISPERATA, DAR PROBLEMA MA DSEP[ASESTE DEJA, CE ZICE CONDUCEREA?...NU MAI ZICEM NIMIC....CRED CA AM ZIS TOT CE SE MAI PUTEA ZICE, S A FACUT TOT CE SE PUTEA FACE....DIN PARTEA NOASTRA...AM FOST NOI OARE PREA BUNI, PREA CU BUN SIMT, PREA MALEABILI.....PACAT CA S A DAT PREA TARE IN D NA IRINA.
Postat 09 Septembrie 2014, 17:43 de DIANA
atentie maxima la abandonul scolar!
in articol, doamna doctor (mama copilului Doru) s-a lansat in acuzatii virulente la adresa scolii. din unele comentarii vad ca dumneaei s-a inconjurat de prieteni falsi care ii impartasesc punctul de vedere si vad ca \"mandria de copil\" ar fi persecutata. ei replica instantaneu la interventiile mele IN INTERESUL COPILULUI si mai si jignesc pe deasupra. se pare ca toti acolitii dumneaei sufera de mania persecutiei si refuza sa admita ca copilul are probleme comportamentale majore fata de care scoala a luat singura masura legala ce o putea lua. decizia este intr-adevar nedreapta pentru Doru caci nu a fost optiunea lui sa refuze sedintele de consiliere propuse in 2009. Doru este victima, repetenta este mama lui.
Postat 09 Septembrie 2014, 10:15 de leonard antschel
Decizie nedreapt
Ce părinte absurd și” tata” asta care scrie și mănâncă R..... peste tot și învățătoarea Junc Irina care i-a dat papucii lui Doru că oricum mândria asta de copil nu se va mai uita la ei niciodată.Îl cunosc pe Doru și pe d-na doctor care are grijă de ambii copii.Ce face mama sa nu fac generații întregi .de asta sunt invidiați de toată lumea .Vedeți-vă de treburile dumneavoastră și lăsați-i pe oamenii ăștia buni să trăiască liniștiți.
Postat 09 Septembrie 2014, 08:04 de raul
mie imi pasa
Voi, toti asa-zisii prieteni ai lui Doru ii tot ridicati in slavi pe el si pe mama lui si il denigrati pe tatal lui si personalul scolii. Ati inteles insa careva din voi iin ce pericol este acest copil cu reale posibilitati? Aia e... branza buna in burduf de caine. Se pierde un copil si la putuni le pasa de asta. De ce comentez non-stop? Caci sunt tatal lui si imi pasa, chiar daca sunt la 700 de kilometri de Beius.
Postat 09 Septembrie 2014, 06:40 de leonard antschel
D-leTată apucă-te și scrie -ți memoriile
Bună ziua .Doru este un copil bun .Am fost colegi de școală și deseori l--am plimbat cu mașina și îmi mulțumea frumos Doru n-a meritat să fie lăsat repetent din cauza învățătoarei JUNC IRINA IOANA și mai ales di.n cauza DOMNULUI ANTSCHEL LEONARD ce COMENTEAZĂ NON STOP DIN DATA DE 4 SEPTEMBRIE 2014 .Eu am terminat liceul în 2014 și îl apăram de toți cei ce-l loveau și-l înjurau pe Doru în curtea școlii el fiind victima delicvenților cu CES care trec clasele fără probleme și ridicau asupra lui Doru bolovani de 1 Kg.Doru e multiplu medaliat la diverse sporturi:tenis,pescuit sportiv,muzică,înot,Karting,artă culinară ,dans modern și de societate.în plus știu că are premii la concursuri școlare.Doru are abilitatea de a nu vorbi cu oricine fiind sigur pe el.De cerșit nu mi-a cerut niciodată nimic deși eu i-am oferit întotdeauna.L-am întrebat de Antschel Leonard zicându-mi că-l cunoaște dar îi deranjează frecvent familia cu pretenții de bani.Doru are discernământ chiar dacă i se pune pe frunte pecetea de nebun.Învățătoarele și toți din conducerea școlii se tem de AntscheL Leonard .Sfatul meu pentru acest tată:Lasă copilul să trăiască și nu-i mai șicana familia!
Postat 08 Septembrie 2014, 22:37 de alex
temeri si incurajari
m-a sunat mama unui posibil coleg al lui Doru... m-a intrebat daca il pot lua cu totul la Bucuresti... am linistit-o ca el urmeaza un program de consiliere la Protectia Copilului si ca dupa 15 sept. va face si la scoala...
Postat 08 Septembrie 2014, 20:48 de leonard a.
0744307968
sunt tatal lui Doru, \"parintele problema\" Leonard si sunt si eu disperat. am lasat un numar de telefon poate gasim impreuna solutii. stiuatia reala a fiului meu este corect reflectata in comentarii. ASTEPT CA SI PRESA SA-SI REVIZUIASCA POZITIA. pe cei ce vor sa afle cate ceva din istoricul real al cazului (inclusiv implicarea Protectiei Copilului) ii invit sa vizioneze un videoclip de 2 min. pe google intitulat LUPTA CA SA FIE TATA OBSERVATOR ANTENA 1 (realizat in 2011). de ce se perpetueaza ea? o spune \"Impartial\": pana la proba contrarie, mama, parintele caruia minorul Doru ii este incredintat spre crestere si educare este considerata un parinte RESPONSABIL pana in clipa in care ar fi decazuta din drepturile parintesti... si pe ce motiv sa determini un parinte responsabil, care isi supravegheaza corespunzator copilul, il hraneste si imbraca sa-si schimbe mentalitatea? anchetele sociale dixit. am sesizat multe vorbe de sustinere pentru Doru... da, el este victima NEPASARII SI INCOMPETENTEI... uff
Postat 08 Septembrie 2014, 06:33 de leonard a.
Eleva practicanta
Nu inteleg cum un reporter care nu a fost la fata locului,habar n-are de caz, poate sa puna articolului un asemenea nume.Invatatoarea clasei,fosta eleva de Pedagogic,cu un deosibit tact pedagogic a vrut sa puna copilul pe calea cea buna,dar cand un parinte ridica mereu copilul impotriva ta,cum poti sa remediezi ceva? Ore de consiliere pentru Doru ? cum puteau fi posibile aceste ore atata timp cat mama ii spunea sa se ascunda pe holuri ? Doamne ajuta sa nu am parte de un asemenea copil sau de o asemenea familie cu care sa nu te poti intelege in niciun fel !!!!!
Postat 07 Septembrie 2014, 17:46 de Anonim
Practica
Cand spun "Doru" ma cutremur...am fost eleva practicanta la gradinita si la clasele I-IV a ale acestei scoli. Mama il aducea dupa ora 8 la scoala,deschidea usa deranjandu-ma cand eu deja predam lectia,iesea bulversata pe usa dupa ce copilul se trantea in banca,incepand sa faca deranj sa spuna ca ii e foame sa si scoata mancarea si sa si-o indese pe gat pana la inec,apoi incepea sa tuseasca,sa i pice bucati de mancare din gura pe jos ,sa le ridice si sa le puna in gura din nou razand cu gura pana la urechi. Incepea sa strige dupa copii, "tampitilor" "idiotilor" etc . Eu ii spuneam frumos sa stea cuminte iar el lua creionul si se napustea asupra copiilor din clasa. Asta e nimic,pentru ca-mi aduc aminte fiind la gradinita (practica) bunica lui Doru a venit de la Bucuresti sa-l vada,cu cadouri ,iar acesta n-a facut altceva decat s-o injure sa bolboroseasca in gand,sa se uit urat si sa scuipe. In timp ce copilul era la ore si rupea caietele copiilor,mama sa statea pe coridor pandind cadrele didactice de dupa usa si aratandu-le cat este ora. Ba mai avea si un caiet ,statea in curtea scolii si in timp ce copilul ei dadea cu pietre in tot ce intalnea in cale,ea nota nu stiu ce...
Postat 07 Septembrie 2014, 17:40 de Anonim
EDUCATIA IN BEIUS
pacat de bietul copil ca nu este inteles in sufletelul sau se da o luptaca nu este inteles,dar unde sint oamenii maturi care ar trebui sa fie linga elfiindca are mare nevoie ma refer la parintichiar despartiti fiind au obligatia de al veghea ambii pe acest sufletel,apoi scoala a gafat enorm spalindu-se pe miini cu acel calificativ,apoi forurile tutelare deci dragii meii trezitiva lasati orgoliile ca se va pierde un om din cauza voastra
Postat 07 Septembrie 2014, 16:25 de MARGARETA
ma surprinde implicarea dvs., dna profesor! va rog sa ma lamuriri ce se intampla
Scuze, doamna profesor Diana! Diana Hadarean, banuiesc? Se citeste in ochii dvs. disperarea... Ma surprinde ca din articol reiese una iar din comentarii alta. Am citit toate comentariile... Va rog sa ma lamuriti ce se intampla cu acest copil... De ce are el acest comportament? Initial intelesesem ca din cauza ca parintii lui se paruiesc intruna in fata lui. Am recitit cu maxima atentie comentariul dvs.- singura care nu este anonima- si inteleg ca scoala a fost alaturi de copilul Doru, nu si mama lui. La fel de revoltat este si leonard a., tatal lui. Va rog, explicati-mi ce se intampla? Eventual o sa va solicit si o adresa de contact. Situatia pare fara iesire iar interesul copilului presupune masuri foarte precise, adaptate situatiei de fapt. Greseste mama grav? Greseste tatal lui grav? Greseste si scoala? Conducerea ce zice?
Postat 07 Septembrie 2014, 15:21 de MEDIATOR
ATENTIE
ATENTIE...SUNTETI MEDIATOR?HM...O SA VA CHEMEM LA SCOALA...SA VORBITI CU DNA...POATE REUSITI CEVA CE NOI, CADRE DIDACTICE CU VECHIME SI EXPERIENTA, NU AM REUSIT,SI DORIM SA VEDEM DACA O PUTETI MEDIA...STITI CA ACEST ELEV INTRA TOT LA NOI IN CSOALA, LA CLS A II-A, SI VA FACE ACELASI LUCRU, VA DUCE LA DISPERARE O ALTA INV...SI VA LOVI ALTI COPII,IAR MAMA? VA AVEA ACEEASI ATITUDINE...VA SFIDA UN CONSILIU PROFESORAL, CUM A FACUT SI IN IUNIE, AFLANDU-SE IN FATA A 60 PROFESORI?
Postat 07 Septembrie 2014, 11:21 de DIANA
lasati scandalurile si hai la mediere!
Sunt mediator judiciar si ii sfatuiesc pe parintii cei naravasi sa incerce concilierea: asa e bine pentru copil.
Postat 06 Septembrie 2014, 11:49 de MEDIATOR
Salvati-l pe copilul Doru!
Sunt jurist, am citit articolul si am asteptat reactiile, care sunt variate si deosebit de sugestive. Nu am sa ma pronunt asupra cazului, insa din punct de vedere juridic raspunderea pentru starea de sanatate a minorului ii revine parintelui caruia acesta ii este incredintat spre crestere si educare. Astfel de situatii cu minori sunt insa de o rara complexitate si de obicei nu exista un singur vinovat. De aceea identificarea cauzelor si implementarea solutiilor este uneori deosebit de anevoioasa, intrucat presupune o coordonare exceptionala intre parinti si toate institutiile statului. Multe dintre hotararile justitiei de care depinde soarta unor minori sunt alterate de superficialitatea celor care prelucreaza informatia primara. SITUATIA COPILULUI DORU ESTE DRAMATICA. SALVATI-L PE COPILUL DORU!
Postat 05 Septembrie 2014, 17:47 de Impartial
PEDEPSITI-I PE PARINTI!
Sarmanul copil! Nu sunt beiusan si nu inteleg totusi cum de un copil de 9 ani a putut ajunge intr-asa un hal. Daca parintii sunt iresponsabili si se tot iau la harta in fata copilului pai sa fie decazuti din drepturile parintesti. Sa intervina Protectia Copilului ca de aia se cheama asa. Articolul nu m-a lamurit.
Postat 05 Septembrie 2014, 12:59 de Marian din Salonta
jurnalistul a fost dezinformat
am cerut cotidianului Bihoreanul dreptul la replica. copilul Doru suporta consecintele faptului ca mama lui nu l-a dus la psiholog in toata perioada 2009-2014 desi instanta a obligat-o inca in 2010.
Postat 05 Septembrie 2014, 07:02 de leonard a.
teroare in scoala
Noi, parintii copiilor pe care Doru in fiecare zi i-a agresat in toate felurile cu putinta ne temem pentru integritatea lor. Am incercat sa stam de vorba cu doamna doctor, mama lui, care insa ne trateaza cu superioritate. Ne-am plans la scoala, la Inspectorat, la Primarie, la Protectia Copilului. Regretam ca Doru a ramas repetent pentru ca el este o victima a neglijarii sale de catre mama lui. Nu intrevedem solutii ca el sa-si depaseasca conditia in noul an scolar daca mama lui nu isi revizuieste atitudinea. Din articol si din comentarii reiese insa ca ea se considera nedreptatita.
Postat 04 Septembrie 2014, 15:36 de parinte terorizat
mama+ institutii iresponsabile
sunt tatal bucurestean al lui Doru si o acuz pe mama ca i-a neglijat si amplificat problemele comportamentale si emotionale si l-a manipulat si contra mea. scandalurile de la vizitele la domiciliu au fost provocate exclusiv de dumneaei (motiv pentru care a primit sanctiune penala) si dupa 2010 eu imi vizitez numai al scoala copilul. CINE A MAI AUZIT CA O MAMA RESPONSABILA SA IMPIEDICE CONSILIEREA COPILULUI DISPUSA DE JUSTITIE INCA IN 2010? bineinteles ca in romania mai exista si institutii de protectia copilului care pana in 2013 au decretat ca acesta nu prezinta niciun fel de probleme si ca e bine supravegheat de mama lui, care are o atitudine ireprosabila fata de copil. scoala le-a sesizat de gravitatea problemelor copilului si abia in 2014 DGASPC a sesizat Parchetul de rele tratamente. scoala trebuia sa o traga si mai tare de maneca pe mama dar vina dascalilor este minora fata de nepasarea DGASPC si Primariei in toata perioada 2007-2013... multumesc persoanelor din Beius care prin pozitia lor scot la iveala atitudinea reala a mamei fata de problemele copilului
Postat 04 Septembrie 2014, 12:06 de leonard a.
MULTI NU STIU CE VORBESC, DAR SE CRED PARINTI SAU OAMENI CULTI...
DORESC RASPUNS LA CELE SCRISE MAI JOS, DAR NUMAI DE LA CEI CARE AU EDUCAT COPII, MACAT CAT AM EDUCAT EU IN 26 ANI DE CARIERA, SI AU FACUT PSIHOLOGIE 4 ANI DE LIC PEDAGOGIC, SI 4 ANI DE PSIHOLOGIE IN CEI 4 ANI DE FACULTATE, MAMA A DOI COPII ....
Postat 20 August 2014, 19:13 de DIANA
Diana
TOTI CARE COMENTATI, NU STITI PE CE PLANETA VA AFLATI, NU CUNOASTETI CAZUL...STITI CE INSEAMNA SA PREADAI, SI DIN SENIN COPILUL SA SARA PESTE BANCI SI SA MUSTE COLEGII, SA LE BAGE CREIONUL CU VARF IN OCHI, SA SUGRUME, SA DEA CU PIETRE, SA -SI LOVEASCA PROPRIA MAMA CU PICIOARELE, SA URLE, SA COMPLOTEZE IMPREUNA CU MAMA IMPOTRIVA UNUI CADRU DIDACTIC DEOSEBIT, O MAMA CARE INVATA COPILUL SA MINTA, IAR TU, CADRUL DIDACTIC, SA NU POTI OPRI CEEA CE SE INTAMPLA?STIATI CA ACEST COPIL AVEA CONSILIERE SI FUGEA PRIN SCOLA DE PSIHOLOG, NUMAI SA TREACA O ORA SI SA NU MEARGA LA CONSILIERE, TOT MANEVRAT DE D NA DOCTOR, MAMA, CARE CONSIDERA CA ACEST PSIHOLOG AL SCOLII NU E PREGATIT PROFESIONAL, DESI, NOI FOSTI PROFESORI AI PSIHOLOGULUI, CARE A TERMINAT TOT ACEST ,, NENOROCIT " DE LICEU E UN CADRU DID DEOSEBIT?AM INLOCUIT PE IRINA JUNC, TOT FOSTA ELEVA A NOASTRA DE MAI MULTE ORI LA CLASA, LUCREZ IN SCOALA DE 26 ANI....M-A DEPASIT PROBLEMA, AM FOST INCAPABILA SA APAR COPIII CLASEI DE LOVITURILE LUI DORU, SI AM FOST SOCATA CAND IN BIROUL D LUI DIRECTOR, DORU A SARIT LA MAMA LOVIND-O DE MAI MULTE ORI....CE MARE EDUCATIE PUTEM FACE NOI DACA PARINTII MONTEAZA COPILUL IMPOTRIVA NOASTRA...?DORESC RASPUNS..
Postat 20 August 2014, 19:07 de Hadarean
Doru de duca
Vad ca avem foarte multi carcotasi care scriu de pe acelasi IP: - cosmin zice ca a luat lectii de muzica cu doru, o fi ceva geniu in muzica si doru asta, micul Mozart - ștefan il cunoaste si el pe acest doru si sustine ca "părinții lui Doru care sunt preocupați permanent de educația celor doi copii asigurându-le profesor de educație primară în particular", normal ca le asigura, de aia copilul cerseste bani si mancare - cezara spune ca fiica ei a fost colega de gradinita cu doru, l-ar putea lua de ginere peste cativa ani daca are pareri asa bune despre el - Lyana sustine ca acest doru "are tarie de caracter, doar ce e un pic neastamparat" pentru varsta lui, peste cativa ani poate ii va da si ei in cap pentru 10 lei - baiatul lui radu "a fost coleg la tenis cu Doru și au câștigat numeroase premii împreună la dublu", te pomenesti ca or fi castigat si cu Simona Halep - corina are si ea o fiica ce a fost la grădiniță cu Doru timp de 3 ani la ”Floare de colț.”Beiuș, alta pretendenta la titlul de soacra a lui Doru - Alexandra si Ale par a fi una si aceeasi persoana care isi da cu parerea despre pshihologie - cora, denisa si ariana au ceva cu d-ra invatatoare si fac atac la persoana. Concluzia: Un copil cu probleme care face probleme si altor copii. Celor care au copii le adresez o intrebare: cum v-ati simti sa aveti un copil ca doru in clasa cu copiii dv? Ce ati face? Rog pe cosmin, ștefan, cezara, Lyana, radu, corina, cora, denisa, ariana, Alexandra si Ale sa raspunda!
Postat 14 August 2014, 11:26 de un cetatean
învățătoarea Nani
D-ra învățătoare care a fost lovită repetat în copilărie s-a temut că elevul cu părinții o lovesc și e explicabil comportamentul ei de a-l lăsa repetent pe Doru
Postat 05 August 2014, 17:55 de cora
Cei sapte ani de acasa
Cred ca cei care au scris acest articol ar fi trebuit sa ceara si parerea altor parinti ai caror copii au fost colegi de clasa cu Doru. Intradevar problema este educatia pe care acest copil NU o primeste de acasa. Doru sta in cartier cu familia mea. Nu este supravegheat deloc. Toata ziua este pe strada cersind bani sau mancare si apa de la vecini. Scuza mamei este ca ea trebuie sa faca bani sa-i plateasca tatalui lui Doru nu-stiu-ce... In ceea ce priveste comportamentul acestui copil in scoala pot sa va spun ca nici in cele mai negre cosmaruri nu cred ca as fi putut sa vad. Acest copil este un adevarat pericol pentru ceilalti copii, elevi in acea scoala! DA UN COPIL DE CLASA A 2-A!!!! Loveste tot ce ii iese in cale sau strange de gat! Nu mai varbesc despre ruptul caietelor, a rechizitelor celorlalti colegi. Iar invatatoarea ma mir ca a rezistat timp de DOI ani cu acest copil, dar mai ales cu PARINTII lui! Daca invatatoarea a refuzat sa o primeasca pe mama lui Doru sa asiste la ore, inseamna caa avut un motiv temeinic. Mama acestui copil a fost prezenta in timpul pauzelor la scoala. Ce credeti ca vedeau ceilalti elevi in pause! Vedeau cum Doru o BATE pe mama lui cu pumni si picioare!
Postat 05 August 2014, 14:40 de Maria
Banuieli
Nu suntem in masura sa judecam pe nimeni. Despre mama nu putem spune ca nu se intereseaza despre situatia scolara a copilului, despre problemele pe care le are la scoala.Dar cum ne explicam asta: "I-am cerut măcar să mă lase pe mine să particip la ore. N-a fost de acord", zice Iulia asta nu da de banuit????
Postat 03 August 2014, 21:35 de Ale
Mesaj pt tata
Dupa parerea mea se da dovada in continuu de incompetenta in scolile noastre. Nimeni nu pomeneste nik de psihologul scoli, acest psiholog ar trebui sa se ocupe doar de meseria pe care o are nu sa fie si diriginta in acelasi timp.Cum sa se imparta ea in atatea locuri?? Daca au fost pobleme cu acest elev dc nu a fost trimis la psiholog-ul scolii de catre invatatoare,la consiliere psihologica pana se rezolva problema. Stiu ca trebuie studiata si psihologia in facultate, si cum este motivat acest elev de catre inv.??? Ca il lasa repetent la orice pas??? este demoralizat intruna,tratat cu mult ura ,cum este posibil asa cv??? Aceasta inv. ori este incompetenta ori este mana in mana cu tatal natural al lui Doru care cu siguranta comploteaza cu inv. si aceasta sa-l persecute pe elev si automat cade mama de vina ca ea nu-l educa. Sunt sigura ca toate astea sunt mana tatalui lui si pana la urma nici nu stiu ce ar rezolva decat ca ii face foarte mult rau copilului. Sa il lase sa aleaga pe Doru unde vrea sa stea.Ar trebui sa se opreasca odata si sa incerce sa-l ajute pe Doru.
Postat 03 August 2014, 21:19 de Alexandra
Doru în trecut
Fiica mea a fost la grădiniță cu Doru timp de 3 ani la ”Floare de colț.”Beiuș,.apoi știu că părinții lui Doru și-au construit o vilă mutându-se în alt cartier iar copilul deasemeni la altă grădiniță.Deci ,Doru a avut doar o singură mutare.Îi cunosc părinții care sunt oameni de excepție,sufletiști și de încredere Rușine celor ce vorbesc această familie de rău!!!!!!!!!!!!!!!!
Postat 03 August 2014, 20:27 de corina
Doru in viitor
Acum vorbim de toate ,fiecare are o parere,in cunostinta de cauza sau nu ,dar adevarul il vom vedea abia la anul . Poate ca stiti ca Doru s-a mutat intai la gradi dintr-o clasa in alta ,apoi de la o gradinita la alta iar daca se mai ,,plimba'' din clasa in clasa pana termina scoala cu siguranta va trebui sa recunoastem ca exista o problema in primul rand in familie . Dascalii sunt langa 25-30 copiii deodata ,doar 4 ore pe zi , o familie ar trebui sa educe un singur copil in restul timpului si totusi nu reuseste nici macar sa -l faca sa asculte de dascalul respectiv .Oare de ce ????????/
Postat 03 August 2014, 17:32 de medy
Doru campionul
Fiul meu e coleg la tenis cu Doru și au câștigat numeroase premii împreună la dublu.Copilul e activ dar ,realizează mai mult decât alți copii de vârsta lui.Decizia incorectă și nedreaptă
Postat 03 August 2014, 11:53 de radu
coleg bun
FIica mea a fost colegă cu Doru încă de la grădiniță și era un băiat de nota 10.
Postat 03 August 2014, 08:20 de cezara
murdărie
îl cunosc pe Doru care e un copil OK .Nici vorbă de probleme de comportament .Oare un copil care e deranjat continuu și lovit nu se apără?Oare tânăra învățătoare care continuu e cu mobilul în mână le asigură educația corespunzătoare elevilor? elevii dintr-un Liceu Pedagogic se formează cu ajutorul profesorilor ce țin mobilul permanent la ureche și cu țigara în mână?și copii imită ceea ce văd în școală.sau unii copii care se dezbracă în spatele școlilor și se uită unii la alții .Aceste fapte nu sunt pedepsite într-un Liceu Pedagogic .Îi cunosc pe părinții lui Doru care sunt preocupați permanent de educația celor doi copii asigurându-le profesor de educație primară în particular
Postat 03 August 2014, 08:14 de ștefan
POFTIM? VORBITI DESPRE DORU CAROL?
Oameni buni, despre ce vorbiti aici ? despre DORU ? copil cu probleme de comportament inca de la grupa mijlocie ? Copil care in timul gradinitei a rupt orice a spart cap, muscat colegi ,scuipat in fata, injurat colegi ? Si care daca mama lui recunostea ca exista probleme ,asa cum in nenumarate randuri i s-a sugerat inca de atunci ,acum probabil nici nu am mai discuta despre asta .Sau poate vb despre mama lui care nici ea insasi nu prea e in stare sa-l tina sub supraveghere si sa-l educe si totusi asteapta ,,marea cu sarea'' de la d-na educatoare/invatatoare . Sau eu ca mama care incerc sa-mi educ copilul(si probleme /divorturi sunt peste tot) sa tac intr-una cand imi vine copilul acasa muscat sau scris sau zgariat sau cu caietul rupt de Doru ? Sau copilul meu nu are aceleasi drepturi ca Doru ???? Sau Doru ce face in fata magazinelor , cu orele ,cerand bani de la diversi soferi? Unde este mama lui atunci ?Unde era mama lui cand inca din clasa intai i se spuneau toate problemele si era rugata sa vina sa vada despre ce e vorba?E USOR SA ARATAM CU DEGETULSI SA JIGNIM ATUNCI CAND NU STIM DESPRE CE E VB , EDUCATIA SE INCEPE IN FAMILIE SI DOAR SE DESAVARSESTE IN SCOALA !!!
Postat 02 August 2014, 22:17 de DANI ELA
Agresata va agresa
Da, Irina Junc e o învățătoare bine pregătită în educarea copiilor acționând prin diverse metode:îi lasă închiși în clasă că-s de la casa de copii,îi pedepsește punându-i în genunchi și acum lasă un copil nevinovat repetent.Mâine ce va urma?
Postat 02 August 2014, 18:33 de denisa
Abuz
Pai ce invatatoare este aceasta care nu poate sa tina in frau un baiat de 9 ani? Sa lasi un copil de clasa a doua repetent ,nu din cauza invataturii ci din alte cauze mi se pare un abuz. Eu as face plangere penala pentru abuz in serviciu, daca as fi in locul parintilor.
Postat 02 August 2014, 17:44 de Abuz
răbdare
Îl cunosc pe Doru și pot să vă zic că s-a făcut o mare greșeală cu repetenția.Doru e un băiat sociabil, foarte deștept și dacă știi cum să te porți cu el ai un elev de 10.Am fost coleg cu el când lua lecții de muzică și are o răbdare foarte mare.Chiar era cuminte ,asculta atent de profesorul de muzică și cred că învățătoarea Junc a făcut-o la Comanda cuiva pentru niscai Bănuți
Postat 02 August 2014, 13:31 de cosmin
abuzatorii din învățământ
O cunosc pe Junc Irina Ioana și pot să vă zic că au fost atăt ea , mama cât și soră-sa abuzate și bătute de tată în tinerețe deci să nu ne mire comportamentul acestei Noi Abuzatoare Învățătoarea Irina Ioana JUNC de a Liceul Pedagogic Beiuș
Postat 02 August 2014, 12:59 de ariana
discriminare
În aceeași școală fratele lui Doru, în vârstă de 3 ani , a fost pedepsit o lună de către educatoarea Pastor Hoza -Loredana apoi Doru a fost menținut în aceeași clasă deși erau probleme,repetându-i-se continuu că va fi lăsat repetent și exmatriculat de către învățătoarea Irina-Ioana JUNC .Această învățătoare a amenințat nu o dată pe părinții lui Doru că ea cheamă poliția atunci când aceștia se interesau de situația școlară a lui Doru.Poate îmi spune cineva dacă i-ar plăcea o astfel de învățătoare
Postat 02 August 2014, 12:26 de ionuț
Bun
Scris foarte bine
Postat 02 August 2014, 11:27 de dana
eu
Profesorii ar trebui sa fie si pedagogi, scoala nu-nseamna numai matematica!
Postat 01 August 2014, 15:16 de krausz
cu cap
Imi dau seama ca si voi ziaristii ati fost lasati repetenti din aceleasi motive, daca va permiteti sa priviti subiectiv lucrurile.Vinovat e dascalul ca nu inghite obrazniciile si nu strica o clasa intreaga pentru un ratat needucat? Parintii ce rol au aici sa faca circ de fata cu acel copil? Sa va fie rusine pt ca puneti problema gresit.Scoala nu este locul unde copiii pot face ce vor, ei trebuie sa respecte niste reguli si sa invete, iar daca nu sunt in stare sa stea acasa sa lucreze pamantu (daca are).
Postat 01 August 2014, 12:29 de cetatean
iq vs 7ani
Din contra, cred ca este semn de "pasare" nu de nepasare. Asta pentru ca ne-am obisnuit ca orice loaza care-ti face viata un calvar sa ajunga sa termine 12 clase, iar apoi sa ajunga celebre figuri de politicieni, medici sau chiar jurnalisti. Invatamantul de masa nu presupune rezolvarea tuturor cazurilor extreme iar "purtarea" este si ea o materie, la care poti ramane corigent, sau repetent, dupa caz. Scoala colcaie de esecturi sociale pe care niste amarati rupti in coate si umiliti ani de-a randul n-o sa-i mai reintegreze niciodata. Daca dorim rezultate din partea scolii, trebuie sa-i dam importanta pe care o merita - profesori bine pregatiti, finantare buna si nu in ultimul timp respect.
Postat 01 August 2014, 10:46 de Pitagora generalizat
Si parintii??
Tot asteptam ca sistemul sa faca ceva pentru noi ptr copii nostri, etc. ca si cei ce asteapta ajutoarele sociale. Parintii in acest caz, in afara de a-si face publice neintelegerile dintre ei ce implicare au in educarea copilului cu probleme?Oricum in oricare societate romaneasca sau nu cei ce nu se supun regulilor (ba mai si atenteaza la siguranta celorlalti ) sunt pedepsiti. Cred ca si parintii colegilor din acea clasa au luat atitudine. Adica copilul nu cred ca ii deranjeaza doar pe dascali. Si ce mai vreti de la invatamantul romanesc ca oricum e facut praf?
Postat 01 August 2014, 09:56 de anca
la fel si la alte ,,scoli,,
LA FEL SI LA ALTE ,,SCOLI DE ELITA,, DIN ORADEA. PT.ORICE BESINA NEREGULAMENTARA SE SCADE MEDIA LA PURTARE.LA UNII COPII CHIAR NU MERGE ACEASTA METODA DRASTICA.CU MAI MULT TACT PEDAGOGIC S-AR REZOLVA PROBLEMELE COPIILOR CU PREA MULTA ENERGIE.
Postat 01 August 2014, 08:48 de eu
No bis in idem faptic aceleași
La fel s-a întămplat și la Liceul Tehnic Suplacu de Barcău unde un elev a primit 5 pedepse pentru aceleași faptă și dirigintele fiindcă s-a depus plăngere penală împotriva lui împreună cu consilu de școală a scăzut pe nedrept nota la purtare astfel lăsănd repetent , mai ales că acest elev a spus că și se sinucide, consiliere pshihologică și ședințe nici nu sa efectuat mai ales că școala era informat de către poliția locală lăsănd despre declarația elevului o xerocopie la Pshihologa Școlii.
Postat 01 August 2014, 08:32 de Driha
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7393 RON
  • 1 EUR = 4.977 RON
  • 1 HUF = 0.012 RON