URMĂREȘTE-NE PE
JOI, 12 DECEMBRIE 2024
`

Părerea noastră

Folclor de Bihor
Mircea Chirila
Au fost anunțate firmele înscrise la marile lucrări pentru fluidizarea traficului pe axa Magheru-Magazinul Crișul - Gară. Așa că, după licitații și contestații, s-ar putea ca, de pe la mijlocul anului viitor, întreaga zonă să fie răvășită, iar circulația, bulversată. 
Zic şi eu
Adrian Cris
Spre deosebire de concetățenii care dobândesc brusc experiență juridică la orice controversă pe legi (în pandemie nu au devenit mulți medici?), nu știu dacă surprinzătoarea decizie a CCR de anulare a alegerilor prezidențiale este izvorâtă numai și numai din sfânta literă a Constituției...
Newsletter
Vreau să primesc periodic newsletter de la eBihoreanul.ro pe adresa de email:
Spune ce crezi
Sunteți de acord cu decizia Curții Constituționale de a anula alegerile prezidențiale?




De stiut

Colțul juridic
Mircea Ursuta
Întrucât cea mai fierbinte temă a zilei este alegerea președintelui pentru un mandat de 5 ani, este important de știut ce poate și ce nu poate face președintele. În primul rând, președintele este cel care desemnează candidatul la funcția de prim-ministru, în urma consultărilor cu partidele politice. Odată însă ce prim-ministrul este numit, ca efect al acordării votului de investitură de către parlament, acesta devine practic „șeful” administrației din România.
Bihoreanul la medic
Mircea Dumitrescu
Exercițiile fizice fac parte din tratamentul diabetului zaharat de tip 2. Activitatea fizică nu înseamnă neapărat sport sau exerciții fizice susținute. Efectele benefice ale activității fizice regulate sunt recunoscute ca efecte sigure asupra sănătății precum și a moralului. Activitatea fizică diminuează insulino-rezistența, determinând o scădere a glicemiei. Pe termen lung reprezintă un real ajutor pentru menținerea greutății sau a pierderii de greutate în cazul obezității, ceea ce se reflectă în diminuarea riscului de complicații cardiovasculare și de hipertensiune arterială, menținerea în formă a articulațiilor și a musculaturii și nu în ultimul rând ameliorarea calității somnului.
19 Iulie 2012, 16:18

Sistemul e-ticketing, disponibil abia din toamnă: Vezi cum se foloseşte cardul! (FOTO)

Anunţat iniţial pentru luna iulie, sistemul e-ticketing va fi disponibil orădenilor abia din septembrie, când vor fi puse în vânzare cardurile pre-pay şi cele de abonament pentru elevi şi studenţi, iar apoi cele pentru plătitorii care nu beneficiază de reducere.

Întâietate pentru tineri

"A apărut o problemă tehnică pe care firma care ne-a livrat sistemul (Radcom SRL din Bucureşti) nu a putut-o rezolva la timp. De asemenea, noi am cerut ca sistemul să aibă posibilităţi tehnice mai complexe, precum armonizarea softurilor speciale cu cele ale sistemului GPS care funcţionează pe flota OTL", a declarat, joi, într-o conferinţă de presă Vasile Labancz, şeful Departamentului Comercial al OTL.

Conducerea societăţii de transport local a decis ca în luna august cardurile electronice să fie împărţite angajaţilor operatorului de transport în comun, ca un prim test al sistemului, iar din luna septembrie acestea să fie disponibile orădenilor.

"Distribuirea cardurilor se va face din luna septembrie progresiv, pe categorii de călători. Prima oară vor putea beneficia de acest sistem elevii şi studenţii, aceştia fiind receptivi la nou, apoi călătorii care solicită abonamente cu preţ întreg, urmaţi de pensionari şi alte categorii de călători beneficiari de facilităţi", a declarat Carmen Tocuţ, purtătoarea de cuvânt a OTL.

Fără hârtii

Pentru a stabili regulile de operare a sistemului, OTL a întocmit un regulament care va fi supus aprobării Consiliului Local în următoarea şedinţă. Călătorii vor putea alege între: carduri de tip abonament - care înlocuiesc practic abonamentele actuale şi vor avea aceleaşi tarife - şi carduri tip portofel electronic (pre-pay) - care înlocuiesc actualele bilete şi nu vor putea avea o valoare mai mică de 4 lei. Ambele tipuri vor putea fi achiziţionate de la toate punctele de vânzare ale OTL din oraş.

Cardurile de tip abonament pot fi de mai multe feluri: nominal tipărit şi personalizat (cu nume, poză şi primele 7 cifre din CNP, care arată data naşterii posesorului - netransmisibil), nominal şi netipărit (adică în baza de date a OTL există datele posesorului, însă, acesta nu este trecut şi pe card. În această situaţie controlorul poate cere un act de identitate pentru a se asigura că persoana este deţinătoarea cardului - netransmisibil) şi nominal pe instituţie, fără nume ori poză (care înlocuieşte actualele abonamente de firmă, folosite de mai mulţi angajaţi), care poate fi transmis. În cazul "biletelor" electronice, adică a cardului pre-pay, acesta poate fi eliberat fără nicio dată de identificare ori, dacă plătitorul doreşte, poate fi inscripţionat cu nume şi poză. Potrivit regulamentului, cei care doresc să-şi personalizeze cardul vor avea de aşteptat 2 zile şi îl vor putea ridica de la un punct de vânzare pe care ei îl indică.

Totodată, pentru a evita situaţii în care alte persoane folosesc cardurile de abonament destinate categoriilor favorizate (elevi, studenţi, pensionari etc), acestea vor fi obligate să-şi personalizeze abonamentul de călătorie.

În cazul unui abonament, suportul (cadrul propriu-zis) va fi gratuit, iar în cazul cardurilor de tip portofel electronic va costa 5 lei. Dacă utilizatorii îşi pierd cardul, îl vor declara la OTL şi vor primi unul nou, iar unul dintre avantaje este că pe noul card le va fi alocată, în funcţie de tipul cardului, suma pe care o aveau sau numărul de zile rămase în abonament. Operaţiunea îi va costa 10 lei.

Cum funcţionează

Călătorii posesori de astfel de carduri vor fi obligaţi să valideze călătoria la urcarea în mijlocul de transport în comun, indiferent dacă au abonament ori "bilet electronic". În cazul abonamentelor, validarea se face prin alăturarea cardului de partea de jos a dispozitivului electronic, care în câteva secunde va arăta mesajul "validat".

În cazul "portofelului electronic", călătorul va apăsa întâi butonul cu semnul "plus" de pe ecranul validatorului, iar apoi va ţine cardul lângă aparat, care îi va scădea din cont costul unei călătorii. "În cazul acestor carduri, posesorul poate să valideze şi călătoria unor prieteni, spre exemplu, numărul total al călătoriilor pe un singur card fiind de 5", a explicat Horea Negruţ, responsabilul de proiect.

DSC_0185.JPGDe asemenea, aparatele instalate pe mijloacele de transport în comun ale OTL arată călătorilor şi informaţii despre cardul lor: banii disponibili, perioada valabilităţii, ora validării, etc. După validare, călătoria este valabilă timp de 60 de minute în acelaşi mijloc de transport în comun şi pe aceeaşi linie. Atunci când vehiculul va fi controlat, reprezentanţii corpului de control vor bloca aparatele de validare.

"Verificarea cardurilor se poate face de către controlor fie cu un aparat mobil (foto), care le arată o serie de date, inclusiv ora la care a fost făcută validarea, fie la validatoarele instalate în autobuz ori tramvai", a mai spus Horea Negruţ.

Potrivit regulamentului, controlorul va fi "împuternicit legal al primarului" şi va avea drept de legitimare a persoanelor. Dacă unul dintre călători are abonament şi nu l-a validat, amenda va fi de 10 lei, în timp ce cei care vor fi prinşi călătorind "la negru" vor fi amendaţi, ca şi până acum, cu 25 de lei.

Pentru a uşura trecerea de la bilete de hârtie la carduri electronice, cele două modalităţi vor funcţiona în paralel până cel puţin pe 31 decembrie 2012. "Sistemul e-ticketing ne va permite să ţinem o evidenţă sigură a călătoriilor, a traseelor, a intervalelor, pe baza cărora putem optimiza toată activitatea noastră. Important e să nu circulăm cu autobuzele goale sau arhipline. În acest sens, e-ticketingul este sistemul folosit în toată Europa", a spus directorul Csuzi Istvan.

Comentarii
Trebuie să fii autentificat pentru a lăsa un comentariu.

Utilizatorii înregistraţi pe acest site trebuie să respecte Regulamentul privind postarea comentariilor. Textele care încalcă prevederile regulamentului vor fi editate sau şterse. Îi încurajăm pe cititori să raporteze orice abuz.
8 Comentarii
numai la noi se poate asa ceva
habar n-am de unde ii gasesc pe acesti ...controlori ......care-s ce-i mai mari incultzi si tzarani janghinoshi :) nu stiu cine va fi calatoru`care ii va da unui calator in mana vreodata`....buletinul :))) haideti sa fim seriosi acuma!!! Nimeniiiii ...nu ii va da vreodata buletinu`lu`un tzaran care-ti cere pe fata...bani de-o cafea ca sa te ierte =))
Postat 20 Iulie 2012, 12:51 de controlori
Pensionarii de boala
Pensionarii de boala care se plimba toata ziua la piata si inapoi desi sunt sanatosi tun vor mai avea abonamente gratis?Sunt pensionari care la 40 de ani au abonament gratis, salariatii il cumpara ddin 700 ron salar.
Postat 20 Iulie 2012, 07:43 de laura
Oradea Transport Letal
Parca ii si vad pe pensionari, punandu-si ochelarii ca sa poata sa vada pe ecranul miunatelor si genialelor compostoare daca li s-a validat cardul sau nu... Felicitari celor care au scornit inventia asta, o sa fluidizeze urcatul calatorilor ceva de groaza...
Postat 20 Iulie 2012, 00:30 de OTL
tampenie maaaaaare
Dacă unul dintre călători are abonament şi nu l-a validat, amenda va fi de 10 lei... mda... o modalitate rapida si simpla de a-i amenda si pe aceia care au abonament valabil... Cum dovedesc eu ca mi-am validat abonamentul? Unul dintre motivele pentru care mi-am facut abonamentul pana acum era ca NU MAI TREBUIE SA COMPOSTEZ. Erted Csuzi?
Postat 20 Iulie 2012, 00:26 de mine
Cardul e o prostie
E o mare prostie. S-au introdus aceste carduri pt a se imbogati unele persoane cum ar fi Badea de la Dinamo. Mai bine pe banii acestia se achizitionau niste autobuze sau tramvaie. Oricum in Oradea e cel mai mare pret la transportul in comun din tara. De exemplu in Arad o calatorie costa 1,6 lei si in plus frecventa mijloacelor de transport e mult mai buna.
Postat 19 Iulie 2012, 22:30 de Anti Csuzi
O CALATORIE, NU UN MIJLOC DE TRANSPORT!
E minunat ca trecem la card, ca in toata lumea civilizata! Insa domnule Csuzi & OTL company va rog sa nu va faceti ca nu vedeti un aspect esential: Calatorul trebuie sa plateasc O CALATORIE si NU UN MIJLOC DE TRANSPORT!!! Omul calatoreste intre punctele A si B din oras si nu e vina lui ca OTL-ul are sau nu legatura directa intre ele. Cardul permite perfect taxarea o singura data a unei calatorii, indiferent cate mijloace de transport se schimba pentru realizarea ei, intr-un interval delimitat de timp ( o ora este rezonabil pt un oras de dimensiunea Oradiei). Asa ca la schimbarea mijlocului de transport cardul se valideaza din nou dar NU se taxeaza!!! Cred ca OTL a profitat destul pana acum, in lipsa tehnologiei necesare, de acest aspect! Sa auzim de bine!
Postat 19 Iulie 2012, 22:06 de rogerius
PENTRU RROMI
Au uitat să precizeze modalitatea de eliberare a acestor documente de transport pentru RROMI. Este cumva inclusă şi taxa de poluare sau este achitată de către primărie?
Postat 19 Iulie 2012, 21:18 de ALEXANDRU
document
ce se va elibera in momentul efectuarii platii? BON FISCAL? FACTURA?
Postat 19 Iulie 2012, 20:04 de TDS
count display

CURS VALUTAR

  • 1 USD = 4.7216 RON
  • 1 EUR = 4.9709 RON
  • 1 HUF = 0.0121 RON