URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 13 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Timp de 15 ani, liberalul Ilie Bolojan s-a împotrivit ca administrația publică să se implice în fotbalul bihorean. Nu-i mai puțin adevărat că, pe vremea aceea, cel mai scurt drum spre pușcărie s-a dovedit a fi implicarea în fotbal. Au fost rare cazurile de oameni de afaceri sau primari care să nu fi fost implicați penal pentru suportul acordat echipelor. Căci fotbalul îți poate aduce notorietate, dar și niște cătușe de toată frumusețea.
Zic şi eu
Adrian Cris
Știți unde era și ce făcea Ilie Bolojan lunea trecută, când Marcel Ciolacu, premier, președinte PSD și candidat la Președinție, îl „propunea” prim-ministru taman din Ambasada României la Paris, zicând că bihoreanul „a realizat foarte multe” și nu are „nici cea mai mică problemă” de a lucra cu el? La Căminul Cultural din Bulz. Unde ce credeți că le spunea celor câtorva zeci de localnici adunați să-l asculte? Nu promisiuni că va curge lapte și miere, ci dimpotrivă!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În 29 octombrie 2024, după mai bine de 10 luni de deliberări intense și profunde, Curtea Constituțională a dat „verde” pentru intrarea în vigoare a unei aberații legislative, respingând o sesizare de neconstituționalitate făcută de Secțiile Unite ale Înaltei Curți de Casație și Justiție încă din în 5 decembrie 2023.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
14 Martie 2013, 07:22

Din groapă în hârtoapă: Şoselele orădene au ieşit din iarnă ciuruite, spre disperarea şoferilor (FOTO)

Din groapă în hârtoapă: Şoselele orădene au ieşit din iarnă ciuruite, spre disperarea şoferilor (FOTO) ASFALTAŢI, VĂ ROG! În ciuda iernii blânde şi fără multă zăpadă, drumurile orădene sunt "ştirbe" şi periculoase. Recordul de adâncime a fost bătut de una dintre gropile cu dimensiuni de peste 10 centimetri, apărută de două luni la poalele străzii Spartacus. Exemplele ar putea continua cu străzi precum Haţegului, Mihail Sadoveanu, General Nicolae Şova şi altele. Multe altele...
Din groapă în hârtoapă: Şoselele orădene au ieşit din iarnă ciuruite, spre disperarea şoferilor (FOTO) LUCRĂRI! După ce a început programul de plombări cu zona centrală, spre sfârşitul săptămânii trecute angajaţii firmei Selina decopertau carosabilul în pregătirea turnării de asfalt pe străzi ca Traian Lalescu şi Spartacus din cartierul Rogerius, sau Ciheiului şi Leonardo Da Vinci din Nufărul. Numai de-ar ţine...
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Drumurile orădene s-au topit odată cu zăpada, de parcă ar fi fost făcute din zahăr. Conducerea municipalităţii a inventariat în ianuarie noile gropi apărute în carosabil. Acum, vrea să le vadă acoperite cât mai curând.

"Am discutat cu firma Selina să rezolve problema cât mai rapid. Dorinţa noastră este ca, dacă vremea ne permite, până la sfârşitul lunii martie să avem toate gropile acoperite", spune viceprimarul Mircea Mălan, coordonatorul Direcţiei Tehnice.

Ne sar plombele!

Patru echipe de muncitori ai firmei Selina lucrau săptămâna trecută în toate cartierele oraşului la decopertarea carosabilului în jurul gropilor apărute în şosele. Şi sunt destule! Inginerii municipalităţii au numărat în ianuarie nu mai puţin de 200 de gropi, din care 130 suficient de mari ca să provoace pagube maşinilor conduse de şoferi neatenţi.

Cele mai distruse artere s-au dovedit şoselele intens circulate. La ieşirea din iarnă zeci de gropi împânzesc căile de acces în oraş, Şoseaua Borşului, Calea Aradului, Nufărului, arterele importante precum Republicii, Ştefan cel Mare, Mihai Eminescu, Meşteşugarilor, Alexandru Cazaban sau Vlădeasa, dar şi străzi din cartiere cum ar fi Onisifor Ghibu, Traian Lalescu, Iza, Anatole France sau Fagului.

09 Leontin Patcas.jpgMajoritarea acestora se regăsesc şi pe lista străzilor care au ieşit ciuruite din iarnă şi anul trecut. Drumarii Primăriei găsesc acest lucru explicabil. "La străzile noi, unde s-a turnat covor asfaltic, nu avem probleme, dar la cele vechi, unde s-a plombat în asfaltul vechi, au apărut gropi. La îngheţ şi dezgheţ apa se inflitrează între carosabil şi plombă, lucrează, iar apoi aceasta este smulsă de roţile maşinilor care trec pe şosea", spune Leontin Pătcaş (foto), şeful Serviciului Drumuri Publice.

Munca în zadar

Pentru a opri adâncirea şi înmulţirea gropilor, municipalitatea a cerut firmei Selina, contractate să se ocupe de întreţinerea străzilor, să înceapă plombările încă din ianuarie. Odată cu topirea prematură a zăpezii constructorul a trecut la acoperirea gropilor. Atunci s-au umplut cu mixtură asfaltică craterele apărute pe şosele aglomerate ca Borşului, Drumul Uzinal, Clujului, Dacia, Ştefan cel Mare şi multe altele. Atât doar că plombele au "sărit" la primul îngheţ!

Muncitorii firmei Selina au folosit mixtură stocată la rece, material special pentru lucrul pe timp de iarnă, dar calitatea îndoielnică a acestuia a făcut ca gropile să reapară, în acelaşi loc, câteva zile mai târziu. "Unde au lucrat prost nu le dăm niciun leu. Din 7.543 lei, cât ne-a facturat firma pentru lucrările din ianuarie, Primăria va plăti doar 3.043 lei, pentru plombele care au rezistat. Cele care au sărit vor trebui refăcute", spune Pătcaş.

Drumari la lucru...

Penalizată de municipalitate, firma s-a reapucat de lucru. "Am avut nişte probleme cu mixtura la rece, care nu a prins cum trebuie, dar acest lucru nu se va întâmpla. Acum lucrăm cu mixtură la cald, pe temperaturi de peste 5 grade, aşa că nu vor mai fi probleme", promite Ioan Lăzău, şeful şantierului Întreţinere străzi din cadrul Selina.

Săptămâna trecută, patru echipe de muncitori lucrau în tot oraşul la decopertarea asfaltului pentru a pregăti locul viitoarelor plombări. Cu această ocazie au fost lărgite cu bună ştiinţă gropi de pe străzile Teatrului, Piaţa Ferdinand, Moldovei, Lacul Roşu, Leonardo da Vinci, Ciheiului ş.a. Pe cât posibil, constructorul încearcă să asfalteze imediat, dar de obicei acoperirea străzii se face la o zi sau două de la decopertare. Vreme în care maşinile trec prin zonă vălurind peste şanţuri. Aşa s-a întâmplat pe Calea Aradului, pe Ciheiului, pe Lacul Roşu sau Traian Lalescu.

Pe lista de reparaţii au fost trecute 40 de străzi, din care un sfert au şi fost plombate. "Adevărul este că pe unele şosele vom acoperi doar gropile mari care prezintă pericol. Trebuie să ţinem cont şi de lucrările altor companii. Sunt străzi, precum Mihai Eminescu, Sfântul Apostol Andrei sau Sovata, unde CAO va începe înlocuirea reţelelor şi ar fi păcat să aruncăm banii pe lucrări iar peste o săptămână să vină constructorii să spargă şoseaua", spune Leontin Pătcaş.

Reprezentantul Primăriei spune că executanţii vor putea începe săpăturile doar după ce vor prezenta asigurări că la finalizare vor aduce carosabilul la starea iniţială. Iar prin asta nu se înţelege şosea plină de cratere, ci covor asfaltic nou. Pentru că, oricât ar părea de ciudat în România, o situaţie normală este cea în care autoturismele circulă pe carosabil intact. Nu pe arătură de asfalt...


ASFALTAŢI!
22

milioane de lei va aloca anul acesta municipalitatea pentru reparaţii străzi


"În Oradea nu există în prezent pericol de accidente din cauza gropilor. Lucrez în domeniu din 1981 şi pot să spun că am ieşit din iarnă mai bine decât în alţi ani. Anul trecut, de exemplu, în aceeaşi vreme, erau de două ori mai multe gropi"

Ioan Lăzău


ORAŞ LA ÎMPĂRŢEALĂ
Se licitează reparaţiile de străzi!

Contractul încheiat pe patru ani de municipalitatea orădeană cu firma Selina pentru serviciile de întreţinere străzi expiră la jumătatea acestui an. Spre deosebire de perioada post-decembristă, când întreţinerea străzilor a fost atribuită unei singure firme, iniţial Drumuri Orăşeneşti care a fost vreme de 10 ani asociată cu municipalitatea, iar apoi firmei Selina, care a câştigat în 2008 licitaţia pentru întreţinerea drumurilor, începând din 2013 Primăria vrea să împartă Oradea în două zone, pentru a avea un termen de comparaţie la calitatea şi preţul lucrărilor executate.

09 Mircea Malan.jpgLa propunerea municipalităţii, Consiliul Local a hotărât în decembrie 2012 să liciteze reparaţiile de străzi pe două loturi: malul stâng şi malul drept al Crişului Repede. Contractul se va încheia pentru perioada iulie 2013 - iulie 2017 şi va avea prevederi noi. "Noul contract va fi mai detaliat. Vom specifica de pildă materialele care trebuie folosite pe timp de iarnă, pentru a beneficia de lucrări de calitate şi pentru a ne asigura că reparaţiile nu vor mai fi condiţionate de vremea bună", spune viceprimarul Mircea Mălan (foto).

Edilii mai au de gând să oblige firmele să poată licita doar pentru unul din cele două sectoare din oraş. E de văzut, însă, cum vor putea institui această regulă în condiţiile în care majoritatea constructorilor mari au în jurul lor firme satelit.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
10 Comentarii
Cica "mai bine ca in alti ani"
Auzi la ei, cica am iesit din iarna mai bine decat in alti ani... Pai cum asa? La cati bani avem, ne permitem sa pighelim pe gropi o primavara intreaga, petru ca plombele sa reziste putin peste 4 saptamani, sa nu mai spun ca in momentul in care incerci sa ocolesti o groapa din buricul targului, ramai suspendat pe prag in cratere sapate si lasate nesemnalizate de faimosii lucratori din cadrul Selina (ceea ce mi s-a intamplat mie si altor persoane)! Apropo... pana la urma cate taxe de drum platim? Sa faca socoteala cine vrea...
Postat 08 Aprilie 2013, 21:53 de Crina Cicortas
eu
bine ca ne amendati toata ziua cu parcarile dar macar asiguratine drumuri pe care sa circulam gunoaielor, impozit platesc, parcare platesc, in fata blocului platesc si imi * toata masina datorita voua, cat dracu sa mai platim si ce ca sa avem si noi ceva ce mi se pare un lucru normal!!
Postat 15 Martie 2013, 15:25 de huuuuuuuuu
eu
sa va inecati o data in bani dracului sa va ia sa nu mai puteti respira o secunda pentru deserviciile pe care le faceti oradenilor gunoaielor
Postat 15 Martie 2013, 15:22 de huuuuuuuuu
h
astea is drumurile din bihor iar de oradea ce sa zic, da mai faceti dracului un covor asfaltic nu numai bataie de joc pt ca baniii iii puteti baga in bordurile de pe centura care numai deservicii fac!!!!!!!!!!!!!!!
Postat 15 Martie 2013, 15:19 de huuuuuuuuu
a
canalele de pe drumuri strica cel mai mult soselele, o intrebare am DE CE DRACU SUNT PORTIUNI DE DRUM CU 10 -20 DE CANALE ? fiecare bloc cu canalul lui?
Postat 14 Martie 2013, 13:12 de a
Pt. primarul din Sanmartin!
Catre primarul de Sanmartin! La iesirea din Sanmartin , directia de mers spre Oradea, cand reparati gropile, ca sunt asa de multe si de adanci ca suntem nevoiti sa o luam pe contrasesns! Si drumul asta trebuie sa-l facem zilnic!
Postat 14 Martie 2013, 12:46 de Ioan
asta nu'i nimic...
face'ti n drum pana la Stei, acolo sa vedeti drum!!!! si mai ii si national. Noi suntem vinovati, ca nu iesim in strada, de ce in moldova si oltenia nu sunt drumuri din astea??? defapt dupa ce intri in jud Cluj, nu mai vezi o groapa. Ce sa mai zic....DE TOATA JENA!!!!
Postat 14 Martie 2013, 12:04 de andrei
a
canalele de pe drumuri strica cel mai mult soselele, o intrebare am DE CE DRACU SUNT PORTIUNI DE DRUM CU 10 -20 DE CANALE ? fiecare bloc cu canalul lui?
Postat 14 Martie 2013, 09:35 de A
a
daca se asfalteaza cu material de prosta calitate....nimeni nu verifica ,putem tot asfalta
Postat 14 Martie 2013, 09:33 de A
Danute, da' prin judet nu iesi ?
Ia du-te pe la sedintele cj si interpeleaza-l pe popa ciordel, ca in opozitie facea si dregea, promitea drumuri, poduri, ce mai, lapte si miere urma sa curga daca-l vota prostimea ! Si prostimea (multi, nu unu-doi !!!!) l-a votat si pe el si pe toti retardatii de pe listele usl. Rezultatul ? Il stitm/vedem cu totii !
Postat 14 Martie 2013, 08:50 de pinonel
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.6867 RON
  • 1 EUR = 4.9761 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON