În 15 martie 2013 a intrat în vigoare OUG nr. 9/2013 privind timbrul de mediu. Dacă săptămâna trecută am arătat cele patru situaţii în care se va plăti timbrul, posibilitatea restituirii valorii reziduale a timbrului la momentul scoaterii autovehicului din parcul naţional şi aspectele de nelegalitate ale noii taxe, săptămâna aceasta voi prezenta o parte a noutăţilor aduse de acest act normativ.
Potrivit articolului 8 al ordonanţei, timbrul de mediu nu va trebui plătit în cazul autoturismelor dobândite în urma partajului sau prin moştenire, cu condiţia ca succesiunea să fie făcută în termen de maxim 2 ani de la data decesului.
De asemenea, timbru de mediu nu va fi datorat în cazul vehiculelor istorice, în cazul autovehiculelor destinate competiţiilor sportive şi în cazul autovehiculelor acordate instituţiilor de învăţământ, sănătate şi cultură, ministerelor, altor organe ale administraţiei publice, structurilor patronale şi sindicale reprezentative la nivel naţional, asociaţiilor şi fundaţiilor de utilitate publică, de către guverne străine, organisme internaţionale şi organizaţii nonprofit şi de caritate, prin donaţii sau finanţate direct din împrumuturi nerambursabile, precum şi din programe de cooperare ştiinţifică şi tehnică. Scutirea de timbru de mediu se aplică şi autovehiculelor electrice sau hibride.
În situaţia persoanelor cu handicap, articolul 3 prevede scutirea de timbru pentru un singur autovehicul de acest gen achiziţionat în decurs de 5 ani, cu condiţia ca acesta să fie proprietatea persoanei cu handicap.
În cazul autovehiculelor pentru care se datorează timbrul de mediu, proprietarul va putea solicita reducerea sumei calculate conform prevederilor legale cu condiţia să poată face dovada că autoturismul ce urmează să fie înmatriculat s-a depreciat într-o măsură mai mare decât cea prevăzută, ipotetic, de norma legală, putându-se efectua în acest sens o expertiză de către RAR.
De asemenea, articolul 6 alineat 5 dă posibilitatea acordării unor reduceri suplimentare, dacă persoana care solicită înmatricularea sau, după caz, transcrierea dreptului de proprietate asupra unui autovehicul rulat declară pe propria răspundere că rulajul mediu anual real este mai mare decât rulajul mediu anual considerat standard pentru categoria respectivă de autovehicule.
Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.