URMĂREȘTE-NE PE
DUMINICĂ, 29 SEPTEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Oradea este un oraș frumos ziua, iar noaptea de-a dreptul spectaculos. Asta, datorită iluminatului arhitectural care scoate în evidență splendoarea clădirilor Art Nouveau. De aceea, nu e totuna cum ne jucăm cu luminile în orașul care, de o bună bucată de vreme, se pretinde turistic.
Zic şi eu
Adrian Cris
Susținătorii sunt dezamăgiți, adversarii jubilează. Ilie Bolojan chiar candidează la Parlament, chiar pleacă „între mitici”. Nu s-a mai pus simbolic în coada listei, ci deschizător, pe prima poziție.
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Cu cine vă gândiți să votați pentru funcția de președinte al României dintre numeroșii candidați?











De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
În sistemul de drept românesc, cu unele excepții, accesul la justiție nu este gratuit. Pentru a ajunge să îți expui pretențiile în fața unui judecător, cu titlu prealabil, trebuie să bagi, mai mult sau mai puțin, mâna în buzunar. Dincolo de avocaţi sau de cheltuielile conexe procesului, de multe ori simplele taxe care sunt datorate statului pentru demararea unui proces fac iluzoriu accesul efectiv la justiţie...
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
25 Ianuarie 2012, 17:29

Velenţa-Oncea în 5 minute! Primăria vrea să facă drum rapid din strada Ecaterina Teodoroiu

Primarul Ilie Bolojan va construi drumul rapid de-a lungul străzii Ecaterina Teodoroiu în ciuda opoziţiei locuitorilor din zonă.

Angajaţii municipalităţii lucrează la un proiect de hotărâre privind atragerea de fonduri europene pentru amenajarea unei "scurtături" care să lege cartierele Velenţa şi Nufărul de zona Oncea şi Rogerius de-a lungul liniei ferate.

Două noi pasaje

"Realizarea acestui proiect va duce la decongestionarea traficului pe bulevardele Republicii şi Magheru, uşurând accesul în oraş al locuitorilor de pe dealuri", a declarat Ilie Bolojan, miercuri, în cadrul unei conferinţe de presă.

Noua cale de acces va traversa Crişul Repede pe viitorul pod Macio şi va înainta spre cartierul Oncea pe un terasament amenajat în buza dealului, deasupra liniei ferate, supratraversând străzile intersectate prin pasaje superioare similare podurilor ferate.

Primul pasaj, care va trece deasupra străzii Piatra Craiului, va avea o lungime de 30 de metri, iar cel de-al doilea, care va trece peste străzile Gheorghe Doja şi Louis Pasteur, va fi lung de 162 de metri. Noua arteră de circulaţie cu o lungime de circa 3,5 kilometri va costa circa 10 milioane euro plus TVA dar va scurta enorm traversarea oraşului.

Oradea, traverată în 5 minute!

Primarul Ilie Bolojan a precizat că noul drum este numit "rapid" doar pentru că oferă o scurtătură între cartiere şi nu pentru că va fi destinat vitezomanilor. "Viteza maximă cu care se va putea circula va fi de 50 kilometri la oră. În ciuda acestui fapt, din cartierele Nufărul şi Velenţa se va putea ajunge în Rogerius şi Oncea în circa 5 minute. În plus, locuitorii de pe dealurile oraşului vor putea evita zona Magheru dacă doresc să ajungă în Rogerius sau să iasă din oraş spre Băile Felix", a arătat primarul.

Angajaţii municipalităţii au împărţit drumul rapid în patru sectoare, în funcţie de soluţia tehnică aleasă. Primul sector cuprins între străzile Făcliei şi Ecaterina Teodoroiu va avea 1.475 metri şi va intersecta străzile Piatra Craiului, Gheorghe Doja şi Louis Pasteur pe pasaje superioare, fără să încurce circulaţia. Cel de-al doilea sector va avea o lungime de 1.175 metri şi va fi construit pe terenul CFR-ului din strada Ecaterina Teodoroiu care va fi lărgită. Aici va fi amenajat un trotuar cu balustradă, iar pe partea dinspre case, vor fi delimitate locuri de parcare pentru locuitorii zonei.

Cel de-al treilea sector, cu o lungime de 650 metri, va uni străzile Ecaterina Teodoroiu şi Izvorului pe o cale de acces nou creată prin remiza de vagoare, delimitând depoul de linia ferată. Ultima porţiune, lungă de 225 metri, va înainta spre pasajul Theodor Neş prin strada Izvorului traversând Pârâul Sălbatic şi va face legătura cu cartierele Rogerius şi Oncea printr-o giraţie.

Pentru a asigura accesul orădenilor de pe dealuri noul drum, toate străzile de legătură vor fi astfaltate, iar pârâul Paris va fi întubat şi transformat în cale de acces.

10 imobile vor fi demolate

Conform estimărilor municipalităţii, construirea noii artere va afecta 10 imobile, inclusiv locuinţe. "Vom încerca o înţelegere amiabilă, fiind deschişi inclusiv la un schimb de terenuri, dar dacă nu vom găsi înţelegere vom apela la procedura de expropriere. Le vom vira banii în cont, iar dacă nu vor fi mulţumiţi de sumă vor putea să ne dea în judecată", a spus Bolojan.

Primarul a mai declarat că va organiza consultări publice cu orădenii afectaţi de traseul noului drum rapid pentru a le prezenta proiectul şi avantajele pe care le implică pentru comunitate. "Am analizat toate variantele şi nu există niciun alt traseu care să decongestioneze circulaţia în zonă", a afirmat edilul.

