Profesorii din Tămaşda, comuna Avram Iancu, şi satul clujean Cămăraşu, ambele localităţi cu elevi majoritari de etnie romă, caută împreună soluţii ca şcolarii lor să nu abandoneze cursurile, să nu chiulească şi să nu se căsătorească timpuriu.
Printr-un parteneriat încheiat între cele două şcoli, dascălii şi-au stabilit un calendar de activităţi pentru întreg anul şcolar, ca să identifice cele mai bune soluţii pentru problemele specifice elevilor romi. Primul pas a fost făcut vineri, când profesori şi elevi clujeni au "descins" în Tămaşda.
După ce dascălii au dezbătut, la o masă rotundă, problemele elevilor romi, şcolarii s-au delectat cu confecţionarea şi pictarea de ornamente de Crăciun, respectiv a unor brăţări şi cercei. Pentru elevi a fost o bună ocazie să se împrietenească, astfel ca pe viitor să-şi dorească să se revadă.
Proiectul celor două şcoli, intitulat "Gelem, Gelem" (în rromani "Am mers, am mers", titlul imnului romilor), este în responsabilitatea directoarei Şcolii Gimnaziale nr. 1 Avram Iancu, Teodora Marţi, şi coordonat de profesoara de rromani Daniela Roxin, alături de dascălii Cecilia Magda, Ionatan Vinter şi Gavril Heredea. Din partea şcolii clujene, responsabili sunt directorul Prunariu-Bagoşi Felician şi profesorul de rromani Casian Lăcătuş. Finanţarea proiectului se face din bugetele proprii ale şcolii, dar şi cu sprijinul primarul din Avram Iancu, Teodor Matica.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.