URMĂREȘTE-NE PE
MIERCURI, 11 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
20 Septembrie 2011, 17:54

Centura cu etaj: Primăria va face pasaje peste sensurile giratorii de la ieşirile spre Arad şi Deva

Centura cu etaj: Primăria va face pasaje peste sensurile giratorii de la ieşirile spre Arad şi Deva "POD" PESTE GIRAŢIE. Primăria vrea să construiască pe şoseaua de centură două pasaje denivelate peste ieşirile din oraş spre Arad şi Deva. Conform proiectului, centura va traversa pe deasupra intersecţiile şi se va susţine pe piloni ce vor fi construiţi în zonele verzi ale sensurilor giratorii pentru a stânjeni cât mai puţin circulaţia
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Estimările Primăriei apreciază undeva la 2 milioane numărul maşinilor care tranzitează Oradea într-un an. Asta înseamnă aproape 5.500 de maşini care aglomerează zi de zi străzile din oraş, adăugându-se celor 60.000 de autoturisme ale orădenilor. Poluant, inutil şi mai ales enervant!

Pentru a forţa diminuarea traficului, municipalitatea vrea să fluidizeze circulaţia pe şoseaua de centură prin construirea a două pasaje supraterane peste sensurile giratorii de la ieşirea din oraş spre Arad şi Deva şi să amenajeze un drum rapid de-a lungul liniei ferate ce trece la baza dealurilor Oradiei. Pe considerentul că şoferii vor alege calea mai uşoară în mod natural...

Drumuri la înăţime

Teoretic, extinderea la patru benzi a podului Densuşianu şi a şoselei de centură ar trebui să decongestioneze traficul din municipiu. Este de aşteptat ca, iritaţi de ambuteiajele din oraş, tot mai mulţi şoferi să prefere varianta ocolitoare, mai rapidă şi mai puţin enervantă.

02 Ilie Bolojan_2.jpgPentru a reduce însă în mod semnificativ numărul maşinilor care traversează municipiul, Primăria mai are încă de lucru destul. "Chiar dacă şoseaua va avea două benzi pe sens, giraţiile de la ieşirile din oraş spre Arad şi Deva vor obtura tot timpul circulaţia pentru că şoferii de pe centură vor trebui să dea prioritate în cele două intersecţii", spune primarul Ilie Bolojan (foto). Aşa că edilul s-a gândit să le elimine!

Angajaţii Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Europeană vor depune luna aceasta la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului un proiect prin care vor solicita finanţare europeană pentru construirea a două pasaje denivelate peste DN76 şi DN79. "Vrem ca şoseaua de centură să traverseze cu ajutorul unui pasaj denivelat peste fiecare dintre cele două giraţii astfel încât şoferii să nu mai fie nevoiţi să încetinească sau să oprească. Cine vrea să coboare de pe centură ca să intre pe drumul de Arad, de exemplu, va face la dreapta înainte de intersecţie coborând în sensul giratoriu. Cine nu, îşi vede liniştit de drum", povesteşte primarul. Bolojan spune că o construcţie similară există la intrarea în aeroportul Otopeni, iar ea chiar fluidizează traficul.

Bani există!

02 Marcel Bolos_1.jpgÎnsărcinat cu identificarea surselor de finanţare, directorul DMPFI, Marcel Boloş (foto), spune că banii pentru cele două poduri rutiere nici măcar nu sunt foarte greu de obţinut. "Fondurile există! Unii beneficiari au făcut economii la fondurile alocate prin Programul Operaţional Regional în urma licitaţiilor, alţii au renunţat la proiectele pe care le-au câştigat, cert este că din informaţiile pe care le deţinem, la nivelul regiunii Nord-Vest există un disponibil de circa 30 milioane de euro, bani care ar putea fi redistribuiţi de către Ministerul Dezvoltării", spune Boloş.

Directorul şi-a şi făcut "necesarul". Consiliul Local a adoptat luna trecută o hotărâre prin care declara ca prioritare mai multe proiecte, majoritatea având ca scop fluidizarea traficului în municipiu. Printre acestea se numără contruirea celor două pasaje denivelate, reamenajarea intrărilor în municipiu pe porţiunea de la aeroport până la pârâul Peţa, respectiv de la intrarea dinspre Sânmartin până la benzinăria Lukoil şi reabilitarea podului din Piaţa Unirii, inclusiv cu refacerea bordurilor şi a iluminatului public. Pe listă se numără inclusiv reamenajarea străzii Vasile Alecsandri prin refacerea sistemului de iluminat public, dalare şi dotare cu mobilier urban.

"Ar fi o prostie să modernizăm strada Alecsandri la începutul anului viitor din banii orădenilor, când am mai putea aştepta câteva luni până la redistribuirea fondurilor europene", zice Boloş. Cap la cap, Primăria se pregăteşte să ceară finanţări de circa 18 milioane de euro. Nu de alta, dar oricum dacă cele 30 milioane de euro rămân necheltuite până în 2015 vor trebui returnate către UE.

Mai tare ca CFR-ul!

02 Gheorghe Carp.jpgPasajele denivelate nu sunt singurele investiţii pe care municipalitatea le va face pentru fluidizarea traficului. Boloş are ordin de la viceprimarul Gheorghe Carp (foto) să identifice o finanţare de 6 milioane de euro pentru construirea unui drum rapid de circa 3,7 kilometri. Noua arteră va lega viitorul pod Macio din zona Dragoş Vodă de strada Ecaterina Teodoroiu, cu continuare spre podul Theodor Neş de lângă blocul ANL din strada Ştefan cel Mare.

Drumul va înainta pe la baza dealurilor Oradiei, prin dreapta liniei ferate, oferind o alternativă şoferilor care doresc să ajungă din zona Paleu, Episcopia sau Rogerius, respectiv din zona de case de pe dealuri, la ieşirea din oraş către Cluj. Şi asta, fără să mai traverseze tot centrul oraşului. "Drumul va fi destinat exclusiv maşinilor mici şi va lega în doar câteva minute un capăt al oraşului de celălalt", spune viceprimarul.

Construcţie cu demolare

Pentru realizarea investiţiei, municipalitatea va trebui să exproprieze patru proprietăţi private aflate în calea drumului şi să construiască două poduri peste străzile Gheorghe Doja şi Louis Pasteur. "Dacă nu facem podurile peste cele două străzi n-am făcut nimic, pentru că vom genera ambuteiaje pe două dintre cele mai importante căi de acces către Spitalul Municipal, iar cu asta nu ne jucăm!", zice Carp.

În plus, pentru a asigura fluenţa circulaţiei pe viitorul drum rapid, municipalitatea ia în calcul lărgirea străzii Ecaterina Teodoroiu prin extinderea către linia ferată. Viceprimarul spune că din punct de vedere legal nu există niciun impediment ca SNCFR-ul să permită municipalităţii extinderea drumului. Atât doar că dă aprobările mai greu...

Pentru că investiţia se ridică la nu mai puţin de 6 milioane de euro, municipalitatea vrea să o acopere printr-un proiect transfrontalier destinat infrastructurii de drumuri. Directorul DMPFI, Marcel Boloş, crede că Primăria are toate şansele să obţină finanţarea, iar lucrările la noul drum ar putea demara undeva la sfârşitul anului viitor.

Până atunci, însă, şoferii orădeni vor trebui să mai aibă răbdare. În fond, se antrenează zilnic pentru asta, aşteptând minute-n şir la intrarea în intersecţiile din oraş...


"Cele două pasaje denivelate de pe şoseaua de centură vor trebui construite chiar dacă ar fi să se facă din banii oraşului. Nicăieri în lume drumul ocolitor al unei localităţi nu este intersectat tot la câţiva kilometri de câte o şosea importantă care blochează traficul"

Marcel Boloş


OCOLIRE FORŢATĂ
Numai pentru riverani!

Surse din cadrul Primăriei spun că, odată cu finalizarea lucrărilor de extindere a şoselei de centură la patru benzi, municipalitatea va forţa şoferii aflaţi în tranzit să folosească ruta ocolitoare prin ambuteiaje deliberate. Spre exemplu, la intrarea în oraş dinspre Borş, la podul CFR, se vor monta semafoare care vor fi tot timpul pe verde intermitent pentru virajul la dreapta spre şoseaua de centură.

În schimb, acestea vor arăta doar pentru o perioadă scurtă de timp culoarea verde care permite accesul spre bulevardul Dacia şi zona centrală. Întrucât acest reglaj al timpului de aşteptare va duce la apariţia de cozi, angajaţii municipalităţii estimează că în doar câteva săptămâni şoferii care doar tranzitează Oradea vor alege în mod natural varianta drumului ocolitor. Iar numărul maşinilor care vor intra în oraş va scădea treptat...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
7 Comentarii
pdl
ce ma distreaza cand pdl-istii se intrec in explicatii negativiste :))
Postat 22 Septembrie 2011, 19:57 de pt pdlisti
gogule, probleme, ma ?!
Orice ai zice, ,,turbo'' in sensul ala giratoriu (giratie e un termen care se refera la cu totul altceva ! da' ce stie bolovanul, la ce-i bun sofranul ?!) e doar modul cum au fost tocati banii ! ,,Turbo'', intr-adevar ! Altminteri rezultatul e o tampenie iesita dupa chipul si asemanarea celor care au ,,nasit-o'' : o hidosenie !
Postat 22 Septembrie 2011, 06:52 de .
@ .
.......invata sa conduci in giratia turbo si apoi vorbeste.Trec in fiecare zi prin ea,de 2 ori si nu am probleme.Ati uitat cum se circula dimineata cand erau semafoare poate........
Postat 21 Septembrie 2011, 07:47 de gogu.
Unde a mers mia sa mearga si suta !
Nu s-ar putea ,,trage'' vreo trei-patru pasaje/poduri/tuneluri si in centrul civic ?! Sa devina functionala si SIGURA si porcaria aia de ,,giratie turbo'' nasita de primar+selina ?!
Postat 21 Septembrie 2011, 06:56 de .
e un compromis
\"Vrem ca şoseaua de centură să traverseze cu ajutorul unui pasaj denivelat peste fiecare dintre cele două giraţii astfel încât şoferii să nu mai fie nevoiţi să încetinească sau să oprească. Cine vrea să coboare de pe centură ca să intre pe drumul de Arad, de exemplu, va face la dreapta înainte de intersecţie coborând în sensul giratoriu. Cine nu, îşi vede liniştit de drum\", povesteşte primarul. Bolojan spune că o construcţie similară există la intrarea în aeroportul Otopeni. inainte, era vorba de intersectii denivelate de tip trifoi, la pretul de 6 mil eur, ca la intersectiile de autostrazi, cum este in oradea la intersectia decebal cu centura; articolele din presa si declaratia lui bolojan lasa sa se inteleaga ca e pur si simplu un pod, care da prioritate doar centurii. nu va fi si un drum direct oradea-arad, ci tot acolo va ramane giratoriul. (deci dc iesi din oradea, si mergi catre arad, oricum intri in sensul giratoriu unde te`ntalnesti cu toti cei care coboara de pe centura, fie sa intre in oras, fie s-o ia spre arad) inteleg ca primaria s-a saturat sa astepte dupa bani de la bucuresti, si vrea sa faca de una singura investitia, ciudat ca pretul estimat este acelasi, tot de 6 mil eur. din pacate e un compromis.. podul propus ieri, nu fluidizeaza la fel de mult ca solutia propusa initial. in nufarul mai greu, dar in calea aradului: parcul/paduricea de langa real, cea de langa bricostore si spatiile neamenajate de pe cealalta parte a drumului, erau special pastrate pt \"frunzele trifoiului\" pe de alta parte, Marcel Boloş zice \"Cele două pasaje denivelate de pe şoseaua de centură vor trebui construite chiar dacă ar fi să se facă din banii oraşului. Nicăieri în lume drumul ocolitor al unei localităţi nu este intersectat tot la câţiva kilometri de câte o şosea importantă care blochează traficul\", dar pt toate drumurile nou construite(2011) care leaga centura de cartierul nufarul s-a propus legatura cu centura prin sensuri giratorii! chiar dc sunt drumuri destul de mici, si, inca, necirculate.. chiar si pt intrarea in real/piata oska/strada abatorului, se vorbea despre amenajarea unui sens giratoriu..
Postat 21 Septembrie 2011, 04:30 de unu
@dante
....stai ca posteaza anka imediat ceva:))))))))ceva impotriva:)))
Postat 20 Septembrie 2011, 21:01 de gogu.
bineee
In sfarsit IDEI EXCELENTE. Dar vai, nu apartin lui "3 in 1" ci lui bolojan si carp. asta e, ce sa-i faci!
Postat 20 Septembrie 2011, 20:12 de dante
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON