URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
24 Martie 2012, 11:09

Traficul rutier, cea mai mare sursă de poluare fonică în Oradea

0 clipuri
0 audio
0 fisiere

După un an de măsurători, specialiştii firmei Enviro Consult, contractată de Primărie pentru a realiza harta de zgomot a oraşului, şi-au prezentat modul de lucru şi primele concluzii.

Timp de un an, ei au calculat media decibelilor la care sunt supuşi orădenii din tot oraşul, dar şi care e sursa de poluare fonică ce îi afectează. "Legislaţia ne cere să calculăm zgomotul prin media unui an, în cazul nostru 2011", a precizat, vineri, la prezentarea datelor preliminarii, Bogdan Lazarovici, angajat al Enviro Consult.

Specialiştii au ţinut cont de patru surse de poluare fonică, cerute de lege: traficul rutier, traficul feroviar, traficul aerian şi industrie. Nu se ia în considerare zgomotul produs prin activitatea recreaţională (aici fiind incluse şi protestele), zgomotul de la animale ori religios.

"Aşa cum ne aşteptam, zgomotul cel mai mare provine din traficul rutier. Peste 18.000 de oameni sunt afectaţi de acest zgomot", a spus Lazarovici.

Conform legii, sursa de zgomot este nocivă dacă media depăşeşte 70 de decibeli pe timp de noapte, respectiv 60 de decibeli pe timp de zi. În cazul traficului rutier, pe timp de zi peste 5.500 de oameni sunt supuşi unui zgomot de 70-74 de decibeli pe timp de zi, respectiv 600 de cetăţeni "ascultă" zgomote din trafic peste 75 de decibeli. Pe timp de noapte, 12.722 de orădeni sunt supuşi la decibeli cu valori cuprinse între 60 şi 70, din cauza traficului rutier, iar 48 de orădeni suportă peste 70 de decibeli din acelaşi motiv.

Traficul feroviar, care include circulaţia trenurilor şi a tramvaielor, afectează pe timp de zi 12 orădeni, iar pe timp de noapte opt orădeni, specialiştii ţinând cont de acelaşi indicator format din media decibelilor măsuraţi. Industria şi traficul aerian din Oradea nu depăşesc valorile maxime impuse de legislaţie în privinţa poluării fonice.

Hărţile care cuprind toate sursele de poluare din oraş vor fi făcute publice după ce Agenţia Regională pentru Protecţia Mediului le va aproba. În baza acestor măsurători, Primăria şi firma Enviro Consult urmează să realizeze şi un plan de acţiuni pentru a reduce poluarea fonică din oraş.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
5 Comentarii
marcell
@fraieri...ma pish pe mine...ha ha h ah ah ah ah ahahhahaan a
Postat 24 Martie 2012, 18:35 de m
marcell
@fraieri....plecati mamii nevoii, din varadea...la tzara....da' duceti-va de unde ati venit, fiecare....ia verificati, si vedeti de unde sunteti?!
Postat 24 Martie 2012, 18:33 de m
Megafoane
Pe langa masini, claxoane, mai vin si clopotele de la biserici, care nu tin cont ca unii lucreaza de noapte, sau e duminica, si clopotesc zilnic la ora 7 fix. Si pentru ca nu e de ajuns , bisericile neaose mai scot si megafoanele afara ca sa fie siguri ca devenim habotnici cu totii,
Postat 24 Martie 2012, 16:31 de Bisericos
Anti-gibon public
Iar cu solutia drumului expres paralel cu calea ferata, de la podul Macio pina dincolo de gara CFR, vor fi peste 25.000 de locuitori afectati. Asadar 'specialistii' gibonului, in masura in cvare s-a inventat o atare calificare, spun contrariul a ceea ce debiteaza seful junglei.
Postat 24 Martie 2012, 15:23 de Carp III
statistici fara sens
Ascultati ce va spun eu, cine sta in zone foarte aglomerate precum Dacia, Magheru, Decebal, centru civic, deja e obisnuit cu traficul rutier si nu este deranjat. Deci ideea asta cu 18.000 de oradeni afectati e o prostie.
Postat 24 Martie 2012, 14:25 de david
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON