URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 29 SEPTEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Oradea este un oraș frumos ziua, iar noaptea de-a dreptul spectaculos. Asta, datorită iluminatului arhitectural care scoate în evidență splendoarea clădirilor Art Nouveau. De aceea, nu e totuna cum ne jucăm cu luminile în orașul care, de o bună bucată de vreme, se pretinde turistic.
Zic şi eu
Adrian Cris
Susținătorii sunt dezamăgiți, adversarii jubilează. Ilie Bolojan chiar candidează la Parlament, chiar pleacă „între mitici”. Nu s-a mai pus simbolic în coada listei, ci deschizător, pe prima poziție.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine vă gândiți să votați pentru funcția de președinte al României dintre numeroșii candidați?











De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În sistemul de drept românesc, cu unele excepții, accesul la justiție nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să bagi, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. Dincolo de avocaţi sau de cheltuielile conexe procesului, de multe ori simplele taxe care sunt datorate statului pentru demararea unui proces fac iluzoriu accesul efectiv la justiţie...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
10 Iunie 2013, 13:00

Uite cine ne "distrează"! Evenimentele oraşului vor fi organizate de o comisie din Primărie

Uite cine ne "distrează"! Evenimentele oraşului vor fi organizate de o comisie din Primărie TOAMNA CEA LUNGĂ. Spre deosebire de anul trecut, când Toamna Orădeană a durat doar două săptămâni, în 2013 festivalul se va întinde pe patru weekend-uri, spre bucuria mai ales a celor tineri
0 clipuri
0 audio
0 fisiere

Pentru "eficientizare", Consiliul Local a desfiinţat la 1 aprilie Casa de Cultură a Municipiului Oradea. Directorul Flavius Bunoiu şi-a pierdut jobul, iar ceilalţi patru angajaţi şi-au găsit locul într-o nouă direcţie a Primăriei care se va ocupa de evenimentele oraşului. Prima măsură a fost stabilirea unui program al acestora. Dar fără vreo consultare publică...

15 Mircea Oaie.jpgDe început

La două luni după desfiinţarea Casei de Cultură şi preluarea activităţii acesteia de noua Direcţie Monitorizare Cheltuieli de Funcţionare şi Organizare Evenimente din Primărie, condusă de Mircea Oaie (foto), joia trecută consilierii locali au aprobat prin vot calendarul manifestărilor şi evenimentelor de interes public pentru anul 2013. Documentul e primul care stabileşte clar manifestările culturale, artistice, istorice, sportive şi sociale pe care le organizează municipalitatea.

Pentru a nu repeta greşelile fostului director, care decidea singur şi într-un mod netransparent cine cântă, cine impresariază şi cine asigură scenotehnica din banii oraşului, Mircea Oaie a propus înfiinţarea unei comisii care să stabilească detaliile fiecărei manifestări şi care să se întrunească lunar.

Cine decide?

Deşi înainte de desfiinţarea CCM, Daniel Vulcu, manager al Teatrului Regina Maria şi totodată consilier local, declara că evenimentele oraşului ar putea fi pregătite de o comisie formată din oameni de cultură, realitatea arată altfel. Decizia va aparţine unei comisii cu 9 membri, dintre care 6 reprezentanţi ai Primăriei (viceprimarul Ovidiu Mureşan, preşedinte, şeful Direcţiei Economice, Eduard Florea, directorul Administraţiei Imobiliare, Cristian Beltechi, şeful Direcţiei Organizare Evenimente, Mircea Oaie, consiliera primarului, Anca Sas, fostul administrator al CCM, Adelina Turean) şi trei consilieri locali aleşi săptămâna trecută (Daniel Vulcu - USL, Iulius Delorean - UDMR şi Adelina Coste - PDL).

"Pe parcursul anului organizăm evenimente de diferite tipuri, nu doar culturale. Directorul AIO răspunde de domeniul public, iar asta ne ajută să ştim unde şi în ce condiţii organizăm o manifestare, iar Direcţia Economică ne va ajuta pe partea financiară", explică Oaie. Totuşi, în afara lui Vulcu, ceilalţi membri nu prea au legătură cu organizarea de evenimente. "Ne vom consulta şi cu directorii instituţiilor de cultură, însă până la urmă noi trebuie să decidem ce se întâmplă cu banii de la bugetul local", răspunde funcţionarul.

Petreceri de toamnă

În total, calendarul pe acest an cuprinde 23 de evenimente la care municipalitatea va fi organizator ori co-organizator, plus alte 7 la care va fi partener (fără să acorde aşadar finanţare), precum şi o lungă serie de comemorări la statuile unor personalităţi.

Clasicele petreceri se vor ţine şi în acest an: Serbările Cetăţii se vor desfăşura în iulie sau la începutul lui septembrie, Caravana Florilor pe 21 august, iar Toamna Orădeană între 14 septembrie şi 6 octombrie, urmând să includă Festivalul de Teatru Scurt organizat de Teatrul Regina Maria. Chiar dacă deocamdată nu e bătut în cuie, în programul TO ar putea fi cuprinse Festivalul Vinului, Târgul Pălincarilor şi, ca noutate, chiar Ziua Recoltei, ca pe vremuri.

În plus faţă de programele concepute de CCM, noul calendar prevede şi organizarea unui Festival al Berii, precum şi participarea în calitate de co-organizator la festivaluri precum Zilele Muzeului, Mândru-i cântecu-n Bihor şi concursurile naţionale Floare de Lotus şi Suflet de stea. "Am inventariat toate manifestările din oraş şi le-am ales pe cele cu tradiţie şi cu impact la public. Membrii comisiei vor decide în ce măsură vom putea contribui financiar la organizarea lor", spune Mircea Oaie.

Tot atâţia bani

Directorul recunoaşte că programul propus de colegii săi este perfectibil. "Suntem într-o perioadă de tranziţie, când activităţile sunt preluate de la o instituţie la alta. Pentru anul viitor vom organiza consultări şi dezbateri publice pentru stabilirea calendarului". Dacă deja s-a stabilit că artiştii invitaţi la evenimentele oraşului vor fi aleşi în urma unor cereri de oferte, comisia va decide în perioada următoare şi dacă va externaliza sau nu, pe perioada unui an, serviciile de asigurare a scenotehnicii prin licitaţie publică.

Pentru anul în curs, Consiliul Local a alocat Direcţiei Evenimente un buget de 800.000 lei, aproape egal cu cel al CCM pe anul 2012, care a fost de 797.300 lei. "Evenimentele în care ne implicăm vor fi mai multe anul acesta", explică şi, în acelaşi timp, promite directorul. Rămâne de văzut dacă vor fi şi mai bune...

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
2 Comentarii
bani pentru buzunarele lui Vulcu & comp
Aaaa, acuma totul e frumos si transparent ai ? Ba pe dreaq ! Cine e in comisia aia de aprobare ? Numai functionari ai primariei si prieteni de-ai lui Balbajan !? Banii astia se vor duce doar in buzunarele clientelei apropiatilor lui Balbajan, in frunte cu Vulcu, in nici un caz nu va beneficia orasul de nimic ! Ati vorbit vreodata cu Oaie, don' soara reporterita ? Ati vazut ce aberatii spune ? Bine, nici nu cred ca va intereseaza, atata timp cat da spaga la ziar, nu-i asa ?
Postat 11 Iunie 2013, 15:57 de CARP 007
Primarul a desfinţat Casa de Cultura, iar Consiliul local doar s-a aplecat !?!
...
Postat 10 Iunie 2013, 20:57 de Carp III
count display
Ultimele Comentarii

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4629 RON
  • 1 EUR = 4.9759 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON