URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 17 NOIEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Pare ciudat, dar creșterea șomajului în Oradea este un semn bun, pe care-l așteptăm de zeci de ani. În ultimele luni s-au închis mai toate fabricile de confecții și pantofi care lucrau în sistem lohn...
Zic şi eu
Adrian Cris
Știți unde era și ce făcea Ilie Bolojan lunea trecută, când Marcel Ciolacu, premier, președinte PSD și candidat la Președinție, îl „propunea” prim-ministru taman din Ambasada României la Paris, zicând că bihoreanul „a realizat foarte multe” și nu are „nici cea mai mică problemă” de a lucra cu el? La Căminul Cultural din Bulz. Unde ce credeți că le spunea celor câtorva zeci de localnici adunați să-l asculte? Nu promisiuni că va curge lapte și miere, ci dimpotrivă!
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Credeți că lărgirea la patru benzi a străzilor Armatei Române, Universităţii, Ceyrat, Thurzó Sándor şi Atelierelor din Oradea este necesară și oportună?





De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În 29 octombrie 2024, după mai bine de 10 luni de deliberări intense și profunde, Curtea Constituțională a dat „verde” pentru intrarea în vigoare a unei aberații legislative, respingând o sesizare de neconstituționalitate făcută de Secțiile Unite ale Înaltei Curți de Casație și Justiție încă din în 5 decembrie 2023.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
25 Iulie 2011, 11:37

Cu biţa pe Peţa: Prima pistă de biciclete autentică va lega cartierele Rogerius şi Nufărul

Cu biţa pe Peţa: Prima pistă de biciclete autentică va lega cartierele Rogerius şi Nufărul TOT ÎNAINTE! Pentru că străzile Oradiei sunt prea înguste ca să se preteze la amenajarea unui traseu ciclist, viitoarea pistă de biciclete va străbate oraşul pe malul drept al Peţei, evitând situaţiile în care biciciştii să-şi dispute drumul cu şoferii
Cu biţa pe Peţa: Prima pistă de biciclete autentică va lega cartierele Rogerius şi Nufărul SPOIALĂ. Amenajată din bani europeni în vremea fostului primar Petru Filip, prin văruirea unor dungi pe asfalt, pista de pe malul Crişului e folosită mai mult de pietoni decât de biciclişti. Din ea n-au mai rămas nici marcajele...
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

De anul viitor, orădenii vor putea străbate oraşul pe bicicletă fără să se teamă de roţile maşinilor.

Primăria vrea să amenajeze pe malul drept al Peţei o pistă de biciclete lungă de 10 kilometri care să lege cartierele Rogerius de Nufărul. Şi asta fără ca bicicliştii să se încurce în aglomeraţia din centru!

Drum rapid

Orădenii au, de săptămâna trecută, o nouă cale de legătură între cartierele Nufărul, respectiv Grigorescu, şi centrul oraşului. Construită pe amplasamentul fostei pepiniere prin prelungirea străzilor Atelierelor şi Toamnei, noua şosea scurtează la doar câteva minute drumul spre zona centrală şi decongestionează traficul de pe rutele "ocolitoare" prin străzile Cantemir şi Sucevei ori prin Centrul Civic.

01 Ilie Bolojan.jpgOdată cu darea în folosinţă a noului drum, primarul Ilie Bolojan (foto) vrea să schimbe la faţă întreaga zonă. "Pe marginea drumului dinspre fosta pepinieră vrem să scoatem la licitaţie parcele de teren pentru amenajarea unei zone de servicii, iar pe porţiunea dintre şosea şi malul stâng al Peţei vrem să parcelăm terenul pentru construcţia de case", spune Ilie Bolojan. Pentru ca viitorii proprietari să aibă acces la zona de case, pe malul pârâului va fi amenajată o cale rutieră după modelul celei proaspăt inaugurate.

Velo-Peţa

Lucrările de pe malul drept al Peţei sunt o surpriză şi mai mare. "Am convenit cu unităţile militare din zonă să îşi retragă gardurile cu câţiva metri ca să putem amenaja pe coronamentul râului o pistă de biciclete", anunţă primarul.

Conform proiectului aprobat miercurea trecută de Consiliul Local, viitoarea pistă va avea două sensuri de mers, un sistem de drenare al apelor şi o zonă pentru pietoni. "Pista va face legătura între Zona de Vest şi Cantemir înaintând pe străzile Borşului, Carpaţi, Oneştilor, Făgăraşului, cu legătură prin Nufărul până în Felix. Pe porţiunea de pe malul Peţei va fi şi o zonă pietonală, suficient de lată pentru ca oamenii să poată circula pe aici inclusiv cu cărucioare pentru copii", zice Bolojan.

Pe bani nerambursabili

01 Marcel Bolos_1.jpgPista va avea o lungime de 10 kilometri şi va fi finanţată din fonduri nerambursabile prin intermediul Administraţiei Fondului de Mediu. Investiţia, estimată la 2,5 milioane lei (din care contribuţia oraşului este de doar 10%) va putea fi demarată în toamna anului 2012. "Am depus proiectul şi aşteptăm să fim chemaţi la semnarea contractului de finanţare. Marele avantaj e că, odată aprobat primul proiect, putem depune în fiecare an altul nou prin care să facem extinderea pistei", spune Marcel Boloş (foto), şeful Direcţiei Management Proiecte cu Finanţare Internaţională.

"Pentru că majoritatea bicicliştilor sunt tineri, punctul nodal al primului traseu va fi Universitatea. Sunt convins că atunci când orădenii vor vedea că studenţii traversează oraşul cu bicicleta din Nufărul în Rogerius rapid şi în siguranţă, pentru că nu se vor intersecta decât rareori cu şoferii, în mod sigur tot mai mulţi vor renunţa la maşini", completează Boloş.

Un drum de Ungaria

Traseul de biciclete a fost gândit astfel încât pe viitor să poată fi extins cu uşurinţă. Adăugiri vor putea face legătura între cartiere precum Rogerius şi Ioşia sau Nufărul şi Velenţa. Mai mult, conducerea municipalităţii vrea să interconecteze traseul cu viitoarea pistă Oradea-Berettyoujfalu, proiect de 6,2 milioane euro câştigat în luna martie de Zona Metropolitană Oradea.

"Mega-pista" va avea o lungime de circa 35 kilometri, din care 12,8 km pe teritoriul României. Pornind de la podul Ferdinand, de lângă Primărie, ea va uni localităţile Oradea, Borş, Artand, Biharkeresztes, Mezopeterd şi Berettyoujfalu, paralel cu şoseaua, pentru a proteja bicicliştii de accidente. Nu de alta, dar în condiţiile unui trafic aglomerat relaţia dintre şoferi şi biciclişti nu merge chiar "pe roate"...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
10 Comentarii
Excelent
Imi va fi foarte utila pista de la servici(in Cantemir) la Universitate si m-as bucura sa se faca cat mai repede...
Postat 21 August 2011, 11:20 de Anamaria
Super tare
Super tare! Mă gândesc serios să îmi cumpăr o bicicletă acum. Mă bucur să văd că s-au întâmplat foarte multe lucrui bune în acest oraș în ultimii ani!
Postat 27 Iulie 2011, 23:18 de Raul
...
@Bogdan: e bine ca se face, dar daca tot se investesc niste bani, sa se faca ca lumea. M-am plictisit de proiecte facute doar ca sa fie bifate pe hartie, si aici iti dau exemplu chiar sistematizarea Petei facuta acum cativa ani. Daca ai timp, da o tura pe malul petei, de la podul de pe Aradului pana la Universitate si vei intelege ce inseamna sa arunci banii pe geam, sau in buzunarul unuia sau altuia.
Postat 26 Iulie 2011, 10:07 de unu
asa e
@un cetatean: si eu stiam ca se intubeaza adona. Peta ar fi mai greu de intubat, mai ales in aradului, unde cand ploua mai tare apa urca pana sub pod. E pacat insa ca se lasa peta in halul iun care e acum, si aici nu stiu cat tine de primarie, cat de apele romane sau cat de cetateni (deoarece peturile si celelalte mizerii nu ajung in apa prin teleportare). Ideea e ca peta e murdara, e asa de cand a fost betonata si pamantul excavat de pe margini a fost aruncat in apa, micsorand adancimea apei. Astfel, algele plutesc la suprafata si pe ele stau bine mersi peturi, pungi si alte gunoaie. E bine ca se face pista de biciclete, insa cu ocazia asta trebuie rezolvata si problema mizeriei.
Postat 26 Iulie 2011, 10:03 de unu
Tipic romanesc
Tipic romanesti comentariile. Noua romanilor cred ca nu o sa ne faca nimeni pe plac niciodata. Daca nu se face, nu e bine ca nu se face, iar primarul e o putoare si un corupt. Daca se face ceva, nu e bine ca se face, ca Peta pute, etc. Asa ceva...
Postat 26 Iulie 2011, 09:46 de Bogdan
@UnAnonim
Stimabile, in cartierul Nufarul e vorba de intubarea Adonei, nu de Peta.
Postat 26 Iulie 2011, 09:31 de un cetatean
@UNU
nu stiu daca stii dar se ocupa deja de problema mirosului si gunoaielor pe paraul Peta! in Nufaru a inceput un proiect in care urmeaza sa intubeze paraul Peta ca sa nu mai fie in preajma miros urat si gunoaie ! ar fi bine sa va informati inainte sa vorbiti putin ! :)
Postat 26 Iulie 2011, 01:03 de UnAnonim
troleibuze
Niste extinderi ale liniilor de tramvai, si construirea unor retele de troleibuze, ca sa se promoveze transportul electric, ar fi un alt lucru benefic pentru oras.
Postat 25 Iulie 2011, 23:20 de mmm
@UNU
odata ce fac pista poate se vor simti si vor curata si Peta de mizerie. Acum prea putini circula pe langa peta si sunt si mai putini la care ii pasa de mizerie.
Postat 25 Iulie 2011, 21:23 de Observer
peta murdara
N-ar fi rau daca cu ocazia asta ar curata ca lumea si Peta. Din pacate, paraul colcaie de mizerii. Poate, daca tot ii copiem pe unguri, ii vom copia si la acest capitol si vom monta niste plase anti gunoaie de-a lungul cursului Petei.
Postat 25 Iulie 2011, 15:16 de unu
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7329 RON
  • 1 EUR = 4.9759 RON
  • 1 HUF = 0.0122 RON