Până în prezent municipalitatea a elaborat studiul de fezabilitate al proiectului, urmând ca indicatorii tehnico-economici ai acestuia să fie supuşi aprobării Consiliului Local în şedinţa care va avea loc vineri, 27 ianuarie. Odată aprobat de aleşii orădenilor, proiectul va fi depus spre finanţare la Autoritatea de Management pentru Programul de Cooperare Transfrontalieră România-Ungaria.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
22 Comentarii
@mind si altii fara minte
Or crapa ei unii PDL isti dar baiul este ca vor crapa si multi oradeni saraci si vom platii scump cu totii prostiile fara sens a unora. pentru fluidizare trafic vezi orasele germane si constructia lor. Doar asa se poate face fluidizare si nu cu giratorii \"frantuzesti\". Urmariti harta Berlinului sau a Munchenului si a Parisului sau Lionului si faceti comparatii. Doua trei centuri roata orasul legate intre ele cu drumuri de viteza 100km/ora si cu pasaje subterane sub zonele de centru unde sunt cladiri aglomerate. Nu cu treceri de pietoni la tot coltul precum pe bl. Dacia sau Nufarului. Suntem rahati vrem doar bani dar nu gandim si nu muncim.
Postat 28 Ianuarie 2012, 18:03 de io
sa fim seriosi.
Oare cati dintr e cei ce posteaza mesaje stau pe dealuri, sa vana chinul la care sunt supusi soferii , dimineata cand merg copii la scoala sau la orele de varf? Oare cati stiu ca si cetatenii de pe dealuri platesc impozite la fel ca si restul cetatenilor, si au dreptul la strazi asfaltate,( chiar de 3.5 metri fie ele) nu sa ne rupem masinile. toata lumea se opunea podului de pe sovata, dar acuma finalizat, oare nu il folosesc toti aceea ce s au opus? sa fim seriosi, in ultimii ani orasul arata mult mai bine, si cu actuala conducere va arata mult mai bine in viitor. Ca sunt credite luate pe banii municipalitatii? daca nu s au facut investitii cand erau bani la buget dar erau altii la carma primariei, trebuie sa le facem acuma cu bani din credita, daca vrei sa de dezvoltam si sa nu ramanem de rasul europei...
Postat 27 Ianuarie 2012, 17:47 de octa
@mind si altii fara minte
Mi se...de partide si de boc si de ponta si de antenescu, felix, etc ! Dar nu pot sa nu gandesc cum crapa pdl-istii, dar de ras ! Proiectul ar merita discutat, dar de specialisti, nu de (in)competentii primariei. Daca afacerea asta (ca-i o afacere, ce sa ne...fara bolovan selina nu era nici in top 100 local, asa, sa se stie !) va fi (ne)gandita precum linghispirul din centrul civic (jiratia turbo !), mai bine lipsa ! Cand vom avea un primar si un CL, oameni cu scaun la cap, se va vedea cat va costa indreptarea tampeniilor acestui taran, ajuns din codas la sat, fruntas la oras ! Acum nu ca filip (pdl) sau sturza ( era tot pnl ! ce vremuri...) n-ar avea bube-n cap...au...si multe !
Postat 27 Ianuarie 2012, 15:14 de pinonel
felicitari primarului!
bravo bolojan! sa crape de ciuda toti pedistii care ne-au distrus orasul!
Postat 27 Ianuarie 2012, 14:49 de mind
jos dictatoru
Bolojan pentru noi este Dictachioru'2 !!!!
Postat 26 Ianuarie 2012, 19:04 de huple
Zumzetul pupincuristului Misu
Dar o autostrada deasupra Crisului Repede n-ar merge? Nu ar deranja pe nimeni. Iar Bolojan, care nu e de fel dictator, pentru ca un bolovan e doar bolovan si atita tot, ar ramine cu adevarat in istoria orasului. NU de alta dar daca in varianta propusa faci 5 minute pe 3 km, atunci cu asta de care spun s-ar face 5 minute din Gutenberg pina la giratoriul ce va fi la Bors.
Postat 26 Ianuarie 2012, 18:12 de Bolok
anti cretini
iarasi aud pareri ca bolojan ii dictator ..ca ii nu mai stiu cum......daca a construi drumuri ..poduri...a amenaja parcuri ....inseamna a fi dictator.........atunci el este singuru`dictator care chiar imi place!!! Este singuru`primar care a facut ceva pentru oradea....ca restu`...ne-o furat la ..maximmmm !!!! Sper sa mai candideze Bolo`
Postat 26 Ianuarie 2012, 14:02 de anti cretini
bravo bolo
Bolo e cel mai adevarat primar pe care l-a avut Oradea post revolutie... progresul cere si sacrificii, si acum Oradea arata foarte bine, fata de ce era inainte, pot spune ca avem un oras frumos.
Postat 26 Ianuarie 2012, 10:06 de probolo
Actiune nu gargara si hotie
Mor pdisti de ciuda ca le fuge pamintul de sub picioare.Bolo este omul de actiune nu de intrigi si furaciune pe baza de acte false ca slobozeanu filip
Postat 25 Ianuarie 2012, 23:18 de oradeanu
j
la puscarie dna nu doarme cati bani o luat bolovanul asta si cati o furat pnl e mama coruptiei pnl nu va dati demisia din parlament? cate voturi o avut bolovanul asta hai sa strangem semnaturi impotriva lui?
Postat 25 Ianuarie 2012, 22:52 de j
Oare?
Chiar \"nu există niciun alt traseu care să decongestioneze circulaţia în zonă\"? De centura de nord a orasului nu se ocupa nimeni? Ar fi o varianta mult mai putin chinuita, chiar daca mai scumpa. Cel putin acolo nu s-ar demola nici o locuinta.
Postat 25 Ianuarie 2012, 22:51 de mirare
asa da
aici se vor darama cateva imobile pentru a fluidiza traficul in oras si va plangeti? bine ca pe vremea lui ceausescu cand se daramau cartiere intregi va tineati gura inchisa!
Postat 25 Ianuarie 2012, 22:37 de buun
Super domnule primar!
Sunt placut surpins de initiativa domnului primar. Chiar este un om care face lucruri extraordinare pentru orasul acesta. Nu pricep de ce atita rautate in oameni. Daca face nu e bine, daca nu face nu eu bine, dar cum e bine pentru voi? Si ce daca demoleaza case? nu ati mai vazut asa ceva pana acum? In orice tara civilizata ca sa construiesti autostrazi, drumuri trebuie sa recurgi la asemenea masuri. Doar aici cum misca cineva ceva se gasesc handicapatii mintal care sa arunce cu norori in cei care fac. Orasul asta ar merita sa rugineasca si sa nu mai faca nimeni nimic la ce oameni handicapati locuiesc in el.
Postat 25 Ianuarie 2012, 22:09 de Misu
IMI CONVINE
MIE IMI CONVINE!!!!!!!!!!
Postat 25 Ianuarie 2012, 21:08 de CURIOSUL
RUSINE, traian basescu! ai saracit tara, ai luat pensiile, rusine! ne ai luat educatia, sanatatea ce
RUSINE, traian basescu! ai saracit tara, ai luat pensiile, rusine! ne ai luat educatia, sanatatea ce mai vrei, rusine! ne ai lasat fara locuri de munca in ROMANIA, rusine!
Postat 25 Ianuarie 2012, 20:56 de RUSINE, traian bases
apucati-va de parcarea de pe penes curcanu
bolojane, foarte gresit sa demolezi tu chioscul de la capatul podului dacia! cine nu incape de el?!?! de cate ori fac o plimbare pe malul crisului cu copii, mergem la chios sa ne luam o sticla de apa si pufuleti, spre bucuria copiilor! cu ce ti-a gresit chioscul ala?!?! sunt impotriva desfiintarii lui, mai ales ca de acolo isi mai cumpara sportivii din afara si studentii cazati in oradea de-ale gurii!! =====>> bolojane, dar strada mea cand o asfaltezi? de cativa ani este groaznic sa intri si sa parchezi pe penes curcanu, mai ales ca drumul e stramt si parcarea fara nici o logica! de cand cu brutaria gi&co, toti parcheaza in drum, pe trotuar, in fata masinilor deja parcate, haos si nesimtire, specific orasenilor ca in modelul central > si acolo se parcheaza fara jena direct pe zebra! n-aveti nici o solutie pt strada mea, mare specialisti ce sunteti?
Postat 25 Ianuarie 2012, 20:54 de Sabau
j
jos dicatatorul bolovan
Postat 25 Ianuarie 2012, 20:48 de j
VOI FACE
Bolojan va construi,,fals,, nu Bolojan firma de casa SELINA,,,,,,,,,,acesta va fi ingust de 3,5 m ca si pe ADEVARULUI,SI MULTE ALTE STRAZI SI SENSURI GIRATORII CARE NU SE INCADREAZA CONFORM NORMELOR,DAR LA CONTABILIZARE STRAZI ASFALTATE SANT MULTE,,,,,,,,,,MAI BINE A-R FACE MAI PUTIN SI MAI BINE ,IN STANDARDE EUROPENE,,,,,,,NICAIERI IN LUME NU SE CONSTRUIESTE ASA ,,,,,,ACEASTA AUTOSTRADA DE 3.5 M LATIME,,,,,,,,SA TI FIE RUSINE PENTICOSTALULE,,,,,,,SA AJUNGI REPEDE ACASA ,,,,,,,,,,,,, DAR SA NU AIBA SENSURI GIRATORII CA SI CEL DIN IOSIA DE LANGA 5-5,,HALAL PRIMAR ,HALAL SENS GIRATORIU,BANI ARUNCATI PE APA SAMBETEI
Postat 25 Ianuarie 2012, 20:30 de Bolojan
Înăuntru e ... leopardul !
43 de locuiţe afectate, Staţia CFR Oradea reconfigurată, sute de metri de cale ferată existentă pe traseul Bucureşti-Viena reamplastae, 3 viaducte la totalul de peste 3 km de drum cu trotuar doar pe o o parte şi, iniţial, peste 10 milioane euro. Am sintetizat câteva din explicaţiile studiului de fezabilitate. Concluzia este evidentă. Luaţi primarul, puneţi individul la un azil de psihopupu, aruncaţi cheia şi uitaţi de el.
Postat 25 Ianuarie 2012, 20:19 de Calea ferată
Uite unde era drumarul şef
Aşadar vin pe Clujul cu 70 km/h, intru apoi pe drumul rapid şi scad la 50 km/h, după care intru pe alt drum, mai puţin rapid ca să o iau spre nord şi iarăşi cresc la 70 km/h. La atâta inteligenţă din partea domnului prezentator de proiect, am convingerea că în următorii 10 ani nu o să vedem aşa ceva. Pe de altă parte, domnule bolovan, realizezi că dezvoltarea urbanistică, dincolo de podul CFR spre Spitalul judeţean, va face un blocaj major la intrarea şi ieşirea din acest drum aşa zis rapid ? Acolo în clădirea aia a primăriei, chiar nu a mai rămas nici unul care să priceapă domeniul urbanismului ?
Postat 25 Ianuarie 2012, 20:06 de Sărăţică
nedumerire
Omul acesta e normal? Sa demoleze case de locuit!!!!!
Postat 25 Ianuarie 2012, 18:32 de Raul
F BINE
FOARTE BUNA IDEEA SPER SA SE DUCA PANA LA CAPAT AR FI DE VIS
Postat 25 Ianuarie 2012, 18:22 de MARIA
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.4629 RON
  • 1 EUR = 4.9759 RON
  • 1 HUF = 0.0126 RON