URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
22 Septembrie 2013, 11:41

Directorul OTL, Csuzi Istvan, le cere orădenilor să accepte schimbările din transportul local: "Trebuie să respectăm regulile"

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

După ce şi-a ridicat mulţi orădeni în cap introducând, odată cu sistemul e-ticketing, obligativitatea ca oricare abonat să-şi valideze cardul la fiecare călătorie, şeful societăţii de transport local, Csuzi Istvan, spune că orădenii trebuie să înveţe să respecte noile reguli. Totodată, directorul explică şi de ce Oradea are cele mai scumpe bilete de călătorie din ţară, dar şi ce probleme a identificat el, ca simplu călător, în mijloacele de transport în comun.

Urcaţi la "urcare"!

- OTL a introdus un sistem pentru validarea tichetelor electronice de călătorie în mijloacele de transport în comun. Ce scop are şi de ce sunt nemulţumiţi călătorii?

- Sistemul creşte siguranţa biletului de călătorie, ca să nu mai avem cazuri de bilete falsificate, şi ne dă posibilitatea să personalizăm necesităţile călătorului. Asta înseamnă introducerea unor abonamente restrânse pe trasee, pe zone sau pe număr de călătorii. Însă asta presupune că la urcare călătorul trebuie să-şi valideze abonamentul, adică să verifice dacă are dreptul să circule cu acel vehicul. Ştiu că unii au o repulsie faţă de această situaţie şi putem avea discuţii eterne, până când călătorul nu va conştientiza că transportul public local are reguli pe care trebuie să le respectăm. Iar o regulă de bază este că se urcă pe uşile inscripţionate cu "urcare", unde tramvaiele şi autobuzele au validatoare.

- Oradea are cea mai scumpă călătorie în transportul public din ţară. Credeţi că acesta e principalul motiv de nemulţumire pentru clienţii OTL?

- Avem cea mai scumpă călătorie pe bilet, căci la abonamente suntem printre cei mai ieftini. Este strategia noastră de a fideliza locuitorii municipiului, căci bilete îşi cumpără, în mare măsură, cei care vin din afara municipiului. Noi sprijinim orădeanul, dar nu suntem dispuşi să subvenţionăm călătoria celor care vizitează Oradea. Totodată, trebuie ţinut cont că 53% din veniturile OTL sunt asigurate din vânzări de abonamente şi bilete, pe când în Bucureşti, de exemplu, valoarea încasărilor proprii abia atinge 15% din venituri.

Autogara din Nufărul, pe final

- OTL a devenit operator regional de transport, având dreptul să transporte călători şi din Sânmartin şi Borş. Câţi călători aveţi în fiecare zi şi la câţi vreţi să ajungeţi?

- OTL transportă 173.000 de călători zilnic. Din totalul de 25.000 de navetişti care vin zilnic în Oradea, sperăm că vom prelua pe transport metropolitan între 3.000 şi 5.000 de călători.

- În ce stadiu este construcţia autogărilor noi din Oradea?

- Autogara din Nufărul are termen de predare la sfârşitul lunii noiembrie, aşa că sperăm că în luna decembrie o vom preda călătorilor spre utilizare. Recent, s-au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru staţia Gara CFR, iar în zona de vest, pe bulevardul Dacia, facem o construcţie uşoară cu copertină.

Transport cu strategie

- OTL îşi face acum aşa-numitul plan de mobilitate. Ce înseamnă, concret, acesta? Ce scop are el?

- Investiţiile şi modificările obiceiurilor călătorilor din ultimii ani impun o analiză amplă, pentru a vedea în ce direcţie trebuie să mergem. Nu-i totuna dacă azi există o viziune să mergem către nord cu tramvaiul, iar mâine se schimbă culoarea politică în administraţie şi se decide că mergem la sud. Planul de mobilitate, care sperăm că va fi finalizat la sfârşitul anului, va prezenta necesitatea de transport public pe moment, respectiv pe următorii 6-10 ani, trasând şi câteva linii directoare pe termen lung.

- Şoferii blochează zilnic mersul tramvaielor, prin parcări neregulamentare ori ambuteiaje pe şinele de tramvai. Ce soluţie aveţi la această problemă?

- Este nevoie de disciplină în trafic, dar şi să decidem cine are prioritate. Pe traseul comun, dacă am scoate tramvaiul, ar rămâne ambuteiajul autoturismelor. Dar dacă scoatem autoturismul de pe linia de tramvai, aş putea să mă duc de la Gară până în centru în 5 minute. Ce-i drept, ar fi o decizie politică controversată, pentru că ambuteiajele ar fi şi mai mari, dar călătorul va decide: mă duc cu maşina personală şi stau în trafic jumătate de oră, sau iau tramvaiul şi să ajung în 5 minute?

Autobuze mai mici

- Câte din autobuzele şi tramvaiele aflate în circulaţie ar trebui schimbate? Are OTL bani de investit în înnoirea parcului?

- Mereu am putea aduce ceva nou, dar o investiţie în tramvaie nu e simplă, pentru că implică investiţii costisitoare în infrastructură. Însă avem în plan să cumpărăm autobuze mai mici, pentru 25-30 de persoane, pentru că am economisi combustibil care ar acoperi o mare parte din rata de leasing.

- Cât de des folosiţi dv. mijloacele de transport în comun şi ce vă nemulţumeşte, ca şi călător?

- Recunosc că folosesc foarte rar, dar am constatat multe lucruri bune. Avem autobuze şi tramvaie curate, care respectă graficele. E adevărat, am avut ocazia să văd şi mizerie într-un autobuz sau probleme de grafice care nu corespund cu informaţiile către călători de pe afişajele electronice.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
19 Comentarii
mijoace de tarnsport curate?
Cum asa?curat?cum sa fie curat?V-ati uitat odata la scaune?Miros insuportabil si cum arata e ceva ingrozitor..nuti vine sa stai pe acel scaun...
Postat 23 Septembrie 2013, 17:05 de anonim
nesimtire
si jeg total in mijloacele de transport asa cum e" cuky si pesonalul. de la anul vor fi limate de km la noile cartele asa ca plimbativa cat puteti cu cotet-mobilele lui cuky nesimtitul.
Postat 23 Septembrie 2013, 10:55 de ada
iar ciurii burii asta ??????
incompetentul asta udemerist, trebuia zburat demult de la otl !
Postat 23 Septembrie 2013, 02:26 de hall
Nu ti-a iesit?
Asta nu ti-a iesit Istvan...Mai gandeste-te ,care sunt prioritatile?!!!
Postat 22 Septembrie 2013, 22:21 de Cinevadinoradea
Conspiratia locala
Atacul impotriva cetatenilor se duce pe toate flancurile: Au transformat OTL intr-un srl al carui scop e sa faca profit,lovind in patura sociala care nu-si permite masina personala iar pe de alta parte politica creerii de locuri de parcare(singurul lucru pozitiv din filmul asta) urmata de taxarea acestora si amendarea/ridicarea masinilor.Un lucru genial a fost si parcarile de domiciliu( intrebare retorica: prin rezervarea acestor locuri reusesc sa fie parcate regulamentar mai multe masini in municipiu...dimpotriva ,mai ales in weekend,cind parchezi pe trotuare,prin copaci in timp ce parcarile de domiciliu stau pe jumate neocupate). Follow the money: fraiereala a fost ca fiecare loc de parcare baga 100 de lei anual in bugetul primariei,deh,civilizatia costa.Platforma E-ticketing (~450.000€) nu e de mirare sa pregateasca pe viitor NEW OTL PREPAID.Platesti si te duci.Cu CET cu tot.Incredibil cum au capusat si distrus pilonii civilizatiei moderne : posta,cai ferate,sisteme energetice. Inapoi in pestera ,fratilor, s-ar putea sa fie inghesuiala la intrare
Postat 22 Septembrie 2013, 21:23 de alien
jeg in tramvaie, frig si betivi la conducere
in tramvaie este o mizerie de nedescris, plin de coji de seminte si hartii aruncate printre scaune, tapiteria este ultra sclipicioasa tot de la jeg, barele sunt slaninoase tot de la jeg, vatmanii sunt deseori bauti in timpul serviciului, iar cand se raceste afara, nenorocitii de la otl sfideaza pretul abonamentelor, cum se lauda nimu-ciuzi, si tin calatorii in ger si frig! daaa, asta este otl cu care defileaza bollojan si ciuzi-tuv-anc-ur!
Postat 22 Septembrie 2013, 20:09 de spartacus
Vai de noi...
Nu e nimic de spus decat HAI SICTIR, * cu OTL-ul tau cu tot. Iti bati joc de toata zona metropolitana. Pinchio ce esti!
Postat 22 Septembrie 2013, 19:32 de Gigi
De ce la OTL ?
Poza spune totul, nu-i nevoie de comentarii. Si asta conduce OTL-ul !
Postat 22 Septembrie 2013, 19:17 de Medic
ciorile electronice de la OTL
las ca tziganii nu se inghesuie sa valideze nimic, astia circula pe gratis iar boacterii se prefac si ei ca nu ii vad. Apropo, OTListi mincinosi si imputtiti, mijloacele voastre de transport in comun is pline de mizerie, jegoase si imputite tocmai pt ca lasati tiganii sa circule cu satra pe gratis...
Postat 22 Septembrie 2013, 18:51 de tiganii si e-ticketu
Abonat OTL
Ma moaca de papagal, nimeni nu falsifica bilete ci pur si simplu circula fara bilete pt. ca tu si controlorii tai nu va faceti datoria. Soferii si vatmanii iti pot spune cand vrei care sunt orele de varf daca tu esi orb si surd. Stam ca fraierii (batrani,bolnavi,cu bagaje) la coada sa validam prostia ta. Calatorii care platesc abonamente sunt constienti si civilizati si nu au ce intelege. TU TREBUIE SA INTELEGI CA ESTI PE LANGA PROBLEME SI SA-TI DAI DEMISIA. SE AUDE DOMNULE PRIMAR ????
Postat 22 Septembrie 2013, 18:21 de Dan
DA-L AFARA BOLOVANEEEEEEEE !!!
Afara cu ungurul asta udemerist, incompetent numit de tine fara concurs !
Postat 22 Septembrie 2013, 18:11 de labonc si trupa
Big brother (bine bugetat) & ”parfum” de OTL,
1. ”Asta înseamnă introducerea unor abonamente restrânse pe trasee, pe zone sau pe număr de călătorii. Însă asta presupune că la urcare călătorul trebuie să-şi valideze abonamentul, adică să verifice dacă are dreptul să circule cu acel vehicul. Ştiu că unii au o repulsie faţă de această situaţie şi putem avea discuţii eterne, până când călătorul nu va conştientiza că transportul public local are reguli pe care trebuie să le respectăm.” - Electronistul Csuzi ne poate spune: a) cât a costat introducerea sistemelor e-ticketing şi abonamentul pe card, cu validatoarele aferente, respectiv de la ce firme au fost achiziţionate echipamentele şi materialele necesare? b) de ce în loc de montarea mai multor validatoare pe fiecare mijloc de transport OTL, nu a procedat la dotarea echipelor de control cu câteva validatoare mobile? Ca să se îmbulzească: bătrânii, bolnavii, părinţii cu copii mici, oamenii încărcaţi cu cumpărături ş.a. la acestea? Ar fi ieşit OTL-ul prea bine/ieftin? 2. Referitor la monitorizarea fluxului de călători funcţie de traseu, electronistul Csuzi ar trebui să ştie că prin montarea unor senzori adecvaţi şi relativ ieftini, la uşile mijloacelor de transport în comun, aceasta s-ar face mai eficient, putânduse astfel stabili şi staţiile în care coboară mai mulţi, respectiv mai puţini călători. 3. Tov. Csuzi: a) De ce în mijloacele de transport în comun, în care au urcat anumite cete de persoane urât ”parfumate”, nu îi vedem pe bravii dvoastră controlori? b) Vă rugăm să circulaţi mai des pe liniile 1, 2, 3 şi 16, rugăminte valabilă şi pentru şefii dvoastră, dar şi pentru parlamentarii de Oradea.
Postat 22 Septembrie 2013, 16:33 de abonat OTL
inca unul
Ioai ce prosti suntem noi oradenii ca nu suntem in stare sa intelegem maretia sistemului de e-ticheting ales de OTL. Vai vai. Mah Csuzi, tu si OTL ul existati pentru a asigura confortul calatorilor. Nu calatorii exista pentru confortul tau! E clar? Au fost sute de comentarii imotriva sistemului ales de OTL, dar se tine cont de parerea oamenior? De majoritate? NU. El o tine pe-a lui, ca un papagal. Atunci macar sa si zboare de acolo, tot ca un papagal. Ar trebui sa tinem noi calatorii un fel de greva. Sa nu-si cumpere nimeni abonament o luna doua. Sa vezi ce frumos o sa renunte.
Postat 22 Septembrie 2013, 14:52 de mine
Vai,vai...
..ce se mai vaieta politrucu...firma sa de electronice vinde la greu oteleului pe banii nostri!Cu Labanc-loboncz seful controlorilor ce faci dle director?Plecati ca sunteti jalnici..vai,vai!Daca am abonament de ce tre sa vizez la compostorul electronoc?De ce sa-mi platesc abonament?Ca merg rar cu oteleul???/
Postat 22 Septembrie 2013, 13:43 de ion maciuca
PINOCHIO ISTVAN
3 chestiuni... cum sa poate face tramvaiul 5 minute pana in centru (cu liniile libere) daca avem in vedere ca sunt 5 statii de tramvai pe traseu, iar daca tramvaiul sta maxim 1 minut pe statie (franare-coborare-urcare-punere in miscare) nu mai ramane timp pentru parcurgerea traseului dintre statii... nici macar cu viteza luminii! 2. Pricep foarte greu... daca se doreste sa se circule cu tramvaie si autobuse... cum sa ai in plan sa cumperi minibuse de 20-30 de calatori? Pai in orele de varf ce facem? 3. Daca vor fi si abonamente cu un numar de calatorii si tu calator oradean (nu vizitator) urci (pe la URCARE), astepti ca cei din fata ta sa-si valideze abonamentul, ajungi in fata VALIDATORULUI si constati ca ti-a expirat termenul de valabilitate sau creditul de calatorii, vrei sa cobori dar... tramvaiul sau autobuzul sau pus in miscare... si pe deasupra ii vezi in spate pe FALNICII CONTROLORI?! Va rog sa comentati cei care "prindeti" orele de varf cu copii mai mici de scoala cum se descurca ei cu validatoarele avand in spate si cate un ghiozdan ?
Postat 22 Septembrie 2013, 13:12 de Adi Oradeanul
A venit
vremea să te schimbi din politruc, şi să redevii simplu pieton. Ne-am lămurit cu voi udemeriştii, definitiv. În afară de linia Bihorkeresteş şi de lizingurile făcute la Hungaria foarte "avantajos", nu te-ai remarcat cu nimic. Ah, ba da, ai vopsit tramvaiele în roşualbverde. Nea Ilie, îl mai ţii mult pe ghiusi ăsta ???
Postat 22 Septembrie 2013, 12:40 de Pistike
e-ticketing
Este cea mai penibila explicatie pentru implementarea acestei aiureli care a costat o gramada de bani si genereaza nervi si nemultumiri pentru modul in care functioneaza si ma refer la chestia cu falsificarea biletelor care dealtfel au si serie si elemente de siguranta.Dar aceste explicatii vin de la un papagal care a ajuns in varful unei structuri pe negocieri politice.Legat de respectarea "regulilor" de catre oradeni, aceasta solicitare vine din partea unui individ care atentionat fiind de catre colaboratori ca incalca anumite prevederi legale prin actiunile sale ,replica cu urmatoarele: "legea e proasta".Asa ca stimabile si noi oradenii putem si vrem sa-ti transmitem ca "regulile tale sunt proaste" si poti sa ti le bagi incur!
Postat 22 Septembrie 2013, 12:39 de fgjhtu
Tigani
Si nu stiu in ce masura pot plati cel mai scump bilet din tara cand conditiile sunt de * si sunt nevoit sa suport toti transpiratii jegosi care put si batranii si mai enervanti care se imping in tine si se cearta cu tine sa ii lasi sa stea jos. Daca ar fi conditii as intelege pretul exagerat al biletelor.
Postat 22 Septembrie 2013, 11:53 de Uzzi
Tigani
Ma intreb ce are de spus "Domnu' director" cand vine vorba de tiganii jegosi care urca fara bilet si scapa doar cu o avertizare si eu daca urc fara bilet trebuie sa le dau mita sa ma lase in pace? De controlorii dobitoci pe care ii avem de ce nu spune nimic?
Postat 22 Septembrie 2013, 11:49 de Uzzi
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON