URMĂREȘTE-NE PE
VINERI, 20 SEPTEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Indiscutabil că piețele volante din Oradea au succes. Poate și pentru că tradiționalele piețe încep să dispară, Nufărul și Ioșia fiind deja două mari cartiere lipsite de așa ceva. Pe de altă parte, nici piețele care au mai rămas încă în picioare nu sunt întotdeauna pe placul mușteriilor. Mare parte dintre țăranii care vând în Rogerius sau la Cetate nu sunt decât niște reselleri, adică revând cu un preț mai mare marfa adusă de la West Market...
Zic şi eu
Adrian Cris
Controversele asupra Inelului Metropolitan de Nord al Oradiei au revenit în actualitate, așa cum era de așteptat, după ce în campania pentru alegerile locale un grup de proprietari din Podgoria și Paleu au organizat nu mai puțin de 5 proteste, lacom instrumentate politic de USR și PSD.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine vă gândiți să votați pentru funcția de președinte al României dintre numeroșii candidați?











De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
O asemenea reglementare exista și înainte, însă doar cu privire la cazurile de violență familială (sau domestică, cum îi spunea actul normativ), ordinele de protecție provizorii „domestice” fiind foarte des întâlnite în practică. Ceea ce au făcut, de fapt, guvernanții noștri acum a fost „extinderea” aplicării acestor dispoziții legale și la situațiile în care nu există o legătură de rudenie sau conviețuire între victimă și agresor.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.

Am pierdut trenul! CFR desfiinţează singurul tren de zi spre Bucureşti

Am pierdut trenul! CFR desfiinţează singurul tren de zi spre Bucureşti FĂRĂ TREN DE ZI! Trenul Intercity 532 Oradea-Bucureşti nu va mai circula după 15 mai. "E mai mare ruşinea. Se desfiinţează singura legătură directă de peste zi dintre cel mai important oraş de pe graniţa cu Ungaria şi Bucureşti", acuză un călător
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Vă mai amintiţi bancurile cu Nea Mărin, care îşi trambala paporniţa cu zaibăr şi praz de la un peron la altul, dând din coate, să prindă trenul de Bucureşti? Nu e de râs, cam asta ne paşte!

CFR Călători desfiinţează din această săptămână cursa Intercity 532 Oradea - Bucureşti, singura legătură feroviară de zi cu Capitala. "Măsura a fost luată la nivel central. Din ordinele pe care le-am primit, cursa va fi suspendată din 16 mai", confirmă şeful staţiei CFR Oradea, Cristina Derban.

Pe linie moartă...

Din trei legături directe Oradea - Bucureşti vor rămâne doar două! Conform ordinelor emise de conducerea CFR Călători, trenul Intercity 532 cu plecare din Oradea la ora 11:20 şi sosire în Bucureşti la 23:05 va fi anulat. Măsura echivalează cu desfiinţarea singurului tren de zi care leagă direct cel mai vestic municipiu din ţară de Capitală şi de localităţile importante de pe traseu, precum Câmpia Turzii, Braşov, Predeal, Sinaia şi Ploieşti.

După desfiinţarea cursei de zi, legătura directă va fi asigurată doar de cele două curse de noapte. Călătorii vor avea la dispoziţie cursa Interregio 1742 Oradea - Bucureşti, cu plecare la ora 20:21 din Oradea, şi cursa Interregio 1632 spre Constanţa, cu plecare la ora 19:30. Cât timp va mai fi menţinută şi aceasta din urmă...

Nervi şi timp pierdut

Desfiinţarea cursei de zi Oradea - Bucureşti face parte din planul de restructurare al SNCFR şi vizează diminuarea costurilor societăţii. Măsura nici măcar nu este singulară. Odată cu legătura Intercity 532, va fi desfiinţată şi perechea lui, trenul 531, care circulă în sens invers, pe ruta Bucureşti - Oradea, cu plecare din Capitală la ora 13:10.

De fapt, pentru ca umilirea să fie totală, cele două curse nu se vor desfiinţa, ci vor circula doar din şi până în Cluj-Napoca, oraş care se impune deja drept capitală de regiune. Astfel, călătorii vor fi supuşi unui disconfort suplimentar şi vor suporta enervantul timp mort de aşteptare prin staţii, ca pe vremea lui Ceauşescu! Spre exemplu, pentru a pleca spre Bucureşti, orădenii vor lua la ora 10:04 trenul de Cluj, unde vor ajunge la ora 12:44. Aici, pe lângă faptul că vor fi nevoiţi să îşi hămălească bagajele pe peroane în căutarea legăturii, vor trebui să aştepte o oră, până la 13:57, plecarea cursei Intercity 532, care va ajunge la 23:05 în Capitală.

07 Cristina Derban.jpgAflată în concediu de odihnă, Cristina Derban (foto), şefa staţiei CFR Oradea, nu vede însă în acest lucru un capăt de ţară. "Într-adevăr, este un disconfort să schimbi trenul când înainte aveai cursă directă, dar situaţia nu e aşa dramatică, pentru că din Cluj ai o legătură destul de bună, iar timpul de aşteptare nu este mare", consideră Derban.

Vom dormi în gări!

Culmea, şefa staţiei CFR Oradea chiar are dreptate! Prin comparaţie cu legătura pe care o au orădenii care se întorc de la Bucureşti cu trenul Intercity 531, timpul de aşteptare este chiar mic. Motivul? Cursa care din 15 mai se va opri în Cluj-Napoca va pleca din Bucureşti la ora 13:10 şi va ajunge la destinaţie la 22:30. Asta înseamnă că orădenii vor dormi pe bănci în gară!

"Trenul 531 ajunge în Cluj pe la ora 23, de cele mai multe ori cu întârziere, pentru că se lucrează pe linie, iar până spre dimineaţă nu ştiu să existe altă legătură spre Oradea", spune Dan Pintea, liderul sindical al mecanicilor de locomotivă din Depoul Cluj. Într-adevăr, cea mai bună legătură, Interregionalul 406, porneşte din Cluj spre Oradea abia la ora 2:21, urmat la circa 20 de minute de Regionalul 3071, ceea ce înseamnă pentru orădenii care vor dori să ajungă acasă o aşteptare de aproape 4 ore!

"Măsuri de echilibrare"

Revoltătoare pentru orădeni, scurtarea traseului celor două curse Bucureşti - Oradea şi retur până la Cluj-Napoca este văzută la centru ca o măsură de eficientizare a activităţii. "Sunt măsuri de echilibrare a unor cheltuieli, care fac parte din programul de restructurare a societăţii", declară Alina Predescu, purtătorul de cuvânt al CFR Călători. Suspendarea curselor a fost decisă pe fondul scăderii numărului de călători. "Motivul a fost slaba utilizare a trenului pe această rută. Dincolo de Cluj, cursa Bucureşti - Oradea avea în medie cam 12 pasageri pe zi. La fel se întâmpla şi în sens invers, de la Oradea la Cluj", susţine Predescu.

Pornind de la argumentele administraţiei, sindicaliştii din SNCFR anticipează că anularea trenurilor de Oradea nu se va opri aici. "Nouă nu ne spune oficial nimeni nimic, dar zvonurile sunt că din iunie, după intrarea în vigoare a noului mers al trenurilor, se va scoate şi trenul de Constanţa de la ora 19:30, pentru că nu ar avea destui călători", povesteşte Dorel Jurcan, liderul local al sindicatului Libertatea din ramura Mişcare şi Comercial. Or, asta înseamnă că în mai puţin de două luni Oradea va pierde două din cele trei trenuri directe spre Bucureşti.

La capătul lumii...

Logică din punct de vedere financiar, teza eficienţei economice a transportului de persoane pe calea ferată nu stă însă în picioare când vine vorba de asigurarea unui serviciu public decent călătorilor din vestul ţării. "Să laşi Oradea fără legătură directă cu Bucureştiul pe ideea că, fiind la capătul ţării, este o cursă care nu face profit îmi pare o prostie. Până la urmă, tocmai de aceea e subvenţionat CFR-ul de la bugetul de stat, ca să asigure legăturile importante, chiar dacă acestea nu aduc câştiguri directe", reclamă un călător.

Indignarea omului e cât se poate de justificată. Avantajoasă pentru bugetul SNCFR, măsura eliminării legăturilor directe între Oradea şi Capitală pe considerentul ineficienţei economice va afecta direct soarta oraşului. Pentru că nimeni, mare investitor sau simplu turist, nu îşi va mai fixa ca destinaţie un loc în care poţi ajunge doar târând geamantanul între două trenuri şi dormind noaptea pe bănci în gări!

Iar odată trasă pe linie moartă, Oradea poate spera cel mult la soarta unui târg provincial oarecare dintr-un capăt de ţară. Un fel de "Binş" mai mare...


ZI LUMINĂ!
13
ore va dura o călătorie cu trenul de zi până la Bucureşti cu schimbare la Cluj


VIN RESTRUCTURĂRILE!
Drum de fier pe butuci

07 Relu Fenechiu.jpgSubordonat ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu (foto), transportul feroviar se realizează prin societăţile CFR SA, care gestionează gările şi liniile ferate, CFR Călători şi CFR Marfă. Împreună, cele trei societăţi pun în mişcare peste 1.600 de trenuri pe zi.

Ca o măsură de eficientizare a activităţii, CFR Călători renunţă din 15 mai la nu mai puţin de 20 de trenuri care deservesc zone precum Oradea, Baia Mare, Bistriţa, Cluj, Feteşti, Ploieşti şi Târgovişte. În timpul weekendului vor fi anulate garnituri ce deservesc rute spre Craiova, Iaşi, Piteşti, Râmnicu Vâlcea, Sibiu şi Suceava.

Sindicaliştii se aşteaptă ca măsurile de limitare a curselor să fie urmate de disponibilizări colective. CFR SA ar urma să se lipsească de 6.000 din cei circa 23.000 de angajaţi, CFR Călători ar reduce 2.800 din 14.000 salariaţi, iar CFR Marfă îşi va înjumătăţi personalul la 4.000 angajaţi.

Disponibilizările de la CFR Marfă vor fi făcute cu prioritate pentru ca, scoasă la vânzare, societatea să fie cât mai atractivă în ochii potenţialilor cumpărători. La licitaţia pentru privatizarea companiei s-au calificat, săptămâna trecută, societăţile Grup Feroviar Român, controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, OmniTrax, una din marile firme de transport feroviar de marfă din America de Nord, şi asocierea formată din Transferoviar Grup şi Donau Finantz GmbH & Co KG Austria. Licitaţia porneşte de la un preţ de 180 milioane de euro, iar câştigătorul va fi cunoscut la sfârşitul lunii iunie.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
11 Comentarii
Anulat
Acum l-au anulat si pe cel de la 19:30 (1632).
Postat 09 Octombrie 2013, 00:49 de Alex
Budapesta
Atat insemnam ardelenii ptr. mitici ... Cate trenuri directe merg la Budapesta si cate la Bucuresti???
Postat 14 Mai 2013, 18:22 de varadi
de ce va bateti joc de oras, majoritarilor?
intr-un oras in care 80% il voteaza pe primar si 75% pe judeteanul popa, cu atata majoritate, astea sunt faptele cu care se lauda amandoi?! tarom pompeaza bani in consilii, doar a ramas singurul crai in judet. cine are chef sa se plimbe, sa bage niste ture pe centura orasului, ca nu avem nici sosele, nici trenuri, nici aeroport... laaas, bine ca avem coronita pe cap de la casa regala!
Postat 14 Mai 2013, 15:54 de roger
ehe, trenul l-am pierdut demult !
Semnalul s fost dat pe vremea penalului sturza, atunci cand rapidul Viena-Bucuresti a fost ,,abatut" de la traseul prin Episcopia Bihor-Oradea pe traseul Nadlac-Arad. Daca au vazut miticii ca oradenii inghit galusca, au plusat. Urmatorul pas este sa scoata trenurile directe spre Arad sau Cluj si sa ne puna sa facem transbordare la Ciumeghiu sau la Ciucea. Doamne, scapa-ne de uslamisti !
Postat 14 Mai 2013, 11:10 de bh
multumim, USL
Asta este doar una din "beneficiile" regionalizarii. In curand se vor desfiinta si cursele de avion, Taromul isi va lua si el jucariile, si va pleca de la Oradea... Si atunci, cu trenul nu mai mergi la bucale, cu avionul nici atat, iar cu masina - sa fim seriosi, pe drumurile astea nu... de fapt, ce sa cautam noi in tigania aia de bucuresti?
Postat 14 Mai 2013, 10:41 de ion
Ati votat USL = ati votat falimentul Orasului Oradea !!
Asta inseamna REGIONALIZAREA pentru Oradea! Si e doar inceputul !!! .Nu tu sosele, nu tu autostrada, nu tu drum de fier ...... NIMIC doar TAXE si IMPOZITE !!!! Multe si mari sa stii pentru ce traiesti si muncesti !!! Urmeaza falimentul si transformarea "muncipiului" in comuna !!! Da asta ar duce la reducerea drastica a taxelor si impozitelor locale !1 DE CE NU ???? Lovitura de gratie ne-o da CoadaDeCiocanBolojanul cu CET-ul pe gaze cu TURBINA !!!!!!!
Postat 14 Mai 2013, 10:17 de scortosul
Urare
Fututiguramatii, CFR!
Postat 14 Mai 2013, 09:57 de DDD
Urmeaza ....
Dupa cel de zi urmeaza cel de noapte . Dupa cel de noapte ce urmeaza !?
Postat 14 Mai 2013, 09:12 de oradean
rusine
poate ii da dumnezeu gandul cel bun "fantasticului" ministru moldovean al transporturilor care face ce face sa tine in urma ardealul.... nu de alta da moldova ar trebui sa ajunga si sa depaseasca ardealul...asta nu se va intampla niciodata. sau interesele sunt mai mari... sa dezvoltam reteaua private de cale ferata( subventionat din plin de la buget). totusi cineva mai gandeste in tara asta.....?
Postat 14 Mai 2013, 09:04 de eu
nu inteleg frustrarea
am circulat de multe ori cu trenul pana la Bucuresti. Nu mi se pare deloc o mare problema desfiintarea trenului de zi, pentru ca fiind 12 ore pana la Bucuresti, multi aleg sa circule cu trenul de noapte. In plus, trenul desfiintat este un intercity, unde pretul la bilet e foarte mare in comparatie cu cel de la trenul de noapte.
Postat 14 Mai 2013, 08:57 de cosmin
bucuresti
bucurestiul ne arata din nou ca nu le pasa de noi - asa ca ne kkm pe bucuresti!
Postat 14 Mai 2013, 08:16 de Oradean
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4504 RON
  • 1 EUR = 4.9744 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON