Sesiunile de examene ale studenţilor orădeni vor fi mai uşoare. Rectorul Universităţii din Oradea, Cornel Antal, a anunţat marţi într-o conferinţă de presă că Senatul Universităţii a aprobat modificarea Procedurii pentru iniţierea, aprobarea, monitorizarea şi evaluarea programelor de studii, care conţine şi reglementările privind sesiunile de examene ale studenţilor. Din următorul an universitar, sesiunile vor avea maxim patru examene sau colocvii, indiferent de numărul de discipline studiate în semestrul respectiv.
Studenţii nu vor mai fi extenuaţi
Motivul pentru care s-a luat această hotărâre este de a nu-i extenua pe studenţi, dat fiind că de anul trecut, de când s-a introdus o sesiune de restanţe după sesiunea obişnuită de examene, aceasta din urmă s-a scurtat de la patru săptămâni la trei. "Examenele au fost programate la intervale foarte mici", a declarat Antal.
Rectorul a mai spus că aceasta a fost atât o dorinţă a Senatului Universităţii, cât şi o recomandare făcută de Agenţia Română pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Superior, care a evaluat Universitatea din Oradea în luna martie.
La disciplinele la care studenţii nu vor da examen în sesiune vor primi notă în funcţie de evaluarea pe parcurs, care cuprinde prezenţa la ore, implicarea studentului la cursuri, seminarii sau laboratoare sau colaborarea cu cadrul didactic, dar şi teste în timpul semestrului.
Anual, în planul de învăţământ al fiecărei discipline, cadrele didactice vor stabili dacă vor da examen sau colocviu în sesiune sau vor face evaluare pe parcurs.
Activitatea la cursuri, o treime din notă
O altă prevedere modificată din aceeaşi procedură schimbă notarea studenţilor. Nota la orice examen sau colocviu a tuturor disciplinelor din facultăţile orădene va avea o pondere de cel puţin 30%, constând în evaluarea pe parcurs a studentului. "Tot timpul am spus că nu agreez nota finală obţinută doar în urma unui examen de două ore", a declarat Antal, susţinând că varianta evaluării pe parcurs e una mai obiectivă.
Modificarea regulamentelor interne este o obligaţie pe care o are fiecare universitate prin noua Lege a Educaţiei Naţionale.
Restructurarea, "bau-bau" pentru unii profesori
Întrunit luni, Senatul Universităţii din Oradea a mai aprobat principiile de restructurare a instituţiei, restructurare care, potrivit lui Antal, sperie cadrele didactice, care se tem de concedieri. "Nu e un bau-bau", a spus rectorul, precizând că restructurarea nu va însemna şi reduceri de personal, ci doar reorganizare.
Articolul 195 din Legea Educaţiei Naţionale prevede că toate catedrele universităţilor se transformă în departamente, iar la nivel naţional departamentele vor fi evaluate şi clasificate în funcţie de performanţă. Pentru ca acest lucru să fie posibil, toate cadrele similare ale facultăţilor vor fi unite într-un singur departament. De pildă, catedrele de matematică, ce se regăsesc la mai multe facultăţi orădene, se vor comasa formând departamentul de matematică. "
De exemplu, profesorul de matematică de la o anumită facultate va preda în continuare ce predă şi acum, fizic va rămâne pe loc, dar administraţia catedrei se mută, iar el va avea contact cu toţi colegii lui matematicieni", a explicat Antal.
Documentul aprobat în unanimitate de Senat prevede principiile de reorganizare, urmând ca până în luna iunie două comisii numite de rector să lucreze la schema efectivă de restructurare. Această schemă va fi din nou supusă votului Senatului, iar dacă acesta o va vota, Universitatea va avea nevoie şi de o Hotărâre de Guvern pentru a putea începe restructurarea.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.